Meghalt a király, éljen a király! Mercedes CLS

Vezettük: Új Mercedes CLS

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2010.10.18. 04.10

A CLS 2003-as frankfurti bemutatója hét esztendővel ezelőtt volt, mára pedig befutott a modell utódja is. Az új CLS az elődhöz hasonlóan erős dizájnnal próbálja megtartani királyságát, az időközben alaposan megsokasodott konkurencia szorításában.

Szélesebb lett az elődnél, mégis jobb a légellenállása

Szélesebb lett az elődnél, mégis jobb a légellenállása


A második generációs CLS sem bírta ki, hogy ne nőjön nagyobbra, mint elődje. Huszonkilenc milliméterrel hosszabb, tizenhárommal magasabb és nyolccal lett szélesebb – miközben a légellenállása is javult – mint a korábbi CLS, és a tengelytávja is nagyobb lett két centiméterrel. A külső méretnövekedés odabent elöl 2,1, hátul 1,3 cm-es plusz vállteret jelent, és könyéktájon is tágasabb lett a kocsi.

Természetesen a motorok is erősebbek lettek és a fogyasztásból, CO2 kibocsátásból is sikerült lefaragni, nem is keveset, hanem nagyjából 25 százaléknyit. Igaz, a gyári fogyasztási adatok papírra vetőjének – akit nyilván valahol a Mercedes központ egyik dohos pincéjében, a külvilág elől elzártan rejtegetnek – már alaposan megnyúlhatott az orra.

Keret nélküli ablakok

Sikertörténet

2004 októbere óta 170 ezren döntöttek úgy, hogy egy CLS kormánya mögül szeretnék nézni a világot. A felmérések szerint ezeknek az embereknek a nagy része – egészen pontosan hatvannégy százalékuk – a dizájn miatt választották a CLS-t. Külön öröm volt a Mercedes-Benz számára, hogy ezeknek az embereknek nagy része más gyártók modelljeit hagyták hátra a stílusos, csillagos modell kedvéért.

Szerezzünk egyet!

Erősebb és takarékosabb motorokat kapott a CLS

Erősebb és takarékosabb motorokat kapott a CLS


De inkább nézzük meg közelebbről az autókat. Az Autó-motor-os kiváló kollégával szerettünk volna egy CLS500-assal kezdeni – mégiscsak az a legnagyobb újdonság, győzködtük magunkat a dolog halaszthatatlanságáról – de ezeket jó előre lefoglalták nálunk szemfülesebb népek. Így kénytelenek voltunk a csupán 306 lóerős változat kormánya mögött vigaszt találni.

Az autó külseje ugyan már nem annyira újszerű, mint hét évvel ezelőtt, az első CLS bemutatásakor – azóta a konkurensektől is láttunk már szép megoldásokat – de a forma harmonikus, elegáns, merész. A belső, bár mindent tud, amit ebben a kategóriában kell, mégsem bonyolult, űrhajószerű. Nekem talán túl konzervatív is, talán még nem értem meg ahhoz, hogy Mercedesem legyen. Bár biztató jel, hogy a villanykézifékek korában örültem a CLS teljesen mechanikusan működő rögzítőfékjének.

Biztonságban

Szériában kilenc légzsák rejtőzik a kárpit alatt

Szériában kilenc légzsák rejtőzik a kárpit alatt


Nem könnyű újabb biztonsági berendezéseket zsúfolni egy-egy autóba, így a CLS is csupán az aktív holttérfigyelő rendszert és a szintén aktív, kormányt is rezgető sávtartó rendszert tudta bepasszírozni a tucatnyi, már meglévő biztonsági rendszer mellé. Mindkét eszköz az ESP-hez csatoltan működik és a megfelelő oldali fékek aktiválásával ment meg a bajtól.

Biztonság tekintetében amúgy is jól áll a Mercedes, egy 2003 és 2007 közötti balesetek adatai alapján készült tanulmány szerint, annak, aki Mercedesben ül, 9,6 százalékkal kisebb az esélye, hogy súlyos vagy halálos balesetet szenved, mintha más márkát választott volna. Azért érdekelne, hogy ezt a következtetést miből vonták le.

