Adatlap

BMW 520d M Packet

Nagypályás belépő 1
Motor1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény184 LE
Nyomaték380 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)8,1 sec
Végsebesség227 km/h
Fogyasztás (vegyes)4,8 l / 100 km

Pezsgőszín, fekete, indigókék. Visszafogott, elegáns színek egy klasszikus limuzinhoz. Ilyenek voltak az új Ötös BMW-ből eddig nálunk járt tesztautók. Most viszont kaptunk egy fehéret. Ettől aztán utcaképbe simuló cégautó helyett mindjárt feltűnő yuppie-gép lett belőle. Annál is inkább, mert M-csomag mutatja még vadabbnak.

Vadászok, Utamból Kotródj!

Alapkivitelben sem visszafogott az Ötös. A kisautó-hosszúságú motorháztető és a hátsó tengelyre tolt kabin karakteres megjelenést nyújt neki, nem is beszélve arról, ha szemből látjuk a kocsit, az immár kéken (korábban sárgán) világító fénykarikák, az Angyali Szemek a karosszéria masszív szélességével párosítva a legtöbb autóst menekülésre biztatják. Egyedi lökhárítók és 275-ös gumikkal szerelt 18 colos keréktárcsák adnak az 520d-n már álló helyzetben is az erődemonstrációt.

Az utastér pont ellentettje a külsőnek. Bent szinte minden fekete, a másfélmilliós M csomag részeként még a tetőkárpit is. Fekete a kiváló fogású sportkormány, feketék a jó oldaltartású sportülések, csak az alumínium küszöbdíszek és taposók hoznak némi csillogást.
 

A karosszéria dőlését aktív rendszer csökkenti

A karosszéria dőlését aktív rendszer csökkenti


A sportos hangulat mellett megemlítendő, hogy elődjéhez képest jelentős előrelépést ért el minőség terén az Ötös. Nincsenek már zavaró részletek, az anyagminőség elsőosztályú.

Az M-csomag alapján a legtöbben egy V8-ast, de legalább egy turbós sor-hatot vizionálnak az autó orrába. Pedig ez itt csak az Ötös-sorozat legolcsóbb darabja, a négyhengeres, kétliteres dízel A legolcsóbb Ötös alapára “csak” 11,7 millió forint, ami nagyjából a fele az Ötös kínálatának másik végét jelentő 23 milliós 550i-nek. Árával azért még ez a belépő modell is beférne a Hármas-sorozat középmezőnyébe is .

Konkurensek

Az Ötösnek két ősi ellenfele van: az Audi A6 és a Mercedes E-osztály. A négykarikás márkánál szintén van kétliteres dízellel szerelt kivitel, amely szintén 11,7 millió forinttól vásárolható meg. A 177 lóerős A6 2.0 TDI gyorsulásban kissé rosszabb, végsebességben picit jobb mint bajor ellenfele.

11,2 milliótól indul a Mercedes belépő dízele, ám a 200 CDI csak 136 lóerőt kínál. A 2,2-es motor 170 lóerős változatával szerelt variáns (220 CDI) ára 12 millió feletti. Ez utóbbi még közel egy másodperccel rosszabb gyorsulást eredményez a BMW-hez képest, viszont végsebességben a legjobb. A váltóáttétel lehet a dolog mögött. *A felszereltségek összehasonlításához kattintson a linkekre.

Nem látszik rajta, hogy 7,5 literes fogyasztással használható

Nem látszik rajta, hogy 7,5 literes fogyasztással használható


Ez az 520d nem az, ami korábban volt. 16 év, két modellgeneráció alatt annyit fejlődött a motor, hogy eléri a korábbi háromliteres dízel szintjét. Az 184 lóerőt, 390 Nm-t tudott, ez pedig most 184 LE-t és 380 Nm-t. És van közöttük 50 százaléknyi különbség a hengerűrtartalomban. Méghogy nincs fejlődés az autóiparban!

Ennek megfelelően az új 520d egyáltalán nem alulmotorizált, nem az indult-még-kategória. Az 520d már nem csak a flottavásárlók megnyerésére jó. A motor minden forgalmi helyzetben elég tartalékkal bír. Amit a menetdinamika is bizonyít, hiszen a nyolc másodperces sprintidő és a közel 230 km/órás végsebesség nem mondható gyengének. A kocsi utazósebessége 170-180 km/óra körüli, amit a fő piac, a német vevők ki is használhatnak. Német rendszámmal persze akár a magyarok is, itthon…

Vezetőre hangolt az utastér, a hasított bőr és az alumínium páros fiatalossá teszi a hangulatot

Vezetőre hangolt az utastér, a hasított bőr és az alumínium páros fiatalossá teszi a hangulatot


Ne higgyük azonban, hogy csak autópályára való a kocsi. Épp ellenkezőleg; lassabb tempónál még intenzívebben hozza azt, amiért egy BMW szeretni lehet: a vezetés élményét. Az alaphelyzetben kényelmes limuzin az Adaptive Drive rendszernek köszönhetően könnyen megvadul.

