Csak semmi turbó: Astra 1,6

Teszt: Opel Astra Sports Tourer 1,6 Enjoy

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2011.09.23. 04.09

Az 1,6-os Astra mindig is népszerű modell volt. Régen egyértelmű volt, hogy inkább ez, mint az 1,4-es, de manapság már bonyolultabb a választás, hiszen a kisebb turbós motor erősebb és nem is sokkal drágább. Megéri mégis ragaszkodni a beválthoz?

Harmonikus, szép formájú a kombi Astra

Harmonikus, szép formájú a kombi Astra


Azon talán nem veszünk össze senkivel, hogy az új Astra formája egészen jól sikerült. Sokkal komolyabb lett, mint a korábbi modell, és a kombi változat – amely azonos tengelytáv mellett 28 centivel hosszabb és két és féllel magasabb a sima Astránál, az is kifejezetten jó formájú hordár lett. A praktikus plusz csomagtér egyáltalán nem fest idétlenül az autó fenekén.

Az Astra bent is rendben van, legalábbis a jobban felszerelt változatok igen csinosak. Színes ajtókárpit, a váltó körül rejtett, színes fényű világítás teszi vidámabbá az autóban töltött órák hangulatát, és kellemes tapintású, tisztességes anyagok jutottak mindenhová. Persze az Opeles kezelőszervekre jellemző fura logika megmaradt.

28 centivel hosszabb a mezei Astránál

Elöl nem lehet panasz a helykínálatra, és az ülések is kényelmesek. A hangszigetelés is jól sikerült, az ajtó becsukása után, mintha egy süketszobában ücsörögnénk. És ez a hangtompított hangulat megmarad utazás közben, még autópályán is. Hátul ugyan már szűkösebb a hely, főleg egy kicsi lábteret lehetne még valahogy odaszerkeszteni, de még így sem kellemetlen dolog, ha mát csak itt jutott hely.

Hátsó fertály

Kihajtható szőnyeg vigyáz a kárpitra, illetve a lökhárítóra

Kihajtható szőnyeg vigyáz a kárpitra, illetve a lökhárítóra


Egy kombinak a feneke a legfontosabb része, így itt mi is kicsit többet időzünk. Az Opel azok közé a gyártók közé tartozik, akik nem most, és nem is kényszerből cseppentek a kombigyártásba. Így a hozzáértés is megvan ahhoz, hogy használható puttonyt szerkesszenek az autóikra.

Az Astrában ez sikerült is, hiszen a tekintélyes, félköbméteres csomagtartót – az ülések lehajtásával ez 1550 literre növelhető – olyan praktikus apróságokkal tették szerethetővé, mint a kihajtható szőnyeg, amellyel rakodásnál a fényezést óvhatjuk meg, ha pedig a csomagok alatt hagyjuk, akkor a belső kárpitot menthetjük meg a segítségével az idő előtti elhasználódástól, vagy a dupla fenék, és némi  felárért a hátsó ülések is megtanulnak egy újabb kunsztot: gombnyomásra fekszenek le.

Jót tesz a hangulatnak a színes kárpit

Jót tesz a hangulatnak a színes kárpit


Külön öröm, hogy ha a 60:40 arányban lehajtható hátsó üléssort lefektetjük, akkor sík, akár autóban alvásra is elegendő sík felületet alakíthatunk ki. Pazar.

A kedvenc

Az Astrában az egyik legkedveltebb motorváltozat volt az 1,6-os. Valószínűleg az új modellnél sem lesz ez másként, hiszen a 115 lóerős Ecotec nem drága, és az apró, turbós motorok megjelenése óta a legtöbb ember agyában ott motoszkál, hogy vajon meddig bírják majd ezek a szerkezetek? Lesznek-e olyan megbízhatóak, mint egy nagyobb lökettérfogatú, de sima szívó változat, vagy pedig a kis motor, turbóval lélegeztetve egyet jelent a biztos, korai halállal, vagy éppen a költséges szervizjárással. A mérnökök szerint az első variáció az igaz, a szkeptikusok szerint pedig a második.

Kellemes tapintású anyagok, és síri csend az utastérben

Elrejtettek benne két potyautast

Kevés ez a 115 lóerő ide

Kevés ez a 115 lóerő ide


Az 1,6 literes benzines motor a maga 115 lóerejével papíron nem tűnik feltűnően gyengének, de a való világban már más a helyzet, hiszen ezzel a teljesítménnyel komoly tömeget, egész pontosan 1437 kilogrammot kellene mozgatnia – ez majdnem 160 kilogrammal több, mint az előző változat tömege. Olyan, mintha rajtunk kívül még két ember ülne állandóan pluszba a kocsiban. És ez a feladat bizony csak nyögvenyelősen megy az 1,6-os motornak.

Rejtett hangulatvilágítás a váltókar környékén

Rejtett hangulatvilágítás a váltókar környékén


De legalább csendesen szenved a járgány, sem városban, sem autópályán nem lehet sokat hallani a motorháztető alatti elkeseredett vergődésből. Mi szinte kizárólag csak városban használtuk az autót, így a nálunk mért 8,1 literes átlagfogyasztás nagyjából hozza is a gyári adatot.