Következzenek a CLS formájáért felelősök:

Príma anyagok mindenhol

Príma anyagok mindenhol


A kidolgozás, valamint az anyagminőség hibátlan, itt lehetetlen belekötni egy-egy silányabb anyagba. Legfeljebb a kormány csúszós, fa-hangulatú részei szerencsétlenek. Nem jó itt fogni a volánt, mert odaizzad az ember keze. Olyan fújj érzés.

A középen trónoló, hatalmas automataváltó-kart a Mercedesnél nem tekintették szent tehénnek, és szívfájdalom nélkül csináltak helyette valami jobbat, szebbet. A vékonyka kar a régebbi kormányváltókat idézi. Bár nem itt debütál, mégis ügyes dolog.

Néma menet

Papíron 6 liter körül fogyaszt

Papíron 6 liter körül fogyaszt


Vezetés közben az autó könnyedsége lepett meg leginkább. Az 1,73 tonnás autóval élményszámba ment a vezetés, a kanyargós hegyi úton, nyugodtan letagadhatna pár mázsát a súlyából. A benzines motor hangja nem képes átszivárogni a motortérből az utastérbe, így szinte teljes néma csendben autózunk, még az autópályán is. A következő változat a gyengébb, de jóval nagyobb, 620Nm-es forgatónyomatékú 350 CDI volt.

Ezzel még vidámabb az élet, hangja ennek sincs, – valószínűtlenül hangtalanul ketyeg a motor – és a bitang nyomaték miatt a váltónak sem sokat dolgoznia, ha hirtelen meg kell lódítani a testet. És nem utolsó sorban az eltérő felszereltség miatt a kormányát mindenhol bőr borítja. Itt a fedélzeti számítógép által közölt fogyasztási adat is közelebb állt a valósághoz, mint a benzines esetében.

Mozgásban a CLS:

Ilyet magától sosem csinál

Ilyet magától sosem csinál


A nap végére, nem kevés lesben állás után sikerült elkötnünk egy 408 lóerős 500-ast is. Az együtt töltött idő nagy részét leengedett ablak mellett töltöttük, mert a V8-asnak hátborzongató hangja van. Ereje pedig letaglózó. A gyorsulások első pillanataiban szinte már csalódott az ember, de ilyenkor a 408 lóerőt – 600Nm nyomatékot – az elektronika nem engedi rá azonnal a hátsó kerekekre. Mert azok csak saját füstjükben forognának szomorúan, amíg le nem ég a horror árú gumikról a futófelület. Helyette akkor érkezik a péklapátos homlokon vágás, amikor már mozog az autó. 10 és 70 között nincs átmenet, a piros lámpától indulva az átlagos kereszteződés kétharmadánál már vadul fékezni kell. Remek móka, de gyenge gyomrúak ne próbálják ki, kár lenne a príma kárpitért.

Mikortól, mennyiért?

Egymás mellett a régi és az új

Egymás mellett a régi és az új


Az új CLS jövő év januárjától lesz kapható. Eleinte csak hátsókerék-hajtású változatban, de aki ráér 2011 szeptemberéig a vásárlással, az már négykerekes 4Matic változatot is választhatja. Eleinte a motorválaszték is szerényebb lesz, mindössze két darab V6-ossal kezd a modell. A benzines CLS350 (306LE) illetve a dízelmotoros CLS 350 CDI (265LE) lesznek az első megvehető CLS-ek az európai piacon, amelyeket alig két hónap múlva követ a CLS250 CDI, 204 lóerővel és papíron 5,1 literes átlagfogyasztással.

Áprilisban aztán megérkezik a hab tetejére a cseresznye is, a CLS 500-as formájában. Ez a 408 lóerős V8-as pont dupla olyan erős, mint a teljesítményskála legalsó szereplője.

A gyári képek ide kerültek:

Árak:

Modell: Teljesítmény:: Ár:
CLS 350 BlueEFFICIENCY 360LE 20 707 000 Ft
CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY 265LE 18 646 000 Ft
CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY 204LE 17 230 000 Ft

Az új CLS első pillantásra, és a menetpróba után egyaránt pompás jószágnak tűnik. De nekem valahogy kevés benne a látható, érezhető technikai varázslat. Valóban öregednem kell még a márkához – meg persze gazdagodnom is kéne, ami kicsit nehezebb –  de ha négyajtós, kupészerű autót keresnék magamnak embertelen áron, akkor egyelőre az A7-est választanám. De majd térjünk vissza a kérdésre tíz év múlva.

