A legszebb kombit vezetni is jó

Teszt: Alfa Romeo 159 2.0JTD TI Sportwagon

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2011.04.21. 07.04

Az Alfa dízel kombija korántsem tökéletes. Szerencsére jobb, mintha az lenne.

Az Alfa Romeo 159 ugyancsak érett modellnek – ha úgy tetszik, vénnek – számít az autópiacon. 2005-ben mutatták be, mindjárt harmadik is lett az Év Autója választáson. Azóta pár új motor belekerült, néhány régi motor kikerült belőle, más nem történt vele. Nem is baj.

A 159-esen ugyanis nem látszik meg a kor. Szép, mélyvörös tesztautónk is lehetne hatodik éves akár – apropója csupán egy olyan motor, amilyennel eddig még nem járt nálunk.

1910 és 1956

A kétliteres dízel nem kavarta föl a modern dízelvilág állóvizét, de pont illik a sportos családi Alfához

A kétliteres dízel nem kavarta föl a modern dízelvilág állóvizét, de pont illik a sportos családi Alfához


Az 1.9 JTDM jelzésű, 1910 köbcentis Fiat-dízelmotort 2009-ben egy 2.0 JTDM nevű, 1956 köbcentis másikra cserélte a 159-esben az Alfa. (Ezt a motort 2008-ban, a Lancia Deltában mutatták be.)

Magyarországra kicsit lassabban érnek el a dolgok, az 1,9 literes dízel csak most került le az árlistákról. A régi blokkból 120 és 150 lóerős változat készült, az újból 136 és 170 lovas verzió létezik, előbbi 350, utóbbi 360 Nm nyomatékkal. Mi az erősebbet kaptuk, és szerettük.

Főleg a kombi szép. Vagy mégis inkább a szedán?

A mai napig nagyon hatásos a légellenállásra fittyet hányó, burkolatlan fényszórósor, a széles, lapos orr, a hátra felfelé húzott oldal-sziluett és a 145-ös után mára klasszikusnak nevezhető alfás stílusjegy, a felsliccelt hátsó fénycsík-pár. Vallomást teszek: nekem a mai napig jobban tetszik a kombi. Sőt, tovább megyek: szerintem a 159 Sportwagon a legszebb, ma kapható kombi.

A legszebb kombit vezetni is jó 1

Szavazás

Melyik 159-es szebb? A szerkesztőségben szavazategyenlőség alakult ki a kérdésben. Kedves Olvasó - neked melyik tetszik jobban?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

A Sportwagon kicsit fiatalabb a négyajtósnál, 2006-ban mutatták be a Genfi Autószalonon. Minden irányban ugyanakkora, mint a szedán, tehát az arányok nem estek áldozatául a családiasításnak. Csak valahogy izmosabb lett a kombi hátsó része; a lemezek formája, a tömegarány alapján már-már hátsókerék-hajtásúnak is gondolhatná a 159-est, aki nem tudja, hogy csak fronthajtással vagy 4×4 hajtásképlettel készül.

A fantasztikus forma mellé jár még egy sajátos extra is a kocsihoz (igaz, ezt a legolcsóbb Mitóhoz is alapáron adja az importőr). Az Alfának villog és int szemből a többi alfás. Szeretetre méltó, összetartó társaság, az úton ötpercenként emlékeztetnek rá: most egy nagy család része vagyok. Egész kellemes érzés.

Hatalmas combizmokkal imitál hátsókerék-hajtást

Nem áradozunk sokat a formáról, mert már számtalanszor megtettük

Eddig tízszer vezettük a kocsit és milliószor írtunk róla. 159-es rajongók: itt a sok-sok betű és kép a Vezessen a kocsiról.

159-esben ülni jó. Elöl.

Az ülések elsőre keménynek, túlformázottnak tűnnek, de minden itt eltöltött kilométerrel erősödik a fájós derekú emberben a meggyőződés: mégis a többiek csinálnak valamit rosszul. Az Alfa tart, támaszt és gyógyít, legalább olyan kevéssé fárasztó benne az utazás, mint a legendás Volvo-fotelekben. És, bár azok kényelmesebbek, a nyomott Alfa-logós olasz székek szebbek.

Kerek, kerek, kerek: kör minden mennyiségben

Az újkori Alfákban híresen kevés tárolóhely, pohártartó jut az utasoknak; oly sokat gúnyolódtunk már ezen, hogy el se kezdem újra. Viszont a vezető felé fordított műszerek a középkonzolon, a klasszikus formájú háromküllős sportkormány, a három kígyós emblémás fémpedál, a három órára rímelő három sportos légrostély remek hangulatot csinál.

Az Alfában annyira nagy élmény ülni, még a mozdulatlan kocsiban is, hogy fel se tűnnek a fájdalmasan olcsó plasztikból készült, logikátlan, túlbonyolított bajuszkapcsolók, a szánalmas műkarbon-dekoráció, hogy tízmillióért még nem járt szép színes kijelző a kocsihoz, vagy hogy egy félliteres kólásflakont esélyünk nincs eltenni valahova, legfeljebb a könyökünk és a váltókar között kialakított egyszem pohártartóban, hogy minden váltásnál beleütközzünk.

Hátul szűkös, de meghitt az utastér

Hátul szűkös, de meghitt az utastér


Hátul és leghátul

A 159-est sokat ostoroztuk már a szűk hátsó traktus miatt. Valóban, a középkategóriában nem üti meg a mércét a hátsó lábtér, átlagos sofőr mögött az átlagos utas már feszeng és zsibbad. A csomagtér viszont nagyobb és praktikusabb, mint az utastér alapján gondoltuk volna.

Az ötödik ajtó mögött mélyen leengedték a raktér padlóját, és még így is elfért alatta egy szükség-pótkerék. A hely jóval nagyobbnak tűnik, mint a hivatalos számok mutatják. A csomagtér méretéről igen nagy szórással találtunk adatokat, de a Genfi Autókatalógusnak hiszünk leginkább: 405 és 1235 liter között variálható a puttony az ülések döntögetésével. Összehasonlításul az Opel Insignia számai: 500-1530.

Kutyásoknak külön öröm a felcsévélhető hálóval ellátott térelválasztó roló. Azt viszont nem értjük, hogy a két kis fedeles rekeszt, melybe különböző apróságok rejthetők elveszés-mentesen, miért ide építették, nem pedig az utastérbe, ahol esetleg tényleg szeretne az ember eldugni egy telefontöltőt vagy egy napszemüveget.

405 liter a csomagtér: sportkombinak nem rossz, középkategóriás kombinak csekélyke

A motor az újdonság, de nem az a lényeg

Az 1.9JTDM jelzésű, 1910 köbcentis, Opelekben, Saabokban is használt, jól bevált régi Fiat-dízelmotort utóda alig nagyobb, számottevően nem is erősebb. Szerencsére nem is rosszabb.

