Volvo V40 D3: közel a XXII. század

Teszt: Volvo V40 D3 Momentum

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2012.08.02. 07.00

Itt a világ első szériaautója külső légzsákkal! A biztonsági vívmányhoz ismét egy Volvo tartozik, egy ötajtós kompakt autó. 150 lóerős dízelmotorral teszteltük az új V40-et.

Adatlap

Volvo V40 D3 Momentum

Volvo V40 D3: közel a XXII. század 1
Motor 1984 cm3, Dízel, S5
Teljesítmény 111 LE
Nyomaték 350 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,6 sec
Végsebesség 210 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l / 100 km

Érdekes a C30 és kellemes a V50, de a Volvónak pont olyan modellje nem akadt az alsó középkategóriában, amilyen az összes konkurensnek van. A malőrt korrigálták, a kifutó C30, S40 és V50 helyett a Volvónak egy kompakt autója marad: az új V40.

Nem nagy, de értékes

Formája megadja azt, amit egy prémiumterméktől elvár a gazdája: érzékelteti, hogy az illető elért valamit. Mivel ez egy Volvo, cseppet sem tenyérbe mászóan teszi ezt, inkább elismerést vált ki. Nem nagy, de értékes tárgy, sikkes kiegészítő tehetős hölgyeknek, akikért ebben a kategóriában meg kell vívni.

Igazán nagystílű az utastér, a minőségérzeten a német prémiumtermékekből átülők sem találnak fogást. Finom részlet a lebegni látszó középkonzol, az elegánsan világító váltógomb és a belső tükör, amelynek nincs kerete.

Igényes, szép és hangulatos a belső, csak nem elég tágas. Feleségem 178, én 190 centi magas vagyok, ami egymás mögött már sok a V40-nek. Colos felnőtteknek a hátsó lábtér kevés, átlagtermetű utasoknak elég a hely. Korlátozott a csomagtér is, a 437 centis autóban 335 liternyi helyet sikerül kiszorítani a csomagoknak.

Megmaradt az öthengeres

D3 névvel 350 Nm és 150 lóerő a két fontos adat, az öthengeres dízelmotor erősebbik változata a D4, szintén öt hengerrel, de 177 lóerővel és 400 newtonméterrel

D3 névvel 350 Nm és 150 lóerő a két fontos adat, az öthengeres dízelmotor erősebbik változata a D4, szintén öt hengerrel, de 177 lóerővel és 400 newtonméterrel


Ritkán szólítanak meg ennyire sokan egy új tesztautóval kapcsolatban és ritkán kell magam ennyiszer korrigálni. A motor archaikus Volvo-nyelven D5 lenne, de a friss besorolás szerint D3, mert ez az öthengeres dízelmotor gyengébbik változata. Van még D4, szintén öt hengerrel, de 177 lóerővel.

Most, hogy a BMW az átdolgozás előtti 1-es kabriót leszámítva kiirtotta autóiból a szívó hathengereseket, meglepő és örömteli, hogy a Volvo öthengeresei túlélték a méretcsökkentést. A konkurensek egyike sem kínál hasonlót, az Alfa Giluietta, az Audi A3, az 1-es BMW, a Mercedes-Benz A-osztály sem ad többet négy hengernél, ami azért is szomorú, mert dízelüzemmel párosítva a soros négyhengeres elég trampli egy motorfajta.

Domináns gépezet

Háromféle rásegítő erővel dolgozhat a kormány. Két nap után Sportban hagytuk

Háromféle rásegítő erővel dolgozhat a kormány. Két nap után Sportban hagytuk


Eggyel több hengerével finomabban jár és főleg sokkal szebben szól a motor. A tesztautóban is domináns volt az öthengeres, és nemcsak a kihúzatáskor lelkesítő, de hosszabb úton túlzottan markáns motorhang miatt.

Papíron 1500 és 2750 között állandóan megkapjuk a maximális nyomatékot és a motor úgy repíti az 1,4 tonnás autót, ahogy kell.

Ereje kompenzálja az időnként tétovázó automata váltó késését. A Geartronic működhetne valamivel finomabban, nem éri el a legjobb konkurensek szintjét, ami most a nyolcfokozatú automatát jelenti az 1-es BMW-ben.

A V40 és alternatívái
Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDM-2 Distinctive (140 LE) 6 859 000 Ft
Audi A3 2,0 TDI (150 LE, 3 ajtós) 7 615 300 Ft
BMW 118d (143 LE) 7 360 000 Ft
Citroën DS4 2,0 HDi 160 Style (163 LE) 7 630 000 Ft
Lexus CT 200h (136 LE) 7 790 000 Ft
Mercedes-Benz A 200 CDI (136 LE) 7 805 800 Ft
Volvo V40 D3 Momentum (150 LE) 8 060 000 Ft

Kínai be nem avatkozás

Műszakilag a V40 a Ford Focus rokona, futóműve elöl-hátul független konstrukció

Műszakilag a V40 a Ford Focus rokona, futóműve elöl-hátul független konstrukció


Sokan féltették a Volvót a kínai tulajdonostól, de úgy fest, a Geely nem akarja bebizonyítani a svédeknek, hogy ők csakazértis jobban érzik, mi kell a Volvónak.