Kommentek

  • Mcfly

    Eszméletlen brutál szép nagy dög lett. Megdobhatnának egyel!:)

  • Specialized78

    “kupészerű autót keresnék magamnak embertelen áron, akkor egyelőre az A7-est választanám. De majd térjünk vissza a kérdésre tíz év múlva.”
    Én pedig a BMW Gran Coupét választanám.Vagy ezt.Gyönyörű lett.Az Audi csak a 3.nálam,mint általában.

  • benaflek

    Nekem nagyon tetszik….végre nem a tipikus konfekció szerint készült modell… az orra nagyon f@sza… retro sportautó orr… jól sikerült!

  • megint

    Nálam is hasonló a sorrend, A7, CLS, Gran Coupé. A led sor viszont kicsit bazárian néz ki rajta, persze tudom, hogy minden gyártó erőlteti

  • v_holiday

    Az előző formája szerintem kifinomultabb, simulékonyabb, de ha ez a divat…szép, arányos autó.

  • GYUSZI BACSI
  • Barca

    Szánalmas a merdzsóó, továbbra is azt az elvet követi a több a jobb, most komolyan azért mert 834 LED van rajta menőbb mint az AUDI, már az is karácsonyfa! Ott a BMW ami még mindig az angyal szemet tolja, néha normális keretek közé szorítva LED-et, vagy az Opel ami megelégszik 8db Led-del. Ugyanez a motorokba is 67l v120 x lóerővel, és annyi nm amit ember nem visz útra, szerintem rossz az irány, nagyon rossz, elég rég volt már hogy azt mondtam egy merci de kéne, meg váóó.
    Minőség viszont példás, talán ezért is szeretik annyira a nagypapák.

  • Specialized78

    A Ledekre reagálva kicsit.Nekem sem tetszenek,eléggé erőltetettek számomra.Leginkább a BMW szolidabb kerek körgyűrűi tetszenek.Ledeket találni már mindenféle Borán,Skodán,Barkason.Nekem nem tetszenek.

  • v_holiday

    Sokan lázadtok a LED-ek ellen, pedig nagyon praktikus. Pl. sosem ég ki. Nappali menetfénynek tökéletes megoldás.

  • Mini Cooper S

    Amennyivel többet nézem, annyival szebb lesz számomra. De ezek a “kagylólámpák” (engem arra emlékeztetnek) nekem nem tetszenek formailag, de a benne lévő LED-ek elrendezése szép. Amúgy én a BMW Gran Coupéját választanám, aztán ezt, és utána az Audit. Nekem az A7 vegyükátazányolcat belső tere nem tetszett, én az egyszerű feketét szeretem ( igen a VW belsőépítészete tetszik, lehet röhögni).
    Amúgy a LED-ek tényleg nagyon hasznosak. Kicsik, jól világítanak, és sokkal kevesebbet fogyasztanak mint egy normál halogén izzó. Ennek akkor fogsz örülni, amikor kihagytad az elakadásjelző háromszöget a kocsi felszereléséből, és épp motorhibával állsz az útszélen este, hogy a kis ledek nem merítik le az akksit.

  • Barca

    Mondjuk én nem lázadok a led-ek ellen, sőt!
    Nekem is ledes kocsim van, én a 82 db ellen lázadok, már az A4-esen is sok van, a merci meg meghülyült, én írtam is pozitív példákat, pl inszinya, vagy a A3, Q3, de hogy valaki abból űzzön versenyt hogy minnél több annál tutitbb háát, merdzsó mellé nyúlt, pl Astrán egy szárnyat szimbolizálnak 10db led-del, ennyi elég is!
    Vagy ott van vw annak is szép, sőt pl Golf hátsó extra lámpája szintén led-es és szép, nem pedig giccses.
    Olyan gyártók mint a Chevy, vagy a Lexus szánalmasak azzal fénysorral, boltba igényesebbet kapok mint amit némelyikre (igaz egyelőre csak koncepciókon) odabiggyesztenek.
    Kedvencem a na legyen valami, pl Auris HSD-nél, vagy Mondeo-nál, ott még néhány sufnituning 20 éves audi is szebb megoldással büszkélkedik led terén!

