A legbiztonságosabb Volvo: új V40

Vezettük: Volvo V40

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2012.06.22. 08.30

A sportos megjelenésű, kompakt ötajtós V40-essel a Volvo olyan konkurensek játszóterére léphet, mint a BMW 1-es, az Audi A3-as, illetve az új Mercedes A-osztály

Széles, és alacsony lett a V40-es

Széles, és alacsony


A legújabb Volvót a V40-est Gajdán Miklós kollégánk, mint kiváltságos, Év Autója zsűritag, már hónapokkal ezelőtt kipróbálhatta. Az ő első benyomásait, itt olvashatják az új kompakt Volvóról.

Szemre roppant vonzó, csinos járgányt készítettek a V40-esből. Alacsony, sportos, széles, nem igazán olyan, mint ami elsőre beugrik a márkáról. Rafinált ívek mindenfelé, nagy kerekek, elöl keskeny fénycsík a lökhárítóban, érdekes hajlatok a hatalmas tetőablak illesztéseinél. Sokáig lehet nézegetni a külsőt, mire minden apró finomságot lelegelünk a szemünkkel.

Indul a műszerfalmozi

Indul a műszerfalmozi


És akkor jön még csak a java, ha kinyitjuk az ajtót. Odabent a megszokott Volvós elegancia és minőség várja az utast. Jól formázott, kényelmes ülések, masszív, megbízhatóságot sugalló kapcsolók, gombok, és az elmaradhatatlan, bár kevéssé kihasználható lebegő középkonzol.

Ezen felül az utasteret szépen megtömték apró finomságokkal, így a csúnya, vastag műanyagkeretes belső visszapillantó helyett elegáns, keret nélküli darab mutatja az autó mögötti világot, – igény szerint iránytű is varázsolható a csücskébe – és érdekesre sikerült a váltógomb is, amelynek átlátszó, üvegszerű plexi gombja sötétben világítva mutatja a fokozatkiosztást – automatánál még kicsiny LED is kerül bele. A belső másik nagy dobása – a műszerfal – csak akkor mutatja meg magát, ha elindulunk.

Mozi

A Grand Scénic-ben láthattunk először olyan műszerfalat, amelynek témáját, ha szűk keretek közt is, de többé-kevésbé saját ízlésünk szerint formálhattuk. A Renault a színekkel és az elrendezéssel játszott, de a feleslegesnek tartott fordulatszámmérőt is el lehetett tüntetni a képből. A Volvo jóval tovább lépett – itt már háromféle, alapjaiban különböző műszerfalat választhatunk, amelyek mindegyike külön-külön témára specializált elemekből épül fel – de a technokrata énünk nem érti, hogy miért nem lehet teljesen személyre szabható műszerfalat építeni egy autóba.

A technológia adott, csak egy közepes méretű TFT monitor kell, meg talán egy web-es felület, ahol a csengőhangokhoz hasonló módon bárki letölthetne magának saját műszerfalat. Vagy tervezhetne egyet. A különféle szenzorok úgyis megvannak az autóban, nem lehet annyira bonyolult ezt megoldani. De amíg ez elterjed, addig marad a háromféle – takarékos zöld, az elegáns barna és sportos vörös téma a V40-esben. A műszerfal annyi áttűnést, grafikai varázslatot tud, hogy nyilván külön számítógép dolgozik azon, hogy a balról beúszó, a váltó állásást jelző számon át az adaptív tempomat beállításáig minden animáció zökkenőmentesen csússzon, villogjon, integessen a kijelzőn. Nagyon örülünk a Volvo megoldásának, és reméljük ez csak átmeneti állapot, és lesz bátrabb folytatás is.

Biztonság

Így fest egy V40-es, felfújt lufikkal

Így fest egy V40-es, felfújt lufikkal


A Volvo márkával az évek során szinte elválaszthatatlanul összekapcsolódott a biztonság. Azonban az egyre gyakoribb ötcsillagos töréstesztek mellett – lassan már nem találunk olyan modellt, amely nem ötcsillagosra vizsgázik – nehéz megtartani a vásárlók fejében azt a közhelyet, hogy a Volvo a legbiztonságosabb. Mivel az autókban belül már aránylag biztonságban vagyunk, a bőrünkre aktív és passzív berendezések tucatjai vigyáznak, a Volvónál elkezdtek az autón kívüli világra is figyelni. Egész pontosan a gyalogosok épségére, életére.

