Golf és Passat között félúton

Teszt: Volkswagen Jetta 1,2 TSI

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2011.02.25. 08.00

Sokáig a Jettát egyszerűen a Golf négyajtós változatának tekintették, de ez már a múlté. A hosszban és tengelytávban nagyot nőtt modell, mára alaposan kinőtte magát. Minden idők legszebb és legnagyobb Jettája járt nálunk.

A Jetta, vagy a Vento név hallatán eddig valószínűleg senki nem gondolt arra, hogy ez a szó valami formás dolgot is takarhat. Pedig a legújabb, hatodik generációs Jetta határozottan jól néz ki. Igazán jót tett neki, hogy megkapta az egységes VW arculatot, valamint a komoly méretnövekedés is előnyére vált.

Amerika kedvenc Volkswagene

Nem sok jót ígér, a fenyegető tekintet

Nem sok jót ígér, a fenyegető tekintet


Bár Amerikában a Volkswagen szénája nem áll túl jól, a Jettát mégis nagyon szeretik. Olyannyira, hogy évente ebből a modellből megy el a legtöbb, az európai autógyártók termékei közül. Ott a modell névváltoztatása is elmaradt, amióta megszületett, azóta Jettának hívják, nem volt se Bora, se Vento.

Nem véletlen az sem, hogy az amerikai változatot már tavaly nyáron bemutatták, míg Európában csak pár hónappal később debütált az új Jetta.

Ekkorát nőtt:
Golf és Passat között félúton 1
Rendesen megnyúlt

Jó anyagok, tisztességes munka

Jó anyagok, tisztességes munka


2,65 méteres tengelytávjának hála térdben senkit nem fog szorítani a Jetta. Az elődhöz képest kilenc centivel lett hosszabb az autó, amelynek nagy részét a tengelytáv-növekedés teszi ki. Egészen pontosan 73 milliméterrel távolodtak el egymástól az első és hátsó kerekek, amelynek hála 6,7 centivel lett több helye a hátul ülők térdének. Így nem lehet kifogás a hátsó lábtérre, még az átlagnál hosszabb alsó végtagokkal élőknek sem lesz gyötrelmes kaland, ha csak itt marad nekik hely.

Hasonlóan a kocsi külsejéhez, a Jetta belseje is szépen illeszkedik a Volkswagenes egyen-dizájnhoz. A kezelőszervek, kapcsolók, gombok és mütyűrök ismerősek lehetnek más VW modellekből. Hasonlóak a berendezés anyagai is ahhoz, mint amit a márkától megszokhattunk. Mivel nálunk egy aránylag szerényen felszerelt példány vendégeskedett, így az ergonómiailag szinte támadhatatlan, de sötét műanyagokkal telerakott belsőért nem tudtunk igazán rajongani. Kicsit vastagabb pénztárcával és némi jó-ízléssel felvértezve biztos sokkal izgalmasabb, barátságosabb utastereket is össze lehetne válogatni a Jettába.
Golf és Passat között félúton 2
Kisebb figyelmességekkel azért készültek a VW szakemberei, így a telefonnak példás helyet alakítottak ki – puha, nem karcoló borítással, 12 voltos csatlakozóval a közelben – és a hátsó utasoknak is jár világítás, szellőzés, valamint elektromos csatlakozó is. A tekintélyes – 510 liter – befogadóképességű csomagtartó alján rendes pótkeréknek is jutott hely, nem kell defektjavítóval bajlódni, esetleg az út szélén várni az autómentőt.

Semmi meglepetés

Szellős motortér, szinte lötyög benne az 1,2-es motor

Szellős motortér, szinte lötyög benne az 1,2-es motor


Az 1,2 literes apró, turbófeltöltős motor már a konszern számos termékében bizonyított, kezdve a Polótól, a Golfon és Fabián keresztül egészen az Octaviáig. Szerettük is mindegyikben, így nem ért váratlanul, hogy a Jettában is igen jó arcát mutatta a szerkezet. Álló helyzetben megdöbbentően csendes, így ha letakarjuk a fordulatszámmérőt, akkor az égvilágon semmi nem árulja el, hogy jár a motor. Markolászhatjuk a kormányt, hallgatózhatunk napestig, vagy vizslathatjuk a váltógombot is, nem leszünk egyiktől sem bölcsebbek.

Adatlap

Volkswagen Jetta 1,2 TSI

Golf és Passat között félúton 3
Motor 1197 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 105 LE
Nyomaték 175 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,9 sec
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,7 l / 100 km

Menet közben aztán tova tűnik a némaság, és egész kellemes, tompa morgás váltja fel a csendet. Meglepő, hogy 105 lóerővel is milyen boldogan el lehet éldegélni, ha az ember nincs rákényszerítve a száguldozásra. A csöppnyi szerkezet már 1500-as fordulattól leadja a 175 Nm-nyi nyomatékot, és papíron 10,9 másodperc alatt a százas tempót is képes elérni az autó és a száguldást egészen 190 km/órás tempóig lehet folytatni.

Közben a hatfokozatú kézi váltóval a kapcsolások is rendben mennek, nem mondanám észbontóan jónak, élvezetesnek, hanem egyszerűen csak annyira eltalált darab, hogy fel sem tűnnek a váltások. Nem könnyű, nem nehéz, nem akad, egyszerűen csak úgy működik, ahogy kell. Valahogy az egész autó ilyen, a merészre faragott orron kívül kevés dolog van benne, ami képes megpörgetni az ember pulzusát, autózni mégis jó vele.

A film végén az amerikai áraknál a nyugalom megzavarására alkalmas számok lesznek láthatóak. Gyengébb idegzetűek ne nézzenek oda!



