Vezettük: Audi A7

Ha még fiatal vagy az A8-ashoz: Audi A7

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2010.09.20. 08.09

Az Audinál úgy érezték, kínosan nagy, még betöltendő űr tátong valahol az A6 és az A8-as között. Megalkották hát a Hetest, amelyet leginkább fiatalos, különleges formájú A8-asként lehetne meghatározni.

Nagyon hosszú és nagyon széles

Nagyon hosszú és nagyon széles


Mindig bizsergető érzés olyan autó bemutatóján járni, amilyen eddig még nem volt. Nem holmi ráncfelvarráson, nem a modell harmadik, tizedik generációjának leleplezésén, hanem egy eddig sosemvolt újdonságén. Az Audi A7-es menetpróbája valami ilyen kaland volt. Gazdagon megspékelve olyan finomságokkal, amiket autóban látva még egy haladó kütyübolond is elcseppenti a nyálát.

Forma

LED-ek világítanak elöl is

LED-ek világítanak elöl is


Hivatalosan az A7-es elegáns, ötajtós, négyszemélyes kupé tekintélyes 4970 mm-es hosszal, és hozzá passzoló 1910 mm-es szélességgel. Hogy ne legyen ennyire egyszerű, egészen pontosan olyan nagyméretű kupénak definiálják, amely egy szedán kényelmét és presztízsét ötvözi egy kombi praktikumával. Utóbbiban lehet is valami, hiszen az óriásira nyíló csomagtartóba alapfelállásban 535 liternyi poggyász fér, de ha új mosogatógépet vesz a tulaj, akár azt is hazaviheti az 1390 literesre bővíthető térben. Egyedül a hátsó üléssor 190 körüli utasai nem lesznek maradéktalanul boldogok, hiszen a gyorsan ereszkedő tető nekik nem jó hír.

Vezettük: Audi A7 1

Azon, hogy az autó hogyan néz ki, lehet vitatkozni. De a képeket nézegetve nem érdemes, hiszen sok más társához hasonlóan az A7-es is teljesen másként néz ki élőben, mint amire a fényképek szerint számítottam. Az orr-rész, a jellegzetes LED-es csíkkal, a méretes hűtőmaszkkal szépen beleillik az Audi arculatba. Hátul már más a helyzet, a csapott, hirtelen véget érő far esztétikájának értelmezése körül már többen fognak hajba kapni. Pedig nem rossz fenék ez, és a Panamera, CLS, példáján úgy látszik, a pénzesebb vevőknek is bejön.

Motorok, lóerők

Összesen négyféle V6-os motorral gyártanak A7-est. Az európai árlistán két benzines, és két dízel kivitel található, de hozzánk csak kétféle – egy benzines és egy dízel – érkezik.

A hazai választék, ár:

Modell: Váltó: Ár:
3,0 V6 TFSI quattro (300LE) 7 fok. DSG 19 026 250 Ft
3,0 V6 TDI quattro (245LE) 7 fok. DSG 18 301 000 Ft

Két benzines és két dízelmotorból áll a választék

Két benzines és két dízelmotorból áll a választék


A nálunk is kapható erősebb változatok mellett 2,8 literes TSI (204LE), illetve 3,0 literes TDI (204LE) motorral is gyártanak A7-est. Mindegyik motor start-stop rendszerrel, fejlett hőmérsékletet vezérléssel van felszerelve. Így a hidegindítást követően a motor jóval hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet, lerövidítve a hideg, még nagy viszkozitású olajjal történő kenést. Hasonló célból hőcserélő fűti a váltóolajat is. Fékezésnél, gurulásnál rafinált rendszer alakítja elektromos árammá a mozgási energiát, amelyet az akkumulátor tárol.

High tech négy keréken

Menet közben még internetezni is lehet az A7-esben

Menet közben még internetezni is lehet az A7-esben


Igen hálás téma arról írni, hogy miféle varázslatokkal van felvértezve az A7-es. Közel két tesztnyi terjedelemben lehetne írni a különféle kényelmi, biztonsági berendezésekről és azok működéséről. Már az alapfelszereltség tartalmazza a kétzónás klímát, az eső- és fényérzékelőket, az elektromechanikus rögzítőféket és a multifunkciós kormányt. Ha nem számít a pénz, akkor négyzónás is lehet a klíma, a vezető színes head up displayt, gyalogosfelismerő hőkamerát nézhet, és 0 és 250 km/órás tempó között működő távolságtartó tempomatot, magától becsukódó ajtókat, húsz irányban állítható, fűthető, szellőztethető, masszázsprogrammal rendelkező üléseket, LED-es fényszórót és 1300W-os Bang & Olufsen hifit is rendelhet az autóba. Meg adaptív pneumatikus felfüggesztést, aktív sávtartó elektronikát, parkolóautomatikát és még az ördög tudja mit.