Az 1,6-os motorhoz csupán ötfokozatú váltó jár, de emiatt nem kell aggódni, remek darabot hoztak össze az Opelnél. Éppen megfelelő erő kell a jófogású váltókar mozgatásához és a fokozatok is a helyükön vannak, így a váltás kifejezetten kellemes elfoglaltság. Emellett az autó futóműve is igyekszik feledtetni a lagymatag motor miatti rossz érzést, kanyarokban határozott íven tartja a kocsit, kellően feszes, de egyáltalán nem kényelmetlen, még terheletlenül sem.

Biztonság:


Ennyire fontos modell nem engedhet meg magának az ötcsillagosnál gyengébb eredményt a törésteszteken, így az Astra is simán elhozta az összes begyűjthető csillagot. A frontális ütközésnél az autó utastere tökéletesen ép maradt, a kétfokozatú övfeszítőknek köszönhetően a bábuk eredményei alapján járt a maximális pontszám és az Astrában ülőknek térdlégzsák nélkül is biztonságban van a lába.

A korlátos ütközésnél a mellkas védelme megfelelő volt, de az oszloptesztnél már a kelleténél nagyobb terhelést mértek, azonban a test többi része itt is eléggé védett volt. A felnőtt utasok biztonságára szerzett 95 százalékos értékeléshez az ostorcsapásos sérülésektől védő aktív fejtámlák kiváló szereplése is hozzájárult. Akit érdekelnek a részletek is, a teljes töréstesztért kattintson ide.

Visszatérve az cikk eleji kérdésre, hacsak nem az utolsó fillérre kiszámolt pénzmennyiséggel ballagunk le a sarokra Opelért, akkor nem az 1,6-ost ajánlanánk. Már a170 ezerrel többe kerülő 120 lovas, turbós 1,4-es is kellemesebb választás, de ha van még pár tallér a malacpersely fenekén, akkor  a 140 lóerős 1,4-es lehet a tuti.

Kommentek

  • Barca

    Én vezettem 1,6-ost, még csak nem is kombiban hááát…
    :) persze aki valami 1.4 esetleg az alatti szörnyetegből ül át biztos nem érti mi a baj vele, hiszen akár 180 kapar az autópályán, és valóban üresen akár még elfogadható is lehet a kocsi. Ellenben azért nem hinném hogy 1 fővel, és egy aktatáskával kell számolni a kocsi életében, mert amikor én vezettem rajtam kívül még ültek 2n, és ment a klíma is a dögmelegbe, és bezony olyan harmatos volt a kocsi hogy csak na!
    Tényleg kulturált meg minden, de én nem szeretem amikor nincs különbség hogy tövig, vagy 1/3 nyomom a gázt, mert ugyanaz történik, kb semmi….
    Fogyasztás se valami jó, nekem 7,5-nél megáll ha nagyon odafigyelek, de csapatva is beéri 9-el, és legalább cserébe megy is :)

  • kovács_béci

    kegyetlen… 7,5l és 9l egy olyan géptől, amihez hátszél kell a lejtőn… mondjuk 11 litert én is etettem már 1.4-es benzinessel pár hónapon keresztül, soha többé, vagy törjön le a kezem! jobban emészthető a 6,2l V-PD és 600nm.
    visszatérve: kisebb turbós benzines ésszerűbb választás (szerintem)

  • megint

    Ezzel az új astrával egy nagy baj van, hogy rohadt nehéz, kicsit foglalkozhattak volna a súlyával is, a golf jóval könnyebb , és ez meg is látszik a menetteljesítményeken.

  • Barca

    Azért annyira nem vészesen nehéz. Alvázzal van a baj. Golfoh nem érdemes hasonlítani, mert az nem új kocsi hanem a Golf5.1 kb, így nem nagy szám könnyebbnek lenni. Egy Focussal szemben mindjárt rosszabb a helyzet azok alig 50 kilóval könnyebbek, arról nem beszélve hogy 10cm-el a Focusnál, 20 cm-el aGolfnál hosszabb, ráadásul szélesebb is, így nem csoda hogy a többlet anyag is jelentkezik a súlyba.
    Más kérdés hogy ez nem a helyre, hanem a biztonságra ment el, amíg ezt a konkurencia kisebb gyűrődési zónákból megoldja.
    Álltam már sok kocsi mellett baszott hosszú a sima 5 ajtós is, nem egy nagyobb méretosztályba tartozó kocsi tűnt kb akkorának mint az Astra.

  • simi811118

    Én kipróbáltam egy márkakereskedésben,mikor megjelent az elsö néhány példány, 5 ajtóval, turbodiesel motorral. Megdöbbentő volt számomra – hogy ugyan a képeken nagyon szépnek hat az, hogy a müszerfal ráfordul az ajtóra és a középkonzol is nagyautósan széles, ennek ellenére nekem szűkös volt a hely benne, az ablak pedig – mint szinte minden mai modern ferdehátúban – lőrésnyi méretű. A csomagtartó mérete, osztottsága ellenére szintén nem tűnt nagynak. Ezen a téren csalódtam benne. Viszont a belseje valóban nagyon szép lett, sok ötletes dolgot tettek bele, és már a váltási érzet sem a régi Astrákat juttatta eszembe és ennek a kombinak a csomagtartója már szép nagy lett. Az meg hogy, majd másfél tonna? Sztem nem gond, elmondható, hogy van benne anyag.