  • palka222

    Erről a ledes első fényszóróról még olvasnék szívesen, mi ez, hogyan működik, tényleg CSAK ledekből áll? Semmi xenon vagy ilyesmi?

  • keeperbk

    Hát elsőként mindjárt a cím: “…király…”
    A merci már elég régen nem tölti be a király szerepét a normál szériában eladott autók között. A BMW modellről modellre szinte mindenben megveri, és talán az audival szemben sincs már valós előnye. Ezekre ők úgy reagálnak, hogy még több cikket íratnak, ahol a király, és ehhez hasonló szavakkal illettetik saját magukat. Lassan oda kéne már rangsorolni a mercedest ahova való, és ez a 2-3, esetleg 4-5. helynél nem jobb. Úgy meg már felejtős a király megnevezés. Kicsit arra emlékeztet engem mint Gábor Zsazsa, aki arról híres, hogy mindenki ismeri.
    És most a technika: Régen lehet hogy másként volt, de most erősen az az érzésem, hogy a merci lopkodja össze az ötleteket a BMW-től az Auditól, és talán japán gyártóktól is. A ledes vergődés is jó példa erre. Kitalált a BMW egy gyönyörű, nem hülyegyerekes lámpadíszítést. “angyalszem”
    Ezt próbálta másolni, kissé átdolgozva, ledeket is felhasználva az audi. Na ez már néhol egy kicsit hülyegyerekes lett, de összességében azért sokaknak bejött. És most a Merci minden eredeti ötlettől mentesen, fogott 8 marék ledet, és felszórta a kocsijára. Ezzel ismét “király” lett, ő lett a ledrekorderkirály. Ja és ha valaki a jövő héten 10 leddel többet tesz a kocsijába, akkor majd Ő legközelebb 17642 db-bos rekordot beállítva, a kárpitfelfogatóbolha-istencsászár nevet akasztja magára.
    És végül maga a cikk: Látszik, hogy az író mindent bevet, hogy meg tudjon felelni, a szokásos “Mercédesreklám” elvárásoknak, de ez csak annyiban sikerül neki, hogy felsorolja azokat a jó tulajdonságokat, amiket a hasonló kategóriás, már említett vetélytársakról kb. 1 éve mindenhol leírtak. Pl. a biztonsági “királyság”-nál, már a cikkíró sem igazán hiszi a tollára mondott statisztika igazolhatóságát.
    Összefoglalva, ez egy nagy, drága autó, ami sem összességében, sem részleteiben nem jobb a konkurenseinél. Egy olyan császár, akinek valóban nincs új ruhája!

  • keeperbk

    

  • fantomas07

    Tök fölösleges hozzászólásokat olvasni mert kb a 80%-a arról szól, hogy a BMW-s fanok utálják a mercit.

  • keeperbk

    fantomas!
    Ebben az esetben pont nem erről van szó, hanem sokkal rosszabbról, nevezetesen, hogy magát a cikket felesleges olvasni. A BMW vagy az Audi meg csak úgy kerül a képbe, mint viszonyítási alap, amit általában a Merci is szokott, és a cikk írója is nagyon szívesen alkalmazna, ha ebből pont nem az jönne ki, hogy már rég oda a királyság. Nem te vagy véletlenül Mercedes fan?

  • fantomas07

    keeperbk
    Fan bizit nem vagyok mert az említett mind a 3 márkát szeretem. Persze mindegyiknél van számomra nem tetsző modell, pl:Audi új A8 BMwnél a régi 5-ös Mercinél az A meg a B osztály stb… Mindegyik márka hozza a csúcstechnikát és minőséget csak máshogy tálalja. Számomra azért nem bosszantó a cikkben szereplő király megnevezés mert anno a cls volt a kategória teremtő és akkor valóban az volt a király…
    Tök mindegy, nekem tetszik a kocsi bár az elődje még jobban.

  • megint

    Szerintem inkább arról van szó, hogy a három márka kb egy szinten van egy ideje, és csak a szimpátia dönti el, hogy ki melyiket veszi

  • keeperbk

    Véleményem részleges fenntartása mellet, jórészt egyetértek mindkettőtökkel. Kívánom nektek, hogy lehetőségetek legyen csak szimpátia alapján választani a 3 főkolompos közül!

