Benzinest a dízel helyett?

Teszt: Toyota Avensis 1,8 Executive

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2012.03.23. 07.00

Európai középkategóriás autókban ritka szerzet a szívó benzinmotor, de a japánok kitartanak a feltöltés nélküli konstrukció mellett. A Toyota Avensist a középső benzines motorral teszteltük, amely 147 lóereje alapján be is válhatna.

Adatlap

Toyota Avensis 1,8 Executive

Benzinest a dízel helyett? 1
Motor 1798 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 147 LE
Nyomaték 180 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,4 sec
Végsebesség 200 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,5 l / 100 km

Egyszer a középkategóriás autókat vonszoló szívómotorokról ütköztettük észérvek logikus sorozatait. Egy részünk inkább ülne egy kisebb, de rendesen motorizált autóban, mint a vitát kiváltó BMW 316i-ben, amely még egyesben is frusztrálóan gyorsult. Mások szerint városba és autópályára elég a kis motor a nagy autóba, mert tohonya ugyan, de kényelme, tágassága és passzív biztonsága azonos az erősebb változatokéval.

Dízel helyett?

Ezerhatos motort ma már kevesen választanak, arra valók, hogy lejjebb kezdődjön az árlista. Kicsit több pénzért, de a dízelektől több százezres távolságra viszont lehet keresnivalója egy szívó benzinesnek az Avensisben is.

Az 1,8-as limuzinban kényelmesen működik a kulcsnélküli ajtónyitás, de a hátsó ajtókból az alapos modellfrissítés után is hiányzik az érzékelő. Ez azért baj, mert a csemetéihez kötődő szülő hajlamos volna először a gyermekeket beültetni hátra, amihez előbb ki kell nyitni az egyik első ajtót.

Vannak bakik

Minden autóba kellene egy efféle láda. Szinte mindent elnyel, nagyon praktikus

Minden autóba kellene egy efféle láda. Szinte mindent elnyel, nagyon praktikus


Sokadszor ajnározzuk, de muszáj megdicsérni a középső ülések közötti ládát, amely a padlótól a könyökünkig ér. Bendőjében elnyel útikönyvet, biciklipumpát, tornazsákot, méretes vizesflaskákat, bármit.

Egyedül az USB-csatlakozó van rossz helyen a mélyén, kényelmesebb volna a műszerfalon vagy a szintén óriási kesztyűtartóban elhelyezni.

A tükrökből elég keveset látni, pedig szabályos téglalap alakúak, csak a száruk rövid, túl közel vannak az ajtóhoz. Nem ilyen bosszantó, de egy Toyotában furcsa, hogy nem állnak kézre az ablakemelő kapcsolói, mert ferdére döntve helyezték el őket.

Selymesen jár, takarékos és ráérősen gyorsít az 1,8-as benzines. Kihúzatva azért mutat némi erőt

Selymesen jár, takarékos és ráérősen gyorsít az 1,8-as benzines. Kihúzatva azért mutat némi erőt


Elöl a rövid ülőlap ellenére is kényelmes az Avensis, de a hátsó utasok sem jártak rosszul. Három felnőttet itt sem érdemes összezsúfolni, mert a válltér nem éri el a Mondeo tágasságát, de a teljesen sík padló és a bőséges lábtér miatt kettőnek jó dolga van itt.

Változó szelepemeléssel

Ebben a kategóriában többnyire sokat futnak az autók, ezért a dízelek dominanciája akkor sem törik meg, amikor az Euro 6 határérték betartása miatt jó drága vegykonyhát kell a kipufogórendszerbe szerkeszteni. De aki nem megy évi 30-60 ezret, annak érdekes lehet egy benzines motor.

Országúton 7 liter elég, kicsit sietve sem fogyott el 8 liter benzin százon

A kapcsolót meghúzva kell kiengedni a rögzítőféket, fordítva jobb volna

A kapcsolót meghúzva kell kiengedni a rögzítőféket, fordítva jobb volna


A tesztelt Avensisé 1,8-as, 147 lóerős és Valvematic rendszerrel változtatja a szelepnyitás mélységét, hogy kevesebbet fogyasszon és erősebb legyen. A motor kellemetlen tulajdonsága, hogy a kuplungot kicsit ráeresztve finom gázra nem hajlandó emelni a fordulaton. Elég groteszk, ahogy gázadás közben rajtaütésszerűen lefullad, ami főleg lejtőn elindulva esett meg.