Étvágy


Nálunk vegyes használatban 7,1 literes átlagfogyasztás jött ki a teszthét végén, amely a nagyrészt városi körülményeket és az alig százvalahány kilométert futott motor frissességét is figyelembe véve egész ígéretes eredménynek számít.

Aki a Golfot kinőtte és nem irtózik a négyajtós karosszériaformától, az feltétlenül menjen el egy VW kereskedésbe és nézze meg élőben is a Jettát.

Kommentek

  • v_gabe

    A 11-es képen nekem kissé Toyotás a műszerfal. A néhány évvel ezelőtti Corolla sejlett fel előttem…

  • kak79

    Inkább egy Octávia, az jobban is fel van (fel lehet) szerelni mint ezt. A VW honlapján csak nagyon fapadosat tudtam összerakni míg az ára nagyon durva volt.

    Nicht Xenon és a Climatronic klíma is extra a Highlineban is…azért az egy kicsit durva.

  • péloday

    gratula ismét egy teljesen elvakult németautó fan teszt.Ami példáula Giulietta-nál fel lett róva pl.ülés magasság állító kar hol léte itt ugyan ott van de itt nem probléma!Ez az autó annyival tud többet a saját autómnál,hogy ez új de ettől eltekintve semmivel sem tud többet, sőt utastéri anyag mínőségben csak kulloghat utána.Egy újabb szürke négykerekü a VW-tól.Ja és mielött matriarka belém kötne volt alkalmam alaposan megnézni,személyesen Piech úr verdáját:)

  • Magyar ember

    Hmm a Polo is tetszett, de igazán az új VW-k közül aminek még csomagtartója is van, ez tetszik egyedül. A Passat, Phateon, Tiguan, Touareg az én szememnek borzalom, de ez a Jetta kívül-belül kifejezetten szépre sikeredett. Megkockáztatom: Az első VW ami talán még kéne is persze nem 1.2-es motorral. 5.2 talán még nem is vészes érte, de ha nem csak az elvakult német autó imádókra gondolnának és kelendőbbé akarnák tenni az autót, akkor ennyiért, azért több légzsák meg az USB-nek és a hátsó sötétített ablakoknak is az alapfelszereltségben lenne a helye.
    Egyszóval végre egy olyan VW aminek jól áll ez az egyenarc, de hasra esni nem kell tőle sem.

  • bubibeka1.6

    Kak79 ! Nem lehet h az egy oldalhiba, már mnt h igaából tartalmazza de mégis hagyja mégegyszer hozzáadni extrában ?
    velem is ez történt, mondom megpróbálom az én jettámat összerakni 140 lovas tdi vel (az elődjét lehetett 170 essel az most hova tűnt ????).
    az új passat amit összeraktam 9,5 misi lett, és még így is gyengébb felszereltségű mint a Mazda6 vagy Laguna nem beszélve arról h a mazdát 8 felett, a lagunát meg 7,5 ért viheted haza…..

    Se xenon, se kanyarlámpa, se ülésfűtés,se 6-8 hangszórós + mélynyomós gyári hangcucc, akkor ez mitől highline ?

  • bubibeka1.6

    amúgy semmi olyan extrája nincs ami a 2006 os evolution III es mazda 6 ban ne lenne meg….
    sőt annak magától lecsapódik a hátsó üléssor karra, és a felszereltség része volt minden földi jó, nem kellett még 1-1,5 misit arra költeni h a megjelölés tényleg korrekt legyen.

  • bubibeka1.6

    összeállítottam, kicsit 8 misi felett lett egy tisztességes diesel jetta….. hát köszönöm szépen, ennyi pénzből rongyosra pakolom a lagunát extrákkal…. és az egyel nagyobb kocsi 140 helyett 180 lóval….. :S:S

    Mondja meg vki, tényleg ennyire szar a kalkulátor v a vw ilyen árakkal dolgozik ?? (esetleg ha bemegy vki 1 szalonba rögtön kiderül h vmi csomag meg gyári akció mégis van ???)

  • András

    Azért a cspmagtérajtó zsanérjai úgy nézzenek ki egy 18 000 eurós kocsin pontosan mint egy 7000 eurós Loganon….azért ennyire nem kéne levegye a gyártási költségeket a VW, mert ugyancsak jól ,mennek az eladásaik…állítólag 6 hónapot kell várni egy saját konfigurációs Jettára. Szép autó és főleg jó a növelt tengelytáv de nem ajánlom az 1.2TSI motorral való párósítást egyelőre, úgyanis rengeteg a szoftverprobléma velük, főleg a hidegindítások után. 1.4TSI-vel – hamarosan ezzel is kapható lesz- (itt már ki vannak küszöbölve a gyerekbetegségek) vagy a dizelekkel ajánlom a vételét.
    Amúgy egy kicsit ólcsítottnak tünő Golfnak tünik(az is lehet tévedek a képek alapján). Mindenesetre az elöző Jetta nekemminőségibb terméknek tünt az akkori piacon mint ez a main.

  • bubibeka1.6

    András ! Én is ezt vettem észre, és ezt támasztja alá, hogy eltűntek a komolyabb motorok, nincs 4×4 stb

  • bubibeka1.6

    ha meg csomagtartó zsanérokon akarsz élvezkedni ajánlom figyelmedbe a vw phaetont :) top gear is csak ámult bámult :D

  • kovacspista

    péloday
    Gratulálok, ismételten te nyerted a “legnagyobb hülyeséget böfögtem be” megtisztelő címet. Pl abban jobb egy Jetta, hogy nem vágja szét a kezed a “remekül” összerakott műanyag elemek. Az pedig, hogy a saját 10en éves vackoddal hasonlítod össze az év marhasága. Pl a Jetta 5 csillagos törésteszttel rendelkezik a tied max 3-4, 2 literrel kevesebbet fogyaszt, jobban megy, jobban felszerelt, a presztízséről nem is beszélve, mivel a tiednek 10 éve se volt a Jettának meg 10 év múlva is lesz.