Műszakilag a V40 a korábbi tulajdonosra emlékeztet, mert a Ford Focus rokona, ergo a V40 futóműve is igényes, elöl-hátul független konstrukció.

2000-ben már az előző S60-ast is azzal propagálta a Volvo, hogy íme, az első hű de agilis autójuk, de a kifutó C30 mellett reálisan a V40 az a modell, amelyet igazán jó megereszteni országúton.

8,8 literes átlagfogyasztást mértünk, ami gyenge eredmény egy dízelmotortól

8,8 literes átlagfogyasztást mértünk, ami gyenge eredmény egy dízelmotortól


Többször rácsodálkoztam, hogy már megint mennyivel jövünk ki a kanyarból, mert az autó alig dől meg. Úgy kanyarodik, mintha magmaközeli mágnes szívná az aszfaltra.

Fekszik neki a sportos vezetés

Háromféle rásegítő erővel dolgozhat a kormány. A középállást és a kényelmest kipróbálva két nap után sportban maradt, mert nem nehezedik el értelmetlenül, de pontosan, jó visszajelzésekkel irányítható vele az autó.

Légzsák a gyalogosoknak is

Alapáron jár az összes V40-hez a gyalogosvédő légzsák. A világújdonság egy felfújható óriáskiflire hasonlít és aktiválása után főleg a szélvédő két oszlopát fedi le, ahová a baleseti statisztikák szerint az elütött gyalogosok a leggyakrabban csapódnak.

A légzsák 20 és 50 kilométer/óra közötti gázolásnál robban be. Kisebb tempónál nincs rá szükség, mert inkább ellöki az illetőt az autó, 50 felett pedig feldobja szerencsétlent és átrepül a kocsi felett.

Így működik az életmentő óriáskifli:


A gyalogosvédelmi légzsák nyilvánvaló feladata az elgázolt ember felfogása és lelassítása, de van egy másik funkciója is. Felfúvódásakor megemeli a motorházat, növelve a motorblokk és a viszonylag puha motorházfedél közötti teret, hogy a gyalogos ne csapódjon az orrban lévő szilárd tárgyaknak, pl. a motortömbnek. A rendszer – más extrákkal 590 vagy 700 ezer forintos csomagban – kiegészíthető az egyedülálló gyalogosfelismeréssel.

Átrajzolható műszerfal

Műszerfalból is háromfélét nézhetünk

Műszerfalból is háromfélét nézhetünk


Műszerfalból is háromfélét nézhetünk: az Elegance barnás és megnyugtató, a türkizzöld Eco ábrákkal segít takarékosan vezetni, Sportban pedig a kilométerórából vörösen izzó fordulatszámmérő lesz és a sebesség digitálisan fut a monitor közepén.

A Sport üzemmód nem hat az autó viselkedésére, változatlan programmal dolgozik az automata váltó, a gázreakció sem lesz izgágább és a felfüggesztés is marad a régi, mert nincs adaptív lengéscsillapítás.

Nem is sportosabbá, hanem kicsit engedékenyebbé tennénk a futóművet, mert a rugózási kényelmetlenül feszes. A komfortot az ülések mentik meg, mert az üléshelyzet és kényelmük is olyan, amit a Volvótól megszoktunk.

Igényes, szép és hangulatos a belső tér, csak nem elég tágas

Közel a XXII. század

Vezetés közben minden apró mulasztásnál érezni, hogy az autó helyettünk is figyel és megvéd. A V40 lenyűgöző elektronikus biztonsági arzenált vonultat fel, hogy korrigálja hibáinkat. Részben felárért gyakorlatilag minden életvédelmi eszközzel felszereltethető, amit az autóipar bevet.

Figyeli és jelzi a holttérben lévő autókat, 200-ig határozott lassításokkal és gyorsításokkal tartja a beállított távolságot, ráadásul automata váltóval az adaptív tempomat nem kapcsol ki 30 alá lassítva, mert képes állóra fékezni az autót a sor végén. Ha 3 másodpercnél nem álltunk többet, automatikusan el is indítja a kocsit a többiekkel. Ez már tényleg szinte robotpilóta!

A V40 fény- és hangjelzéssel szól, ha a lendületből úgy tűnik, nekimegyünk valaminek. Reakció híján a gép magától fékez, a City Safety automatikus vészfékezése 50 alatti tempónál működik és vagy teljesen elkerülhetővé teszi az ütközést vagy nagyban mérsékli súlyosságát.