Volvo V40-es, lassított felvételen, porrá zúzás közben:

Gyalogos légzsák felirat, eddig ilyet nem nagyon láthattunk

Gyalogos légzsák felirat, eddig ilyet nem nagyon láthattunk


Gyalogosfelismerő és vészfékező rendszert már láttunk a svédektől, sőt, saját magunk is kipróbáltuk, hogyan működik. De ez láthatóan nem volt elég a projektre ráállított csapatnak, és a V40-esben már világújdonságként gyalogoslégzsák is található.

A rendszer 20 és 50 km/órás sebesség között működik, ha az autó elejébe épített szenzorok gyalogost érzékelnek, akkor a motorháztető hátulján lévő zár old, és az alumínium fedél megemelkedik, hogy nagyobb hely legyen a gyalogos és az autó keményebb alkatrészei között. Közben az A-oszlopot, illetve a szélvédő alsó részét fedő légzsák is felfúvódik, így óvva meg az elütött gyalogost a komolyabb sérülésektől.

A Volvo V40-es vonalai, rafinált megvilágítás mellett:


Persze nemcsak a gyalogosokra figyel a V40-es, hanem az utasok biztonsága is fontos. Így a masszív elektronikus védőháló újabb elemekkel is bővült. Ilyen javított holttérfigyelő, a sávtartást segítő rendszer – ez nemcsak kormányrezgetéssel jelzi, ha a sofőr irányjelzés nélkül lép át másik sávba, hanem egy darabig vonaltól vonalig terelgeti az autót, mielőtt felhívná a vezető figyelmét arra, hogy legyen szíves, inkább ő vezessen. Vagy álljon meg egy kávéra.

Gigantikus, bonyolult alakzat a hátsó lámpatest

Gigantikus, bonyolult alakzat


Városban a már 50km/órás tempóig használható City Safety rendszer védi automatikus fékezéssel az autót a figyelmetlenségből eredő koccanásoktól, a Cross Traffic Alert fantázianevű cucc meg az útra merőleges tolatásnál figyeli a keresztirányú forgalmat, akár 30 méteres távolságból is megismeri a közeledő autót, de még a biciklit is.

Szóval, aki Volvót akar törni, annak nagyon kitartónak kell lennie. Emellett a korlátozó és azokat feloldó táblákat is figyeli helyettünk – az aktuálisat a műszerfalon is megmutatja – ha kell, beparkol és még a reflektort is kapcsolgatja helyettünk, hogy lássunk is, és a szembejövőt se vakítsuk el.

Sportos üzemmódban fordulatszámmérővé válik a középső műszer

Sportos üzemmódban fordulatszámmérővé válik a középső műszer


A Volvo remek tesztutat állított össze a V40-es menetpróbája alkalmából. Ennyi szűk hegyi kanyart régen láttunk hasonló rendezvényen. És szerencsér anagyjából hasonló szakaszokon próbálhattuk ki a D2-estől a D4-esen át a T4-esig a három jelenlévő variációt. A gyengébb dízellel felszerelt változat csendes, finom darab, néha azonban kevésnek tűnt a motor a bunkerszerű, masszív acéltestben.

Az állítható rásegítésű kormány kényelmes darab, de sok információt nem ad a vezetőnek. A 177 lóerős D4-es már jóval mókásabb társ volt a kanyargós úton, bár a plusz erőhöz többlet tömeg is jár. És ezt érezni is. Végül a T4-es változat következett, sportosabb, merevebb futóművel, és minimális munkazajjal.