  • Antiszoc.

    Nem nehéz? Ne mondjátok már. Egy Skoda Superb tömege ennyi…

  • báthory

    Az Astra szép ……és szar. Mint az Insignia, 25.-nél feljebb nem jutott az eladási darabszámban Németországban, pedig az a legnagyobb piaca. Sok jobb van az Astránál az áráért. Vagy inkább kevés rosszabb.

  • v_johny

    báthory: Gondolom annyira tré az Insignia, hogy még év autójának éppen belefért… Ja, hogy annyi nem fogy belőle? Attól lesz szar mert nem kelendő? Akkor a Swiftek voltak a legjobb autók éveken át a mi kis országunkban, hiszen az jól fogyott… Eszedbe se jusson, hogy az eladások száma mögött más áll (Opel nem ad akkora kedvezményeket flottásoknak mint a Ford, Skoda, VW)… Ráadásul, ugyebár ezek az Opelek annyira használhatatlan vackok, hogy nálunk meg magáncélra a legjobban fogyó márka. Kevés ember van ezen az oldalon, aki 3 és fél sorban több sületlenséget tud összehordani mint Te…

  • v_johny

    “Persze az Opeles kezelőszervekre jellemző fura logika megmaradt.”
    Ez alatt mit érthet a cikk írója??? Tudtommal ergonómiai gondokkal sosem volt gond, bárki aki már vezetett épkézláb autót, hamar kiismeri magát egy Opelben…

  • v_johny

    Kimaradt az “egyik” szó… Az egyik legjobban fogyó….

  • v_Petya25

    Mi az, hogy káosz van a kormányon meg a középkonzolon? Ne már hogy térkép kelljen hogy megtalálja a kedves cikkíró a gombok funkcióját… Aki megveszi, az gyorsan beletanul, mit kell ezt túllihegni? Ja hogy a Suzukiban 10 éve csak 3 gomb volt, én kérek elnézést.

  • Barca

    báthory

    Durva érvelésed van! Astra szar, mert az Insignia nem volt feljebb 25.-nél az eladásokban, aham…
    Értem tehát például az hogy több Astra fogy mint Focus ami kategória konkurencia gondolom nem számít…
    Insignia 25. pedig ha jobb kocsi lenne biztos első lenne, hiszen ezek szerint a Fiesta, és a Polo a kegjobb kocsi a piacon, még véletlenül sem az ár a legfőbb befolyásoló tényező a kocsik vásárlásánál!
    Azért kiváncsi lennék mi az a sok jobb kocsi, a Golf tényleg jobb, és drágább, a Focus kb azonos szint és drágább és ocsmány is. Most mi jön? Koreai szarok? Azért megnézném a futóművet, meg a szélzajt 170-nél azoknál a jobb kocsiknál :)

    Végülis hosszan nem érdemes taglalni, mert magadat égetted le a kommenteddel, kár tovább bármit is írni, inkább magyarázkodj te az ökörségeidért.

  • kovács_béci

    v_petya: ugyanezt mondták annak idején a bmw iDrive-jára is. ilyenkor mindig az jutott eszembe, hogy akiknek az a rendszer fennakadást okoz, az annyira ostoba lehet, h az ótvar mobilján sem tud sms-t írni. kiigazodni egy forgalmi helyzetben meg pláne… persze cikkekben lehetett olvasni, ezek szerint az újságírókat sem az eszükért tartják, vagy eleve ezt kellett írniuk. leszarom. aki meg tulaj volt, pár km alatt megérezte a vászisztdászt és nem rinyált. (váci út- erzs. híd)
    hát… ezt a mai napid nem nőtték ki :) már csak az nem fér a fejembe, h h bírják megkülönböztetni az entert a shift-től… mert ugye ott is egy halom pöcök van egykupacon :P vazze

  • megint

    kovács_béci, az a gond, hogy az mmi és a command is sokkal egyszerűbb , logikusabb kezelni mint az általad említett idrivot, azóta sokat módosítottak rajta, biztos, hogy nem véletlenül, egyáltalán nem a gombok mennyiségével volt ott gond. Egyébként meg az opel kétszer annyi gombbal oldotta meg azt , amit mások fele ennyivel, túl sok.

  • kovács_béci

    egy nagy gomb több irányban és egy menü gomb. ennél több nem kell szerintem. túl lett variálva a történet… S merci gombjai közül pl pont ezért hullott ki, amikor forgalomban rendre mellé nyomtam vakon. hát kapott a pofájára

  • kovács_béci

    akkor ezek szerint csak én érzem úgy, h nem bonyolult… nah mindegy, ez is olyan, mintha a kocsi színéről vitatkoznánk!