Ehhez hozzájárult, hogy próbáltam elkerülni az elektromos rögzítőfék használatát, mert kapcsolója logikátlanul működik. Kiengedéshez kell felfelé húzni, behúzáshoz meg benyomni, de ezt meg lehet szokni, egy tulajt aligha zavar.



Elegendő az 1,8-as

Kedvező a 0,28-as alaktényező

Kedvező a 0,28-as alaktényező


Autópályás emelkedőkön hozzá kell edződni, hogy a dízel szuverenitása hiányzik a 4000-es fordulaton 180 Nm nyomatékú motorból.

Lehet zajongani visszakapcsolással, kihúzatva a kínlódást elfogadható gyorsulás váltja fel, de érdemes inkább békés ütemre váltani, ami jobban fekszik az Avensisnek.

Némi belátással kezelve, a középső benzinessel is harmonikus az autó. Hatodikban 130-nál 3000 a fordulatszám, ami a selymesen járó, kulturált motorral andalító utazótempó. Bír persze többet is, fogyasztása és zajszintje ekkor sem ugrik meg vészesen.

Az Avensis 1,8 és vetélytársai
Hyundai i40 1,6 GDI Style (135 LE) 7 640 000 Ft
Mazda6 1,8 TE (120 LE) 7 189 900 Ft
Opel Insignia 1,4 Turbo Cosmo (140 LE) 7 630 000 Ft
Toyota Avensis 1,8 Executive (147 LE) 8 040 000 Ft
Toyota Avensis 2,0 D-4D Sol (126 LE) 7 050 000 Ft
VW Passat 1,4 TSI Comfortline (122 LE) 7 418 300 Ft

7,7 liter százon

Pontos, finom váltójával és jó futóművével kellemes feladat vezetni

Pontos, finom váltójával és jó futóművével kellemes feladat vezetni


Mi a városban mért 9,8 liter után 450 kilométert mentünk autópályán és országúton, amit 7,7 literes fogyasztással abszolvált az autó.

Az ötfős terheléshez és a gyors előzésekhez mérten örültünk, hogy beérte ennyivel, kicsit kímélve 7 literrel elgurul Kamcsatkától Gibraltárig.

Flottul vett kanyarokban a négy kerék szépen kapaszkodik az útba, az Avensis messze nem olyan öreguras kocsi, mint a magas üléshelyzetből következne. A jó futóművel harmadrendű országúton is úgy viselkedik az autó, mintha a közútkezelőnek lett volna pénze kifoltozni a málló aszfaltot.

260 000 Ft az Executive-hoz a Touch & Go. Nagyon megéri a felárát

Remek a Touch & Go

Egy Toyota nemcsak a kevés üzemzavartól Toyota, hanem a jól megoldott kis okosságoktól is. Az útmutató-zenelejátszó-kihangosító kütyü átgondoltsága, könnyű használata jelentős érv az Avensis mellett. A tesztelt Executive kivitelhez a Touch &Go Plus kapható 260 000 forintért. A navigáció rutinosan terel és gyorsan kalkulál, a telefon párosításához sem kell előhalászni a kezelési útmutatót.

Én hajlamos vagyok egy pendrive-re összehányni a sietéshez passzoló zenéktől a gyermekringató dalokig mindent. A csalafinta készülék az ömlesztett fájltömegből összerendezi a hörgős metálszámokat vagy a gregorián dallamokat, amit épp az utasok kívánnak. A 15,5 cm átmérőjű képernyőn USB-n át fotókat nézegethetünk, itt jelenik meg a tolatókamera szép éles képe, van sms küldés és olvasás és elérhető egy online keresőfunkció is.

Árával kiüti a dízel

8 040 000 forintos árával az Executive kivitelű 1,8-as 350 000 forinttal kerül többe az ezerhatos szívómotornál és 310 000 forinttal olcsóbb a kétliteres dízelnél. A konkurenseket látva korrekt ajánlat, mert a Passatból és a Mazda6-ból nincs hasonlóan jól felszerelt modell a táblázatban szereplő motorral.

