Keskeny lámpák, szép ívek

Keskeny lámpák, szép ívek


Talán a Laguna Coupé a legszebb Renault, ami eddig nálunk járt. Az eleje sem rossz, de az autó feneke elképesztően vonzóra sikerült. Nem tudom, hogy a keskeny lámpacsík, vagy a nagy, cikornyák nélküli lemezfelületek, a jól eltalált arányok, esetleg a jó színkombináció-e a ludas, de ezt az autót sokan és alaposan megnézik.

A Monaco GP egy különleges, limitált szériát takar. A gyöngyházfehér fényezést fekete külső visszapillantó tükörrel és sötét tetővel, felnivel dobják fel. Odabent Bose prémium hifiberendezés, fehér cérnával hímzett üléstámla és szintén világos öltésekkel feldobott kárpitozás várja a tulajdonost.

Nézzen szét a Laguna Coupé belsejében:

Alaposan kivarrva

Kifejlett emberszabásúból kettő fér el benne

Kifejlett emberszabásúból kettő fér el benne


A Laguna belseje igen lakályos. Mindenhol kellemes tapintású anyagokat érinthetünk, a kormány pedig különösen jól sikerült, remek fogású darab. Jutott anyag rendesen a fém váltógombba is, amely így télen nagyjából fél óra alatt melegszik fel annyira, hogy váltás közben ne fagyjon hozzá a kezünk. Szép dolog a félkilós fémgömb, de a bőrt mégiscsak jobb fogdosni. Hatfokozatú váltója a szerethetőbb kategóriából való,

Kényelmesek a műszerfalat is díszítő fehér öltésekkel megbolondított bőrülések, az ülésfűtés hatékony – a télen kellemetlen bőrkárpithoz önvédelemből kötelezővé tenném – és a kezelőszervek is rendben vannak, csupán a komfortindex hiányzik az autóból.

Adatlap

Renault Laguna Coupé Monaco GP

Kormányozni remek dolog 1
Motor1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény180 LE
Nyomaték380 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)9,5 sec
Végsebesség223 km/h
Fogyasztás (vegyes)4,8 l / 100 km

Az autó gyöngyház-fehér fényezésével megegyező színű világos műanyagbetétek még hangulatosabbá teszik a belsőt, mielőtt beülünk, az ülések háttámlájába hímzett Monaco GP feliratban is gyönyörködhetünk. Egész pontosan pár másodpercig.

Fényt!

Szeretem azokat az autókat, amelyekben rendes világítás is van. Mármint odabent. Bár a Laguna kupé odabent nem riogat beláthatatlan méretű terekkel, mégis kapott külön világítást a hátsó üléssor is, sőt, még az első utasok lábtere is fényben úszik.

Egyedül a kormány gombjai – és az ülésfűtés kapcsolója – nincsenek ellátva háttérvilágítással. Eleinte zavaró, de ha valaki nem hetenként cserél autót, akkor megszokható. Hiszen nincs zavarba ejtő gombhalmaz a kormánykeréken – a legtöbb gombot a kormány mögé rejtették -, a tempomat kezelőszerveit meg nem ördöngösség bemagolni.

Viszlát, kilónyi kulcscsomó

A fém váltógömböt nem jó fogdosni fagyban

A fém váltógömböt nem jó fogdosni fagyban


A Renault kulcs nélküli ajtónyitása, indítása meg szerintem példaértékű. Amellett, hogy kényelmes, nem kell elővenni, nyomkodni semmit, még a kulcs – pontosabban a  kártya – is pont olyan formájú, méretű, hogy bármelyik zsebünkben elfér, dudorodás nélkül. Elöl a helykínálattal nincs baj, hátul azonban már átlagos magassággal is zavaróan közel van a határozottan lejtő tető. Ha azonban olyan utasunk van, akit ez nem izgat, az kényelmesen, villanymotorokkal mozgatott ülések mögé kucorodva, barátságos kis fészekben utazhat. Ha pedig gyerekülést installálnánk a hátsó ülésre, kis szenvedés után az is megoldható.

Csomagtartója a maga 423 literes térfogatával a kupék között a teljesen jól használható méretbe tartozik, és az utastérben is akad elég hely a mindenféle úti holminak.

Későn ébred

180 lóerős, alacsony fordulaton mégis olyan, mintha nem is lenne

180 lóerős, alacsony fordulaton mégis olyan, mintha nem is lenne


Az autó orrában dolgozó kétliteres turbódízel motor papíron 180 lóerős teljesítménye és a hozzá tartozó 400 Nm-es forgatónyomaték nem hangzik rosszul. Sajnos alacsony fordulaton teljesen élettelen a motor, nagyjából 1800-as percenkénti fordulat körül kezd magához térni és 2000-től rántja meg érezhetően a kasztnit. Manapság az ekkora turbólyukat már múzeumban, jól őrzött üvegbura alatt kéne tartani. Nehogy kárt tegyen valakiben. Alapjáraton még kicsit hangos és rázós is a motor, de ha már haladunk eltűnik minden zaja. Menet közben a szél sem neszez, a futómű 18 colos kerekeken is zajtalan, és a futómű az úthibákkal, egyenetlenségekkel is könnyűszerrel elbánik.

A Monaco GP csomagba járnak a sötét, 18 colos kerekek


Négy kormányzott kerék

Apró embléma jelzi, a különleges kivitelt

Apró embléma jelzi, a különleges kivitelt


A négykerék-kormányzás – a Renaultnál 4Controlnak hívják a megoldást – kiváló dolog. Hatvan km/órás tempóig a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak el kanyarodáskor, aztán hatvan felett ez megfordul, és az elsőkkel egy irányba fordulnak a hátsók is. Az elfordulás mértéke szerény – átlagosan 2, de legfeljebb 3,5 fok – de lassabb tempónál 10 méter körüli fordulókört, nagyobb tempónál pedig valószínűtlen kanyarsebességet kínál. Még a decemberi havas-latyakos dzsuvában is.

Étvágy

Fogyasztása nagy adag szabályos autópályás menet és némi városi munkába járás után nyolc literre jött ki. Nem mondom, hogy ez kevés, de igazából vészesen soknak sem tartom, hiszen a Renault kupéjával öröm az autózás.