A legszebb Audit teszteltük

Audi A7 3.0TDI Quattro - 2011

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2011.06.22. 07.00

Miért nem inkább bűnözőnek, politikusnak vagy vállalkozónak mentünk, hogy erkölcsi fenntartások nélkül lehetne esélyünk hosszabb távra is megszerezni egy ilyen csodálatos gyönyörűséget?

Hivatalos sajtós tesztautó nincs Magyarországon az A7-esből. Mellesleg A8-asból sincs: a válság, ugye. No, sebaj, megoldottuk, találtunk egy ügyfél-tesztautót, kipróbáltuk azt. És most itt zokogunk, hogy miért nem inkább bűnözőnek, politikusnak vagy vállalkozónak mentünk, hogy erkölcsi fenntartások nélkül lehetne esélyünk hosszabb távra is megszerezni egy ilyen csodálatos gyönyörűséget.

500 Nm, 245 lóerő tolja előre

500 Nm, 245 lóerő tolja előre


Aki Magyarországon nem bűnöző, politikus vagy vállalkozó, általában úgy gondolja, a nagy, pláne nagy fekete Audik a bűnözők, politikusok vagy vállalkozók kedvenc szolgálati autói. (A kis fekete, esetleg kis fehér Audik pedig a barátnőikéi.) Az A7 tesztje során viszont megfogadtam, az összes előítéletemet félreteszem majd, és fenntartások nélkül, boldogan irigykedem, ha egy ilyen áll mellém a lámpánál.

Az A7-ben pontosan ugyanazt éreztem, mint az A8 bemutatóján, tavaly: innen nincsen hova tovább. A belsőégésű motorral hajtott, emberi sofőrrel vezetett autó intézménye elérte a tökélyt, kérem szépen a következő Genfi Autószalonra a belsőégésű érát váltó villanyautókat, tüzelőanyagcellás kocsikat, automatizáltan haladó, égen sikló kabinokat, teleport-állomást, mert amit négy keréken, pöfögő motorral meg lehet csinálni, az már mind meg van csinálva.

Ráadásul az A7 az A8-cal szemben nem csak elegáns és arányos, de még gyönyörű is.

Minden szögből fantasztikusan kecses és agresszív

Jaj, de szép! És jaj, de nagy!

A kupéforma ráhúzása a szedánokra nagy divat, csinálja a Mercedes a CLS-sel, a Volkswagen a Passat CC-vel, de az Audinak sikerült a legjobban a trükk. A keret nélküli ajtók, a fantasztikusan lejtő tető ugyanis egy pillanatig sem megy a funkció rovására.

Ergonómiában az Audi - szerintünk - veri a másik két nagy német presztízsmárkát

Ergonómiában az Audi – szerintünk – veri a másik két nagy német presztízsmárkát


A7-ben ülni nem rosszabb, mint A8-ban. A 31 milliméter híján öt méter hosszú kocsi simán elmegy sofőrös kocsinak (látni is őket szállodák előtt szerte Európában), ugyanolyan tágas és kényelmes, mint a nagy szedánok, csak szebb. Még a csomagtérben sincs kompromisszum: az A8-nál 16,8 centivel rövidebb kocsi csomagtere 25 literrel nagyobb, mint a nagytesóé (535 liter). Ezt hogy csinálták?

Minden a helyén

Szép és tágas, és még ergonomikus is. A legújabb generációs Audik valahogy átgondoltabbnak, passzosabbnak tűnnek a Merciknél, BMW-knél. Más kérdés, hogy épp ez a tökéletesség segít fenntartani a német presztízs-trió hagyományos status quo-ját: a Mercedes elegáns-kényelmes, a BMW elegáns-sportos, az Audi meg elegáns-tökéletes-semmilyen.

Kézírás-felismerő navigáció

Kézírás-felismerő navigáció


Az ülésektől a klímán és a hifin át az Audi legújabb büszkeségéig, a kézírás-felismerő navigációig minden nagyszerűen, logikusan és gyorsan működik. Csak egy dolgot nem értettem a kocsiban: az indítógomb miért az utas oldalára, a váltókar jobb oldalára került?