De aki tényleg Avensist akar venni, annak megakadhat a szeme a Sol felszereltségű dízelen, amelyet 7 050 000 forintért vesztegetnek. Nem elírás, ennyivel jobb vétel a kétliteres D-4D, mert ez a modell a nagy ajánlat a flottapiacnak.

Kevesebb extrával, de sokkal erősebb és takarékosabb motorral az Avensis lényegesen jobb autó a középszerbe süllyedő egy-nyolcasnál.

Kommentek

  • bubibeka1.6

    Miért kéne kulcsnélküli nyitás gomb a hátsó ajtókra ? A mazda6 on sincs, egyszer jutott eszembe a vele eltöltött immár több mint 60 ezer km alatt, hogy hátra miért nem raktak. fél méterrel később tudja az ember a gombot megnyomni, ez miért olyan nagy baj.
    Sokkal nagyobb gond, hogy sok gyártó nem rak nyitógombot a csomagtartóra.

  • prs

    Az első link a szövegben biztos jó? Vannak kétségeim.

  • báthory

    Semmi meglepő nincs abban hogy egy japán autót még ma is jó szívó benyással venni.

    Tök jó hogy országúton elég volt nektek 7 liter, amikor a gyári ÁTLAG 6,5 – ami a Spritmonitor szerint hozható is.

  • Zsoltitól1vélemény

    nekem is elfogadhatónak tűnik egy 1,8as avensis,mert éppen nem alulmotorizált.
    de általában véve egy ekkora a benzines azért kicsike már ide-sztem.
    de a toyota 1,8asa egész jó darab.

    viszont itt a dízel mégis kiüti,merthát ilyen dízel-felárat nem lehet nem respektálni…

  • hawk

    (prs! Pedig az a link jó. Klasszikus darab.)

  • Guevara

    Megmondom őszintén, a tököm tele van azzal, hogy minden zsurnaliszta a versenyautót keresi a tesztautókban, bármilyen motorról is legyen szó. Minek? Nem hiszem hogy ne lehetne egy kevésbé problémás szívó benyás 1.8-as motorral is eljutni minden helyre ahová csak kell, időben. Miért kell versengeni a közutakon? Miért kell a teljesítményt hajhászni hétköznapi közlekedés során? Úgy látszik nem vagyunk még eléggé csórók…

  • Fics

    Guevara! Tök igazad viszont, viszont a magyarnak teleextrázott nagy autó kell, hogy aztán fél év múlva sírjon, hogy drága a benzin a gázolaj, a javítás, drága a hitel, viszik a házat, és mindig állam bácsi a hibás, ő soha. Minden bokorban rendőr ül, szinte minden nap látok mozgó autóból mérő traffipaxot, és nem mérik olcsón a gyorshajtást. Versenyzőt pedig egyre kevesebbet látok, biztos pár csekk elvette a kedvüket.

  • báthory

    zsolti

    Csak halkan jegyzem meg, lehet Mo-n nem forgalmazzák, de az Avensisnek van 1.6 vvti-je is, az 10.4 alatt gyorsul 100ra, a végsebesség meg teljesen mind1. Céges bizniszlimónak az is tökéletes. Üzemanyagot spórolni a dízel csak autópályán tud magas átlagtempónál, és hátránya is van, zajosabb, vibrál, nehéz az eleje, 150-200nál ki kell cserélni a nagynyomású rendszer elemeit, rossz esetben a turbót is. Arról nem beszélve, hogy a benzines LPGvel is használható.

    Alapvetően hit kérdése, nekem elég, hogy a városban 5 éve dízel Avensisek voltak a taxik, aztán 2 lityis szívó LPG Leganzákra váltott a cég.

  • Zsoltitól1vélemény

    értem báthory, alapvetően én is(mint sokszor hangoztattam)a szívóbenzineseket preferálom.
    szívósak:)
    nem csak működést tekintve, hanem tartósságot is:)

    de míg máshol dízelnek igen borsos felára van, itt alig. így meggondolnám,sőt dízelt vennék.

  • Zsoltitól1vélemény

    1,6 azér már tényleg pici ide.
    már-már olyan faramuci helyzet lesz,h többet fogyaszt ekkora autó vele, mint 1,8 v 2.0ással,mert az 1,6-ot agyon kell forgatni..