Jobb oldalon van a hangerőszabályzó, így az utas könnyebben belepiszkálhat a zenébe

Jobb oldalon van a hangerőszabályzó, így az utas könnyebben belepiszkálhat a zenébe


Ugyan igyekeztünk mindent kipróbálni, de talán egy hét sem lett volna elég arra, hogy minden funkciót felderítsünk az autóban. Kezdjük talán azzal, hogy az autó – és az utasok készülékei is – képes az UMTS-modulon, illetve a fedélzeti WLAN hálózaton keresztül kapcsolódni az internetre. Maga a navigáció is internetes segítséggel, elképesztő komplexitással dolgozik. A Google navigációs rendszere például annyira beleépült az Audiba, hogy a megtervezett út kanyarjairól, emelkedőiről még az automatikus váltó és a fényszóró is jó előre tud. A célállomásról pedig információk, képek is letölthetőek autózás közben.

Csak Audistáknak! Tíz percnyi lassan mozgó kép az A7-esről:

Rám az újdonság erejével hatott az aktív sávtartó rendszer működése is, amely nemcsak jelzi, ha akaratlanul – értsd irányjelzés nélkül – készülünk átlépni a sávelválasztó felfestést, hanem a kormány mozgatásával vissza is tereli az autót a vonalak közé. Szép ívű kanyarokban ezt olyan meggyőzően csinálja – ki ne próbálják – hogy a kormányt nem is kell tekerni.

Fény az éjszakában

Motor nyitja, zárja a csomagtartó fedelét

Motor nyitja, zárja a csomagtartó fedelét


Bármennyire is kerestem, az A7-ben nem nagyon találtam olyan lámpát, amelyben ósdi wolfram-szál izzása ontaná a fényt. LED-ek világítanak a hátsó lámpában, az irányjelzőben, az utastér ezernyi pontján, és ami a nagy szám, kérhetünk a xenon helyett tisztán LED-ekkel világító fényszórót is, amelynek élettartama megegyezik az autóéval, így elméletileg elfelejthető az izzócsere, illetve a pótizzó intézménye is. Nem is olyan régen, ekkora LED teljesítményért még súlyos árat kellett fizetni – többet fogyasztottak, jobban melegedtek – mára azonban a fénykibocsátó diódás fényszóró fogyasztása még a gázkisüléses megoldásnál is kisebb, egységenként negyven watt. Emellett 5500 Kelvines színhőmérsékletével közelebb áll a napfényhez, valamint a reakcióideje is jóval rövidebb, a hagyományos izzóénál.

Gyári képek itt, katt a képre!

Vezettük: Audi A7 2

Igen, akarom!

Menet közben néma csend honol az utastérben

Menet közben néma csend honol az utastérben


Nemcsak létezni príma dolog az A7-esben, hanem vezetni is. Mi rögtön a mélyvízben, a 300 lóerős TFSI-vel kezdtük az ismerkedést. Beültünk a világ legízlésesebb fabetétjei közé, nagyjából a kapcsolók felének funkcióját megfejtettük, majd a tükrök, kormány és ülések beállítása után – utóbbihoz külön menü is van, hiszen nem férne el az oldalán a testreszabáshoz szükséges gombmennyiség – majd végre elindulunk. Már az első kanyarban elvesztem a kapcsolatom a külvilággal, néma csendben, mintha csak egy bársonnyal bélelt szappanbuborékban ülnénk, az aszfalt felett egy centire, suhanva halad az autó. Teljesen valószínűtlen érzés. Közben a mélyben adatcsomagok száguldoznak össze-vissza és ehhez igazodik a futómű keménysége, és a sebességünk is.

Tájba illő autó

Tájba illő autó


A menüben kotorászva átkapcsolok az automatikusról dinamikus, majd a próba kedvéért komfort üzemmódra. A változások azonnal, és határozottan érezhetőek a kormányon, rugózáson egyaránt. Régi igazság, hogy frankó dolog a légrugó. Csak legyen hozzá út is. Itt van, még amikor keresünk, akkor sem találunk rosszabb minőségű, rázósabb szakaszt. Így most nem derül ki, mit kezd vele az autó. Majd talán itthon. Addig élvezzük vele a kanyarokat, fékezéseket, gyorsításokat. Illetve egészen pontosan mindent, ami az autóban történik.