Van persze még pár olyan vicik-vacak, aminek semmi értelme, igaz, nem is zavarnak jelenlétükkel. Az egyik a 130-nál automatikusan előbukkanó, de gombbal is kinyitható hátsó spoiler. Minek? Egy ekkora luxusautón? Az A6 és az A8 nem száll el ilyen parasztvakító cucc nélkül a sztrádán a kanyarban, ez meg igen? No mindegy, legalább a rendőr látja az M1-esen, hogy ha nyitva a spoiler, gyorshajt az Audi.

Vicces egy ekkora luxuskocsiban a takarékossági információ, de ilyen időket élünk

Vicces egy ekkora luxuskocsiban a takarékossági információ, de ilyen időket élünk


Vagy ott az álló helyzetben l/h-ban számoló pillanatnyi fogyasztásmérő, ami azzal stresszeli az embert, hogy klímával fél liter helyett hat decit fogyaszt a kocsi piros lámpánál. Komolyan azt gondolták a tervezők, hogy ez fogja érdekelni a húszmilliós kocsi sofőrjét? Hogy majd lelkiismeret-furdalva kapcsolja ki a légkondit és kezd beleizzadni a Hugo Boss-zakóba a Nagy Ember az őserdei bálnák felett érzett aggódás miatt?

Ha meg nem, akkor minek a színes grafikon a menübe? Ha még sok ilyen hasznos okosság kerül az Audinál MMI-nek, MultiMedia Interface-nek nevezett menürendszerbe, éppolyan kusza lesz a már most is nyomasztóan túlinformáló rendszer, mint az első iDrive volt a BMW-nél.


Single Frame és LED-sorok – gyári videó

Univerzális dízel erőmű

A tesztautó hosszú, lapos motorházteteje alatt a jól bevált V6-os, háromliteres dízel percegett csendesen. Társa a harcban a Volkswagen-csoport nagyszerű hétfokozatú szekvenciális váltóműve, ami a kormány mögötti füllel is kapcsolható, de minek.

Bizony, Volkswagenekben is szolgál

Bizony, Volkswagenekben is szolgál


Az egész rendszert nagyszerűen lehet vezérelni a gázpedállal. Rálépünk: kapunk 500 Nm nyomatékot már szinte alapjárattól, 4000-nél meg 245 lóerőt, ha kell. A váltó majd kapcsol, ahova kell, nem kell azzal nekünk foglalkozni, kérem.

És közben nyolc litert fogyaszt százon, vegyes üzemben, tempósan hajtva. Klímával, természetesen, mert luxusautóban senki nem spórol ilyesmin, kedves Audi.

Úgy megy, ahogy kinéz

Bár az A7 majd’ ötméteres hosszával, majd’ 18 mázsás tömegével nem igazán sportkocsi, a Quattro összkerékhajtással és ezzel a jó kis motorral-váltóval tud élményt adni a kanyarokban is. Kecsesen, gyorsan, gonoszul fordul, gyorsul, pont ahogy formája és emblémája alapján el is várnánk tőle.

Ilyen jó dolgom van a kupészerű tetőív alatt

Ilyen jó dolgom van a kupészerű tetőív alatt


Ráadásul felárért (potom 613 ezer forint) légrugózás is kerülhet a kocsi alá. A mienkben is volt.

Ezzel aztán végképp olyan gyorsan, mégis finoman fordul a kocsi, hogy a Fontos Személynek nem a hányinger, tűnik fel az egyik találkozóról a másikra érve, hanem csak az, hogy van még negyedórája a partner érkeztéig.

A kormányzás precíz és direkt, a fékek azonnal harapnak; ezt a kocsit vezetni is van olyan jó, mint a hátsó ülésén terpeszkedni.

Meg kell adni az árát

18,3 millió forint, alapáron. Sok, persze, nekem például bőven nem ér ennyit a házam, amiben ráadásul még a banknak is van tulajdonrésze. De azért mégsem olyan sok, ha jól meggondoljuk, mert jól meg akarjuk gondolni.

22,6 millió az ugyanilyen motorral-váltóval-összkerékhajtással szerelt A8-as. Ha kiszámoljuk, hogy az arasznyi hosszelőny arányaiban hogy viszonyul az A7-eshez, és beszoroznánk az értéket forintra, nem jönne ki a különbség tizede sem.