Árak:

Motor típus
Teljesítmény (kW/LE) Ajánlott ár
T3 110/150 5 990 000
T3 KINETIC 110/150 6 410 000
T3 MOMENTUM 110/150 6 950 000
T3 SUMMUM 110/150 7 640 000
T4 132/180 6 630 000
T4 KINETIC 132/180 7 050 000
T4 MOMENTUM 132/180 7 590 000
T4 SUMMUM 132/180 8 280 000
D2 84/115 6 490 000
D2 KINETIC 84/115 6 910 000
D2 MOMENTUM 84/115 7 450 000
D2 SUMMUM 84/115 8 140 000
D3 110/150 7 100 000
D3 KINETIC 110/150 7 520 000
D3 MOMENTUM 110/150 8 060 000
D3 SUMMUM 110/150 8 750 000
D4 KINETIC 130/177 7 990 000
D4 MOMENTUM 130/177 8 530 000
D4 SUMMUM 130/177 9 220 000

Kommentek

  • Zsoltitól1vélemény

    kívül-belül tetszik!
    nagyon is.
    ára is jó.
    csak a volvot is olyan európai terméknek tartom(mint merci-audi-bmw),amit nem csak vételkor kell megfizetni,hanem fenntartáskor is.
    mert nyugat -európaiknak készül.
    elromolhat,drága lehet a javítás,mert:
    van szervíz és van pénz.
    japánok meg mennek és kész. de stílusban elmaradnak.

  • Zsoltitól1vélemény

    de ez a volvo jobban, kéne mint német ellenfelei.

  • bikes

    Volvo szervizelése egyáltalán nem horror. Egyébként nekem is sokkal jobban tetszik, mint bármelyik párja. Kár, hogy nem lehet az 1-es műszaki tartalmát ennek a formájával párosítani. Megszületne a tökéletes autó.

  • bikes

    bármelyik +német párja.

  • kovacspista

    Zsoltitól1vélemény
    A japán nem romolhat el? Ezt mondd már el annak a jó pár japán autónak, amit az elmúlt években tréleren vagy lerohadva az út szélén láttam. Ami elromolhat el is romlik, legyen az francia, némat vagy japán. A japánok megbízhatósága már régen nem olyan kiemelkedő, mint régen. Szóval le lehetne már venne ezt a “csak a japán autó megbízható” című lemezedet, mert rohadtul unalmas, hogy kb. mindenhez cikkhez ezt írod…

  • báthory

    Volvo lesz a köv. márkanév ami tönkremegy.

    Biztonság? Leragadtunk a 80as 90es években, amikor még ezzel adtunk el autókat?

    Vegyük talán észre, hogy 10 éve a biztonság semmi érdemit nem fejlődött és egy Kia tudja ugyanezt. Semmi másnban sem prémium a Volvo.

  • Zsoltitól1vélemény

    kpista:
    elromolhat a japán.
    csak nem teszi. :)
    helyesbítek: ritkábban mint mások. és ezt hívják megbízhatóságnak. viszonyítás kérdése.
    egy faékhez képest többször romlik el, de a többi autóhoz képest kevésbe.

    ui:nem tudom milyen utakon jársz, használt az országutakat,ott nem ez a látvány:)

  • báthory

    Finoman kimaradt a cikkből hogy ez egy Focus.

  • zoldfulu2000

    zsolti: ha felszereled a toyót lesznek érdekes tapasztalataid. Keress rá a toyó/lexus fórumokon pl félszemű xonosok proplémájára. És a vavítási ktsgekre. Aztán ott van a közelmúltból az unintended accelaration ami a rossz tervezés, elsunnyogás és félszívű problémamegoldás iskolapédája.

    Ettől függetleneül én sem a megbízhatósáég miatt vettem a volvót, de a márka elég sokat is kínál mellette/helyette.

    Báthyory: enyni hülyeségfet régen hotrdtál össze egyben.
    Biztonság mellékes? Talán a dacia logannál. Ajkárhogy is szeretnék a németekek megvédeni a saját lemaradásukat időről időre azért kiderül a turpisság.

    Az egyiok ismerősöm pl fél évet töltött kórházban mert BMW-t vett volvo helyett. Azóta persze a BMW is behozta a lemaradását e tekintetben, de ha megnézed amiben a svédek erősek voltak most is azok. Plusz módszeresen hozzák be a lemaradásokat. Most ott tartunk hogy olyan régi erősségekben átlépte a Mercedest mint a műszerfal (pedig az S40 mennyire ingerszegény volt), motorok (akár a saját T6, D3, akár a korűábban hiányzó kis mocik) megtartoptta előnyét a biztonságban (itt a Mercedes maradt vissza az autobild botrány óta), és legalább szemmagasságban van olyan korábban eléggé cinkes dolgokban mint a fed elektronika, automata váltó.