Elöl háromszáz ló rángatja a mindössze 1,7 tonna körüli testet, igen határozottan. A standard sprintet 5,6 másodperc alatt tudhatjuk le vele. A motornak mindössze egyetlen baja van, bent alig hallatszik belőle valami. Hiába, a temérdek hangszigetelés és a dupla üvegek pont ezért kerültek az autóba. A sofőrnek csak a tudat marad, hogy azért ez kintről másként hallatszik.

Súlyos sajtóanyag

Hatalmas, nehéz és tehénszagú könyv

Hatalmas, nehéz és tehénszagú


Bár amikor megkaptuk borzalmasan gyűlöltük – volt, aki haza sem hozta, egyszerűen ottfelejtette a szállodában – később én mégis megszerettem az A7-es sajtóanyaga mellé adott, kétszázhúsz oldalas, 2,3 kilogrammos, durván A3-as méretű, bőrbe bugyolált Audi kódexet. Ebben – milyen meglepő – az A7-esről lehet olvasni dolgokat, amelyeket elképesztő minőségű papírra nyomott képekkel, a műszerfalon is feltűnő, igazi fabetét mellékletekkel tettek még vonzóbbá.

Ugyan már több mázsányi sajtóanyag megfordult a kezeim között, ez azonban mindent visz. Szép, ötletes, változatos – és persze rohadt nagy, és tehénszagú -, valamint van benne a ’80-as moszkvai olimpia idején kiadott kacsintós Misa mackós kártyanaptárra hasonlító, szintén kacsintó A7-es is.

Kommentek

  • G-Shock

    Én csípem az űrhajó feelinget, különösen, ha ilyen szépen van csomagolva. Már csak az a közepes lakásnyi pénz szükséges:)

    Azt olvastam az új A6 nagyon hasonlóan lesz berendezve optikailag és műszakilag is, akkor viszont abból egy kombit is megnéznék mielőtt elhamarkodottan döntenék a nem lévő pénzem elköltésén.

  • jurijgagarin13

    köszi, most megoldódott ez a dilemma a korunk és az A8-cal kapcsolatban, kettőt szeretnék, egyet nekem, egyet a haveromnak, így beszéltük meg …. köszönjük előre is. böszme nagy regárdsz.

  • Hypeboy

    Ez a “Menet közben még internetezni is lehet az A7-esben” akkora vakítás…ráadásul egy iPades képpel ami éppen wifi hálózaton van…
    A cikk szerint a kocsi UMTS mobilhálózaton mobilnetet használ…ami történetesen sehol sincs ingyen, tehát elő kell rá fizetni. Az, hogy te utána esetleg megosztod a mobilnetet wifin az iPadeddel nem nagy cucc, ehhez nem kell A7es, az astrámba beülök, iPhone-omból wifi routert csinálok és a (nem 3G képes) iPadem csatlakozik rá…(nem mintha lenne iPadem…)

  • Specialized78

    Nem kell az autó.Rohadtul nem szeretek internetezni autóban…

  • jurijgagarin13

    bocs, mégsem kell, most jött az infó, lotust veszünk 33ftért/db …

  • Gil Grissom

    Tetszik. Majd veszek 3-at, hogy frissítsem Magyaroszág gépparkját!!

  • Mini Cooper S

    InkĂĄbb megvĂĄrom az Audi A6 Avantot, mert szerintem a kombik szebbek, de inkĂĄbb az a fontos hogy praktikusabbak ĂŠs nagyobbak. AmĂşgy nem rossz a verda, de Ă­gy mĂĄr csak a nagykĂŠpĹąek vesznek A8-at….

  • Mini Cooper S

    rohadt eletbe ezt a betut…
    na akkor megegyszer:
    Inkabb megvarom az A6 Avantot, mert szerintem a kombik szebbek, de fontosabb hogy praktikusabbak es nagyobbak. Amugy nem rossz a verda, de igy mar csak a nagykepuek vesznek A 8-ast

  • G-Shock

    Mini Cooper S… akkor légyszi 2-t mert nekem is arra fáj a fogam:) Egyébként a Bildben volt egy látványterv az A6 Avantról. Elég pofás elképzelés.

  • Danasom

    Nem vagyok oda az Audikért, de ez nagyon tetszik! A belső is jól sikerült, szépek a formák és az anyagok is értékesek. A fabetét meglepően szolíd, nem német sokkal inkább Volvo stílusú, de jól mutat nagyon. A hátsó rész fura kicsit oldalról és a nagyon-nagy Aston Martin Vanquish szerű lámpák, de attól még kéne.

    Én tuti nem hagytam volna ott azt a sajtóanyagot, a leírtak alapján és az autó tetszési indexe után eléggé kívánatos. Inkább osztották volna szét nekem, mivel még nincs A7-em.