  • kovacspista

    bubibeka1.6
    Ha a Laguna az isten, akkor miért nem ott osztod az észt? Tegnap tesztelték, nem itt kellene okoskodni. Egyébként nem tudom hogy tudsz összeállítani egy 8 millás Jettát. 1.6 dízellel, digitklímával, ülésfűtéssel, elöl hátul tolatóradarral, multi bőrkormánnyal és az alap biztonsági és kényelmi extrákkal 6,3M abból fél millát lazán lehet alkudni, így kijön kb 5.8ból metálfénnyel. Egy vele összevethető “istenkirály legjobbmindenmásszar” Mazda3 1.6d se olcsóbb és gyanítom míg így sincs felszerelve. Szóval nem értem miről beszélsz.

  • Hege

    Szerintem is drága a VW. Ezért vettem Skodát :) Parkradarral, fűtött ülésekkel, alufelnivel, metálfénnyel (hogy csak a nagyobb tételeket említsem) 4.1 M volt. Az 1.2 Tsi-vel semmi baj sincs. Fél év alatt 12e km. Minden nap használom. Szó nélkül teszi a dolgát. Ezek tények és nem katalógusadatokkal való bűvészkedés. Az meg tök szubjektív, hogy egy autó tetszik valakinek, vagy sem.

  • Hege

    Amúgy az 1.2 Tsi-ket és a hozzávaló 6-os manuális váltókat is a csehet gyártják. Nekem az Octi is onnan jött. A Jettához meg kihajózzák Mexióba az alkatrészeket, összerakják, aztán meg visszahajózzák :) Ok, persze Amerika az elsődleges piac. Legalább aki Jettát vesz, annak benne van az árban, hogy a legalább már a kocsi kétszer látta az óceánt :)

  • bubibeka1.6

    kovacspista ! ejnye, én így nem mentem neked de ha ez kell majd én is belehúzok. Nem a laguna az ász csak megjegyeztem, h olcsóbb egy jól felszerelt laguna mint egy jetta és ez poén.
    1,6 os diesellel nem kéne soha ekkora autó, és csak úgy elmondanám h a vw.hu szerint 5983000 Ft, és ebben még kb semmi nincs benne.
    ebbe a kocsiba mint ahogy a passat ba is a 2.0 tdi illik, amit sajnos csakis highline csomaggal kapható és rögtön 7 misi felett van az alapár, megjegyezném h a golf minden földi jóval kerül 7,5 be. linkelek is h elhidd :

    Jetta Highline 2.0 CR Tdi Gázolaj 2.0l / 103kW / 140LE Kézi 6 fokozatú 4 7 185 500 Ft

    http://cc.porscheinformatik.com/nwapp/nws_hu/ICC3/VWNEU!hu!!!V!!!/?rel=statTextTeaser_Konfigur%C3%A1tor&rel=statCc_

    7.463.000 nél tartok amikor rakok hozzá egy normális metálszínt, és felnit.
    nem kérek bele navit bőr és aut váltót amik felesleges és fél misis extrák,

    viszont mennek bele a ma már csomagban is elvárható extrák, amik hiányoznak a highlineból, és már az 5 éves kocsinkban is benne van:

    Kulcs nélküli nyitás/zárás és indítás
    “Keyless Access”, indítógomb
    a középkonzolon
    Részletek 92 500 Ft

    Esőérzékelős ablaktörlő II
    elektromosan behajtható külső tükrök,
    belső tükör automatikus elsötétítéssel,
    automatikus fényszóró aktiválás,
    “Coming home/Leaving Home” funkció,
    jobboldali tükör parkolóállássa

    98750 HUF

    belekerül még egy normális HIFI pár aprósággal amit a vw multi csomagnak nevez :
    266.250 Ft ért

    Riasztóért 78.750 et kérnek

    Oldallégzsák hátul 85.000 ft

    és egy USB bemenet 45.000 Ft ért

    Összesen :

    Összesen: 8 129 250 Ft

  • bubibeka1.6

    Egyébként azt még hozzátenném h olcsóbb lett, mivel az elődjénél ugyan ez a felszereltség (jetta I) majdnem 9 misi volt.

    Na már most, nem lehet kérni xenon-t kanyarlámpát, valamint eltüntették a kínálatból a 170 lovas dieselt.

  • kovacspista

    bubibeka1.6
    Nem az a baj, hogy olcsóbb a Renault, mert az tény. Ezt mindenki eldönti, hogy melyik tetszik neki/melyiket engedheti meg magának. De miért kell ilyen fölösleges összehasonlításokkal fárasztani a népet? Soha senki nem mondta, hogy a VW olcsó. Az már egyéni preferencia, hogy valaki kifizeti a felárát vagy nem. Van akinek megéri azt a “kis” pénzt a minőségi benyomás és presztízs, van akinek nem.
    Egyébként nem értem miért ne lenne elég bele az 1.6 dízel. Ez egy alsóközepes autó csókolom. A 2.0 dízelek felára mindenhol nagyon húzós ebben a kategóriában. Még egy olcsó KIA Ceed esetében is irreális a nagyobb dízel felára. Szóval én ezt nem rónám fel hibaként. A lényeg, hogy az ÉSSZERŰ dízel versenyképes áron kapható. Akinek 2.0 kell jobban jár egy Passattal ez tény, mivel nincs túl nagy felára. Vagy mondhatnám úgy is, hogy a 7-8Mós magasságokban a kb 500e-700e Ft már nem számít. Egyszóval még mindig nem értem a problémádat.