  • Köcsögnepper

    @Barca: “Golfoh nem érdemes hasonlítani, mert az nem új kocsi hanem a Golf5.1 kb, így nem nagy szám könnyebbnek lenni.”

    Miért nem érdemes a Golfhoz hasonlítani? Fejtsd már ezt ki légy szíves.

  • Köcsögnepper

    “Ja, hogy annyi nem fogy belőle? Attól lesz szar mert nem kelendő?”

    Igen. Ugyanis ez a flottaautó kategória, nem Maserati.

    “Eszedbe se jusson, hogy az eladások száma mögött más áll (Opel nem ad akkora kedvezményeket flottásoknak mint a Ford, Skoda, VW)..”

    A Ford, Opel, VW hármasban ez legolcsóbban elvihető modell, főleg a flották szintjén.

  • Köcsögnepper

    @Barca:
    “Insignia 25. pedig ha jobb kocsi lenne biztos első lenne, hiszen ezek szerint a Fiesta, és a Polo a kegjobb kocsi a piacon”

    Nem az a gond az Insigniával, hogy több Polo fogy. A gond az, hogy Mondeobol és Passatból is lényegesen többet adnak el.

    “még véletlenül sem az ár a legfőbb befolyásoló tényező a kocsik vásárlásánál!”

    Ez butaság, hiszen akkor nem a Golf lenne az abszolút piacvezető.

  • Köcsögnepper

    nem Maserati = nem egy Maserati

  • harmlevi

    Én úgy tudom,, hogy az Insigniából kb. Passatnyi mennyiséget adnak el, az Astra pedig mindig a 3.-5. legnépszerűbb modell Európában

  • báthory

    v johny
    barca

    Astra ugyanolyan konceppció szerint épült mint az Insignia. Nagy, nehéz és szük.
    Az hogy magyarországon mi a kelendő a lőtéri kutyát nem érdekli országos eladás cca. 40ezer, No. csak Golf 250ezer. Európában az az autó sikeres ami Németországban sikeres. Az Insignia a kifutó Passatot sem tudta megközelíteni. Egyébként a Focus sem tetszik de a sima 1.6 Focus csak 1190 kg. http://www.cars-data.com/en/ford-focus-16-ti-vct-105hp-ambiente-105hp-41566/specs.html

  • báthory

    barca

    Ha az ár lenne a legfontosabb, akkor hogy ment volna el 3xannyi C klasse, mint Insignia? Egyébként kint kisebb az árdiffi, mint itthon.

  • báthory

    konceppció=koncepció

  • báthory

    harmlevi

    No.,2010

    Passat 62.000
    Insignia 26.000

  • Barca

    Elnézést kérek, látom a sok baromságotok eléggé felzaklatott titeket, és realizáltátok mekkora ökörséget írtatok, talán ezért nem is sikerült egy épkézláb kommentbe besűríteni amit mondani akartok, mindig hozzá írtok vmi hülyeséget hátha jobb lesz, sajna nem srácok ….

    Érdemben továbbra se tudok megnyilvánulni, megint az Insigniáról eladásairól beszélünk :D közben meg kiderül az Astra 2. legnépszerűbb a kategóriájában…
    Semmi gond, továbbá a szűkös kifejezést használva kb tudom is ki volt az aki ült Focusba, Astrába, meg Golfba közületek. Szűk a BMW is, értelmesebbek vezetőre szabottnak hívják, mert amúgy semmivel nem kisebb a hely mint a Golfban.
    Szóval ha akarjátok folytathatjuk ezt az értelmetlen vitát, amibe továbbra is magatokat égetitek, és arról beszélünk némethomban hány Passat megy el, ahol amúgy autólízing kicsit sem torzítja az adatokat, vagy úgy gondoljátok mindenhol az a módi mint nálunk hogy 2x kell visszatekerni a banknak egy olyan kocsiért ami felét se éri mire a tied lesz :D?
    Flotta szöveg meg fáj, mert az opel 1000x kedvezőbb feltételekhez köti a flotta vásárlást mint vw, jó lenne olyanról beszélgetni, amihez legalább alapszintű konyítással rendelkeztek.
    Szóval szívesen várom értelmes, !!1!! kommentbe foglalt válaszotokat, ami valami érvet is tartalmaz a szar, insignia nem fogy, és a nehezebben kívül! Sajnos tudom, hogy nem lesz, mert amit ti toltok a szar fröcsögés, mert volt vmi 25 évvel ezelőtti opeletek ami szétesett, vagy bedőltök vw marketingnek amihez sajna elég szerény felfogással kell rendelkezni, de ezekről sem az Insignia, sem az új Astra nem tehet, tehát illene kicsit összeszedni magatokat.