Nem mintha olyan kiemelkedően erős, takarékos, csendes lenne, vagy egyáltalán, bármiben többet tudna, mint vetélytársai. Sőt, mindenben középszerű: alapjárat-közelben gyenge, fordulaton felhangosodik, tempósan vegyes üzemben nyolc liter alatt fogyaszt, és kímélve se sok esély van vele lemenni a BMW kétliteres dízelével gond nélkül abszolválható hat alá. Mégis, illik az autóhoz, a hatfokozatú kézi váltóval együtt. Az erő pont elég a precíz kormányzás, a remekül provokálható futómű élvezetes kiautózásához, de nem túl sok a hétköznapi autósnak, hogy veszélybe sodorja magát.

Istenem, az a futómű! Ebben az alulkormányzott, orrtolós mai világban mennyei érzés, ahogy tempós körforgalmakban gázelvételre megriszálja farát a veres bestia. Annyira élvezetesen fordul, csúszik az autó, ha akarom, hogy még azt is megbocsátottam neki cserébe, hogy a fordulókör embertelenül nagy. Egy megfordulás, ha magas az útszegély, még három sávon keresztül is csak ipszilonban lehetséges.

Ék alakú sportkombi, megérdemli a SportWagon jelzést

Városban kicsit ormótlan, sztrádán kicsit zajos, de kanyargós utakon, szerpentinen a középkategóriában az Alfának párja nincs – megkockáztatom, hogy a keményített sportmodelleken kívül még a hátsókerekes prémium mezőnyben sem. Szinte sajnálja az ember, amikor megérkezik valahová, annyira jó tud lenni az út.

Megéri a prémiumárat?

A tesztautó a TI nevű dizájncsomaggal együtt 10 260 000 forintba kerül, listaáron. Egy hasonló felszereltségű és teljesítményű 3-as BMW, C Merci ennél legalább 10%-kal, de inkább többe fájna – viszont az A4-es Avant, 163 lovas dízellel, ha szerényebben is kistafírozva, de kijön az Alfa árából.

Az Alfa legközelebbi presztízs-vetélytársai is körülölelik az Alfát. A szintén kvázi másod-prémiumosztályban futó Volvo V60 (163 lóerős dízel, közepes felszereltség) új modellként kicsit drágább, a Saab 9-3 kombi (180 lovas dízel) viszont enyhén olcsóbb nála.

Ha viszont azt mondjuk, az olasz embléma voltaképp csak egy nagy Fiat orrát díszíti (és műszakilag bizony ez a helyzet), már igen drága autó válik a 159-ből. Egy 160 lovas dízel Insignia kombi tízmillióért már megszólal, de tényleg, mert ennyiért a bőrkárpit és az üvegtető mellé a navigáció is bőven belefér.

Csak hát az nem néz ki ilyen állat jól. És nem villog neki üdvözlőleg a többi alfás az utakon. Tessék mérlegelni!

Kommentek

  • bcsillag
  • apaarpi

    bcsillag:

    5 millióért egy erős 7 éves 156-os ? Szerintem ennek a vevője még nem született meg. 3-ért jó vétel lehet.

  • bcsillag

    Árpi te is tudod, hogy ez valószínűleg irányár. A mai autópiaci helyzetben szerintem 4-ért el lehetne hozni egy ilyet. (de lehet nem).
    Ez egy igazi unikum kocsi.
    De nem is az akart lenni a lényeg a részemről, hanem, hogy kvázi feleannyiért dupla élvezetet kap az ember. Próbáltam a GTA-t annak idején, extrém körülmények közt, nyílt napon, repülőtéren.
    Nagggyon komoly gép volt, véleményem szerint akkor az európai veresnytársak közül csak az M3, C AMG, S4 trió előzte, előzhette.
    Ha így nézzük jobb vétel lehet egy alku után is 9 mill. környéki dízel.

  • bcsillag

    Akarom mondani, jobb vétel lehet MINT egy dízel…
    :-)

  • jurijgagarin13

    nagyon jó a formája ….

  • Fics

    kombinak szar, hisz egy német kabriónak is nagyobb a csomagtere. Diesel alfa, hát a másság már nem is ritka, de azért mégis szar. De azért nehéz összehasonlítani egy új és egy használt autót. A 4 ajtós, jó benzinessel fasza lehet. De mivel volt már a családban nem is egy alfa, ezért inkább meghagyom az ellenségeimnek…

  • zoldfulu2000

    vaze, kezd ez az oldal is a TC féle bulvár szintre süllyedni? Péter Anna befigyel? “Másod prémium”? “Nagy fiat”? Ennyi hülyeséget régen olvastam, pláne a vezessen… Mi ez aranyfogú modoros ecseris régiségkereskedők találkozója? Vagy átmentünk viccklubba?

  • zoldfulu2000

    Amúgy 2006ban gyakorlatilag ez volt a legjobb autó a felhozatalban, tudásban mindent hozott ami kellett, messze az élbolyban volt (az S40 ár/értékben és praktikumban lett jobb). Hihetetlen hogy mennyire meg tud öregedni egy modell ha pár évig nem fejlesztenek rajta. Sőt 2008 óta módszeresen butítottak rajta, a mostani 159 konrétan kevesebb mint 2006ban.

  • megint

    Kicsit öregecske már ez a modell, pl egy színes kijelző talán elfért volna már középen ha már ennyibe kerül, skodába belefér akkor talán ebbe is elférne

  • PAlex

    Zöld. Te miről beszélsz? S40 egy méret kategóriával alacsonyabb szinten játszik, még jó, hogy olcsóbb…
    A 206-os hasonlatod meg azért sántít, mert a C Mercedes akkor futott ki éppen, az A4-es is utána szűk két évvel, a 3-as Bömös viszont már akkor is volt.

  • PAlex

    206-os = 2006-os

  • v_johny

    Mérlegeltem (nem tartott sokáig): Insignia. Egészen más világ, de az Opel még tízen év múlva is egy strapabíró, gond nélkül üzemelő családi vas. Az Alfákra ez már annyira nem jellemző, igaz, az alfások nem is ezért veszik ezt a márkát…

  • zoldfulu2000

    palex: akkor nagyjából kipróbáltam mindent. S60 öregedőben, C klasse dettó (bár az újról még lesúlytóbb véleményem volt). 3as jó volt de pofátlan árakkal, Lexus 159 a praktikum hiányával, az A4 a az előző 2 vel és az S60assal együtt együtt a belépőmodellek hiányával vagy hiányosságaival került hátrányba. Furcsa módon az S40 belül nagyobb volt mint a 159 vagy az IS, igaz a belső kissé? lehangoló. Egyszóval az S40 nem volt szerelemgyerek, de a 2006 utáni volvók már teljesen vállalhatóak… :)

  • Danny750

    Hát igen ez az Alfa még mindíg egy csoda!! Úgy jó ahogy van!!
    Gyönyörű és ez már megbízható is!! (csak pár német szakember kellett az olaszoknak hozzá :D)
    Még mindíg a legszebb autó……………

  • PAlex

    Zöld. Ocatvia csomagtartójába meg mindkét kocsi belefér egyszerre, és még olcsóbb :)

  • Danny750

    v_johny:
    Biztos sok Alfád volt…………….
    Ha neked az Opel a megbízható vedd azt :PP
    A 159-es óta az Alfák is elég megbízhatóak és még mindíg bennük van az ami más autóban nincsen!