  • G-Shock

    Most komolyan. Én a saját kommentem karakterhelyesen látom. Sokakét viszont összevissza. Most az enyém is így jelenik meg, és csak én látom jónak, vagy random kinek mennyire van elbaszarintva ez?

  • Danasom

    G-Shock: A te hozzĂĄszĂłlĂĄsaid normĂĄlisak.

  • Danasom

    Talán most jó lesz? Áéwíüüöóőőíéáű

  • Danasom

    Ugy tunik nem a bongeszon mulik. Opera, Mozilla, IE probalva.

    Nem vagyok oda az Audikert, de ez nagyon tetszik! A belso is jol sikerult, szepek a formak es az anyagok is ertekesek. A fabetet meglepoen szolid, nem nemet, sokkal inkabb Volvo stilusu, de jol mutat nagyon. A hatso resz fura kicsit oldalrol es a nagyon-nagy Aston Martin Vanquish szeru lampak, de attol meg kene.

    En tuti nem hagytam volna ott azt a sajtoanyagot, a leirtak alapjan es az auto tetszesi indexe utan elegge kivanatos. Inkabb osztottak volna szet nekem, mivel meg nincs A7-em.

  • G-Shock

    Jah, én is néztem Chrome-mal, Fox-szal, Operával, Safari-val és IE-vel is. Win7-64bit… furcsa ez.

  • Mini Cooper S

    G-Shock: Igen lattam a bildet, tenyleg szep, de ami az automagazinban van, az sem rossz)

  • Mini Cooper S

    Amugy nagyon furcsa ez a betu. Én változatlanul 32 bites Win Vistat hasznalok, 2-es szerviz csomaggal, és Firefox 3.8-as bongeszot. és egy -ket hete meg tok normalis volt. nem ertem, de ez egy eleg idegesito problema. Jo lenne megoldani, nem tudom ki felel erte, de nem nagyon csinal vele semmit!

  • hanyistok

    Hypeboy!

    “A cikk szerint a kocsi UMTS mobilhĂĄlĂłzaton mobilnetet hasznĂĄl…ami tĂśrtĂŠnetesen sehol sincs ingyen, tehĂĄt elő kell rĂĄ fizetni.”

    KĂŠpzeld, az internethez hasonlĂłan az A7-es sincs ingyen. Mik vannak? :)

Sportautó-márkát vehet a Suzuki

Pénzügyi gondjai vannak a maláj Protonnak, a cégcsoporthoz tartozó Lotus értékesítése enyhíthet a problémákon. Többek között a Suzuki is képbe került a lehetőségek feltérképezése során.

Nem bújnak el többé a traffizó rendőrök

Az intézkedési kultúraváltás részeként – válaszolták kérdésünkre.

F1: Rosberget elsöpörte a szarvihar

Nico Rosberg kiposztolt egy képet a feleségével és a kislányával, nekiestek a kommentelők.

Amikor a Lada beállt a benzinkútra, megfagyott a levegő

Na, ilyet még nem láttál, de mi sem. Nem mondom, hogy nem zokogtunk tele egy zsepit, annyira röhögtünk.

F1: Button a 300. futamon is tanul

Jenson Button a hétvégi Maláj Nagydíjon 300. Forma-1-es versenyén indul. A 2009-es veterán a jubileum kapcsán tekint vissza a karrierjére.

F1: Hamilton mindent belead, és remél

Lewis Hamilton a nehéz szingapúri hétvége után visszavágásra készül Malajziában, Nico Rosberg élvezi a sikersorozatot.

Így kell helyesen ejteni az autómárkák nevét

Van egy-kettő, amin meglepődtünk, de a többségüket a magyarok helyesen ejtik.

F1: Nem biztos, hogy a Honda beveti az új motort

A Honda egyelőre nem döntötte el, hogy új specifikációjú motorra vált-e a Maláj vagy Japán Nagydíjon.

Ezt vezeti az utak királya

Különleges megjelenésű nyergesvontatóval rukkolt elő a Renault, mellyel az országutak királyait szeretné megcélozni.

Eszményi veretés tökéletes utakon egy Porsche 911 GT3 RS-sel

A San Bernardino-hágó egyike a csodás Alpokon átkelő aszfaltkígyóknak, egészen 2066 méterig kúszik fel, Chur és Belinzola dél-kelet svájci városokat összekötve.

F1: Räikkönen nem siet a visszavonulással

Kimi Räikkönen 2017-ben még biztosan a Ferrarinál versenyez, és egyelőre nem érzi úgy, hogy biztosan az lesz az utolsó éve. A jövő nyitott.

Jön a még durvább Nissan GT-R

Tovább csiszolta taktikai csapásmérő fegyverét a Nissan. A GT-R Track Edition közvetlenül a GT-R Nismo alatt helyezkedik el.