  • v_johny

    Én úgy veszem észre, hogy ezen az oldalon nagyon sokan eltévedtek földrajzilag. Ide keverik, hogy ennyi meg annyi fogy Német-honban, ennyi meg annyi Magyarországon, ennyi meg annyi Európai szinten. Már csak a Brazil eladások VW Santana mutatói hiányoznak illetve az Üzbegisztáni Ford Mondeo eladásokról nem olvastam még… Semmi de semmi alapja nincs ezeket a piacokat összehasonlítani, egyetlen-egy makró ill mikró gazdasági mutató ill. piaci feltétel nem vethető össze. Ezen mondatom lefordítom az itteni autós nyelvre: Alto-t (Magyarország) hasonlítunk össze egy Mercedessel (Német piac)… Semmi értelme. Jobb lenne, ha a mi kis országunkban gondolkodnánk! Bár sok mindenen nem csodálkozom, amikor egy magát neppernek nevező (Köcsögnepper) ember ennyire el van tévedve: “A Ford, Opel, VW hármasban ez legolcsóbban elvihető modell, főleg a flották szintjén.” Ő nem tudom milyen beszerzési (flotta) tenderekben vesz részt (izgalmas lehet ilyen tapasztalatokkal), de a Ford és a VW (Skoda) mindenki alálicitál. Nem hiába a sok Ford és Skoda kormányzati/rendvédelmi autó. De gondolom ezzel most újjat mondtam. 2008-ban, amikor flottabővítés volt a cégnél ahol dolgozom, a Ford a Focusra olyan ajánlatot adott (1.6 kombik), hogy annyiért némi túlzással de a magánember max Fabia-t vehet…

  • zoldfulu2000

    johny: én pont a magyar helyzettel nem vagyok tisztában de a legtöbb nyugati npiacon mindenki kap valami kedvességet, legyen az autószalon kedvezmény, flottakedvezmény kisker piacon, közalkalamzotti kedvezmény, akciós beszámítás, készletkedvezmény stb. A magyar piac problémája, hogy annyi autót ad el mint egy nyugati városállam, nehéz a gyártáknak testre szabott ajánlatot fejleszteni.

  • v_johny

    Atya világ miket írok… újjat=újat…

  • v_johny

    zoldfulu2000: Ezek a kedvezmények itt is elérhetőek csak lényegesen másabb formában. Közalkalmazotti is úgy jelenik meg, hogy van az autó szalonára (listaára) ebből ugyebár mindig akcióznak hiszen ez a kiinduló alap ahhoz, hogy bejöjjön a potenciális vásárló. Ekkor betéved egy mondjuk 30-40 éve egészségügyben dolgozó közalkalmazott és rákérdez a dolgok mikéntjére. Ekkor szembesül azzal, hogy vagy megkapja az X% közalkalmazotti kedvezményt a listaárból vagy viheti akciós áron az autót úgy mint bárki, de hogy ne érezze átverve magát, kap mondjuk 5% kedvezményt a kötelező szervizekre gari időben. Hát ez lenne az egyik fantasztikus kedvezmény (ja, nem, egyik márkánál felajánlottak egy szatyornyi tollat, naptárat meg jó ég tudja mit). Nem tudom, hogy külhonban ez hogyan is mükszik, de gondolom nem így. Általában a flottába szánt kocsi felszereltségét szokták fentebb vinni változatlan ár (belépő modell) mellett, illetve szervízkedvezményt adnak a szerződési idő intervallumára.

  • Köcsögnepper

    @Barca:
    @v_johny:

    Hajlandóak vagytok Uraim beszélgetni felnőtt ember módjára vagy személyeskedve üvöltsük le egymást?
    Az első esetben szívesen vállalom a folytatást.

  • Köcsögnepper

    “Én úgy tudom,, hogy az Insigniából kb. Passatnyi mennyiséget adnak el”

    Rosszul tudod.

  • sebastian

    Ne bántsátok az Insigniat, mert jó kocsi. Nem mellesleg megmentette az Opelt a mostani válságos időkben.

  • Barca

    Köcsögnepper

    Elnézést, de a “szar”, meg azért nem jó mert a márka másik modelljéből nem annyi fogy számomra nem tűnt felnőtt ember érvelésének, személyeskedés meg nálam kicsit durvább, bár tény nem voltam túl irodalmi, de ekkora botorságok ugye kiváltanak ércesebb megnyilvánulásokat az emberekből.

    Az hogy felnőtt párbeszédre szólítanak fel kicsit álságos, miután pont én kezdeményeztem ezt, de ettől függetlenül nagyon szívesen teszem, és részemről lezártnak tekintem ezt a diskurzust, ellenben bármi ASTRÁVAL! kapcsolatos érvelésbe szívesen beszállok, és beszélgethetünk róla. Viszont ez a hány passat fogyott az ndk-ba kicsit nekem távoli a témától már, arról nem is beszélve hogy kritikán aluli.

  • v_johny

    Köcsögnepper: Pont az ilyen eltévelyedésekről beszéltem. Láttál valahol “személyeskedve üvöltsük le egymást” célzó hozzászólást? Láthattál egyébként, pont nálad….

  • v_johny

    Egyébként a “felnőtt ember módjára” beszélgetéshez valós ész-érvek és valós tartalom kell. Ahol látom a mögöttes valós tudást és tapasztalatot, ott én is partner vagyok a jó vitákhoz (annak van értelme, a többinek nincs)…

  • Antiszoc.

