“Indulhatunk, aztán kettesben, felezővel, alapjáraton lemegy a gödörbe, a másik oldalon pedig fel” – mondta a mellettem ülő instruktor az off-road pályán. Legszívesebben tapostam volna a gázt – de ellenálltam -, mert az utasítások teljesen ellent mondtak a józan észnek. Az Amarok persze röhögve kijött a trutyiból.

Irány az erdő!

A Volkswagen pick

Jó lett volna még egy kis fény, hogy tökéletes legyen a kép

Jó lett volna még egy kis fény, hogy tökéletes legyen a kép


up már volt a kezeim között, akkor azonban autópályán, országúton és csaknem száraz, épített pályán vezethettem. Most megvolt rá a lehetőségem, hogy igazán próbára tegyem, mert a zuhogó eső hatására cuppogós sártengerré változtak a Pilisi Parkerdő útjai.

Utunk ugyanis arra vezetett, egy rövid aszfaltos rész után. Az erdő első szakasza nem tartogatott nagy meglepetést, mert a murván csak arra kellett figyelni, hogy elkerüljük a veszélyesebb gödröket. Ide elég volt a hátsókerék-hajtás is.

A mély sár és a vizes fű már igényelte az első kerekek munkáját is. Egy gombnyomás volt az egész és ezen a terepen sem kellett aggódnunk.

A harmadik szakaszra épeszű legfeljebb traktorral hajtott volna rá, mert az utat teljes szélességében sár borította, mély keréknyomokkal, melyek ide-oda vezették az autó kerekeit. Itt a felező és a differenciálzár segítségét vettük igénybe és azon kívül, hogy az első kerekek néha nem menetirányban álltak, nem volt semmi probléma.

Ha a tervezett értékesítési számot elérik, csaknem ilyen sűrűn találkozhatunk majd velük

Teherautó? Személyautó?

A sajtótájékoztatón felmerült az a kérdés, hogy az Amarok személy-, vagy teherautóként állítható forgalomba. Kovács András, a Volkswagen Haszonjárművek márkaigazgatója a kérdés megválaszolása után – természetesen teherautó – egy definícióval is gazdagította az egybegyűltek tudásbázisát. Teherautó minden olyan jármű, amelynek platóhossza meghaladja a tengelytávjának felét.

Akadálypálya

További autókínzásra

Ekkora trutyiban jártuk végig a pályát

Ekkora trutyiban jártuk végig a pályát


volt lehetőség az akadálypályán, ahol egy feladatsort kellett megoldanunk. A homokágyban megállva és újra elindulva bizonyította a kocsi, hogy a laza talaj sem hozza zavarba. Az oldaldőlés teszten se borult föl senki, bármennyire is próbálkoztak egyesek. Az árkokon áthajtva tapasztaltuk, hogy jók az Amarok terepszögei és a hegy- és lejtmenet asszisztens kitűnően végzik a dolgukat. A kör végén egy gerendából épített buckasor a differenciálművet tette próbára, de ezzel a feladattal is alapjáraton megbirkózott az autó.

Persze minden bizonnyal olyan pálya volt ez, melynek állomásait az instruktorok ezerszer végigcsinálták, hogy nekünk is biztosan sikerüljön a feladatok végrehajtása. Az eső azonban megnehezítette ezeket, sőt, egyes elemeket kénytelenek voltunk kihagyni – nem hajthattunk föl a dombra, a legmélyebb árokba, és a hintát sem próbálhattuk ki.
Én azonban úgy gondolom, hogy jó gumival – ezeken az autókon terepgumi volt – meglepő helyzetekből tudunk kikeveredni.

Leg, leg, leg

A Volkswagen mer

A plató hossza 1555 mm

A plató hossza 1555 mm


nagyot álmodni. 2018-ra a világ legnagyobb autógyártójává szeretne válni, ezért nem maradhatott ki abból a szegmensből, amelyben évente kétmillió járművet értékesítenek.
Ha már belekezdtek egy pick up fejlesztésébe, alapos munkát végeztek. Így számos olyan pontja van az Amaroknak, ami kiemeli ellenfelei közül.

A legszélesebb platóval rendelkezik, mely lehetővé teszi, hogy a kerékdobok közé egy euro-raklap keresztben elférjen.
Rakfelülete a legnagyobb – 2,52 négyzetméter -, rakodási magassága pedig a legalacsonyabb. A legtöbb teher szállítására is az Amarok alkalmas, 1 150 kg a maximális terhelhetősége. Kiemelkedő tulajdonsága, hogy egy tonna terhet képes 100%-os emelkedőn feljuttatni.
Örvendetes, hogy ezek mellett a gyengébbik motor szén-dioxid kibocsátása 200 g/km alatti, ami kategóriájában a legalacsonyabb.
A biztonság területén is egyedit nyújt: az Amarok az egyetlen pick up, amelynél a négykerékhajtás mellett is működik az ESP.