    Ha valamikor akkor most megérdemlik a svédek a sikert.

  • zoldfulu2000

    Akárhogy is ez nagy dobásnak tűnik, 2 évvel etzelőtt nem gondoltam volna hogy a volvoé lesz aze gyik legjobb ajánlat, a Merci feltámad poraiból (bár még előben nem láttam az új A-t). Sajnos az Audi továbbra sem jön be, de hátha élőben jobb lesz.

    Az egyik koléga vett Lexus CT-t, és rinyál hogy néha 4 liter fölé megy a fogyasztása :). Szerencsére sikerült megnyugtatni, hogy ezért nem annyira tragikus adat :)

  • Zsoltitól1vélemény

    zold:
    lámpa, azta.. iszonyú konstrukciós hiba
    gázpedál: na ez az érv aminek a következő(és ezt megelőző) 30-40 évre ki kell tartani,bár már ma is unalmas.
    és ugye, mint jól tudjuk, egy japán alkatrészt lecseréltek amerikaira(lehetett volna német is). innen indult az esemény.
    ez szintén azt bizonyítja,h japán gyártású japán az etalon megbízhatóságban.
    és ha nekiállok,felhozok itt 3,5 oldalnyi hibalistát a beszaró bmw váltókról,széteső bmw futóművekről, szétkorrodáló e osztályról,aminek kiesik a kereke felfüggesztéssel, audi általános(vw-alapok miatti)hibaüzeneteiről.

    de itt asszem a volvóról volt szó.és ő sem megbízhatósági bajnok. sőt! mindig a végén kullog,a németek mögött.
    de mint te is írtad,másban jó.
    és én is erre céloztam.
    ez így pártatlan.

  • Zsoltitól1vélemény

    1szó mint 100:
    kéne ez a volvo, csak kalkulálni kell egyéb kiadásokkal is,mint vételár.

    és tényleg,merci nagyon összekapta magát,kb 3-4 éve. bezzeg 10-15 éve…

  • menőmanó

    Egész jól néz kia ahhoz képest, hogy volvó.
    A bizonságát nem vonom kétségbe, de a megbízhatósága ugyan úgy mint a többi európainak, más kérdés.
    A japán az japán az európai az európai, nincsenek egy ligában.
    Jó, hogy vannak olyan “széles látókörü” egyének, akik olyan sok japán autót láttak az út szélén elromolva. :D

  • zoldfulu2000

    zsolti: ne becsüld alá a lámpát, mert a műszakin nem mész át, és egy 8-10 évesd autónál a javítás gazdasűági totálkár.

    Én páér éve egy használt IS250est néztem ami félszemű volt, és akkor olvastam utána. És az ISeknek volt még egy hasonló árfekvésű hibűja csak azzal nem buksz meg a műszakin.

    Nem igazűn érted, nem a gázpadálhiba a fő gond. ez egy apró baromság, normálisan az ilyet lexarhatod.

    Egy NORMÁLIS autónál ilyenkor az autó vészüzemmódba kerül, és nem is fog megölni.

    De a Lexus esetében nem ez történt.

    Nem az a baj hogy valami elromlott egy lexuson, hanem hogy olyan módon konsktruálták meg, hogy az autó ezt nem tudta korrigálni, és a kontrkució EGÉSZE lehetővé tette hogy az autó megöljön, és te ez ellen eklég kevés dolgot tehettél.

    Lexarom hogy honnan van az alkatrész, ez a legsotobább kifogás. Japán mérnöükök tervezték, japánban szerelétáék össze és jaopánok akadályozták meg túőlélj az autóban.

    Pont ezzel a debil 30-40éves kretnénsg szajkózásával.

    És nem hallottam hogy a lényeget kijavítaották volna. Akkor is ha kicserélik a gézpedál relét, nem az volt a fő baj, hanem a vészüzemmód hiánya.