  • kovács_béci

    V

  • kovács_béci

    Végre valakinek ugyanígy szúrja a szemét a gagyi audi lámpa meg a retek fénycsík, már minden szutykon az van… szánalom! Sokkal kiforrottabb a bömös angel-e. A 3 közül ez van a 3.-4. helyen, “sajnos” marad cigányautónak… nekik mellesleg pont jól áll hogy csicsás. máris adott a célközönség

  • v_holiday

    Azért a cigányok szeretettel használják a BMW-t is. Akkor te is az vagy?

  • hawk

    Hihetetlen, hogy egy egyszerű cikk mit ki nem vált az emberekből! Akinek nem tetszik ez a merci ne üljön bele! Vagy olvassa el Winkler tesztírását ugyan erről az autóról a konkurenciánál. Máris boldogabb lesz. De minek cigányozni? Nem értem. Ez valami pszichoszomatikus dolog lehet, vagy mi.
    Egyébként meg szép autó, jó autó. Nekem kéne. LED-estül, mindenestül.

  • hawk

    Ja! És persze kellene a másik kettő is! Értsd: BMW és Audi. De remélem ezért még nem vagyok igénytelen. :-)

  • Specialized78

    Valaki említette a Led jótékony hatását.Egyet értek vele,hogy kevés áramot emészt fel,amennyiben mondjuk valaki lerobban az út szélén.Ugyan akkor fontosnak tartom a lámpák tisztán tartását is.Én minden nagyobb út előtt megmosom őket.Főleg éjszaka nem mindegy,hogy hogyan világítanak.Azért az se kenődjön el,akinek nincsenek ledes lámpái.Ha a helyzetjelző sem működik,egy jó állapotú fényvisszaverő prizma is eléggé hatásos a gyári lámpában.Tiszta fényszórók esetén!

  • presidental

    Hát ez gyönyörű… mit is mondhatnék?
    A LED-ekről annyit hogy lehet hogy nem tetszik de előbb utóbb kiszorítja a hagyományos izzót… Arról hogy a Mercedes már nem piacképes az Audival meg a BMW-vel meg annyit,hogy a BMW egy Mercedes-BMW fejlesztésű hibriddel nyomul az Audi meg egy átcímkézett VW és ezért van az hogy ahol nincsenek cigányok ott a Mercedes-Benz az etalon az amihez mérnek… A világ legismertebb autómárkája… A legnagyobb presztízsű prémium márka és nem csoda… Az Audinak azért megy jól mert most divatban van kíváncsi leszek mi lesz vele 20 év múlva… A Mercedes az a márka amelyhez meg kell érni… Az Audi meg divatcikk, erről ennyit… A hozzászóló emberek többsége szinte biztos hogy nem jártas a technikai újításokban… A hozzászólók nagy része csak hőzöngeni jár ide és hát ezért b…sztatják a magyarokat állandóan mert a lakosság 80% alpári módon nyilvánítja ki a véleményét… Ha majd megértetek akkor mondjatok normális véleményt és ne fikázzatok mert ti még olyat se tudtok mint amit fikáztok…

  • Specialized78

    A BMW tudomásom szerint már hosszú évek óta fejleszti a Hydrogen modelljeit.Most pedig még szorosabbra fonta kapcsolatait a PSA-val,hogy közösen fejlesszenek a továbbiakban.A Mercedesre nem támaszkodik ilyetén téren és fordítva sem.Van néhány közös projektjük,de nem hibrid motorokkal kapcsolatosan.

  • presidental

    Talán ha jártasabb lennél a konszernek együttműködésének terén akkor tudnád hogy a BMW és a Mercedes együtt fejleszti hibrid egységeit de hát na nem mindenki tudhat mindenről… és hybridröl volt szó nem hydrogenről:D

  • kovács_béci

    M

  • kovács_béci

    Te vadászol rám esküszöm :DDDD ez már a zaklatás kategóriája, Öcsém! Okos légy!!

  • kovács_béci

    és ez is v_h-nak ment…

  • v_holiday

    Azt meg paranoiának hívják, amit te írsz Béci! Pedig a dolog egyszerűbb, mint gondolnád: szimplán nem értek veled egyet, s ennek a felület adta lehetőségek alapján hangot is adok.
    Ne értékeld túl magad.