  • Danny750

    Egyébként ha valaki családos és jó autót akar venni az vegyen Skoda SuperB-et!!! Nagyon jó autó rengeteg térrel!!
    Viszont akinek fontos a sportosság és a design annak még mindíg a 159-es a legjobb választás!! (+ugye az Alfa szív :P)

  • v_holiday

    Ki nem szarja le a pakolóhelyeket, meg a csomagtartólitereket? Kit érdekel a megbízhatóság, vagy éppen a zörgések? A tavalyi fórumtalálkozón a MiTo 170TB óta játszom a gondolattal, hogy egyszer beújítok egy ilyen olasz “szart”. Nincs még lezárva az ügy. Talán az egyetlen márka, aminek el tudnám nézni, hogy szar.

  • bcsillag

    Holiday értem mire célzol. Egy ismerősömnek volt Alfa 147 1.6 TS-e. A legélevezetesebb szívó 1.6-os volt amit vezettem. (Palex ne kommentálj :-) ) Zörgött, a töréstesztje tragikum, a helykínálat pocsék, de a kormány, a fékek, a motor hibátlan volt. Na de amik annak idején azon a bizonyos tesztnapon a szívemhez nőttek a 156 GTA és a 3.2 V6 GTV voltak. hmmmmmm…. :-)

  • péloday

    Az Alfa nem szar. MiTo 1.4 TB igen, 170TB nem .Olyan van ,hogy 1750 TB de nem a MiTo-ban.Csak a rend kedvéért!:)

  • v_holiday

    Köszi Pélo! Gyorsan krampácsoltam. Azért nekem nincsenek illúzióim. Ezen az autón nem azért gondolkodom, mert gondmentes. Azt nem Alfának hívják. És már van is.

  • bubibeka1.6

    hihetetlen ez a külső forma, abszolút elmenne egy mai friss új autónak.Aki meg nem tudja róla h 6 éves ( az utca emberének 80 %a ) az meg főleg elhiszi.
    A belsőn kicsit látszik, elsősorban a középkonzolon, de a kormány, műszerfal rendben van.
    Fullos dieselben olyan 7-7,5 et ér ez a kocsi mert, öreg, kifutó, és mert se nincs német megbízhatósága, se nincs német megítélése. Ez egy ugyan olyan fél prémium mint a volvo vagy a saab, vagy a lancia volt (mert ma már az sajnos halott).
    170 lovas dieselbe fehérben, vagy alfa pirosban kéne.

    Amúgy a friss Alfák közül ami teljesen vállalható és játszik az a Giulietta 170 le vel. Csak ne esne szét 10.000 km után minden belül :S:S

  • zoldfulu2000

    Belegondolva, az öreg 146os lassan 16. éves és semmi baja. Az asszony 147ese 7 évesen annyira egyben volt, hogy sok új autó megirigyelhetné. Szóval ezt a xar, meg szétesik marhaságot el lehet felejteni. Vannak konstrukciós hibái, a TS motorokat 147ben óvatosan kell venni, és a futómű nem magyar utakra termett de ezzel volt így több márka is. A töréstesztnél pedig megbukott a frontálisan, de közel max pontot szerzett az oldaltörésen. Valamit ott nagyon elnéztek a gyáriak, nem hiszem hogy nem lettek volna képesek korrigálni…

  • zoldfulu2000

    Egy időben nagyon figyeltem a használt Q4eseket. Mivel rikták, elég gyorsan elkeltek. Spec annak idején a 147esemmel buktam a legkevesebbet (ugyanezen okból, a fizetőképes kereslet használtra lényegesen erősebb mint az újra), szóval az értéktartás egy elég relatív dolog…

  • v_holiday

    A motorok megbízhatatlanok, a futómű szétesik, a törésteszten megbukott, de amúgy nem szar.
    Há’ ja. Ütős érvek, meg is hajlok előttük.
    .
    Talán pont ezért írtam, hogy akkor is gondolkodom, ha szar? Tudom, nem szar, csak szar.

  • zoldfulu2000

    holiday: a töréstezsten 3 csillagot ért el. Mont az 5ös BMW. Az Audi A3 szintén négy csillagos 2 évvel később. Akkor az is megbukott? Az E46 futóműve is hírhedt, a kényességen kívül még szét is esik. A 147 baja az ún. vezérlésmódosító (1.6 és 2.0 TS )és a vezműszíj (TSek). A JTD lényegesn megbízhatóbb, több bajod lesz egy PD TDIvel.

  • v_holiday

    1 év múlva, 2 év múlva, 311 nap múlva, a ki a fenét érdekli? Leszerepelt? Le. Mit kell ezt magyarázni. Teljesen lényegtelen abból a szempontból, ha valaki tudja, hogy nem a legbiztonságosabbat veszi meg. Ilyen motorgond, olyan vezérlésmódosító, ilyen futóműelem…ki kérdezte ezt? Szar? Az!
    Amúgy sem 147-esen gondolkodom, így meg végképp nem érdekel, hogy milyen magyarázatokat tudsz. Eddig a TDI-k tökéletesen működnek. Elhiszem ezt a JTD-ről is, nincs jogom kételkedni benne, tekintve, hogy tapasztalatom sincs ilyennel.

  • bcsillag

    Zöldfülö: Azért nem mindegy, hogy a 3 csillag milyen “átlagból” jött össze… Nem egy hármocsillagos átlagtudás, hanem egy semmilyen forntális és egy kiváló oldaltörés eredménye volt. Hát köszönöm, ez egy frontális baleset esetén nem fog vígasztalni. A minőségi összképhez meg nálam a csöndes utastér is szerepet kap. A masszív belső. Tudom én is olvastam az E46 futóművének kényes hátsó bekötési pontjairól, biztos reális a gond adott évjáratnál, de a belső tér még a 98-as évjáratok esetén (a nem igénytelenül szétfingottakat nézva) mind mind masszív, zörejmentes. Meg úgy általában a német vonal. Ami nem egyenlő a tényleges üzembiztinsággal ezt tudom, lehet statisztikailag egy szintre jönnek az olaszok is végre, de a mindennapokban jól tud esni, hogy a 8-10 éves autód egyben van.