  • kovacspista

    Zsoltitól1vélemény
    Járok autópályán, Budapesten, vidéken is. Őszintén szólva engem is meglepett, de tény. Ne élj a múltban, lehet, hogy 20 éve a Toyota Carina egy svájci óra volt egy Citroen BX-hez képest, de ma már közel nem olyan megbízhatóak, mint régen. És sajnos nem a többiek fejlődtek ekkorát… Elvétve készülnek Japánban ezek az autók, a beszállítók sem japánok, szóval ma már szinte ugyanazt a globalizált sz@r-t kapod bármelyik márkánál. Szóval rohadtul lejárt lemez a “japán megbízhatóság”. Autószerelő barátom is megváltásnak érezte, mikor Toyotáról VW-re váltott. Neki pl. kifejezetten beteges volt a D-Cat Avensis. Van ilyen is…

  • zoldfulu2000

    Konstrukciós hiba volt még az hogy a a fékszervó elmegy padlógáznál. Ez sem egy “hiba” önmagában, hiszen minek fékeznél miközben a gázt padlózod.

    Kivéve persze ha gázpedálrelé elromlik.

    De hát olyan nem történhet egy Lexusban ezrt nem is kell foglalkozni vele…

    Érted miért nem íbzom ezek után a japán mérnökökben?

    Mert ugyanazt a hülyeséget szajkózzák ami miatt megölték a vásárlóikat.

    A Lexus eltromolhat. Ótvar hazugság hogy nem. Nem 30 év múlva hanem akár most is.

    Ha a mérnökök úgy teszbnek mintha nem romolhatna el azzal csak a bajokat tetézik…

  • kovacspista

    zoldfulu2000
    Minden elromolhat és el is romlik, csak egy (konzum)idióta hiszi el, hogy nem. A különbség maximum az arányokkal van. Japánból mondjuk 1000 autóból 20 autó produkál komoly hibát az első 5 évben/100e km-ben, ugyanez németeknél 1000-ből 30, francia/olasz párosnál 1000-40. De aki belenyúl, szerintem pont nem vigasztalja a japán/német megbízhatóság. Ami összetett és bonyolult el is romlik. Pl.a modern dízelek ugyanolyan betegesek a japánban is, sőt sokszor még rosszabbak. Másrészt sok múlik a vevőkörön is. Aki japánpárti alapból “megbízhatósági fetisiszta” ergo figyel a szervizelésre, míg pl. a francia hívők inkább “mindegy csak szép és kényelmes” legyen viszonyban vannak az autójukkal. Harmadrészt az autóimport szokások is nagyban árnyalják a képet, azért az utóbbi időben megtépázott hírű németeknél is szem előtt kell tartani, hogy milyen autókat hoznak be az országba. Rommátört 4-500e km-t futott lehajtott cégautókat, amiket eladtak 70e km-el ügyes nepperek. Persze utána elterjedt a “sz@r VW, Opel, Ford” sztereotípia.

  • Zsoltitól1vélemény

    zold:
    ez ostobaság:
    “Japán mérnöükök tervezték, japánban szerelétáék össze és jaopánok akadályozták meg túőlélj az autóban”.
    nem, amíg japán mérnök által tervezett, japán alaktrész volt, nem volt hiba.
    amint más által tervezett, más álatl készített ‘csere’ alaktrész került bele, kijött.

    kpista:
    “Elvétve készülnek Japánban ezek az autók, a beszállítók sem japánok, szóval ma már szinte ugyanazt a globalizált sz@r-t kapod bármelyik márkánál.”
    nem is mondtam.
    mindig azt mondom, h japánban készült japán autó, a megbízható. mert ott minden egysége japán.
    ha az alkatrészek 60%-a európai(amerikai),ne várj csodát!

    de most tényleg belekezdjünk ebbe?
    ti támadjátok a japánt 2 hiba miatt.
    kezdjek bele(válaszz márkát!) felsorolni 2x2x2x2x2x2 hibát az adott márkából?

  • Zsoltitól1vélemény

    zold:
    A Lexus eltromolhat. Ótvar hazugság hogy nem. Nem 30 év múlva hanem akár most is.

    ki mondta h nem. csak nem mind1 10ből 1 romlik el, v 100ból 1.
    ez a megbízhatóság definíciója, épp erről beszélünk.