    Barca! Ne modoroskodj bazeg! Köcsögnepperrel pont pariban vagytok. Egyforma idióta mindkettőtök.

  • Antiszoc.

    Johny! Barcával? Köcsöggel? Viccelsz?

  • Köcsögnepper

    @Barca:
    Köszönöm.

    Légy szíves és válaszolj a legelső kérdésemre.

  • Köcsögnepper

    @Antiszoc:
    Nekem úgy tűnik, kellőképpen lejárattad már magad errefelé.

    Akarsz róla beszélni?

  • Köcsögnepper

    “2008-ban, amikor flottabővítés volt a cégnél ahol dolgozom, a Ford a Focusra olyan ajánlatot adott (1.6 kombik), hogy annyiért némi túlzással de a magánember max Fabia-t vehet…”

    2008-ban az aktuális Astra (H) 1,6-os motorral, klímával, kp.zárral, kombi kivitelben normál ügyfélakcióban annyiba került, mint egy közepesen felszerelt 9N-es Polo. A piac legolcsóbb kompaktja volt (mint mindig) a VW-Opel-Ford hármasban. Magyarországon. És akkor ugye még nem is Classic volt a neve.
    Nem kell nagy képzelő erő ahhoz, hogy ez az ár akkor hogyan festett egy okosan kiírt tender keretében.
    Rengeteg flottaajánlatot raktam már össze Volkswagenekre (és Audikra) de a Ford mellett az Opel is már már nevetséges árajánlatokat tudott produkálni, és persze nem állami beszerzésekről beszélünk, hanem 10-20-30 darabos flottákról. Ezeket pedig még nem az Importőr nagybani (flotta) értékesítése kezeli, hanem megmarad a kereskedések szintjén, normál flotta- és/vagy nagybani kedvezményekkel.

    “Ide keverik, hogy ennyi meg annyi fogy Német-honban, ennyi meg annyi Magyarországon, ennyi meg annyi Európai szinten. ”

    Pontosan arról a két kategóriába tartozó modellről beszélsz, ahol az eladási darabszámok 100%-osan tükrözik az autó használati értékét és pozícióját a méretosztályában. Egy Lamborghini és egy Ferrari eladási darabszámait kvázi teljesen felesleges hasonlítgatni, hiszen a döntések teljesen szubjektívek, nem számítanak olyan tényezők, mint a szervizháttér, tágasság, csomagtartóméret, motorszereltség, garancia, variálhatóság, kényelem, fogyasztás, stb stb.

  • Barca

    Köcsögnepper

    Szerintem a Passatok egyrészét már megszokásból rendeli a cég, pl a mi családunka lévő cég Avensist rendel már 10 éve folyamat. Ez nem olyan meglepő, ilyet már felső-közép vezetők kapnak, akiknek van beleszólások.
    Nézzük meg a kis mezei egerek miket kapnak!
    Hány Golf céges autó van khm khm… Mind Focus vagy H astra.
    Ma meg már erre se tellik kapják a Fiestát, meg a Corsát, Polo is van néhány, megsúgom ott ahol a középvezető Passatot akart, de már a kisembereknek nem jutott Golf se a kedvező ára miatt ;)

    Amúgy ami a lényeg, és benne volt a mondandódba, cégautó nem minősít semmit max a kialkudott árat, és a megbízhatóságot! Ezek döntik el, így semmilyen módon nem minősíti sem az Astrát, sem Golfot, sem az Insigniát.
    Majd meglátjuk ezekből az új túlárazott Focusból mennyit visznek, meg az új Passatból.
    Ez egy teljesen egyértelmű piaci pozicionálás, a GM helyet csinál a Chevynek jön is a nagy cégautó kivitel Malibu formájában, a VW meg a Skodának csinálja a helyet. Ford meg hülye, rá is baszott a ronda Focussal kutyának nem kell az előzőhöz képest. Talán árazásban a realitások talaján kellett volna maradni.
    Szóval azt hogy itt új Passatok, meg Insigniák fognak rohangálni felejtsük el! Nézd meg a Telekomot elég jól menő cég, hát VW csoportos kocsikkal rohangálnak de azok bezony Skodák!

  • v_johny

    Köcsögnepper: Szóval: 2008-ban (de a mostani ajánlatokban) a Ford minden ajánlatot lenyomott. Nem csak az árakat, de a szervízdíjakat is lenyomta a kocsijaikra továbbá telerakta őket extrával. A H Classic már nem játszik a komolyabb cégeknél a flottaautós ligában. Nálunk nem. Már sorakoznak az újan átadott irodaházunk előtt a frissen átadott új Focus kombik. Illetve akad 1-2 J Astra is, de azok nem az árelőnyük miatt kerültek beszerzésre, csupán néhány emberke ragaszkodott hozzá… Érdekes módon az Octavia is olcsóbb mint a J kb ua felszereltség és szerződési feltétel mellett… Továbbra is tartom, hogy az Opel nem nyal úgy a cégeknek mint a Ford vagy a Skoda… A valóság felénk ezt tükrözi.
    A külföldi értékesítési adatokból pedig továbbra sem látom értelmét bármilyen messzemenő következtetés levonásának. Főleg nem egy-egy márka vagy típus jellemzőjét nem lehet az eladás számából megítél (főként nem a céges eladásokból, ott mindig is az ár lesz a döntő szempont, semmi más).