  • Danny750

    Azért nem véletlenül lett az Év autója a 156-os és a 147-es!!
    A futómű sajna nem a Magyar utakra termett és erről nem ők tehetnek…………..
    (abban az időben ilyen belsővel/külsővel egy másik autó sem rendelkezett+az elektronika a kezdetekben azért volt néha hibás mert még gyerekcipőben járt-a későbbi modelleknél ezt mind javították)

  • v_johny

    Danny750: Reagálnék pár szó erejéig a “Biztos sok Alfád volt…………….” bejegyzésedre: hajtottam egyet 164 2.0 TS, 1996-os volt amikor használtam. Nagyon jól ment, és sok extrája volt. A gond azzal volt, hogy jól ment amikor működött, mert 5 éves korára többet volt szervizben mint nálunk és az extrák is “fogytak” belőle, egyre több minden adta meg magát… Drága játék volt… Erről ennyit.

  • v_johny

    Szóval 96-os évjárat de 2002-re elfogyott az Alfaság belőle…

  • Danny750

    v_johny:
    Figyelj az még a 156-osnál is régebb! Azok még nagyon sok sebből véreztek sajnos! A 156-os utániakkal is voltak problémák ,de a 159-es utáni Alfák már teljesen megbízhatóak! (az opeleknél mindenképpen megbízhatóabbk…………..)

  • bubibeka1.6

    Ilyen egy megbízható márka szlogenje: a 159 es utáni autóink már mind megbízhatóak….. :D:D:D:D

    ezen mennyit szakadtam. Ez jelent vmit ? Majd ha 2-3 generáción keresztül mindegyik nagyjából rendben lesz mint pl egy opel vectra vagy egy vw passat vagy toyota avensis, de mondhattam volna a mazda 626-2002 es 6 os és a 2008 tól futó tirót is, ezek már mind bizonyítottak, egy lapon említhetők.
    Hol vannak ezekhez képest az olaszok és a franciák ?

    a béke segge alatt.

    Szigorúan megbízhatóságról beszéltem. Nem hajtásláncról, nem külső belső design-ról, ergonómiáról,stílusról, pakolhatóságról, fogyasztásról.

    jah és ha a 159 es utáni autóik megbízhatóak, akkor ezzel te azt mondtad h szerencsére a Mito és a Giulietta már megbízható.
    le a kalappal. 2010 re már ilyet is tudnak.

  • zoldfulu2000

    bubi: mondhatod az avensist csak nem igaz. Annak is megvan a maga hibája, felészülhetsz egy két félmillás tételre a 3-4 éves avensisen, csak ezek nm dognak szerepelni az ADAC hibák között…

  • Danny750

    bubibeka1.6 :
    Hahh a régebbi Vectrák is mindenről híresek csak a megbízhatóságukról nem??
    Mivel mindenki azzal jön ,hogy nem megbízhatóak az Alfák!! (csak ez a kifogás van ellenük olyan jó autók és akinek volt legtöbbször nem is vált…………)
    Igen sokkal megbízhatóbbak a 159-es óta!! (ha nem tudod nézz utánna ,hogy miért,……………)

  • zoldfulu2000

    A 159 elég tartós darab. Pár éve komolyan érdekelt a 3.2 q4, akkor kicsit körbeszaglászam. JTD JTS mocik egyaránt metesek a típushibáktól. A fater 146osa még most is full pöpec (96 os!), pedig nem költ rá, csak ami feltétlen szükséges.

  • bubibeka1.6

    Zoldfulu ! Egyik barátomnak 1 es Avensise van, 2 ezres benzines, normálisan használt 200k köröli km rel, trélert vagy váratlan javítást még nem látott.

    Ehelyett mit mondanak az alfa tulajok: 1. megőrül a sportos márkáért, elnézi neki h sokszor szar, rakoncátlankodik az elektronika, csörög zörög benne minden pár ezer km után, mert alfa érzés.
    2. fajta alfa tulaj: remek autó csak nem nekem,szívjon vele más aki akar.

    nekünk átlagautósoknak bőven elég költség az ha évente 1-2 szer ott kell hagyni 60-70 ezer Ft ot a márkaszervízben a periódikus szervízre.
    Többször én nem vagyok hajlandó oda járkálni egy új autóval.

  • bubibeka1.6

    Danny ! Ha szerinted ennyire jó kocsi (sztem is remek csak lassú modelváltások, hibás padlólemezek, és rossz megbízhatóság, amúgy minden rendben)
    akkor miért fogynak ilyen rosszul az Alfák ?

    éves eladás :

    Alfa Romeo 150.000 db
    Volvo: 450.000 db
    BMW 1.300.000 db

  • men?manó

    Jól néz ki az tény, de nagyon drága.
    A minősége a béka segge alatt van, még a fotókon is. Milyen lehet a valóságban? A megbízhatóságot meg ne is firtassuk, mert az a vicc kategória.

  • zoldfulu2000

    Az újabb (jobban felszerelt) avensisek (és lexus ISek)nek van egy két háklijuk (most tekintsünk el a dízelek esetlegs turbócseréjétől vagy a részecskeszűrőprobléműktól, ez minden háznál előfordul). Egyik típushiba sem treleres dolog, de attól még rámegy jópárszázer jó magyar forintod ,

  • Danny750

    bubibeka1.6:
    Hagyjuk neked nem lehet semmit megmagyarázni! Elég makacs teremtés vagy :D
    A citroen picassot is temette itt mindenki ismerősünknek volt 150000km-volt benne és annak sem volt semmi baja! Ettől függetlenül még lehet ,hogy sokaknak problémás volt!
    Nem egy véleményre kell alapozni…………….

  • bubibeka1.6

    Valamint az Alfa pénzhiány miatt folyamatosan halogatja a szinte kész Giulia bevezetését, amit mire bevezetnek lehet , hogy mégint túl késő.

    Mito–> remek kisautó
    Giulietta…>remek alsó közepes, ez is kéne
    159 est már rég le kéne váltani, ez nem audi , hogy 6 évig húzza
    Felső közép kategóriása nincsen.
    Nagyautója nincsen.
    Motorpaletta is csak a Giulietta bevezetésével vált elfogadható nagyságúvá.

    És ne gondold, hogy én nem szeretem az Alfákat, az egyik legjobban kellő autó jelenleg a Giulietta a 2.0 jtd vel 170 lóval Distinctive felszereltséggel.

  • Danny750

    bubibeka1.6:
    Talán azért ,mert újan elég drágák! És sokan a fejükbevették ,hogy megbízhatatlan autók…………..
    Ez egy különleges márka!! (a Fiat-ot nézdd ,vagy ennyi erővel jöhetek a Toyota-val és a Lexus-al……….)
    Ez egy Fiat sportos szívvel………..

  • bubibeka1.6

    citroen picasso még francia mrécével is egy szar autó volt. Összeomló elektronika stb stb….
    Az nem is vita téma mint az alfa, mert a picasso első szériája egy moslék volt.