  • Holiday

    Kedves ismerősöm Lexusa éppen “kórházban” van. Olyan millió körül várható a GS javítása egy váltómű hiba miatt.
    Ébresztő Zsótti!

  • zoldfulu2000

    zsolti: megint az agymosott marhaság. A toyó mindenkire próbálta kenni először a szőnyeg, majd kiederült hogy szőnyeg nélkül is produkűlta, aztűn jöttek ezzel a debil marhasággal hogy csak az import nem japán laktrész romolhat el, mire a gyártó azzal védekezett hogy olyan autók is így jártak amelyeket azelőtt gyártottak hogy a CTS beszállított volna.

    Még egyszer: nem az a baj hogy elromlott (és konkréten én laxrom hogy milyen kontinensről van, és ha toyótát veszek akkor megbízhatóüségot akarok nem kifogásokat),
    a baj az ahogy kezelték. A toyóták gyakorlatialg MEGÖLTÉK a tulajokat. Alig volt esélyük hogy kivédjék, mert a konstrukció elejét vette.

    Ez a konrét lexus amit néztem 3 típushibát hozhat, annak ellenére hogy japánban készült. Egy a műszaki miatt gáz, a másik csak simán drága lehet kijavítani (és szerepel is a népitéletekben), plusz az unintended accelaration. És nem csak arróül van szó hogy a gázpedál elromolhat, hanem hogy beletették azt a konstrukciós hibát, ami miatt ( ha netán valaha) elromolna a pedál reléje, akkor nem tudod kivédeni mert nincs féked, nem tudod levenni a gyújtást, a relé miatt a váltó visszaváltott legmagagasabb fokozatba és padlógázon száguldasz.

    Ha egy ennyire lehetetlben helyzetben esezdbe jut hogy kidobt üresbe (ha hagyja, mivel az aut. váltóükulisszája nem mindig enged üzemmódot váltani).

  • Zsoltitól1vélemény

    oké:
    holi:
    2 haverom 5ös bmw-je volt váltócserén.
    530d ésd 535d.
    mind2 milliós tétel volt, asszem kb 4-5 éves autók voltak.
    több bmw-s ismerősöm nincs, tehát 2ből 2.

    zöld:
    még1szer fussunk neki: nem japán alkatrész romlott el.
    így, tőmondatban.
    ez meg egy link, a v40 elődje megbízhatóságban.http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/suchergebnis.aspx?pklid=9&pstatid=4&ReturnUrl=5uEyBA6KBgNKCARK55ZyBARCzNqr0u23BTXFzyqpzAcxCLRyzAa1CLRyzAZyC5X3xLErxLEz5uXFBARpzocy0gN8ym68C5X3xLE4HeX_
    mert hülyén veszi ki magát,h olyan magyaráz a témában, aki a legmegbízhatatlanabb autót fényesíti

  • Zsoltitól1vélemény

    asszem akkor ezt megbeszéltük :)

  • Holiday

    Látod Zsótti, ezért ostobaság, amikor 1/100, meg 10/100 hibákat vizionálsz. Minden el tud romlani és csak szerencse kérdése, hogy nálad megtesz-e, ráadásul az elroló járművek aránya a nem elromlóakhoz képest annyira kicsi (ráadásul az elromlás is ezerféle lehet a lámpa kiégésétől a váltócseréig, s csak attól függ, melyik a súlyosabb hibe a tulaj számára, hogxy éppen milyen élethelyzetben van), hogy végtelenül ostoba, de megkockáztatom, dilettáns dolog ez alapján döntést hozni.

    Mert ha neked csak a legjobb kellene, akkor nem ennél annyi szart, amennyit megeszel.

    teljesen értelmetlenek az olyan gyermeteg kijelentések, hogy miből mennyi hibásodik meg, mert aki alatt meghibásodik, annak egyből egy, aki alatt meg nem, annak 100.000-ből egy sem…
    Értegeted?

  • Holiday

    “nem japán alkatrész romlott el…”

    Ez ordas nagy csúsztatás ám, azt tudod? Honnan tudod, hogy nem egy európában dolgozó japán team fejlesztette/tervezte/minőségellenőrizte…
    …Zsótti, az autógyártás ma úgy történik, hogy a beszállsítók gyakorlatilag legyártják az autót, az autógyárban meg összeszerelik. Gondoltad volna, hogy fényszóró beszállító sárvédőket gyárt egyes márkáknak?