Na jó, ez egy hülye számítás lenne. Viszont a Mercedes CLS mindössze 204 lovas, hahaha, 2,2 literes négyhengeres dízele 17,2 millió forint alapáron? Quattro nélkül, hátsókerék-hajtással? Vagy a BMW nem éppen sikeres 5GT jelzésű csúnya, de finom alternatívája a luxuslimuzinra szintén 17,2-től indul? Szintén csak hátul hajtós változatban?

Talán nem is olyan drága az A7-es. Pláne ahhoz képest, amilyen szép.

Kommentek

  • kawaninja

    szerintem az 5-ös sokkal szebb!

  • boci007

    A legszebb Audi (?), hogy szép, az erős túlzás. Laposnak lapos, de aránytalan, a farrész oldalról túl súlyos optikailag a könnyű orrhoz képes így mintha hátra akarna esni. A legtöbb Audinál a részletek németesen semmilyenek mondhatni elegánsak, itt annyival elrontva, hogy próbáltak szépet rajzolni, kár volt. Az A8 legalább elegáns, ez meg éppen semmilyen.

    Nekem olyannak tűnik formára és funkcióra, mint egy jól kitaposott, de tartós Adidas sportcipő.

  • bubibeka1.6

    Pedig formára és összhangban ez a NBR 1, nem a merci féleg barokk rokokó túlbonyolított vmi, és nem is a bmw helyes sportos stílus helyetti új arca, ami sztem sokkal inkább semmilyen a bangle gyönyörűségek brutalitása után

  • Audi91

    boci007:

    egyetértek, főleg az 5-ös képen jön ki, hogy mennyire aránytalan, nehézkes a forma, semmi kecsesség nincs benne, pedig egy kupétól azért ezt is várhatnánk.

  • zoldfulu2000

    Szerinem sem harmóniuks a külső. Nem rossz, de az A5GT fényévekkel szebb, és azért vannak még dinamikus játékosok 5 ajtó nélkül is a szegmensben. Viszont a belső! Nem nézett ki nagy számnak a képeken de élőben nagyon ottt van a szeren. A konkurencia megitn mehet vissza házituningolni, hogy ezt kikompenzálja…

  • G-Shock

    Azt én sem mondanám, hogy szép, de mindenképpen egyedi, főleg ha nem ilyen slampos feketében van. Az 5-ös képen valóban aránytalannak látszik, de ne felejtsétek el, hogy egy autót legritkábban néztek meg 1 méter magasról, közvetlen profilból. A tipikus szögekből, ahogy találkozhattok vele, élőben szerintem nagyon impresszív, még egyszer mondom, különösen valami dekoratívabb fényezéssel és különösen valami világosabb belsővel. Én ilyet nézegettem, szerintem úgy kifejezetten tetszetősnek is mondható, bár tényleg nem egy klasszikus “Astonos” forma.

  • harmlevi

    Skoda Rapid utánzat 18 milláért?! Yeah!!!

  • zoldfulu2000

    harmlevi :)))))))))))))))))))))))))))))

  • Zsoltitól1vélemény

    én minden német (‘prémium’)autót súlyosan túlárazottnak tartok, de ha vennék,ezt venném!
    gyönyörű!
    élőben is!
    csak éppen pont a németautó kedvelők szenvtelen elvárásainak nem nyújt plusszt ,őket ezt nem veszik észre, nem becsülik.

  • fank

    Ez egy totál semmilyen és felesleges autó, ami kb 5 vevőt elvesz a Mercitől…

  • Antiszoc

    Oh Zsolti, ekkora baromságot! Honnan tudod, hogy ki, mit vesz észre? Meséld már el, hogy én mit veszek észre?

  • Antiszoc

    Elvárás mióta lehet szenvtelen? he? A szenvtelen egy viselkedésforma. Zsolti, berúgtál?

  • péloday

    Ez az autó szép,szebb mint a két másik itt említett márkák tipusai.
    De mindenkinek szíve joga ,hogy nulla forint nélkül melyiket tartja jobbnak, és szebbnek.