  • Danny750

    bubibeka1.6:
    Sajna sok a fogalmatlan ember aki nemhogy kipróbálná, inkább a lökött haverja lehúzó véleményre hallgat!
    Remélem az ilyen tudatlanok miatt nem csődöl be az Alfa, mert az nagy érvágás lenne az autóiparnak,……………

  • bubibeka1.6

    Danny ! Egy fullos 170 lovas 159 diesel 9 millió kb minden földi jóval, ha mindent beleraksz kapsz 10 misit.
    Egy friss Volvo S 60 a 163 lovas diesellel 12-13 millió ugyan így.
    Egy kifutó 3 as BMW 2.0 diesellel 184 lóval meg 14-16 ugyan így felszerelve.

    Mégis a bmw ből is 3 szor annyi fogyott mint a Volvoból, pedig messze az a legdrágább.

  • Danny750

    bubibeka1.6 :
    Nah igen erről beszélek mégsem volt semmi baja 150000km után sem…………..
    Akkor most mi az igazság??
    Van akinek beválik van akinek nem! Sajna az a legbiztosabb ha huzamosabb távon kipróbálunk egy modellt, de ezt 95% pénztárcája nem engedi meg…………..:S

  • bubibeka1.6

    Dannny ! Marketing marketing és marketing. Minden gyárt ó azt kommunikálja magáról h az övé a legjobb legstílusosabb legmegbízhatóbb, hiszen ha azt mondaná magáról, hogy az enyém sportos, *eci l néz ki, de minden sarkon lerobban, ki venné még ?

  • Danny750

    bubibeka1.6 :
    Ez van ,de az nem azt jelenti ,hogy rosszabb is………
    Csak legtöbben ekkora autót már családosok vesznek és ott a fő szempont a kényelem és stb…………
    Most legyen pl. Tvr sagaris-ból is kevesebb fogy ,mint Porsche-ből mégsem rosszabb és még olcsóbb is………….Van ez így!
    Ez egy jó autó és kész :D

  • bubibeka1.6

    jah és Danny, kijött a jóidő, így végre van értelme kipróbálni a Mecsekben egy Giulietta tesztautót. Van végre elég meleg a tapadáshoz, és a nyári gumihoz.
    Pár héten belül is is ejtem, nem ülök be többször csak azért h fájjon a szívem.

    Szóval én nem mondanám magamról h alfa ellenes vagyok, csak nem lehet elmenni az ADAC és egyéb lerobbanási statisztikák mellett, valamint az összes felhasználói véleményt elolvastam a volt hahu.hu-n (autonavigator)

  • Danny750

    bubibeka1.6 :
    Senki ,de szerencsére egy modern autó sem robban már le a sarkon……….Szerencsére az az időszak már elmúlt! :P

  • bubibeka1.6

    A legjobb azonban az lenne, ha egy olyan ismerősöm venne mellettem Giuliettat akiről tudom, hogy gondos tulaj, tudom h vezet, és megvárnám mire belemegy 20-30 ezer km.
    Olyan kellene, aki nem hazudik csakis dacból. Aki elismeri h esetleg szar autót vett. Az ilyen elég ritka. Inkább bízik benne h nem lesz vele több gond.
    No ha egy ilyen “emberem” mellett minden rendben lenne, valszeg beleugranék.

  • v_johny

    Danny750: Nem kezdem el Neked felsorolni, hogy hány és milyen autó van/volt a kezem alatt sajátként/cégesként (hidd el rengeteg), de néhány éve az anyagiak miatt használati eszközként egy 93-as astrat hajtok, a kisebb filléres gondjain kívül nem tud elromlani… Ami elromlik nagyon gyorsan, egyszerűen (eddig), olcsón orvosolható, bárhol van a polcokon hozzá alkatrész. Ez az Alfákra nem jellemző…

  • kovacspista

    Danny750 –
    Azért érdekelne, hogy neked milyen VALÓS tapasztalataid vannak az Alfákkal kapcsolatban? Ha azt mondod 155-től a 159-ig volt már 4-5 Alfád, akkor készségesem elhiszem a mesédet a megbízhatóságról. Vagy csak valami 12 éves hülyegyerek vagy akinek az Alfa tetszett meg legjobban az autókatalógusból?

  • zoldfulu2000

    kovácsp: 3 alfa eddig, mindegyik bizonyított. Újautók közül nekem eddigi legjobb megbízhatóságot a 147 JTD hozta (na jó a 2 volvót nem nehéz übrelni, de eddig talán nincs sok olyan ismerős akinek full hibátlan maradt az autója az első 3 évben). Az öreg 146 is jól vizsgázik. Egy tükörcsere volt, ami bosszantó de pl anno az audink műszerfalát nem tudtuk rendbe rakatni a márkaszervizzel. EVÖR. Kerüld a típushibákat.
    Bubi: az ilyen ADAC statisztikák nem sokat érnek. A hazai márkák inkább saját hálózatot üzemelnek. A volvo pl minden márkaszervízben végzett nagyszervíz útán újítja a védőszárnyszolgáltatást. A legxarabb anyag az a GTÜ riport volt. Elkezdtem olvasni az eredményeket, és forrt az agyam hogy ezt a xart képesek voltak rám sózni pénzért.

  • bubibeka1.6

    zoldfulu ! Assistance-ra gondolsz ?
    mert ha pl vmi gond lenne a mazdánkkal (soha ne legyen, eddig nem adott rá okot) akkor ingyenesen eljönnének értünk és beszállítanának a legközelebbi mazda szervizbe.
    Ennyit megér a márkaszerviz felára. Biztonságot ad.
    persze ha nálunk szervizeled. 1 v 2 évet adnak szervizenként, ezt most fejből nem is tudom.

  • zoldfulu2000

    bubi: viszont akkor az ADAC-ben nem fogsz szerepelni. Ennyit ér a “statisztika”. Ha valamelyik márka javulni akar akkor rágyúr a saját védőszárnyra. Ezen felül elnézv az ADAC pofátlan riportjait nm kizárt hogy kicsit bele-belenyúlnak azokba a statisztikákba… (emlékszünk még amikor nagypofával körbekürtölték, hogy felborították a Logant, aztán kérésre nem sikerült reprodukálni?)

  • zoldfulu2000

    Ettől függetlenól kevés olyan jelentsét láttam ahol az alfa jól szerepel (egydül az autobild tartós teszt), ami persze okot ad aggodalomra… De ahogy írtam, a tipushibákat kell figyelni…

  • Danny750

    kovacspista:
    A családnak volt több nekem csak egy 147-es!
    Am amióta tudok olvasni autós teszteket nézegetek az interneten és az újságokban is! Szinte minden autót ismerek……..
    Már sötétben messziről csak a fényszóróról megmondom ,hogy milyen autó jön szembe!
    Azt nem szeretem ,ha olyan emberek szólnak le típusokat/márkákat akiknek még sohasem volt! (ők nem tapasztalatból beszélnek ,csak mondják amit hallottak)
    AlFa AmOrE!!!