  • Köcsögnepper

    “főként nem a céges eladásokból, ott mindig is az ár lesz a döntő szempont, semmi más”

    Az Insignia kategóriájában messze nem csak az ár dominál a döntéseknél (hiszen akkor az Insignia lenne a legesélyesebb -erről beszéltem végig), hanem más szempontok is. Nem véletlen, hogy az A4, 3er, C, igen komoly helyen állnak, pedig azoknak már természetesen prémium árazása van.
    Nem egyszer fordult elő, hogy a Passat és A4 közül a második nyert egy egy nagyobb cégnél, pedig nem kell mondanom melyik olcsóbb.
    Egy valamire való vállalatnál egy-két hetet töltenek el a tenderes tesztautók és ott kábé leszarják a korábbi modellhez mért minőségi javulást, vagy a vagány dizájnt.

    “A H Classic már nem játszik a komolyabb cégeknél a flottaautós ligában”

    Már nem, de 2008-ban igen.

    Harmadsorban egy pályázat nem csak az autó áráról és a szervizdíjakról (utóbbit már nem is nagyon ajánlgatják, senkit nem hat meg) szól, főleg ha azok nem készpénzben vannak finanszírozva.
    Amin jelenleg dolgozok például, csupán az autók specifikációja szerepel és az győz aki a tenderben a legolcsóbb havi bérleti díjat adja, illetve a legalacsonyabb maradványértéket biztosítja. (Nyilván ehhez is kell egy olcsó ár)
    Már hónapokkal ezelőtt kihullott (az Opel is) sok márka a próbahetek alatt.

  • Köcsögnepper

    “Majd meglátjuk ezekből az új túlárazott Focusból mennyit visznek, meg az új Passatból. ”

    Dehogy túlárazott, majd egy fél éven belül szokásukhoz híven lekúrvitják az árát és viszik, mint a cukrot. :))
    Ezt művelik az Opelnél is. Emlékezz vissza a G és H Astrákra. Amikor megjelent a H, drágább volt az első évben, mint egy Golf. Megvette a júzer, aztán egy év múlva benézett a kereskedés ablakán és a saját kocsiját látta a szalon közepén 1 millával olcsóbban.

    A Passat meg köszöni szépen, jól van. Még ezen a nyamvadt Magyar piacon is nagyon nagyon jól fogy. Sőt.

  • Köcsögnepper

    “Szóval azt hogy itt új Passatok, meg Insigniák fognak rohangálni felejtsük el! Nézd meg a Telekomot elég jól menő cég, hát VW csoportos kocsikkal rohangálnak de azok bezony Skodák! ”

    Ezt egyértelműen cáfolnám, mert a tisztított eladások esetén (kormányzati flották) a Passat a piacvezető fej fej mellett a Mondeoval. Magyarországon. Is.
    Az aktuális Superb legnagyobb erénye, hogy olcsó(bb), megkapta a VW modern dízelmotorjait és váltóit, valamint kibaszott nagy hely van benne, valamint nem egy kisebb nagyobb önkormányzat merő félelemből nem mer venni mondjuk Passatot. Ezzel viszont minden jót el is mondtunk róla :)

  • v_johny

    Magamat kell idézzem. Én kijelentettem 23-án, hogy “az eladások száma mögött más áll (Opel nem ad akkora kedvezményeket flottásoknak mint a Ford, Skoda, VW)”. Tehát azért nem fogy igazából annyira, nem olyan sikeres cégautóként mint mondjuk magánautóként (lásd pl Astra). Mostanra, 09.25-én eljutunk oda, hogy “Már hónapokkal ezelőtt kihullott (az Opel is) sok márka a próbahetek alatt”, tehát nem szerepel jól az Opel márka, nem sikeres bizonyos okokból mint flottaautó.
    Most már nem tudom ki.kinek és mit akar bizonygatni. Eljutottunk oda, amit első hozzászolásomban kifejtettem…

  • Barca

    Én se értem továbbra se a flotta az mit bizonyítana az 1,6-os kombi Astra esetében :) csak azért ott is voltak félreértések!

    Szóval szerintem flotta kedvezménytől, vagy eladásokból nem derül ki, hogy egy kocsi jó, vagy rossz!
    Ott az 1,6-os Focus amit utálnak a rendőrök mert ugyanolyan szarul megy mint a Skoda, majdnem annyit fogyaszt, és kisebb benne a hely. Akkor most jobb autó? Kurvára nem…

    Én csak kiakadtam azon, hogy egyes emberek leszaroznak egy olyan kocsit ami sokkal szebb mint a konkurencia, az összes adat fogyasztás, dinamika, súly, hely +/- 10% belül van a többi konkurenciához képest, így a szubjektív tényezőkön kívül semmi más nem játszik közre a döntésbe.
    Nem szeretem a dedós szöveget, hogy szar meg ipari hulladék, és egyéb jelzővel illetnek egy olyan kocsit ami semmilyen radikális eltérést nem fog mutatni élete során egy Focushoz, vagy Golfhoz képest. Pár primitív ember nem tudom hol él, de biztos az ő agyukba ami nem VW az 2 hét után szétesik a sarkon.