  • báthory

    Zsolti

    Lehet, bele kell ülni ki kell próbálni.

    Nekem anno volt 1.8as B Vectra kombim, akkor nagyon szerettem és nem éreztem gyengének(115 ló, 12 sec. gyorsulás). Az 1.6os Avensis mindenben jobb, és a Vectra evett nekem átlag 7,5öt, szóval simán elhiszem, hogy az 1.6-1.8 Avensis ugyanolyan stílusban fél-egy literrel kevesebbet eszik.

    A mostani 2.2 tdci mondeóm nagyátlaga 6,7L. Szóval nincsenek nagy különbségek. Nincs nagy bajom vele (egyszer volt egy EGR csere 100ért), de én nem használom ki a 400 NM-t, szóval nekem felesleges.

  • báthory

    Zsolti

    Meg most néztem már az 1.6-1.8i Avensis is 6sebességes, szóval eggyel kevesebb érv a dízel mellett. Nem hiszem hogy 130nál 3000nél többet forogna.

  • Fics

    báthory! Az igaz, hogy egy 1.8-as vectra jó volt, de könnyebb volt mint egy ilyen avensis.

  • báthory

    Fics

    Igaz, tényleg 90 kilóval több az Avensis, de még így is jobban gyorsul 1.5 sec-el, az 1.8as 2.5 sec-el. Meg az ugye nálam úgy evett 7,5öt, hogy a gyári átlagfogyasztása 8,6. Az Avensisnél meg a gyári 6,5. És nekem volt már pár japánom, nem tapasztaltam olyat hogy kamu lenne a gyári fogyasztási adat.

  • Barca

    Előző generáció 1.8-asához volt szerencsém, ha tesztben ennyire dicsérik szépen rágyúrhattak mert az 8 liter alatt nem volt képes teljesíteni, és kb úgy ment mint egy 1.6-os Golf.
    Azért jó látni még vannak említésre méltó szívó egységek, bár nyilván ég és föld egy csúcs turbóstól még mindig ez is!

  • Zsoltitól1vélemény

    barca:
    igen rágyúrtak, asszem úgy 15-20le-vel erősebb lett, jobb fogyasztás mellett.mert fejlesztenek folyamatosan, mert japánok.
    hogy az 1,8as középkategóriás avensis úgy megy, mint egy kompakt(abból is a kisebb) 1,6al,akár dícséret is lehetne.
    de ha igaz h vw 1,6osával egyezően ment,akkor tényleg szégyen. az legendásan vérszegény és beteges volt.

    csúcs turbóstól tényleg messze lehet.
    de egy 1,4 turbótól-amit arra találtak ki más márkák h az 1,8-2,0ásokat leváltsák-attól semmivel sem rosszabb/gyengébb, csak kevesebb szervízt igényel.

  • googyi

    Itt-ott furcsa a cikk.
    Leírják, hogy milyen frankó a sol dízel, mennyivel olcsóbb, mint az 1.8 executive, de a sol 1.8 még olcsóbb, miért nem azzal hasonlítják össze a végén?

    Az meg fura, hogy döglöttnek állítják be a motort, középkategóriában az egyik legjobb szívó benzinmotor, ha nem a legjobb. Jellemzően 10 másodperc feletti gyorsulása van a konkurenseknek, pl. mazda 6 1.8, Avensisnek meg 1.6-tal is alatta van. Kombinált fogyasztása is jobb papíron is meg valóságban is, mint a konkurenseknek (pl. Mazda 6, mondeo, hyundai i40, opel insignia, stb.)
    Szerintem azért meg felesleges szidni a szívó benzint, hogy kevésbé nyomatékos alul, mint a dízel. Pörgetni kell a lóerőkért és ennyi.

    Elég sok cikket elolvastam már az Avensisről és két dologban két féle dolgot írnak az ilyen tesztek:
    Az első ülést hol kényelmesnek találják, hol nem. (Én speciel próbáltam és szerintem hihetetlen kényelmes)
    A futómű néha túl kemény és nem szereti az úthibákat, némely cikkek szerint meg jól kiszűri őket.

    @báthory: “Nem hiszem hogy 130nál 3000nél többet forogna.”
    Benne van a cikkben. Bár lehet, hogy a komment idején még nem votlt benne.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.