Még a cérna is rózsaszínű mindenhol.

Még a cérna is rózsaszínű mindenhol


Néhány hete már a vezess olvasói is megbarátkoztak a Renault Twingo Miss Sixty változatával, a fekete és rózsaszínben kapható, virágos-pillangós, gyöngyházfényű szájfénytartós igazi csajautóval. (Azóta már azt is megtanultátok, hogy mi az a Miss Sixty, én pedig azt tanultam meg, hogy nincs is boltja Magyarországon…)

Rosszul indított

Az első pillanatokban minden kényelmetlenséget csak a “szokatlanság” számlájára írtam, de sajnos rá kellett jönnöm, hogy a Twingo vagy egy nagyon élhetetlen autó, vagy én nem vagyok szabványméret.

A lányteszt direkt ilyen

Kedves Olvasóink! A lányteszt műfaját azért honosítottuk meg Szabó Sári áldásos tevékenységével, hogy ne csak a homogén hímnemű tesztbrigád klaviatúrájából szülessenek írások az autókról. Fogadják szeretettel Sári kis keze, nagy munkáját, és lehetőleg ne írják tele a kommentmezőt, hogy ez nem is teszt és egyébként is, pénz számolva, asszony verve jó. Aki nem sáritesztre szomjazik az autóról, az lapozza fel az 1,2-es szívómotor vagy a turbós 1,2 TCe, esetleg az 1,6 RS korábbi tesztjét, benne a kartergázhörgő torokátmérője.

Eljött a vég. A biztonsági öv búcsúzik.

Eljött a vég. A biztonsági öv búcsúzik


A biztonsági öv minden levegővételnél vágta a nyakam, de annyira, hogy különböző trükkökkel (sál, konyharuha, vakegér) tudtam csak megúszni a lefejezést. És, hallva a zúgolódó tömeget a monitorok mögött, nem, nem lehet változtatni a biztonsági öv pozícióját a B-oszlopon. Egy megoldás van tehát, meg kell növeszteni a mellem és/vagy a hasam, hogy jobban eltartsa a nyakamtól. Kismamáknak tehát ebből a szempontból pontosan tökéletes.

Sajnos, a várandósság nem old meg minden, övvel kapcsolatos problémát. A Twingo is azok közé tartozik, amely autók képtelenek kikapcsolás után, kiszállás alatt visszahúzni a kis testükbe az övet, így számtalanszor csuktam rá az ajtót. Bicsi-bocsi!

Milyen magasnak tűnök ebből a szögből...

Epres nyalókát és ingyen Cosmopolitant mindenkinek!

Kétbőröndnyi csomagtartót rejt az ajtó.

Kétbőröndnyi csomagtartót rejt az ajtó


A Twingo Miss Sixty által feltuningolt modelljének bája a halványrózsaszín, gyöngyházasan csillogó, apró kis részletekben rejlik. Ilyen a fordulatszámmérő, vagy a szájfény- és tolltartó széle, az ülésen pedig bőrrel kombinálva igazán különleges látványt mutat.

A szőnyegen és az ajtó oldalán hímzett virágok üldögélnek, a motorháztetőn halálfej mosolyog pajkosan, a kipufogóból pedig színjátszó szappanbuborékban pillangók szállnak fel. (Oké, itt kicsit túloztam.)

És most a tárolórekeszekről

A pohártartó, mint fent említettem, bájos, de éppen pohár nem fér bele. Túl alacsony a hely, így a nagymenü kedvelői megszívták. Persze, ha a gyári pohárba tollat, szempillaspirált, evőpálcikát vagy csavarhúzót teszünk, biztosan minden a helyén marad, csak nem olyan jó arról lekortyolni a diétás kólát.

Így kiakadok, ha pénzt kell költenem.

Ezen kívül minden a megszokott módon zajlik, az ajtókban pompásan elfér a Magyar Nemzet, a kesztyűtartóban pedig Pesterzsébet térképe. A csomagtartó 3 lányember vasárnap esti, nagyvárosba való visszatérésekor lett tesztelve, jelentem, elfértünk.

Adatlap

Renault Twingo 1.2 Miss Sixty

Lányteszt: Renault Twingo 1.2 Miss Sixty 1
Motor1149 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény76 LE
Nyomaték107 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)13,6 sec
Végsebesség173 km/h
Fogyasztás (vegyes)5,6 l / 100 km

Persze, sokat dob rajta, hogy a hátsó két ülés is mozgatható, így növelhető a csomagtér vagy a lábtér, ízlés szerint. Azért a kettő együtt nem megy, vagy emberekkel rakod tele az autót, vagy a cuccaikkal.