  • Zsoltitól1vélemény

    Anti.
    Lehet, h te jövőbelátó vagy, én nem.
    Úh csak az előttem szólókhoz tudtam kommentárt fűzni, a te későbbi véleményedhez nem.
    Ezt máskor se várd el emberektől, mert csalódni fogsz.

  • Antiszoc

    Zsóttigyerek, hát honnan a retkes francból tudod te, hogy ki, mit becsül. Honnan tudod, hogy a német autó kedvelők mit becsülnek? He? Átlátsz a falon is? Alkalmaználak ipari kémnek. Szép jövő állna előtted.

  • Beni107

    Szép-szép, tény és való, főleg élőben talán egyik német mai csodáról sem lehet mondani, h ronda, 1-2 kivétellel, nekem csak az a bajom velük, h nem egyediek. sok van belőlük. 21 millióért már kapni Jaguar XJ-t, amivel aztán tuti egyedi leszel. én spec még egyet sem láttam közúton, csak szalonban. és sztem sem belsőre, sem külsőre nem marad el az A7-től

  • sebastian

    Legszebb Audi??? Nagyon nem értek egyet. Élőben még kevésbé tetszett. Nekem az A8, A6, A5, A4, Q5 is jobban kéne, de még az órmótlan Q7 is. Ugyanúgy semmi értelme ennek az autónak, mint az A5 Sportbacknek.

  • Magyar ember

    Itt sokan mondogatták, hogy az 5-ös BMW szebb, mint az A7, de ezt a kocsit nem a BMW 5GT-vel kéne összehasonlítani? Egyébként nekem élőben (!) az 5GT és az A7-es is nagyon tetszik, nagyon rendben vannak, az A7-es ára is elég reálisnak tűnik, viszont szerintem ez a modell házon belüli konkurenciát teremt, jobban megéri az A8-nál és majdnem ugyanannyit is nyújt, nem értem ezt a logikát az Audinál, de szerintem az A7 jobb.

  • Mocsári Surmó

    Előlről, és hátulról is teljesen rendben van, legszebb Audinak nevezni azért kicsit erős, ugyanis oldalról az autó hátulja az ötajtós kialakítás miatt valami egészen randára sikerült, ez pedig nagyon elrontja az összképet, pedig gyönyörű autó lehetett volna belőle.

  • megint

    fank, pedig ahogy kinéz a statisztika egyre többet vesz el, ahogy a bmw is. Az ötös GT csúf élőben is, ha valami akkor az aránytalan egy gnóm, ez képeken nem tetszett(csak a belső), de de pár napja körbejártam kicsit , valami horvát állami autó lehetett, és nagyon szép, a hátulja kifejezetten tetszik, ez a rohadt led viszont ahogy a többi autóban , úgy ebben sem jött be, az ára is reális. “F1″ váltó van a miénkben is, de 4 év alatt kb kétszer használtam, teljesen felesleges.

  • bubibeka1.6

    Kedves kommentelők !

    Közületek, hogy BMW 5 GT-t látott már élőben közelről ????!?!!?

    Mert én jópárat, szalonban parkolóban és utcán is, és az az autó olyan brutális mint az X6 a SUV ok között.
    Baromi jól néz ki, gyöngyház fehérben szürke 20 colos felnivel láttam múltkor…….

  • Beni107

    Hát én láttam élőben, és úgy néz ki,mint egy sangyong… azon a szaron kívül nem tudnék mást mondani, ami rondább lenne az 5GT-nél… az összes bmw szép, kivéve azt.

  • Kovacs Beci

    20 milkás vw,uggggggyanmáááár:)))) eleve büdi a történet… (legalábbis nekem,szubjekt

  • Köcsögnepper

    “A BMW-kben szebb a felülről mutatott kamerás tolatássegítő kép, de ez is éppúgy megteszi” Azért szebb te nagyonhülye, mert ebben az autóban nincs is tolatókamera. Jajbazdmeg.

  • Köcsögnepper

    “Vicces egy ekkora luxuskocsiban a takarékossági információ, de ilyen időket élünk” Évtizedek óta benne van a BMW-ben is. A Mercikben is elég régóta. A VAG termékekben is tízen éve. Mi a meglepő? Mi az újdonság? Mi a kérdés?