  • v_holiday

    Béci!
    Itt is ámokfutsz, így ide is beteszem a linket, hátha innen hamarabb gyógyírhez jutsz. Feltétlenül görgess az oldal közepére, ott van a diagnózis leírása. Sokat segíthet az öngyógyulásban az időbeni észlelés.
    Örülök, hogy segíthettem, nekem ez nagyon fontos. Hitem szerint az elesetteken, rászorulókon segíteni kötelesség.
    .
    http://hhb.lifenetwork.hu/betegseg/93_paranoia–uldozesi-mania

  • kovács_béci

    :DDDD Igen, és tényleg vannak ilyen segítő szándékú emberek! Köszönöm hogy megosztod velem a tapasztalataidat, az Úr megjutalmaz érte! Csók a családnak

  • v_holiday

    Béci! Ezt “elqrtad”. Nagyon.
    :-)
    Nem csodálnám, ha nem élne a nicked…

  • Brigi F?nöke

    Gyereknap van a Nyomiházban, meghívhatod a debil barátaidat a zsúrra! :D

  • v_holiday

    Ha tovább tahózol, ezen a nicken is repülni fogsz! Ezzel a stílussal a TC-n nézelődj. Ott írnak így. Tanulj Pélodaytől. Ő érdekes módon megtanult fogalmazni. Annyiszor dobatlak ki, ahányszor tahó leszel!

  • Specialized78

    Kedves Vezess.hu!
    Engem nem dobatott még ki?Meg a haveromat,Energyt.
    Megéri nektek ez a gagyi komment szint itt?Kidobatlak titeket,kidobatok mindenkit!!!!!:)))))))

  • Brigi F?nöke

    :))))))

F1: Vége a rádiótilalomnak, lelőtték a glóriát?

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport állítólag leszavazta a fejvédő glória 2017-es bevezetését, ugyanakkor a rádiókorlátozások és a pályaelhagyási tilalmak törléséről is döntöttek.

Mondja, magának minden smaragd?

Drágakővel díszített Rolls-Royce-okat mutattak be Szardínián. Az egyedi Dawn és Wraith példányokat a világ egyik legfényűzőbb kikötője ihlette.

Már drónokkal is harcolnának a gyorshajtók ellen

Drónokat vetne be a cseh rendőrség tömegrendezvények megfigyelésére, nehezen járható terepen végzett keresőfeladatok ellátására, valamint a gyorshajtás és más közúti vétségek elleni küzdelemben.

Tudod mennyi haszongépjárművet vesznek itthon?

Az Európai Gépkocsigyártók Szövetségének csütörtökön közzétett jelentése szerint júniusban éves szinten 13,3 százalékkal 224 ezerre emelkedett a forgalomba állított új haszongépjárművek száma az Európai Unióban.

A villanyautósok között is vannak ám tahók

Heteken át vesztegelt a gyorstöltőre kötve egy Tesla Model S. Ez nem tesz jót a technikának, amúgy meg udvariatlanság.

Újabb márka tért vissza a halálból

Az egykor nagynevű Bristol Cars egy erősen múltidéző megjelenésű sportautóval próbál visszatérni a köztudatba.

Az év pancser parkolását fotózták a Balatonnál

Most komolyan?! Ahhoz, hogy ez így sikerüljön, ahhoz bizony komoly tehetség kell. Gratulálunk, szép volt.

Vettel: A halál mellett nem szólhat érv

Sebastian Vettel egyszerűen nem érti, hogyan utasíthatja el bármelyik pilóta a felvédő glória bevezetését.

F1: Ökölharc a hockenheimi pályán – videó

Ha kiütöd a címvédőt, a címvédő is megpróbál kiütni…

Razziáznak a rendőrök

A hét eleje óta az európai rendőri szervek és a magyar hatóságok is fokozott közúti ellenőrzést tartanak.

F1: “Hamilton rossz példát mutat!”

A haasos Esteban Gutierrez szerint a Magyar Nagydíjon a középső ujjával üzenő Lewis Hamilton duplán is rosszul járt el, amikor így mutatta ki elégedetlenségét. Pedig nem ő az első, nagyon nem.

Csúnyán átverte a rendőröket egy motoros

Kilométereken keresztül üldözték, aztán úgy lépett meg, hogy a rendőröknek esélyük nem volt. De hol maradt az erősítés?