  • Köcsögnepper

    @v_johny:

    Én pedig azt írtam mindvégig, hogy rosszul tudod. Az ára alacsony de ennek ellenére sokszor kiesik a választásból.

  • passatcctdi

    Sziasztok!

    Én az elmúlt 10 év során Skoda, VW, és Opel különbözö modelljeit vásároltam flotta-kedvezménnyel. Személyes tapasztalatom, hogy a legmagasabb árengedményt – 23% a teljes árból – az Opel biztositotta (Opel Insignia Sport 160 Le TDCI OPC-Line) A VW 12%-os flotta-kedvezményt adott (VW Passat CC 170 Le TDI – 1,2 M Ft volt a kedvezmény – igaz, hogy ez még 2008-as rendelés volt, igy az alapár jóval alacsonyabb volt, mint most). Elötte Passat Sportline 170 Le TDI – 800 E Ft kedvezmény. Mégelötte pedig Skodák voltak (130 Le TDI, 140 Le TDI, 170 Le RS). a Skodákra általában 400 és 800 E Ft közötti kedvezményt adtak.

    Jelentös kedvezményeket lehet kifutó modellekre is kapni, pl. most a Passat CC-re 19% kedvezményt adnak, viszont a Polo / Golf csak kb. 10% kedvezménnyel vihetö el.
    Szóval, a kedvezmény mértéke fütt attól, hogy milyen gyakran veszel autót, mennyire akciózható az adott tipus (mikor az Insigniát rendeltem, hasonló kedvezmény volt Astrára is).

    Az, hogy melyik autó szükös, vagy tágas, az pedig mindenkinek a személyes érzése alapján kell, hogy eldöljön (az Insignia belsö méretei megegyeznek a Passat CC-vel, annyi különbséggel, hogy kb. 8 cm-vel nagyobb a fejtér).

  • Köcsögnepper

    Csak nekem nem mennek el a hozzászólásaim, ha hosszabbak ?

  • Köcsögnepper

    Na.

  • Köcsögnepper

    Mit csinálok rosszul, hogy nem mennek el a hosszabbak?

Finomabb és brutálisabb

Csupasz karbon kompozit elemekkel tette kívánatosabbá és könnyebbé a legújabb Ferrarit a Novitec Rosso, majd a hecc kedvéért rádobott még 100 lóerőt a motor teljesítményére.

Megvan az év magyar videoklipje, megőrülsz!

A szöveg jó, a zene jó, a klip jó, Zsolti jó, a Zetor jó. Ennyi kell a tökéletes videokliphez.

F1: Amikor Alonso a nagyok közé lépett – videó

Augusztus 24. örökké jeles dátum marad Fernando Alonso számára, ahogy a Hungaroring is a szíve csücske: 2003-ban ezen a napon nyerte első Forma-1-es futamát a Magyar Nagydíjon.

Megduplázza gyártását a Lamborghini

Nem engedi elszállni éves darabszámait az olasz szupersportautó-gyártó, de így is jóval több autót fog készíteni, mint eddig.

A Lada válasza a Suzuki Vitarára

Moszkvában rántotta le a leplet új SUV-tanulmányáról az AvtoVAZ. A Lada XCode az XRay technikáját és főbb stíluselemeit értelmezi újra kívánatos formában.

Ross Brawn könyvben árulja el az F1 titkait

A Forma-1 titkairól, nehézségeiről és a siker kulcsáról mesél Ross Brawn egy novemberben megjelenő könyvben.

F1: Vettel nekifut a címvédésnek a Bajnokok Tornáján

A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel már biztosan ott lesz az ezúttal Miamiba költöző Bajnokok Tornáján.

Vadonatúj kisautóval készül a Kia

Szeptember végén mutatkozik be az új generációs Kia Rio. Nagyobb lesz és agresszívabb.

F1: Mégis most jön Hamilton hátrasorolása?

A Mercedesnél azt mondják, Lewis Hamilton motorcserés büntetését valószínűleg a hétvégi Belga Nagydíjon tudják majd le. Csütörtökön kiderül.

F1: A Ferrari új motort visz Belgiumba

Az viszont nem biztos, hogy használni is fogják, ennek ellenére már Spában visszaelőznék a Red Bullt.

Ötvenkét új magyar busz a Dél-Dunántúlon

A Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. 52 új, Magyarországon gyártott autóbuszt állít forgalomba október végéig.

Suzukiból készített BMW-t a magyar srác

Az eredményt pedig a tőle megszokott minőségben kapjuk. De van itt tuningolt autópálya-rendőr és kabrió Honda Civic is.