    Ha ennyire érdekel a dolog, miért nem olvasol utána?

  • Zsoltitól1vélemény

    holi:
    feltűnt nekem eddig is h sznob vagy, de azt csak most látom, milyen rossz viszonyt ápolsz a matekkal-valószínűségszámítással.
    “mert aki alatt meghibásodik, annak egyből egy, aki alatt meg nem, annak 100.000-ből egy sem…”.
    Ez vicc!
    Ha ezt így fordítod, akkor lottózz!!
    én úgy érzem kicsi az esélyem(matek alapon), bőven 1% alatti…
    Te meg úgy, hogy 50%. vagy nyersz,vagy nem.(elméleted alapján).
    pedig ugyanazt nézzük,csak én matek, te meg (??) alapján…

    Honnan tudod, hogy nem egy európában dolgozó japán team fejlesztette/tervezte…
    onnan ,h kiderítették.
    de HA nem történt volna meg, is józan paraszti ésszel tudhatnád, h ha usában akarsz eladni autót, akkor nem túl gazdaságos európában élő japán mérnökökkel gyártatni vmit :)

    ezt is tudhatnád,-ha már olvasol,kivehetted volna- h autóipar nem a mínuszból él, hanem a profitból.
    profit:bekerülés mínusz kiadás.
    általában nem célja h a kiadást egekbe emelje,mert akkor a képlet alapján kijön h kisebb a profit.(matek képlet,de elég alap)

  • Zsoltitól1vélemény

    profit: bevétel mínusz kiadás. bocs.

  • Zsoltitól1vélemény

    holi, veszett ügyben ne erőlködj, mondd azt, h te sznob vagy, tojsz az érvekre,öreg vagy 2-3 márkát ismersz, amúgy is csak a hülyék gondolkodnak,mikor vásárolni is lehet…
    és hogy ez szebb,ismerem, oké,veszem.

    de ne próbálj észérvekbe belemenni,mert ha tényleg nem az alapján döntesz vásárláskor, akkor utólag is nehéz megindokolni ilyen alapon.

  • Zsoltitól1vélemény

    őszinte leszek:
    meglep, mikor vkik számok ellen is akarnak vitázni.
    (pl holi megmondja, h 1 miért nem kisebb mint 10)
    én elfogadom, h vmi szebb-pedig nem mérhető!!
    van aki meg azt nem fogadja el, ami mérhető és tény!
    ez totális elfogultság, a józanság teljes hiánya.
    menj focidrukkernak.:)

  • zoldfulu2000

    zsolti: 1. írtam, a beszállító diszkréten megjegyezte hogy nem csak az ő idejéből voltak panaszok.

    Még egyszuer, talán megérted: nem azzal van a baj hogy egy alkattrész elromlik (látom azt sehogy sem akarod elfogani hogy egy japán autó elromlik), hanem magával a toyoták tervezési filozófiájával. A konstruklciós hiba iskolapéldűja, amatőr eltussolási kísérlettel.

    Az ADAC léegnyagobb baja hogy marháraq torzít. Egész márkák tudnnak javítani azzal, hogy kivonják magukat az ADAC alól, ingyenes saját mentőkkel. De pl az az ISnél említett egyik típushiba sem olyan ami eljut az ADAChez. Csak kiadsz rá 1-2000 eurót, ha használni akarod az autódat.

    A legérdekesebb hogy az ADAC-s adaokra az első német fórumos rekciók disztrét anyázásba mentek át amikor BMW tulajok rögtön azt hizták fel hogy nekik ki vana dva hogy az ADAC-t sosem hívhatják a gari alatt.

  • Zsoltitól1vélemény

    zold:
    engem igazolsz. német nem hívhatja adacot. ha hívná,nem lenne a topban a japánokkal.
    akkor ki maradna (valós összehasonlításban)?? . japán…

    a japán tervezés alapja,h nem romlik el.
    nem kalkulálták bele a gyenge beszállítói minőséget,mert nincsenek hozzászokva.
    ezt értelmezed te helytelenül rossz tervezési filozófiának.
    most érted?