A rendszer a vezetési helyeztet a hossz- és keresztirányú gyorsulás, a sebesség, valamint a bekormányzási szög alapján elemzi, és a tengelyeken lévő stabilizátorok segítségével csökkenti a karosszériadőlést már Normal állásnál is. A három fokozatban kapcsolható rendszer Sport állásánál a futómű keményebbre vált, változik a kormányzás és az automata sebességváltó is máshogy kapcsol, miközben magasabb fordulatszámig hagyja pörögni a motort. Az egész autó agilisabbá válik, kielégítve a sportos habitusúk vezető igényeit.

Sport+ módban akcióba lép a Dynamic Traction Control, ez kijjebb tolja a menetstabilizáló beavatkozási határát, kissé engedi kipörögni a hátsó kerekeket, ami szűk kanyarokból kilőve visszafogott, de izgalmas keresztbeautózást enged.  Pazar.

Sok jó.., kis helyen is, váltó, kézifék, futóműállítás

Sok jó.., kis helyen is, váltó, kézifék, futóműállítás


Ahogy az automata sebességváltó is az. 685 ezer forintba kerül a nyolcfokozatú szerkezet, de bátran pályázhat a hagyományos (nem duplakuplungos-mechanikus) szerkezetek között a legjobbnak járó címre. Ha kell, észrevétlen finomsággal kapcsol egyre feljebb, majd pakol vissza fékezéskor, sportmódban pedig kellő határozottságot és gyorsaságot mutat minden kapcsolásnál.

A gyenge pontja a manuális kapcsolási mód. Féktávon a kormány mögött füleket (vagy a váltókart) használva egy kicsit lassúnak érezni a visszaváltást. Itt egy kézi váltó vagy egy DSG jobb lehet, de az összképben ez csak egy aprócska szelet. 

Jobb is, ha rábízzuk magunkat a számítógépre, mert akkor biztosak lehetünk abban, hogy a legtöbbet, azaz a legkevesebbet hozza a ki a motorból.  A kétliteres motor másik előnye a dinamizmus mellett – takarékossága.

Vegyes használat mellett 7,5 liter körüli átlagfogyasztás hozható az autóval, ami figyelembe véve a méretét és – a műanyag, ajtók, sárvédők, motorháztető ellenére – közel 1,7 tonnás tömegét, jó érték. Városban, rövid szakaszokon autózva viszont teljesen elfeledhetjük a gyári, 5,2 literes átlagadatot. Ilyenkor bizony kilencessel kezdődik a fogyasztási érték.

Szinte ugyanilyen a Hetes BMW-ben

Szinte ugyanilyen a Hetes BMW-ben


Bár a tesztautóban a korábbiakkal ellentétben nem volt annyi hókusz-pókusz (nem volt sávelhagyás-jelző, ütközés-előjelző, éjjellátó kamera, head-up display, önálló araszolásra is képes követőradaros tempomat, stb.), de legalább nem kábított el minket a BMW technikai arzenálja és sokkal inkább tudtuk figyelni magára a vasra.

Az 520d pedig bizonyította, hogy nem egy hagyományos belépő modell, hanem talán a legjobb választás a kínálatból a hétköznapi használatra. Tekintve, hogy a zajcsillapítás olyan kiváló, hogy motorhang alig hallható az utastérben, még a jellegzetes hathengeres hang sem hiányzik.

Törésteszt

Könnyed öt csillag az F10-es kódjelű ötösnek

Könnyed öt csillag az F10-es kódjelű ötösnek


A korábbi Ötössel szemben ezúttal nem szorult pótvizsgára a BMW az EuroNCAP tesztjén, hogy biztosítsa a jó eredményt. Az autó most kiváló eredménnyel zárt.

A felnőttutas-biztonság 95%, a gyermekutas-biztonság 83%, a gyalogosvédelem 78%, a biztonsági segédeszközök
100%-os eredménnyel végeztek. 

A törésteszt további részleteit megtalálja erre a linkre kattintva.

Nagypályás belépő 2

Nézze meg a gyári fotós munkáját is

BMW 520d