Jól indult az Alfa Romeo Giulietta értékesítése hazánkban, hiszen az idei évre tervezett 60 darab csaknem 90%-a már gazdára talált. Ez bizakodásra adhat okot, ám korai még az öntömjénezés, hiszen a márkának azzal a kihívással kell szembenéznie, hogy eladási számait a következő évben megduplázza.
Nagy feladat hárul tehát az Alfa új kompaktjára. A tegnapi bemutatkozáson ismerhettük meg fegyverarzenálját.

Kitaposott ösvényen

A formatervvel nem

435 cm hosszú

435 cm hosszú


vállalt nagy kockázatot a gyár, hiszen a 8C Competizione által kijelölt irányban haladt tovább, akárcsak a MiTo esetében. Kérdés persze, hogy a rajongókon kívül el tudja-e csábítani a konzervatívabb márkák iránt elkötelezett vásárlókat, az első pillantásra a  sportosságnak teljességgel alárendelt design.

Optikai csalódás ez, hiszen az elődmodellnél 13 centiméternyivel megnövelt hossz igencsak jó hatással volt az utas- és csomagtér méretére. Meglepő, hogy az Astránál rövidebb autó hátsó ülésén helyet foglalva a lábaim jobban elfértek, mindössze a fejtérrel volt gond. Ráadásul az ülések mögé is csak 20 literrel kevesebb, 350 liternyi holmit pakolhatunk.

Madárcsontú testőr

A 159-es esetében

Az Euro NCAP töréstesztjén ötcsillagos eredményt ért el

Az Euro NCAP töréstesztjén ötcsillagos eredményt ért el


már bizonyította a gyár, hogy kemény személyi edzőként jelentős súlyfeleslegtől képes megszabadítani középkategóriás modelljét. A Giulietta esetében a felhasznált anyagok, ötletes megoldások segítettek a minél alacsonyabb önsúly elérésében. Nem riadtak vissza az alumínium, magnézium használatától, s a fogyókúra áldozata lett a térdlégzsák is.

Ezt a két ponton működésbe lépő övfeszítő váltja ki, ami a mérlegen látszik, a biztonság azonban nem szenved csorbát. Az autó ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán.
Dicséretes az is, hogy ennek ellenére a hangszigetelés sem maradt ki az autóból, csendben suhanhatunk vele.

100 év

Ezért szerettem volna olasz rendőr lenni gyermekkoromban

Ezért szerettem volna olasz rendőr lenni gyermekkoromban


A sajtóbemutatón a Giulietta mellett megtekinthettünk – sajnos a kipróbálás elmaradt – néhány klasszikus, legendássá vált Alfa modellt, annak apropóján, hogy a márka idén ünnepli fennállásának 100. évfordulóját. 

Megrendezésre került egy megmérettetés is, ahol “hírességek” csaptak össze az oldtimer találkozókról ismerős átlagtartó versenyen, ahol a cél a megadott feladatok századmásodperce pontosan történő végrehajtása volt.

Csak a turbó, csak az kell neki

A Giulietta ötféle

Minden modellbe hatfokozatú váltót építettek

Minden modellbe hatfokozatú váltót építettek


motorral kerül forgalomba – 3 benzines és két dízel. Mindegyikük turbós, ezért alacsony fordulaton adják le magas nyomatékukat. Mindegyikhez hatfokozatú váltó kapcsolódik. A 170 lóerős benzines és a nagyobbik dízelmotorhoz jövő évtől lehet rendelni a duplakuplungos automata váltót, mely a keresztségben a TCT nevet kapta az Alfánál.

A csúcsmodell kivételével tartalmazzák a Start&Stop rendszert, mely csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

1.4 TB (120 LE)
1.4 TB (170 LE)
1.75 TB (235 LE)
1.6 JTDM (105 LE)
2.0 JTDM (170 LE)
Lökettérfogat (cm3)
1368
1368174215981956
Telj. (kw/LE/1/min)
88/120
/5000
125/170
/5500
175/235
/5500
77/105
/4000
125/170
/4000
Nyomaték (Nm/1/min)
206/1750250/2500340/1900280 (320)/1750320 (350)/1750
Városi fogy. (l/100 km)
8,47,810,85,55,8
Orsz. fogy. (l/100 km)5.34,65,83,74,4
Vegyes fogy. (l/100 km)6,45,87,64,44,7
CO2 (g/km)
149134177114124
Gyorsulás 0-100 km/h
9,4 s7,8 s
6,8 s
11,3 s
8,0 s
Végsebesség (km/h)
195
218242185
218


Az erő talajra

Elektronikus differenciálzárral rendelkezik

Elektronikus differenciálzárral rendelkezik


vitelét és az úton maradást megszámlálhatatlan elektronikus rabszolga támogatja. A szokásos blokkolás-, és kipörgésgátló, a fékerőelosztó, a menetstabilizáló elektronika mellett mostantól meg kell tanulnunk a kanyarfék rendszer (CBC), a dinamikus kormánynyomaték szabályozó (DST) és az elektronikus differenciálzár (Q2) elnevezéseket is.
CBC: kanyarban elkövetett fékezés esetén kerekenként függetlenül szabályozza a fékerőt, hogy ne essünk le az ívről.
DST: stabilitásvesztéssel fenyegető helyzetben a kormányszervo tereli a jó megoldás felé a sofőrt. Megfelelő irányba segíti a kormányzást, az ellenkező irányban nehezíti, de nem avatkozik közbe.
Q2: ál-differenciálzár, amely a kipörgő kerék fékezésével küld nyomatékot a tapadó kerékre, a differenciálművön keresztül.