  • v_holiday

    Bubi!
    Azt, hogy melyik autóba melyik motor illik, majd eldöntik a potenciális vevők. Olyan fejlődésen megy keresztül napjainkban a motorgyártás, hogy évtizedes dogmák dőlnek meg. Én óvatosan bánnék az olyan kijelentésekkel, amiket “mibe, mi illik” elven teszel.

  • bubibeka1.6

    Nekem az a bajom a jettával, h nem tudom besorolni.

    Elöl nem nagyobb mint a Golf, hátul majdnem akkora mint a passat, és középkategóriás a csomagtartója.
    Az én fejemben ez most vmi Octavia minőségibb vw változataként él, csak ezzel meg az a baj, h kb 1 misi olcsóbb csak mint a passat, és azért az a passat, ez meg egy kreált 4 asjtós golf izé.

    1336 kg, tehát kb 100 kilóval könnyebb mint a passat. Ezért mondom h kb ugyan úgy megy a 2 kocsi a 2.0 tdi veé, mert 100 kiló az egy utas súlya + fél tank helyett teletank diesel, pár tizedmásodperces különbség.

    No de valszeg a való életben ez se jön ki, mert épp most olvastam audi A4 170 lovas tdi vs passat 170 lovas tdi összehasonlítást, gyorsulás rugalmasság stb.
    És meglepő módon 100 felett az audi durván otthagyja a vw-t akkor is ha 0-200 a cél, vagy ha 6. ban kell lepadlózni, és nem tizedmásodpercekkel hanem súlyos 3-4 másodperccel, pedig az A4 nehezebb.

    Ez alapján a jetta tdi még talán lomhább 100 felett mint a nehezebb passat, és máris túl kevés az 1 misis különbség.

    Összefoglalva: nem értem h hova illeszkedik ez a modell.
    Ha azt adná ami szerintem való neki ( golf ár, passat kinézet és belső méret de kicsit butított minden) akkor érteném, de így ez nem octavia vetélytárs, mert baromi drága, mérete majdnem passat, de az meg alig drágább, golf kérhető nagy motorokkal 4×4 el a jetta nem .

  • bubibeka1.6

    Holiday ! OK helyesbítek, sztem egy mai modern családi autó diesel motor való, mert az takarékosan és rugalmasan viszi akkor is a kocsit ha 5 személy és csomagokkal utazunk. Az új generációs 1,6 -1,8 as turbós benyák hasonlóan jól mennek, alul veszítenek, viszont 1-1,5 literrel többet kérnek.

    Az ellenkező oldalon a cirka fél misis árkülönbözet áll a benzines javára, és most h már a mocskos magyar állam és a mol mindenféle gagyi indokkal tönkretette a diesel piacot (2 éve még 30 ft al volt olcsóbb mint a benya), így már méltó alternatíva a jó !!! (és ez fontos nem a 9 litert fogyasztó olasz turbók) viszonylag kis ccm es turbós benya !

  • bubibeka1.6

    Egyébként pedig sztem nem azért nem vállalják be sokan a 2.0 tdi-t vagy az 1,8 tst-i mert nincs szükségük az érőre és nyomatékra, hanem mert egyszerűen nincs rá pénzük.
    Ha egy árban (v minimális felárral adnák) az erősebb mocikat, kíváncsi lenék h ki választaná 1,2 tsi vel

  • bubibeka1.6

    Amúgy a diesel fejlődésére pont itt olvastam a legjobb példát: 10 éve a 3 ezres turbódiesel 6 hengeres bmw tudott elképesztő 180 lovat, ma meg a 2 ezres 4 hengeres tud ugyan ennyit.
    Az már egy más tészta h minél kihegyezetebb egy blokk annál kevésbé tartós, sajnos a nyomorék eu normák co2 kibocsátás stb erre kényszerítik az autógyártókat

  • v_holiday

    Bubi!
    Több ponton sem értek veled egyet.
    1. nem kell disel motor egy családi autóba. A korszerű benzinesek fogyasztásban rendkívüli módon megközelítették a dieseleket, ám sokkal olcsóbbak azoknál.
    2. Én vehettem volna nagyobb benninessel a Superbet. Volt rá pénzem. Egyszerűen nem használtam volna ki a többlet teljesítményét soha. Pedig sokkal többet autózom itt többeknél. Nem bántam meg egy pillantra sem.
    3. HA eljön az idő, amikor a fiam jelenlegi 105 lóerős autóját cserélni fogjuk, gondolkodás nélkül fogom választani a nagyobbat kis TSI-vel. Egyszerűen azért, mert a korszerű benzines turbó motorok ugyanolyan megadott teljesítmény adataok mellett teljesen más használhatóságot biztosítanak, mint a régebbi szívók.
    4. Ma a 4 hengeres BMW benzinmotor (28i) töbet tud, mint 6 hengeres elődje. Ez a jövő.

    Neked is azt ajánlom, mint itt is másoknak. Próbáld ki, ismerd meg ezeket a korszerű motorokat. Lassan 2 éves az autóm, de még mindig nap, mint nap csodálkoznak velem utazók a menetteljesítményein és a futáskultúráján.
    Őszintén mondom: tájékozódj, ne sztereotípiákra alapozz.

  • péloday

    kovacspista(holiday)
    Teljesen igazad van a jetta 10 évvel ezelőtt sem jelentett semmit most sem fog és 10év múlva sem.5 csillag a 4 az egyel kevesebb és több mint egy 99 környéki Audi A4(3csillaga)Úgyhogy vigyázz,hátra arc és cseszegess mást!