65 és 200 km/óra között működő sávtartója figyeli a felfestéseket és visszakormányozza az autót, ha elaludnánk, de a fáradásfigyelő ezt úgyis igyekszik ébresztéssel megelőzni. A belső tükör mögül kamera észleli a sebességkorlátozásokat, az előzni tilost illetve az autópálya kezdetét és végét jelzőket.  

7,1-8,1-12,4 millió

Árképzéskor a Volvo sem süti le a szemét, de a kézi váltóval 8 060 000 forintos összeg a Momentum kivitelre vonatkozik. Ugyanez a motorváltozat 7,1 millióért is megvehető, ami a fajsúlyos konkurensekhez képest kedvező. Ám a tesztautó 12 385 000 forintos ára azt is jelzi, hogy a jobban felszerelt darabokhoz sem gond négymilliónyi extrát rendelni.

Kommentek

  • Zsolti ismét

    tetszik.
    külsőre-belsőre.
    ami viszont személy szerint nem fog meg, az a sok vezetéstámogató rendszer/aktív biztonsági rendszer.
    már kezd sok lenni. jobb divat a gyártóknál,mint a kinek erősebb az autója, de kicsit sok már.mind1.

    5 hengeres tetszik.mindig is tetszett.
    sőt egyik kedvenc motorkonstrukció most szememben, h v8 felejtős az üzemanyagárak miatt.

    volvoval 1 baj.
    amilyen tartós volt régen(kocka korszak), most épp az ellenkezője. nem csak technikájára gondolok(ott nem rosszabb európai átlagnál), de pl utasterére is.
    könnyen ‘lestrapáltnak’ látszik.kár. pedig szép, puha, igényes újonnan.

  • DTF

    8,8 l/100km? Ez dupla annyi, mint a kb. ugyanolya erős ct200h-é! Ezt a dízelmotort elbazilikázta a volvo…

  • bikes

    DTF, biztos lehetsz benne, hogy egy bejáratott változat tényleges vegyes használatban messze nem fog ennyit fogyasztani. Ezt az öthengerest már régóta csiszolják. Nagyobb kasztniban a 205 lóerős változat sem eszik ennyit. Gondolom ebben még alig volt km és főleg városban volt használva.

  • Torino74

    Nekem a 2.2TdCi-m fogyaszt városban 6-ot, nem kímélve.
    Szerintem is sok ez a 8,8l.

  • menőmanó

    Nem néz ki rosszul, de semmi különös.
    Nem tudom mennyibe kerülnek egyenként ezek a “mazsolákat” támogató biztonsági rendszerek, de ezzel az átlag autóval elérni a 12385000Ft-os árat a röhej kategóriája.

  • bikes

    Tegyük már tisztába a dolgokat. A Volvo V40 T4 Summum, ami az elérhető legmagasabb felszereltségi szint kerül 8,280,000 HUF-ba. Ez az a 180 lóerős motor, ami a Focus-ban 7-8 litereket fogyaszt átlagban tempós haladással, és ez egy benzines motor. Ez a cikk így 8,8-as dízeles fogyasztással és 12 millió forintos ijesztgetéssel nem túl pártatlan.
    Eleve az ár összehasonlításnál nem a 7,100,000-ról induló D3 lett feltüntetve, hanem a második legmagasabb felszereltségű szint, a Momentum, miközben az A3 és az 1-es BMW és az A Merci fapad ehhez képest. Miért?

  • zoldfulu2000

    Szerintem korrekt verda, komoly előrelépés az S40hez képest, és sok midnenben az abszolót élmezőny, úgy hgy komoly hiányossága nincs. Mindezt úgy hogy a prémiumkategóriűában mindenki mostanában lépett, tehát a kártyák mind az asztalon vannak.

    A 12 millás árról annyot, hogy minden autót fel lehet szerelni drágán, én személy szerint azért kedveltem meg a volvókat mert bár lehet drágán is konfigurálni, a szokásosnál jóval magasabb feleszereltségnél is még nagyon barátiak. Ha viszont elérünk oda amiben a volvo egyedülűálló, ott gyakran ők is keményen megkérik az árát.

    Mondjuk ezt vezetni nem vezettem de a szalonban megnéztem már, és amellett hogy szetrintem nagyon hangulatos a beltere, igen paszentos, akár az S40hez képest is.

    Apró korrekció: a C30 nem kifutó darab. 2006os, 2009ben faceliftelték, de pl 2010ben a legtöbb motorot lecserélték, és a opciókat is naprakésszé tették (pl ledes nappali fény). Én úgy tudom gyáértásban marad, amíg fogy (mondjuk eddig sem volt egy tömegcikk).