  • v_johny

    A lényeg ebben leledzik:
    “A családnak volt több nekem csak egy 147-es!
    Am amióta tudok olvasni autós teszteket nézegetek az interneten és az újságokban is! Szinte minden autót ismerek……..
    Már sötétben messziről csak a fényszóróról megmondom ,hogy milyen autó jön szembe!”
    Nekem innentől ez már sok (vagy inkább sokk)… Én toleráns emberke vagyok és nem szólók le senkit, nem célom megbántani embereket, de sem a katalógusok és/vagy tesztek olvasgatásából levonni következtetéseket nagyon meredek…

  • v_johny

    Javított verzió…
    A lényeg ebben leledzik:
    “A családnak volt több nekem csak egy 147-es!
    Am amióta tudok olvasni autós teszteket nézegetek az interneten és az újságokban is! Szinte minden autót ismerek……..
    Már sötétben messziről csak a fényszóróról megmondom ,hogy milyen autó jön szembe!”
    Nekem innentől ez már sok (vagy inkább sokk)… Én toleráns emberke vagyok és nem szólók le senkit, nem célom megbántani embereket, de a katalógusok és/vagy tesztek olvasgatásából levonni következtetéseket nagyon meredek…

  • Danny750

    v_johny:
    Miért azt ne mondd ,hogy neked olyan autóid voltak/vannak ,amelyekhez hozzászólsz!!!:S
    Azt azért írtam le ,mert odavagyok az autókért! Ha a családban több típus is volt elhiheted ,hogy minden lényeges meghibásodásról tudok! Futóműnek megártanak a magyar utak ,de még a terepjáróknak is! (magyar utakra amúgy az új c5-ös a legkényelmesebb :D)
    Akinek fontos a sportos vezetési élmény+sportos belső+dögös design annak az Alfa a legjobb!

  • Danny750

    Ezekszerint neked volt ilyen Alfád és Insigniád is! Biztos szegény lehetsz…………Am miért egy astra a képed?? Akkor már miért nem egy Insignia?? Te odavagy az opelekért és meg az alfákért! kinek a pap…………..

  • Danny750

    Ha sokak szerint nemlenne megbizhatatlan az Alfa akkor létrejött volna a tökéletes autó!! Ennyi! (valamivel mindenképp lekell húzni)
    Egyedül a nagycsaládosok számára nincsen tökéletes autó ,de nekik meg ottvannak a francia egyterűek! (hiszen az új autók többsége már elég megbízható)
    Hahh csak a Toyota-nak nehogy beragadjon a gázpedálja…………..XD

  • Danny750

    Nézz rá a 159-re és mondd azt ,hogy van nála szebb autó ebben a kategóriában! (+legjobb futómű+gyönyörő sportos belső rengeteg bőrrel+kiváló motor+gyönyörű hang)
    Ezt úgy csinálja, hogy 6éves modell……….

  • v_johny

    Danny: én már valószínűleg akkor vezettem amikor te tán még olvasni sem tudtál (lehet meg sem születtél). Nem szándékozom Veled vitába szállni, mert értelmetlen is és nem is képviselünk egy “súlycsoportot”. Abba tökéletesen igazad van, hogy kinek mi tetszik, szeresse azt, vegye azt lelke rajta. Azonban annyira elfogultnak lenni mint Te vagy a cuore sportivo-val kapcsolatban gyermekes magatartás. Hidd el az Alfa sem tökéletes autó, nekem pedig személy szerint annyira nem is tetszik (de kinek mi tetszik, ezt már kiveséztük). A mostani autók sokkal megbízhatatlanabbal hosszú távon mint a 80-as és 90-es évek beli vasak, a sok elektronika sok galibát okoz, és ez csak az egyik vezető hibaok…

  • v_johny

    Ja, igen. 1961-es Octavia volt az első gép amivel én jöttem-mentem a 90-es évek elején. Azóta Trabitól a olaszokon át német és japó autók koptak alattam… Mégsem Istenítem agyon egyiket sem, mindegyiket volt miért szeretni és utálni is. A túlzott elfogultság könnyen vihet embereket tévútra, Te ne állj be a sorba.

  • megint

    Azon kevés autók közé tartozik, tartozott az alfa amiből jobb volt dieselt venni mivel megbízhatóbb volt, a jtd motorokkal(injektor-szivattyú…stb) nagyon kevés gond volt, van még ma is a konkurenciához képest(pedig ugye előszeretettel hivatkoznak az alfások a boschra), ellentétben a benzinesekkel, főleg az említett ts motorokkal. Vezetés élményét meg sajnálatos módon egy ideje kiölték belőlük , nehezek lettek és a nehéz autó+első kerék hajtás nem valami jó kombináció, egy bmw sokkal jobb ezen a téren. Nekem is volt egy alfám , 2.0 TS, szerettem, de sajnos az még nem bírta a gyűrődést. Értem én, hogy fontos a külső, de azért talán egy kombinak kicsit többet kéne nyújtania, amúgy sztem feketében a legszebb.

  • subtotal

    “az Alfának párja nincs…még a hátsókerekes prémium mezőnyben sem” – hehe, persze. Továbbra is egy 325d Touring kellene. Majd ha az Alfa hajlandó lesz egy normális hátsókerekes platformba beruházni és 6 hengeres motor is lesz a kínálatba, majd akkor elgondolkodom.
    Nem mondom, szép ez a dizájn, de nem minden – talán nem véletlen, hogy kapásból 20% feletti kedvezményt dobnak a vevőhöz, ha elvisz 1-et Németországban. Azért ilyen a prémiumoknál nem nagyon szokott előfordulni, talán nem véletlenül. Jelenleg a kifutó 3-as 11%, a 159-es pedig 22% kedvezménnyel kapható.

  • péloday

    Sok érdekességet olvastam itt…..Nekem volt szerencsém birtokolni 2db-t az “utolsó”igazi Alfa Romeo-k közül Alfa 75 1.6 ,2.0 egy időben, 11 évig.Semmi olyan dolog nem fordult elő velük amely más márkánál ne lehetett volna .Szerettem őket,megbízhatóan szolgáltak.Típus hibájuk a Hardy-tárcsa probléma volt de ettől eltekintve semmi extra.Következő autónak szerettem volna mindenképpen Alfát de….és itt jön a de ,sem a 156-os sem 147-es nem felelt meg erre a célra mert ,túl szerviz igényesnek találtam őket.A 159 pedig számomra egyenlőre drága(újonnan)Úgy-hogy egyenlőre van a Lybros:).De szeretnék egyet rövid időn belül.Egyáltalán nem problémásabb mint bármely más márka autója.Sajnos ez a típus annyit őrzött meg Alfaságából,hogy gyönyörű. A dízeleket és az1750TB leszámítva elszomorítóak a márkára rákényszerített Holden blokkok. 5 csillagos töréstesztet produkált erre rögtön nehéznek titulálták stb. itt meg azt kell olvasni ,hogy sír-rí mindenki,hogy a 156-147 csak 3 csillag.Ezek szerint az sem jó ha egy Alfa csúcs biztonságos ,az sem jó ha csak átlagos. Az Alfát vagy gyűlölik(irigylik,mert gyönyörű)vagy imádják. Ez azt jelenti,hogy titkon mindenki vágyik rá!:) Én éppen ezért szeretem az olasz autókat mert mindenképpen érzelmeket váltanak ki. Az elmúlt 16 év olasz autók társaságában telt és egytől-egyig imádtam őket mert mindegyik megbízhatóan szolgált. Mondom ezt úgy,hogy 11 éve német autók gyártásában,gyártás előkészítésében veszek részt,de egyszer sem gondoltam arra,hogy ismét német vagy bármely más náció autóit használjam. Lehet,hogy nekem “csak” szerencsém van velük….lehet nem tudom:)