  • v_holiday

    Pélo!
    Ez nagyon gyenge volt.
    Mert a Jetta (Vento) 10 éve is volt, most is van és 10 év múlva is lesz.
    A Lybra meg nincs…

    :-)

  • v_holiday

    Pélo!
    VAgy valamelyik nagyon olasz Lancia formatervre gerjedtél rá? Pl a Chrysler 300C egy rettentő olasz forma. :-)
    Abból ne akarj Lybrát, mert szarul fogod érezni magad.

  • péloday

    A Lybra örök!!!!!!!:)

  • kovacspista

    péloday
    Nem nevettetted még ki magadat eléggé? 5 csillag az az ipari hulladék? Erről értesítsd az NCAP-ot is, mert ők a Fiat Bravara 2 csillagot adtak, a 2001es Alfa 147re 3 csillagot. Úgyhogy még a 3 csillag is túl optimista volt. Használd, szeresd azt a vackot, senkit nem érdekel, de a hülyeségeid sem…

  • v_holiday

    Minden bizonnyal. Ez akkor erősödik meg majd benned igazán, amikor el akarod adni…s örökre a tied marad.

  • péloday

    Szerintem ,azért nincs nagy gonda a formatervekkel és nem is volt az általad emlitett tipuséval sem kiszolgálta a 7évét amit kellett és ma is gyártják Kínában!:)

  • kovacspista

    bubibeka1.6
    Nem kell atomfizikusnak lenni a besoroláshoz. Egy lépcsőshátú Golf. Mérete, ára kb hasonló, olcsóbb a középkategóriás Passattól. MIt nem lehet ezen érteni?

  • kovacspista

    v_holiday
    El tudja adni, mindig voltak és lesznek olyanok, akik megveszik ezeket az értéktelen bukott típusokat a vetélytársakra jellemző piaci ár feléért és utána mindenhol bizonygatják, hogy milyen jó autó. Sőt hova tovább a legjobb:D

  • péloday

    kovi
    Ezt szeretem bennetek,már ezért megéri ,nem tudtok a dühtől még olvasni sem!:)Ki írt itt 5 csillagot bébi?
    holi
    Eszemben sincs eladni,meglesz akkor is amikor át veszem az új Deltámat is!

    És igen én akkor sem hajtok fejet sem elöttetek sem a német járgányok előtt!:)

  • péloday

    pityuka
    azt még áruld el melyik jobb olcsón jó autót venni vagy drágán egy közepes mínőségűt 500000km-rel (persze most használtról beszélek csak ,hogy te is értsd) :)

  • v_holiday

    Pélo!
    Ne is próbáld eladni.
    Reménytelen.
    De nem azért, mert a piac nem elég érett arra, hogy egy Lybra féle műszaki bravúrt birtokoljon, mely műszaki bravúr aktívan járult hozzá ahhoz, hogy a Lancia egy marginális valami legyen az autógyártás egén…

  • kovacspista

    péloday
    Nem azzal van a gond, ha valaki olcsó autót vesz, de ne csináljon magából komplett idiótát azzal, hogy mindig azt bizonygatja, hogy a világ egyik legjobb autója. Lehet, hogy én is inkább vennék egy kevesebb futott fiatalabb olaszt vagy franciát, mint egy leütött németet, de ebben az esetben is tisztában lennék az autóm előnyeivel és hátrányaival.

  • v_holiday

    Pélo!
    Megint értelmetlenségeket beszélsz.
    Ki kért tőled főhajtást.
    Annyit kérek már régen, hogy ne légy tahó. Ez Lybra független.
    Annyit várnék el tőled, mint állítólag felnőtt embertől, hogy ne képzeld azt, hogy egy 15 éves, már a gyártásakor sem modern vén autó bármilyen összefüggésben is labdába rúg modern kategóriatársaihoz képest.
    .

  • v_holiday

    Ugyanazt írtuk Pista.
    Teljesen egyetértek. Nem régen adtam el a 24 éves hobbiautónkat. Igazán hülye dolog lett volna, ha mai kategória társainál jobbnak tartottam volna valaha is.

  • péloday

    Holi én úgy tudtam az E30 a fiadé volt mint első autó tehát nem hobbi!
    Na de mindegy akkor arra kérlek mind kettőtöket ,hogy mondjátok el azt miért nem lehet jó autó egy Lybra de most a hülyeséget félre téve. Mi bajotok van nektek vele ,próbálta valaha is kettőtök közül bárki is? Én az alapján választottam amiket olvastam róla akár teszt akár tulajdonos részről !Mind pozítiv volt róla megvettem és nem csalódtam! Egyéniség az biztos jelentsen ez bármit is nektek nekem nem kell tucat autó!Olyan van másnak, nektek is!Soha nem tartották elavultnak,sőt felszerelés tekintetében jobb volt mint kategória társai! Komolyan érdekelne mi ez a fenenagy ellenszenv a tipusról úgy ,hogy azt sem tudjátok eszik -vagy iszák?

  • kovacspista

    v_holiday
    Nekünk is van a családban új és 20 éves autó is. Megvan a maga “varázsa” a 20 évesnek is, és nagyon sok pozitív tulajdonsága. Pl. jópofa időutazás, arról nem beszélve, hogy fillérekből fenntartható. De nekem sem jutna eszembe jobb autónak beállítani. Van egy-két tulajdonsága amiben relatíve jobb, de összességében más világ.