Hulk tüskéket köpött a műszerfalra

A kormány mögötti zöld tüskés, meg nem nevezett, de hosszúkás tárgyak tárolására alkalmas izé viszont pompás találmány. A telefont akár navigálásra is alkalmas pozícióban tartja, a napszemüveg is a helyén marad, ha beborul az ég. Persze, mindez totálisan élvezhetetlen, ugyanis annyira tükröződik a szélvédőben, hogy lehetetlen tőle vezetni. Ezt tehát a második órában kikaptam onnan, és inkább a helyén maradt kis Barbie-kádban tároltam ugyanezeket a szetteket.

Mondtam már, hogy kényelmetlen?

A Twingo üléseit képtelen vagyok megérteni. Olyan magasan vannak, mintha egy buszban ülnék, a háttámlát és az ülés-kormány távolságot lehetetlen összehangolni. A cseresznye a muffin tetején pedig az volt, hogy, bár gyönyörű a pihe-puha bőr és a csillogó műbőr találkozása a szegélyeknél az üléshuzaton, kettő perc alatt lehet beleizzadni végérvényesen.

Szereti a szifont

Itt még hittem Hulkban...

Itt még hittem Hulkban…


Nem mindent utáltam a Miss Sixty-s Twingón, ne aggódjon senki. Például azt egyenesen imádtam, hogy az iPhone-nal meglepően jól és könnyen kommunikál, a Bluetooth-szal azonnal áthúzza a telefonkönyvet és a híváslistát. És ez nekem jó. Sőt, kábellel még a zenéket is benyúlta! Ez utóbbit örömmel vettem, ugyanis így végre repeat-ben hallgathattam SP összes albumát. Sajnos a kihangosító néha a másik félnél rettenetesen visszhangzott, de tényleg nem akarhatok már mindent.

Most pedig együtt megnézzük Éder Krisztián egyik dalát, ami nekem régóta személyes kedvencem, ti pedig örültök majd a nyalakodó Lévai Adrinak, és a vetkőző Szorcsik H. Vikinek.

A Twingo nem bírja a zenémet

A fotózáshoz a Next Time biztosította a kellékeket.

Köszönjük! A fotózáshoz a Next Time biztosította a kellékeket


A pontosan 1149 cm3 a Twingóban borzasztó hangos, így nem sok zenét tudtam hallgatni, viszont az 1000 kilométer alatt több minimal techno zenét is komponáltam a motorhangra. A tetőablak felüdülés volt, így a tavasz hajnalán, de úgy süvített be a szél menet közben, hogy teljesen elveszítette minden élvezeti értékét. Sajnáltam, mert megérdemelne egy kicsit kidolgozottabb hangszigetelést a halálfejes pillék mellé.

Hathárom

A motor jól gyorsul, az autó jól megy, nem túl gyorsan ugyan, de még így is várakozáson felüli. A fogyasztása papíron 5,1 l/100km, nálam 6,3 volt. Használtam pályán és városban is, és egyáltalán nem tiltakozott egyik ellen sem.

Bár a pasim szerint “70 felett meghalt a motor”, szerintem semmi gond nem volt a százharminccal sem, és legalább a motor sem lett hangosabb a gyorsításoknál.

Jól állt nekem!

A virágok, halálfejek és pillangók inkább viccesek, mint menők, de ezzel a színnel mindenképpen figyelemfelkeltők. A fiúk ugyan mosolyogtak rajta (és néhány MILF is a kunhetesből), a csajoknak tetszett, a szomszéd néni pedig megállított, hogy mennyire szép az új autóm és milyen jól illik a hajamhoz. Városban rohangálni tökéletes, automata váltóval pedig még tökéletesebb. (Ha nem is automata, de automatizált kézi váltó volna is a Twingóhoz, csak a Quickshift nem rendelhető a Miss Sixtyhez. A többi modellhez 250 ezer Ft a felára. A szerk.)

Megéri

Ha a fentiekből ez nem is túl egyértelmű, de szerettem én ezt az autót. Különösen az ára miatt.  2 790 000 forintért már szinte minden extrával hazavihető, igaz, többek között a tempomat, ESP és a tetőablak nincs benne. Kapunk viszont egy új, használható autót, virágokkal, rózsaszín kormányvarrással és hímzéssel. Nagyvilági stílust ne reméljünk ennyi pénzért, ez virágokkal vagy anélkül, mégiscsak egy Twingo. De egy igen szép Twingo.