  • v_holiday

    “Nem zörög a haraszt…” tartja a mondás. Az Alfákról kialakult, nem ritkán negatív vélemény nem megalapozatlan. Mindegy, hogy mi az oka, tény és kész. Abban teljesen igazad van, hogy érzelmeket ébreszt, mára sajnos ez let az egyetlen igazi értéke.
    Nem az a a baj, hogy nehéz, hanem az, hogy mások könnyebben, masszívabbat tudnak gyártani. Nem kell megsértődnöd, az olasz autógyártás keményen megdolgozott azért, hogy ez legyen róla a vélemény. Szerintem az autókat kedvelők, beleértve magamat is szorítanak a digóknak, hogy visszataláljanak az egyéniséggel együtt értékesíthető minőséghez. Át nem törték még a gátakat, ezt be kell látnod. Talán a Giulietta segít. Azt meg ti, márkarajongók nem nézitek semmibe. Pedig az mentheti meg az Alfát. Nem a 159, meg a 8C.

  • péloday

    A súlyról csak annyit Audi A4 1.8T 1410kg, Alfa 159 1.8T Bi 1430kg, BMW 3 1.8i 1435kg ,tehát ezért “megszólni” nem helyes.
    A Giulietta-t csak azok szólják le akik azt hiszik a bravo-ra épül.
    Pedig önálló padlólemeze van.

  • zoldfulu2000

    holiday: ez a “nem zörög a haraszt” a legnagyobb ökörség. Leír valaki itt a cikkben egy ökörséget azt többen olvassák mint ahány alfa van Magyarországon, máris kész a “köztudott” információ. És hiába magyarázza itt sok alfa tulaj az ellenkezőt, azok persze mind “elfogultak”. Ahogy írtam kerüld el a problémás változatokat (147 156 TS), de ugyanúgy igaz a befagyó alu motoros VW-kra, vagy ahogy olvastam és tapazstalom, a 2.0d volvókra. De főleg győzpdj meg arról hogy lesz rendes szervízed. Nemrég ültem az egyik kolléga 525ijében. Csillogó szemekkel mutatta be a járgányt, újonnan vette 5. éve hajtja, és bár motorcserés (szerinte a szerívz elbaxta az olajcserét, amit mostanában tapasztalok a volvónál kezdek hinni neki), márkahű és keresi az utód bömöst (az új X3-ast célozta be). Sok alfás ismerősöm van, kevés gixerről hallottam. Én az eddigi alfákkal jó tapasztalatokat szereztem (az egyik 147nek volt előélete az előző tulajnál). Ugyanakkor van egy tonna horrorsztorim, sok más márkától.

  • zoldfulu2000

    Amúgy érdekes ez az első/hátsó vita. Sok balfék kibic itt előadja hogy neki nem kell elsőkerekes autó. Hát barátom, ha te egyszer kiizzadod egy ilyen új autó árát az utolsó szempont lesz hogy te kilinccsel előre autózz vele. A hátsókerekes autó egyetlen előnye az a kellemes fíling amikor egy nem túl merész dundira finoman megdobja a hátát de az elektronika rögtön megfogja. Ez a vezetés kb 1 ezrelékében releváns. Ellenben lesz egy kb 15%-os tétel amimkor a trabantos bevontat, mert nem tudsz eindulni. Az esetek döntő többségében a 159 vezetése sokkal élvezetesebb, mint a legtöbb hátsókerekesé (kivéve a 3as, ott ezt elég jól megtalálták). Közvetlen sportos kormányzás precíz futóművel számomra ez az alfák egyik alapköve. Többet ér mint a hátsókerékhajtás…

  • subtotal

    zoldfulu2000: én úgy látom Te vagy a kibic hátsókerekes témakörben.

  • Mcfly

    Óóóóóóóóó……… Vannak sokkal szebb kombik, sportwagonok. Szép autó nem mondom, de nem a legszebb. Egy Alfa…

  • péloday

    Van szebb? Mégis mi?:)
    Normál viszonyok között ,tehát nem taknyos orrú ,fordított baseball sapkás hülye gyerek által hajtott apuautós körülmények között mindegy hol hajt a vas. Nekem és gondolom többeknek is, volt szerencsém(és van is) minden hajtásmódot kipróbálni.Normál körülmények között nincs különbség.

  • Mcfly

    Ja! Az elsőlámpák kaphattak volna valami műanyag burkolatot, az még nem rontotta volna az összképet, és a visszapillantó tükröket is színre fújhatták volna. BMW 3-as kombi sokkal vagányabb!

  • csakazolasz

    @bubibeka1.6 : Figyelj, érezd a megtiszteltetést, hogy CSAK MIATTAD regisztráltam egy oylan oldalra, hol kötelező elfogadni az összes hírlevelet. Annyi butaságot hordtál össze, hogy kénytelen vagyok ezért szólni neked, állj le!
    Amit írtál Citroen Picasso I. gen megbízhatóságáról, oltári baromság! Az az autó épp hogy kilógott francia volta ellenére, majdnem minden évben vezette az ADAC megbízhatóságit a kompakt egyterű kategóriában, az általad sokra tartott Mazda előtt (is). Ha eszed lenne, beütnéd a Google keresőbe Citroen Xsara PIcasso ADAC megbízhatóság . Addig is olvasd el a legfrissebbet http://tinyurl.com/3tjlvap Ha kérődztél rajta, várom reakciód

  • péloday

    Mcfly
    Lehet,hogy neked vagányabb de a szépsége meg sem közelíti az Alfát.

  • Danny750

    Mcfly:
    Haha az új 3-as BMW már seholsem vagány…….Sajnos beáldozták, a dögös sportos külsőt azért, hogy az öreg német nyugdíjasok is vegyék…………………
    Semmi sportosság nincs már az új BMW-kben kivéve a szuper motort és a hátsókerékhajtást!

  • Danny750

    Sajnos régen volt már igazán sportos BMW………..Pedig szeretem a bajorokat!