Esélyes

Ilyen tulajdonságokkal

Szériafelszerelés az elektronikus differenciálzár

Szériafelszerelés az elektronikus differenciálzár


jól indulhat a magyar piacon is a Dél-Amerikában már 40 000 eladott darab fölött járó típus. A Volkswagennél nem szeretnek válságról beszélni, ami annak fényében érthető is, hogy az idei év első kilenc hónapjának hazai értékesítési adatai az eddigi legjobb, 2005-ös esztendőt idézik.

Az Amarok első példányainak érkezése 2011 első negyedévében várható. Kezdetben duplafülkés kivitelben, kétféle motorral – 122 és 163 LE – és kétféle hajtási móddal lesz megvásárolható – állandó és kapcsolható összekerékhajtás -, háromféle felszereltségi szinttel. Csak később érkezik a szimplafülkés és a hátsókerék-hajtású változat.

Felszereltségek

Amarok: hat légzsák, ESP, fényezetlen lökhárítók, műanyagpadló, mechanikus ablak- és tükörállítás
Trendline: félautomata klímaberendezés, elektromos ablak- és tükörállítás, központi zár, tempomat, ködfényszóró, fényezett lökhárító, könnyűfém felni (16 coll)
Highline: digitális klímaberendezés, külső-belső krómbetétek, könnyűfém felni (17 coll)

Mindkét motor közvetlen befecskendezéses, common-rail rendszerű dízel. Az erősebb változat biturbó feltöltéssel működik, ezért már 1500-as percenkénti fordulaton leadja 400 newtonméteres nyomatékát. Azonban már a gyengébbik motor is 340 newtonméter nyomaték leadására képes, míg átlagfogyasztása 7,5 l/100km. Mindkét egység megfelel az Euro 5 szabvány előírásainak és hatfokozatú manuális sebességváltót kapnak.

Itthon vezettük: Volkswagen Amarok 1
A képre kattintva a gyári képekben gyönyörködhetnek!

A kétféle hajtástípus között nincs árkülönbség, az ügyfélnek csak azt kell eldöntenie, hogy mire szeretné használni az autóját. A kapcsolható négykerékhajtás nehéz terepen, míg az állandó négykerékhajtás közúton és terepen nyújt megfelelő teljesítményt.

A hátsó tengely rugózásának

Esernyőként is jól funkcionált

Ebben az időben esernyő helyett is megtette


kiválasztása közben sem a pénztárca dönt, hanem az igények. Az öt laprugós megoldás (Heavy Duty) a nagy terhelhetőséget és rossz utakon nagy tartalékokat biztosít. A három laprugós rugózás (Komfort) jobb menetkomfortot nyújt magasabb sebességnél, jobb rezgés- és zajkomforttal, ráadásul alacsonyabb tömeggel párosítva.

Dícséretes, hogy még a legalsó felszereltségi szint rendelkezik olyan biztonsági felszerelésekkel, mint az Offroad-ABS (annyira engedni megcsúszni a kerekeket laza talajon, hogy egy kis ék képződjön a kerekek előtt, amellyel rövidül a fékút), a hegy- és lejtmenet asszisztens, fékasszisztens, kipörgésgátló, elektronikus differenciálzár, valamint a vontatmánystabilizátor.

Rohannék megrendelni. De mennyi?

Őszintén szólva, júniusban kétkedve fogadtam Kovács András jóslatát, amiben azt jövendölte, hogy az alapváltozatú Amarok ára ötmillió forint körül lesz. A névhez, a tudáshoz képest túlságosan optimistának tűnt. Erre nem megcsinálták?!

Volkswagen Amarok árak forintban (nettó)
Amarok 122 LE5 285 000
Amarok 163 LE5 789 000
Amarok Trendline 122 LE5 902 000
Amarok Trendline 163 LE6 404 000
Amarok Highline 122 LE6 665 000
Amarok Highline 163 LE7 169 000

A Porsche Hungária további tervei is elég merésznek tűnnek. Jövőre ötszáz darabot szeretnének eladni az Amarokból. Ami azt jelenti, hogy már az értékesítés első évében 25%-nál magasabb piaci részesedés elérése a cél, hiszen a pick up kategória összes eladása kétezer autó körül alakul.