Természetesen nem maradhat ki egyik modellből sem a dinamikus üzemmód szabályozó (DNA), mellyel a gázreakció, a menetelektronikák, a sebességváltó, a futómű és a kormányrásegítés mértéke állítható.

Vezettük: Alfa Romeo Giulietta 1
Kattintson a képre és gyönyörködjön!

Végre a kormány mögött

Az András által

Az autók nagy részében a mutatók ilyen állásánál a nullás értéken vannak

Az autók nagy részében a mutatók ilyen állásánál a nullás értéken vannak


tesztelt Giulietta anyósülésén terpeszkedve már volt alkalmam mintát venni az olasz kompakt belső világából. A most kipróbált verzió azonban egy dízel alapváltozat volt, ám az utastér minősége ebben is rendben van. Ha elhagynák az olcsóbb Fiatokból származó nyomógombokat, tökéletes lenne.

Az autó belseje is a sportosságot sugallja, ám nem tolakodóan. A sofőrt nem fojtogatja a a műszerfal, hiszen nem tekeredik köré óriáskígyóként. A Giulietta egyike azon kevés autónak, ahol a középkonzol nincs útjában a jobb térdemnek.

Minden elsőre kézre áll, a kormány fogása tökéletes, a váltógomb pedig úgy simult a tenyerembe, mintha a részét képezné.
Az ülés látszatra jó oldaltartású, ám a húzósabb kanyarokban kiderült, hogy lehetne keményebb a tömése, akkor meg tudná tartani a testet.

A motorháztető

A 105 lóerős 1.6 JTDM dízel legnagyobb nyomatéka 320 Nm 1750-es fordulaton

A 105 lóerős 1.6 JTDM dízel legnagyobb nyomatéka 320 Nm 1750-es fordulaton


alatt egy 105 lóerős dízelmotor dolgozott, meglepetésemre igen csendben. 1500-as fordulatig ne legyenek nagy elvárásaink, viszont 1800 körül rendesen megindul. A százig történő gyorsulás nem valami káprázatos, de a mindennapi közlekedés során fellépő szituációk, előzések kisujjból megoldhatóak a nagy nyomatéknak köszönhetően.
Egy kifogásom van vele kapcsolatosan, a gázelvételnél jól érezhető és hallható rántás a motor felől.
A váltó, a kormány és a futómű azonban kifogástalanul teszik a dolgukat, valóban élvezetes terelgetni az Alfát.

Végre!

Két kínzó kérdésre is választ kaptunk a nap folyamán:
A Giulietta a híresztelésekkel ellentétben nem a Bravo padlólemezére épül. Épp ellenkezőleg, a következő Bravo fogja használni az Alfáét. Ugye mekkora különbség?
A DNA kapcsolót azért kell minden indításkor az általunk használni kívánt állásba rakni az alapnak számító Normálból – én például soha ki nem venném a Dynamic-ból -, mert a gyár által megadott fogyasztási értékek a Normál beállításhoz tartoznak. És?

Vegyék, vigyék!

A Giulietta jól felszerelt autó. Már a belépőmodell is tartalmaz hat légzsákot, a menetstabilizáló elektronikát, az elektronikus differenciálművet, a manuális klímát, az MP3 lejátszására képes autórádiót.
Ennek fényében az alapár nem túlzó, a konkurensek árai köré van pozicionálva: az Opel Astra 1.4 T Essentia 5 140 000, míg a Volkswagen Golf 1.4 TSI Trendline 5 236 000 forintba kerül.
Persze, aki siet, most bevezető áron 4 995 000 forintért hazaviheti az Alfát.

Alfa Romeo Giulietta modellek
Árak      
1.4 TB 120 LE Progression5 495 000
1.6 JTDM2 105 LE Progression6 095 000
1.4 TB 120 LE Distinctive 5 945 000
1.4 TB MultiAir 170 LE Distinctive6 495 000
1.6 JTDM2 105 LE Distinctive 6 545 000
2.0 JTDM2 170 LE Distinctive7 495 000
1.750 TBi 235 LE Quadrifoglio Verde8 395 000

A Giuliettának megvan mindene ahhoz, hogy sikeres lehessen. Nem lesz könnyű érvényesülnie, mert az olasz autókra ragadt sztereotípiák csak lassan tűnnek el.
Ha azonban elmaradnak gyermekbetegségei komolyan számolnia kell vele a konkurenciának.