  • kovacspista

    péloday
    Az ellenszenv nem a Lybrának szól, hanem neked, pontosabban a marhaságaidnak. Látod neked is böki a csőröd, ha alaptalanul minden marhaságot összehordanak az autódról. Te is pontosan ezt teszed minden német autó tesztnél. De áruld már el mi értelme van? Én is írhatnék a Gulietta teszthez minden marhaságot, hogy milyen gáz, hogy elvágta a tesztelő ujját, milyen rossz lesz az értéktartása, mennyi elektromos probléma lesz vele stb stb. De nekem ettől nem lesz szebb a napom.
    A Lybra is egy tök átlagos használtautó, egyedi formával, jó felszereltséggel, általában dinamikus, de nem túl jó fogyasztású motorokkal. Amennyivel olcsóbb a társainál, azért meg be kell vállalni némi kockázatot megbízhatóság terén. Lehet relatíve hibátlanul üzemel, de ha belenyúlsz végtelen szívás.
    Hasonlókat lehet elmondani a Jettáról is. Átlagos alsó középkategóriás autó, ami valamivel drágább, mint a legolcsóbb típusok. Azt már maga dönti el, hogy a jobb minőségű utastér, modern technika, viszonylagos presztízs megéri-e neki a felárat. Ebből is ki lehet fogni olyan példányt amiben szét fog hullani a turbo, lesznek elektromos problémái (mint minden modern autónak), de kis alkuval 5M alatt lehet venni egy olyan elegáns, jó minőségű, jól felszerelt családi autót, ami mindenképpen megéri az árát.
    Ezt kellene felfogni neked és a többi sötét elmének is, hogy hibátlan autó NINCS. És nem kellene totálisan hülyének nézni másokat, mert egyik vagy másik típus mellett dönt. Mindenki maga dönti el, hogy mi tetszik neki, mik az igényei, mire van pénze stb. Legrosszabb esetben megbánja a döntését. De szerintem ez mindenkinek a magánügye.

  • Danny750

    Mekkora vakítás már 280km/h-ig skálázni a sebességmérőt egy 1,2literes motornál!! XD
    Nekem is van egy N79-em jó kis teló! :D

  • Danny750

    Az alfa Giulietta-nál kicsit sokalltátok a 9liter körüli fogyasztást vegyesben ,hát ez is megeszik 8,7-et ahogy látom 1.2-es létére!!
    Sajna ezek a turbók sem jobbak benzin spórolásra ,mint egy hagyományos 16szelepes 1.6-os! :SSS

  • péloday

    Pista
    Ezzel már egyet tudok érteni ez korrekt megfogalmazás volt.
    Ami engem zavar a németautó teszteknél az az,hogy ami a németnél apróság az a tőbbinél halálos bűn! Példa az ülésmagasság állítás lásd a Jettában tökéletes ,ugyanazon megoldás a Giulietta-ban rossz nem férni hozzá stb.Hogy van ez?

  • péloday

    A sötét elme kicsit erős de ezt elnézem neked mert egy német fan-nál ez nem probléma!:)

  • Worm

    Danny750-el értek egyet!!

  • Worm

    másrészt nekem pl egy 3as bmw jut először róla eszembe főleg hátulról nem tudom mért… :)

  • v_holiday

    Danny!
    Az elmúlt 60.000 km tapasztalat mondatja velem, hogy amennyiben a kijelentésedet általánosan tetted, úgy nincs igazad. Az előző 1,8-as szívó motoros autómnál több, mint 10%-kal fogyaszt kevesebbet a jelenlegi turbós. Tömeg kb. ugyanannyi, vezető ugyanaz, használat módja ugyanaz!

  • v_holiday

    Pélo!
    ÉS ha a fiamé? Mit számít? Egy családban élünk. Ő tanul, én dolgozom. Akkor ki fizet…?
    A többit csak össze tudod rakni. Ne okozz csalódást.
    .
    A véleményemet meg akkor mondom el annak és arról, amikor, akinek és amiről akarom!
    Csak nem gondolod, hogy ennek az újabb gyermeteg provokációdnak felülök, s megszerzem neked azt az örömet, hogy utána fikázz mindent, ami nem LAncia? Öreg, lehet, hogy ez a te közegedben még trükk, itt szánalmasan átlátszó. Szerinted feltételezem, hogy egyetlen szavamat is meg akarnád érteni, amikor a Giulietta cikk alatt a teljesen pozitív véleményemmel is kötekszel? Legyél már kicsit komolyabb, ember! Hát átlátszóan hülye vagy, baszki!
    Pélo! Szedd össze magad, ha csúnya Holiday bácsival kezdegetsz! A hülyék a túloldalon laknak barétom!

  • v_holiday

    Viszont időközben alkalmam nyílt kipróbálni egy ugyanilyen autót. Ugyan csak egy fél órát autózgattam vele. Nekem tetszett, de ez nem csoda, hiszen kedvelem ezt a márkát (is). Mivel nem ez a rettentő unalmasan szürke színű volt, így talán kicsit kevésbé volt álmosító. Mint autó, könnyen vállalható, s a fikázók között a többségnek egészen biztosan csak financiális motiváltsága van.
    Aki nem hiszi, emelje meg a seggét és próbálja ki maga is.

  • péloday

    ez is provokáció?Csak figyeltem mit hazudozol itt is .Miért baj ez?Látod Kovácspita megtudta fogalmazni ember módjára is mit gondol. De te? Te elszoktál sunnyogni amikor rajtakapnak a hazugságaidon szép öcsém!Még egyetlen egy kérdésre sem adtál normális választ!Csak hinted itt a szart.

  • v_holiday

    Pélo!
    Én meg nem akarom megfogalmazni, mert elég dolgot fogalmaztam már meg, amiket nem akartál megérteni.
    Igen, provokáció, átlátszó, gyermeteg provokáció.
    .
    Hülye kérdésekre nem is fogok neked választ adni. Mi értelme lenne azok után, hogy a Giulietta cikknél éppen azt akarod nekem megmagyarázni, hogy mit kellene éreznem, mit érezhetek és mit nem?
    Nem érzed megad teljesen hülyének?