  • Zsoltitól1vélemény

    zold:
    japán amugy angolban sem toyotaland, hanem japan.
    szval mesélj a beszaró hondákról, suzukikról,subarukról,mitsubishikről(nem a volvo rokon carisma,mert az fogalom volt a problémagócpontok között),mazdákról…
    és most fejben add hozzá viszonyításul a volvot,némteket,olaszokat,amerikaiakat,francákat.
    ha tudsz józanul gondolkodni,értékelni, kijön az,aminek ki kell jönnie.

    bár tennék rá pénzt h megint kijössz vmi légbőlkapott magyarázattal.
    válasz:ugyanígy elfogultan:
    a japánok stílusos, egyedi, érzelmes gépek, a volvo meg egy szar.
    na, cáfold…
    nehezebb dolgod lesz,mint nekem… :)

  • zoldfulu2000

    Ami külön vicces: itt ugyanazokra az évekre meglehetősen jó adatokat tatrtlamaz az ADAC az S40re: http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/Pannenstatistik_Einzelergebnisse_2009/mittelklasse_volvo_s40_v50.aspx?ComponentId=45763&SourcePageId=47825

    Ennyit jelent a statisztika.

    Zsolti: ha te diogmatikailag nem tudod elfogani hogy a japán elromolhat lelked rajta. Én nem tenném rá fel a pénzem. Ha van rá gari az ok, egyébbként legfeljebb abban reménykedhetsz hogy a kevesebb dolgog kevésbé romlik el, igaz erre sem lehet mindig alapozni.

  • zoldfulu2000

    Lehet bármit magyarázni ideológia alapon, de engem alfa, volvo még nem hagyott út szélen. A svédekkel voltak dolgok, de ezeket egyrészt többségében fedezte a gari, másrészt a maradék egy darab dolog anyagilag nem voltak nagy tétel.

    Nehéz úgy elfogadni az általad említett dogmát, hogy ismerek első kézből avensis meghibásodást (mondjuk szntén gari fedezte). persez ott sem kell adac, csak fizesd ki ha jövő évben is haszn álni akarod…

    Fenntartom, hogy nem annyira a márka vagy a földrajzi forrás a fő tényező hanem a konkrét modell/technológia és a márkaháttér.

  • Zsoltitól1vélemény

    jó így vitázni, h nem értelmezed amit írok.
    avensis összeszerelése: anglia. következtetés:beszállítók angolok.

    volvo, alfa mitől stílusosabb, egyedibb,jobb,mint egy japán?
    sztem semmitől. cáfolj.

  • Danasom

    Az említett német kategóriatársak a nyomába sem érhetnek semmilyen szinten.

  • ACC.600

    Jah báthory! igazad van, ez egy Focus. Az A3 meg egy Golf. A Golf meg egy drága skoda. Csak a miheztartás végett. :)

  • BMW7

    európa fejlettebb országaiban (márpedig a legfontosabb európai gyártóknak NY-EU az első számú piaca) a megbízhatóság egyértelműen alá van rendelve a biztonságnak, kényelemnek, stílusnak, minőségnek és nem utolsósorban a presztízsnek. ezért az, hogy x európai márka esetében 1000-ből 45, y japán márka esetében pedig 1000-ből 25 romlik el, nagyon keveset számít a nyugati embernek..
    igaz mi sajnos nem mondhatjuk magunkat nyugatinak, de ennyit talán nem kell vitázni az egyes márkák megbízhatóságáról

  • Zsoltitól1vélemény

    bmw7:
    egyetértek, ezzel indítottam én is.(amin egyesek kiakadtak)

  • BMW7

    mindentől függetlenül nagy valószerűséggel soha nem fogok japánt venni, mert nincs stílusuk és presztízsük -tisztelet az egy-két típust jelentő kivételnek. a lexus pl sokak szemében presztízsmárkának számít, de kívül-belül unalmas szinte az összes, sőt pl a legújabb gs egyenesen pocsék

  • Jaga77

    Soha nem vennék európai autót,még ha feleannyi

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest,Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.