  • Barca

    Ez egy RÉGI Ford Focus, Golf áron, kínai Volvo jelvénnyel :) Hát nem tudom, volt szerencsém vezetni, nézegetni, amúgy iszonyat szép volt szürkében ahogy a kis LED csík világít a lámpatestben, ami amúgy csak akkor teszi a dolgát, ha ég a xenon is. A DRL az ott alul a bóvli, ki érti ezt?

    Szerkesztő úrnak? ha rajong az öthengeres motorokért, miért sokallja a fogyasztást :)? Nem véletlenül nem használja senki, köztudott egy benzines öthengeres hajtva 20-25 litert megeszik, ahogy tette is azt egy Focus RS az autópályán anno nekem…

  • a.szorenyi

    Köszönjük a megtisztelő bizalmat, de a táblázatban az A3-ból sem az alapmodell van a konkurensek között, ha elmélyedsz egy kicsit benne. Mindig a tesztelt modellhez válogatjuk a vetélytársakat, de mivel a Mercedes-nél nincsenek olyan kivitelek, mint a Volvónál és azonos árukkal a BMW Line-ok sem fedik le az egyre gazdagabb Kinetic, stb. szinteket, ez így ésszerű. Az autó 45 litert fogyasztott 500 valahány kilométerre, ennek jóval több mint fele volt országút és autópálya, tehát nem városi forgalomra jött ki. Viszont a tesztautóban tényleg alig volt pár száz km átvételkor. Lehet, hogy nem volt rendesen teletankolva, de saját telitanktól telitankig is 8,2 liter jön ki.

  • a.szorenyi

    És a tesztautó árával nem ijesztgetni szoktunk, a korrekt tájékoztatás része, hogy nem a 7,1 milliós váéltozatról van tapasztalatunk, hanem egy 8,1 milliósrl, 12 385 000 forintra extrázva. ez az összes prémiumtermékről szóló cikkünkben így van, lásd az SL 350 (http://www.vezess.hu/teszt/erdemes_36_millio_forintert_alapmercit/38467/) vagy a 640d Gran Coupé cikkeket (http://www.vezess.hu/teszt/tokeletes_negyajtos_kupe/38042/). Nem emlékszem, hogy a 36 milliós Mercedest vagy a BMW-nél a 37 milliós összeget kifogásoltad volna.

  • bikes

    Nem szeretnék nevezess lenni, hogy fogyasztáson vitatkozom, de ehhez az irreális adathoz azért fontos volt hozzátenni amiket a kommentben írtál. 100e km-t vezettem eddig automata D5-t, ennél nagyobb kasztniban. Ennek a fogyasztása vidéki/autópályás mix-ben 6,5-7 liter. Városban lehet vele etetni 9-10 litert ez tény, de egy kisebb kasztniban, modernebb motorral a 8,8 vagy az említett 8,2 sem reális. Így semmi értelme nem lenne a D4-nek a T4-hez, és a D3-nak a T3-hoz képest… Ezek a remek motorok a Focus-ban már bizonyítottak, és Spritmonitor.de szerint az összátlaguk 7,64 liter / 100km. Link:
    http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=2&constyear_s=2011&constyear_e=2012&power_s=150&page=6&powerunit=2

  • PluginHibrid

    A 22. században dízelmotor ???

    Nem túl valószínű…..

  • megint

    Csak a cikk írója tesztelte ezt az autót egyedül ezzel a motorral, mégis mindenki tudja a frankót, hogy mennyit eszik. Ennyit evett, ráadásul az út többségét nem is városban, ez van, dolgozzátok fel. A 3.0 itthoni dízel eszik(kb) hasonló körülmények között ennyit, szóval ezt nagyon eltalálták volvóéknál.

  • bikes

    Jogos megint, ezért csatolok egy linket D3 (ugyanez a motor!) fogyasztáshoz az S40-ben (ami talán a legközelebb van méretben a V40-hez). Átlagfogyaztás: 6.67l/100km:
    http://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/612-S40.html?fueltype=1&constyear_s=2011&constyear_e=2012&power_s=150&powerunit=2

  • Motorov

    “meglepő és örömteli, hogy a Volvo öthengeresei túlélték a méretcsökkentést”

    Ez a D3 éppen a méretcsökkentés eredménye. Lényegében a D5, 16 mm-rel rövidebb lökethosszal.

    “Nem véletlenül nem használja senki, köztudott egy benzines öthengeres hajtva 20-25 litert megeszik, ahogy tette is azt egy Focus RS az autópályán anno nekem…”

    … 200-250 km/óránál.

  • bikes

    Jé, a kollégáknak sikerült:
    http://totalcar.hu/tesztek/2012/08/09/komikusan_kicsi_de_dramaian_jol_megy/

    6.3/l / 100km sportos vezetéssel. Hogy is van ez akkor?

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.