Nemrég Dániában már vezettük az új Nissan Micrát, mostanra pedig már a turné magyarországi helyszíneire is eljutottak a spanyol rendszámú tesztautók. Magunkhoz is ragadtunk egyet egy hétre a társulatból.

Közös élet

Tengelytávja két centivel nőtt

Tengelytávja két centivel nőtt


A Nissan Micra igazi női autó. Nemcsak kedves, játékos formavilága, hanem roppant könnyű kezelhetősége miatt is. Ugyan a jól felszerelt tesztautó telis-tele volt praktikus apróságokkal, szerencsére azért a könnyű vezethetőség és a jól átlátható karosszéria a legolcsóbb belépőmodellnél is ugyanaz.

Kicsi, könnyű, olcsó

Itthon a tesztautóénál jóval szomorúbb belsejű, legolcsóbb Micra 2,6 millió forinttól indul. A részletes árlista pedig itt olvasható:

 Micra árak Visia Acenta Acenta/AC-CD Tekna
 1,2 59kW (80LE) 2 599 000 2 899 000 3 289 000 3 929 000
 1,2 59kW (80LE) CVT – – 3 589 000 –

Motor

Micra-vásárlásnál a megfelelő motorváltozat kiválasztása csupán egy pillanat lesz. Ugyanis csak egyféle, 1,2 literes, háromhengeres benzinmotorral kapható. Ez nem feltétlenül baj, ha az az egy motor jó. A Micra csöppnyi fűnyírómotorja pedig igen jóféle szerkezet.

Étvágy

Barátságosabb, kedvesebb arca lett az új Micrának

Barátságosabb, kedvesebb arca lett az új Micrának


Állandó téli, munkábajárós városi menetben jóval szomjasabb az autó a gyári fogyasztási adatoknál, mi 7,4 litert mértünk. Igaz, ilyen használat mellett a tíztől sem esett volna le az állunk.

Miután a motor beindításakor elszörnyülködtünk a háromhengeresekre jellemző idétlen hangon, már csak kellemes meglepetésekben lesz részünk. Nem nevezném sem zajosnak, sem gyengének.

Ami a legjobb benne: már roppant alacsony fordulaton is rendesen működik, de ha akarjuk, pörgetni is lehet. Igaz, a motor nyolcvan lóerejétől nem fogunk megrészegedni, de városban szaladgálni tökéletesen elég.

Nézzenek szét az új Micra belsejében:

Ötfokozatú váltója is jól passzol ehhez a feladathoz. Az áttételek nem túl rövidek, de a motornak ezzel nincs semmi baja. Például kettesben elporoszkálhatunk vele hússzal is, de a kilencvenes tempót is vidáman tudja ugyanebben a fokozatban. Sebességfüggő szervokormánya már egy kicsit kilóg ebből a sorból, hiszen a rettentő nagy áttételezés miatt veszett módon kell tekerni, ha be akarunk vele kanyarodni. De legalább a fordulókör kicsi, mindössze kilenc méter kell a Micrának az egyben vett hátraarchoz.

Sötétben is jó ránézni a műszerfalra

Sötétben is jó ránézni a műszerfalra


Ahogy a Renault-nak és a Toyotának az egy bökésre hármat villantó komfortindex, a Nissannak az automatikus ablakemelő a mission impossible. Valahogy ezt nem képesek kifejleszteni, pedig volna rá igény. A Micrában is csupán egyetlen gomb félautomata – csak lefelé húzza az ablakot anélkül, hogy végig nyomni kellene a kapcsolót. Hátul tisztább a felállás, ott kézzel kell vadul tekerni.

Figyelmességek

A fullos Micrába tucatnyi olyan kényelmi szolgáltatás jutott, aminek biztosan örülnek majd a hölgyek. A kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás, a lehajtható könyöktámasz, a kétfokozatú, fűthető ülőlapú első ülések mellett tolatóradar és parkolóhely-kereső rendszer is található benne.

Ez utóbbit bekapcsolva – és az irányjelzőt a megfelelő irányba kitéve – az autó elkezdi méregetni a parkolóhelyek méretét, és ha megfelelőt talál, jelzi a sofőrnek. Ezen felül kormányról vezérelhető telefonkihangosító, USB- és jack-csatlakozó, valamint érintőképernyős navigációs berendezés is jár a jobban felszerelt modellekbe.

Biztonság:

Tavaly, év vége felé törte össze az EuroNCAP a Nissan kisautóját és az eredmény mindnekit meglepett. A várt öt csillag helyett mindössze négyet tudott begyűjteni a Micra. Frontális ütközés során az utascella stabil maradt, jó a térdek és combok védelme, a műszerfal kialakítása miatt azonban egyes üléspozíciókban észlelhető sérülésveszély. A korlátos teszten minden testtájék védelme jónak bizonyult, a pontszámból mégis levontak, mert a tesztbábu irreális módon mozdult el.

Bár az új Micrában alapfelszerelés az ESP, a biztonsági extrákra mégis alacsony pontszámokat kapott a kisautó. A teljes törésteszt itt olvasható.

Adatlap

Nissan Micra 1,2 Tekna

Végre egy igazi japán autó 1
Motor1198 cm3, Benzin, S3
Teljesítmény80 LE
Nyomaték110 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)14,5 sec
Végsebesség161 km/h
Fogyasztás (vegyes)5,4 l / 100 km

Ez fájt

Minden extra ellenére az autóban sehol nem találni egy csoffadt 12-voltos csatlakozót.

Lehet, hogy a gyáriak szerint a beépített navigáció, vagy az USB-csatlakozó feledteti ezt a hiányt, szerintem nem.

Hova lett a 12V-csatlakozó?

Pláne, hogy a tesztautóból valaki már kicsente – vagy sosem volt benne – a térképállományokat tartalmazó SD-kártyát, így saját navigációt kellett volna használnom, és bizony tényleg kellett volna, többször is.

De táp hiányában ez nem nagyon kivitelezhető, nem beszélve arról, hogy az autóhoz Bluetooth-szal csatlakoztatott telefon is jobban merül, mintha csak a vezető zsebében pihenne. Néha tehát azt is jó lenne tölteni.

Kesztyűtartóból három is van a Micrában


Térélmény

A Micra kicsi városi autó, így ne várjunk tőle visszhangzó kupolateremnyi belső teret. Bár a világos belső, pofás, de rettenetes, kemény tapintású műanyagjai miatt akár még visszhangozhatna is. Állítólag pedig még nőtt is: a kétcentis tengelytáv-növekedés és a furcsa törés miatt a kocsi tetején valamivel tágasabb lett az elődnél.

Térdben és fejben 190 centivel már határeset, de a Micra szerencséjére nem ez az átlagmagasság. Kár, hogy az ülések nem tologathatók, hogy lehessen variálni a hátsó hely és a 265 literes csomagtartó közti arányokat, de ez nyilván némi plusz tömeggel járt volna. A Micrában pedig az a jó, hogy nem nehéz.

Vezetni és, megszeretni sem.