  • Köcsögnepper

    “A tesztautó hosszú, lapos motorházteteje alatt a jól bevált V6-os, háromliteres dízel percegett csendesen. Társa a harcban a Volkswagen-csoport nagyszerű hétfokozatú szekvenciális váltóműve” A DSG mióta szekvenciális váltó Mester?

  • megint

    bubibeka1.6, én láttam élőben, kettőt is, ott álltak a wtcc alatt a parkolóban, pécsen is láttam már egyet, és mint mondtam, egy aránytalan ronda gnóm, akár sahjong is lehetne, persze ízlésről lehet vitatkozni, csak felesleges.
    Köcsögnepper, bár nem tudom mire gondolt pontosan a cikk szerzője, de a bmw-ben is így , vagy hasonló képen(zöld….piros “csíkok”) jelzi , hogy milyen messze vagy adott felülettől, ez nem kamera persze, hanem tolatóradar(ha jól tudom), az előző ötösben is így jelezte már, szerintem erre gondolhatott.

  • megint

    Nem tudom mi lenne a megfelelő szóösszetételt, hiszen bár nem kamera de a távolság alapján kirajzolgatja magának ezeket a színes vonalakat, talán a “tolatóradar ábrázolása az MMI-n”, bár ez sem hangzik valami fényesen.

  • Köcsögnepper

    @megint: Persze, hogy tolatóradar. Rendelhető hozzá akár kormány asszisztens is, meg kamera is, de ez nem az. Az ikonok csupán segítenek grafikusan is a tolatásban. A húsz éves “autókhoz” szokott újságíró kolléga meg beájult a körbekamerázott BMW-től (lásd: Touaregnél az Area View), azzal csak az a baj, hogy a parasztvakításon kívül semmire sem jó. Arra viszont tökéletes, ahogy a fenti példa is mutatja.

  • zoldfulu2000

    nepper: az infintikben már évek óta van, engem is lenyűgözött a tesztautóban, zseniális, mégis (relatíve) egyszerű dolog. Ha ilyen beelfér a büdzsébe én biztosan kérném…

  • keeperbk

    Elfogult reklámcikk!

    “…éreztem, mint az A8 bemutatóján, tavaly: innen nincsen hova tovább. A belsőégésű motorral hajtott, emberi sofőrrel vezetett autó intézménye elérte a tökélyt”

    Már 6 évvel ezelőtt ugyanez volt a véleményük azoknak, akik tesztelték, használták, a BMW 535d-t.

    Mindig van hová haladni, ha egyre kisebb léptekkel is. Nekem úgy tűnik, hogy ez az autó pl. halad a 6 évvel ezelőtti 535d felé, de még mindig kell neki egy kicsi.

  • sebastian

    “emberi sofőrrel vezetett autó intézménye elérte a tökélyt” Ezt akkor mondanám ily határozottan egy luxusautóra, ha nem kellene súlyos milliókat költeni az autó szervízelésére-fenntartására.

  • törökszultán

    Nem azt írta a cikk szerzője, hogy nem igényel gondoskodást. A csajodra is azt mondod, hogy tökéletes, mégis sokba kerül.

  • kéneezaverda

    Hű, az iskoláját, tényleg, milyen szép! Nézd má’! Hát tényleg ez vóna az új Pobjeda? És akiknek ez a személygépkocsi esetleg nem tetszik, azoké’ hajnalban már ilyent küldenek? Hát ezér’ már megérte rendszert váltani! :o)

  • bubibeka1.6

    megint !

    Akkor lehet találkoztunk Mogyoródon ! :)

    Most is megyünk a World series by Renault-ra, amíg lesznek ingyenes események mi ott leszünk, 40.000 Ft ot nem fogok adni egy F1 ülőhelyért vasárnapra.

  • sebastian

    Nem. Nem tökéletes és nem kerül sokba. Véleményemet fentartom.

  • megint

    bubibeka1.6, nem vagyok egy nagy Mogyoródra járó típus, versenyen most voltam először(leszámítva két gyorsulásit), viszont a hangulat elképesztő volt, úgyhogy ha előbb nem jövőre biztos megint kint leszek(már ha persze lesz itt verseny), az F1-et meg inkább nézem a hűvös szobában, nem süketülök meg, és még az eredményt is tudom közben

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.