  • zoldfulu2000

    subtotal: nézőpont kérdése. Végigpróbáltam a 159 összes hátsókerekes konkurensét, min 1 óra max egy bő napos időttartam alatt. spec a 3as jópár motorral megvolt, volt hogy kvázi driftelni vittük. Mondjuk a 3ast nagyon jól eltaltálták de pl az ISt és a C klassét úgy adtam vissza hogy nincs értelme miről tárgyalni. A 159 élvezetesebb autó. A hátsókerekesek közül 3asnál jelent egyedül előnyt a hátsókerék, mert az egész élmény a sportosságra hajlik, de a lexus tompa kormánya mellett egy erős motor is csak egy balta kifinomultságát hozza.

  • bubibeka1.6

    csakaszolasz ! :) Megtisztelve érzem magam :)

    Kár, hogy egy ADAC statisztika nem jelent sok mindent.
    Nekem többet jelentett az ismerősöm okádása, akinek többször összeomlott az elektronikája a drága Kreatív Tehnolidzsijében.

    Ez persze, nem azt jelenti , hogy nincs jó Picasso, csak a közvetlen környezetemben nagyon negatívak a tapasztalatok a francia autókkal.
    pl: Peugeot 206, tesconál lerakták, bevásároltak, visszamentek, még kinyílt, a kulcs meg beragadt 2 állas között és letiltott mindent az elektronika. 200. ezer hupsz.

    Az a közvélemény pedig sztem nem véletlenül alakult ki az olasz és francia autókról, hogy megbízhatatlanok.
    Lehet, hogy az újak már vannak olyan jók mint a japó és német konkurencia, de kezeket fel, ki az aki csak azért vállal milliós értékvesztést egy autóvásárlásnál, mert ad egy esélyt a többieknek, hátha van olyan jó mint a német…

    Amikor Stilo, és Bravo tulajokkal beszélgettem, azok mindig magyarázták, hogy miért pont olaszt vettek.
    mert az sportos, mert vagány, jó a színe….
    férfias, jobban megy mint a többi… a kedvencem az “érzés”
    egy 3 milliós stilonál….. érted…. életérzést közvetít…

    Míg a mellette ülő 10 évvel idősebb úriember, csak annyit mondott az 1.9 pdtdi passatjára. Fiúk, ez nekem minden amit egy autótól elvárok. Nem kell magyaráznom, hogy miért ezt vettem.

    Az sem véletlen, hogy kapásból milliós kedvezmény van mind a 159 re, mind a Lagunára. A Renaultnál viszont felismerték azt, hogy az embereket először az árral kell megnyerni, adnak is egy a korábbihoz képest remek kocsi 7,5 ért diesellel 180 lóval, kb full extrában. Nem száltak el maguktól, hogy végre úgy néz ki van egy normálisa autójuk.
    Ellentétben a Peugeottal, akiknek van pofájuk passat árban adni az évek óta végre első normálisnak kinéző, vállalható 508 at

  • bubibeka1.6

    a 3 as bmw re pedig azt tudom mondani, mint volt söfőrje, hogy elég sportos.
    a DTC hagyja kicsit megcsusszanni a farát, de éppen nem veszélyesen. A váltó nekem nagyon bejött, elsőre fura a formája, de később pont kézbe illő. a fogyasztása elképesztő, normális használattal nem lehet vele 6 liternél többet megetetni. (értsd padlógázzal előzöd a sort, mert ha beleülsz, kicsit meghülyülsz, majd ha végeztél a 3 kamion 4 autó kombóval, szépen visszaállsz 6. ban a kényelmes 110-120 as tempóra, amit nagyon szeret)
    Jah és 3 literes diesellel az igazi, mert diesel mércével a 3 as 2000 alatt igen csak gyenge.

    Amúgy pár kivétettel, én azt látom, h aki 3 as ba ül, az kicsit átmegy súmáher üzemmódba :D az is aki azelőtt békés sofőr volt :D

  • bubibeka1.6

    ez a 159 pl eléggé bejön:

    http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_distinctive-4341278

    amúgy a pécsi alfa szalonban volt egy gyönörű 170 lovas jtd alfa, brembó fék, nagy felni, gyöngyház fehér stbstb, 7 misi körül adták, sajna már nem találom használtautón, de kb így nézett ki:

    http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.0_jtdm_16v_distinctiv_sport_csomag-3715316

    csak nem volt kombi.

El se hiszed, hogy megy ez a kompresszoros Escalade

Egy igazi száguldó páncélszekrényt alkotott a Cadillac Escalade-ből a Henessey nevű tuningcég, ami olyan gyors, mint a legdurvább sportautók.

F1: A Honda készül a második csapatra

A Honda kibővíti angliai bázisát, hogy 2018-ra a McLaren mellett képes legyen egy második csapatot is motorokkal ellátni.

Tarolt az Audi a Hungaroringen

A hungaroringi DTM szombati futamán mindhárom dobogós helyet az Audi szerezte meg, a legmagasabb fokra Edoardo Mortara állhatott fel.

6 szolgáltatás, amit elvárunk majd a jövő autóitól

Az autóipar legfrissebb fejlesztéseiből már most látszik, hogy a nem túl távoli jövőben nem kizárólag utazásra használjuk majd az autókat.

Bármilyen autóvá át tud változni ez a furcsa négykerekű

Ennek segítségével többé nem kell tucatnyi autót összetörni, hogy látványos felvételeket nézhessünk majd a mozivásznon.

Eljött a dízelbuszok alkonya

A lengyel Solaris két új autóbuszt is bemutatott Hannoverben, a jelenleg is zajló IAA haszonjármű kiállításon. Az egyik CNG-vel megy, a másik pedig hibrid üzemű.

Michelisz a második helyről indul Sanghajban

Egyedüli hondásként Michelisz Norbi jutott be az első tízbe a kínai időmérőn, Huff és Monteiro már a Q1-ben kiestek.

Frissen restaurált F40-es Ferrari égett porrá

A Ferrari F40 kétség kívül az egyik legvágyottabb autó, amit az olaszok készítettek, így különösen fájdalmas, ha elvész akár egy darab is.

A pesti ember gyorsabb vagy a gép?

Több év tapasztalata alapján autóval gyorsabban haza lehet jutni a munkahelyről, vagy pedig a kocsi navigációjával, a világelső Google-lel, esetleg a mindenki által újabban istenített Waze-zel?

Mindenét villamosította a Smart

Összes modelljét villanymotorral látta el a Smart. Ez persze náluk nem jelent sokat, de jól hangzik.

Ha ez a jövő, akkor nagyon várjuk

Elképesztően nagy hatótávval rendelkező LNG-teherautót mutatott be az Iveco Hannoverben. A Z Truck már a jövő kamionjainak új generációját képviseli.

Massát nagyon várják az elektromos F1-be

A Forma-E főnöke nagyon örülne, ha Felipe Massa F1-es visszavonulása után az elektromos sorozatban folytatná pályafutását.