  • v_holiday

    Pélo!
    Sosem sunnyogok sehova. 11 éve vagyok itt, hol többet, hol kevesebbet, de folyamatosan. Személyesen ismerem a szerkesztőséget, szerinted miért hazudnék? Azért, mert jött egy takony Alfa75, aki olyan tahó volt, hogy ki kellett dobni, s Péloday-ként visszatérve ezt nem tudja megemészteni?
    Pélo! 10 éve voltam itt a vezessen, 10 éve írtam rendszeresen ide, 10 éve segítettem a magam módján a szerkesztők munkáját, amikor megérkeztél parasztkodni. És itt leszek akkor is, amikor egyszer már nagyon fogod szégyellni magad az itt viselt dolgaid miatt!
    Szerintem most állj le, tűnj el, gyere vissza egy új nicken, mert ez a mostani már devalválódott.

  • v_holiday

    Viszont időközben alkalmam nyílt kipróbálni egy ugyanilyen autót. Ugyan csak egy fél órát autózgattam vele. Nekem tetszett, de ez nem csoda, hiszen kedvelem ezt a márkát (is). Mivel nem ez a rettentő unalmasan szürke színű volt, így talán kicsit kevésbé volt álmosító. Mint autó, könnyen vállalható, s a fikázók között a többségnek egészen biztosan csak financiális motiváltsága van.
    Aki nem hiszi, emelje meg a seggét és próbálja ki maga is.

  • LuckyLuke

    Egész norm. autó lenne ez a kelet európai “szedánfan” piacra, de sztem egy kicsit drága. Az 1,2 ‘tesis’ mocit próbáltam már Polo-ban, jó kis méregzsák:)
    Más : bár csak néhány napja regiztem erre az oldalra, de ahogy olvasgatom a hozzászólásokat látom itt is van EGY, aki úgy gondolja Ő mindent visz. Megkérdezném, hogy ez a “vérhalidéj” (kép szerint: két köcsög motoros) valami fizetett provokátor, vagy csak simán nemnormális???
    Üdv:)

  • v_holiday

    Lucky!
    Te most regeltél, én 11 éve.
    Szoktál egyébként köszönni is, vagy felétek ilyenekkel nem foglalkoznak?
    A két köcsög motoros közül az egyik a nejem a képen. Talán az anyád lehetne, s ha az lenne, nem lenne kifogásom az ellen, hogy egy ilyen tahó gyereknek kiverje a fogát egy jól irányzott pofonnal.
    Anyukád helyett!

  • kovacspista

    péloday
    Azt hogy egyik vagy másik újságíró mit ír le le kell sz@rni magasról. Lehet egyik újságírónak fel sem tűnnek ilyen apróságok, míg a másik csak ilyeneken lovagol. Senki nem fog helyetted autót venni, azt már magadnak kell eldönteni, melyik tetszik, van-e olyan hibája, ami nálad kizáró ok. A sztereotípiák minden tesztben jelen vannak. Pl. nem egy teszt ömleng a formáról, vagy az ötletes belsőről, miközben finoman szólva is csak átlagos, de ha egyszer francia/olasz az csak szép és ötletes lehet. Ezektől el kell vonatkoztatni. Legjobb példa a totálkáron Winkler. Évekig rajongott a Subaru Foresterért, erre amikor venni akart egyet rájött, hogy nem is jó… Ebben minden benne van mennyire kell adni az ilyen cikkekre.
    Egyébként nem vagyok németfan, szeretem a németet IS. Én elsősorban autófannak tartom magam. Ezen belül persze vannak számomra kedves és kerülendő márkák, de szeretem objektíven nézni az összes típust.

  • fecke78

    Gyönyörü pont úgy néz ki, ahogy egy golfnak ki kell.
    Jellegtelen foss

  • v_holiday

    Pista!
    Nem értek egyet. Miért kellene leszarni, amit más ír? Nem kell, csak nem árt -mint minden egyebet- kellő forráskritikával olvasni. A forráskritika azonban nem egyenlő a kétségbe vonással, hanem azt feltételezi, hogy az adott forrás olvasója meggyőződik arról, hogy a forrása megbízható, hiteles-e?
    Winkler pl. nekem már régen nem az.

  • v_holiday

    Fecke!
    Akkor a kompakt kategória vásárlóinak többségét most sikerült lefikáznod a döntése miatt.
    Bátor dolog.

  • Barca

    Amúgy valaki tudja miért butítják szándékosan a sedan változatokat a kompaktokból? Corolla, meg a Jetta is kevesebb motorral, és extrával rendelhető.

    Mondjuk nem vagyok sedan mániás, de volna elképzelésem mit lehetne ebből kihozni kinézetre :)

  • v_holiday

    Szerintem az ok prózai. Kisebb ezeknek az autóknak a piaca, mint a kompaktoké (nyilván az erős európai piacokon), célszerű optimalizálni a kínálatot.
    Most hozták be az International Fleetworld legújabb számát az irodámba, belenézek, hátha találok valamit a kérdésedre.

  • Gil Grissom

    Pélo! A Lybrát nem isszák és nem eszik, hanem vontatják!
    Nekem is ez az első VW ami tetszik, bár az előd is tetszett. De én is nagyobb motorral venném (igaz nem próbáltam az 1.2 TSi-t).

  • Drake

    Alapmotornak jó ez az 1.2-es,de hogy erősebb,nagyobb benyás nincs hozzá (pl 1.4-es Tsi) az nonszensz.

  • Danny750

    v_holiday:
    Sima 1.8-asnál eszik kevesebbet az 1.8-as turbós?? Na ne viccelj…….:DD
    Azt elhiszem ,hogy at 1.2-1.4-es turbók kevesebbet esznek egy szívónál ,de azonos lökettérfogat mellett azért a turbós szomjasabb!
    Az pedig igaz ,hogy 4-es golf óta elég jellegtelenek a VW modelljei! (az összes ugyanúgy néz ki ,icipici eltéréssel….Ami egyediség volt bennük az is sikeresen kikopott belőlük…:S)

  • Cult

    Családi autónak tökéletes!
    Motorja, már csak ha a súlyából indulunk ki, jobb…!
    Akinek drága annak ne most essen le hogy prémiumosabb ára van a többinél!
    Akinek meg nem tetszik se az autó, se az ára, se a belseje (főleg a tapizós buzeránsoknak) az verje ki a faßát másik autóra de ne itt ossza az “észt”!!!

  • Barca

    Danny750

    Pedig nekem volt 1.4-es szívóm, meg turbóm is! Ugyan a fedélzeti comp szépeket mutatott, a valós mérés a kútnál dőlt el!
    Szivós 1.4 7,5-8 evett kútnál utánatankolás után 9-10 volt számításaim szerint…
    1.4 T 8-9l között eszik, a kutas mérés után, csak pesten használva!!

    Amúgy meg a fogyasztásnak a kis lökettérfogat, és a kevés nyomaték kifejezetten rosszat tesz! Turbók ezt küszöbölik ki. Azt mondom ideális fogyasztáshoz 120-180 Le, és 200-300Nm körüli turbós kocsi kell, e fölött, és alatt szerintem nő, mert mozgatni is kell a kocsit.

  • kovacspista

    v_holiday
    Nem szó szerint értettem. Nyilván elolvassa az ember a különböző cikkeket, de szerintem gondolkodni tudó ember véleményét ez nem tudja érdemben befolyásolni. Az úgyis az egyes emberekben dől el, hogy tetszik vagy nem. Vagyis ez így működne normális esetben, de sajnos itthon mindent készpénznek vesznek gondolkodás nélkül… Tisztelet a kivételnek. A gondolkodás nem a magyarok erőssége, az ész nélküli fröcsögés annál inkább.

  • kovacspista

    fecke78
    Ezt a rendkívül alaposan alátámasztott, intelligens véleményt mennyi idő alatt sikerült monitorra vetned?

  • tanyasi

    LuckyLuke !

    A te keped alapjan te egy igazi kocsog lehetsz,annal noiesebb auto mar ha annak lehet nevezni nincs is.Ja es polokat probalsz a masik noi auto igy mar tuti,hogy ratyi vagy!
    Az altalad szidott v_holidaynak ha jol tudom passatja es supebja van szoval nagyon leegetted magad es mellelottel.

  • tanyasi

    Es mint regi motoroskent tenleg nem tudom,felfogni,hogy az egyik legferfiasabb kozlekedi eszkozben mi lehet kocsogos.

  • Danny750

    Sztem motorban a Leon SportR-ben lévő konszern 1.8as Turbó a legjobb! Annál több nem is kell egy kb.1300kilós autónak!
    (ha 3-ezer környékén elváltogatsz 7,5literből is kijön!XD
    Bár ha rendesen használod ,arra amire való 10 alatt nem áll meg ,de az a motor nagyon tud!(180ló ,kicsit sincs túlfeszítve a teljesítmény, így nagyon megbízható is)

  • fecke78

    Lehet ,hogy nyersen fogalmaztam , de biztos vagyok benne ,hogy szépnek nem mondható ez az autó.
    Ha már Vw akkor passat ,az tényleg szép
    Ja és ezért 5.2M :DD

  • Barca

    fecke78

    Szerintem sem szép ez a kocsi, de led-es első, hátsó fényszórók, kétoldali dupla kipufogó, 180 lovas, 1,8 Tsi, bőr navi kombóval azért jöhetne! :) csak ilyen nem létezik…

    5,2 meg mit csodálkozol, az új Focus sedan is van ennyi, és semmi hely nincs benne, árképzését tekintve nekem már rég nem VW miatt forog vérbe a szemem, vannak sokkal pofátlanabb gyártók, meg amúgy is majd jön az akció, meg a kedvezmény!

  • Köcsögnepper

    Kedvenc márkám a VW, de ez az autó a Golfhoz képest egy igénytelen fos, gagyi (értsd: a márkához nem illő részletek). Jelen pillanatban ezt az autót biztosan nem venném meg, még magasabb felszereltségi szintben sem. Oké, hogy Amerikai a fő piac, de ez már a legalja. Ilyet én még VW-ről talán soha sehol nem nyilatkoztam….

  • péloday

    Gil Grissom
    Teljesen igazad van amennyiben egy zárt osztályról kényszerzubbonyban az orroddal pötyögtetve írtad!:)

  • bubibeka1.6

    Remélem Lucky Luke kap majd egy kick ban -t ….. azért bunkóságnak is vannak határai

  • ac07

    Amúgy az újságírók leszokhatnának több cikkben a sötét az autó belseje = de gáz beírásokról.
    Kívánom nekik, hogy 2 gyerekkel napi szinten utazgassanak egy világos belsejű autóban, ahol havonta mehet a kárpittisztítás, mégsem lesz olyan, mint újkorában volt.
    Amúgy szerintem ahhoz képest, hogy Mexikóból jön az autó, még olcsó is. A fő vetélytársa a konszernen belül az Octavia, sajna az sem sokkal olcsóbb, bár 5,3-ért van ez – dízel fanatikusoknak.
    http://cc.porscheinformatik.com/nwapp/nws_hu/ICC3/SKODA!hu!!!C!!!/?MGN=511

  • bubibeka1.6

    az árán egyáltalán nem látszik meg h mexikóból jött, reméljük a minőségén sem fog…..

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.