Látványos darab a C5-ös

Látványos darab a C5-ös


Az új C5-ös szép, leírtuk már itt is és itt is. És nem csak a pufók Gombóc Artúr formájú előd után, önmagában is, sőt a konkurensekhez viszonyítva is az. Tiszta menyasszonyi autó így fehérben – ahogyan ezt többen is megállapították.

Mióta megjelent, még nehezebb a választás a Passat, Accord, Avensis, Mondeo, Mazda6, Insignia kategóriájában, ahová eddig eszembe sem jutott a C5-öt sorolni, mint komoly versenytársat. Most jobban hasonlít rájuk, színvonalban is közelebb áll hozzájuk, mint valaha, és számtalan új érv szól mellette. Ilyen például a választható futómű. Aki ki nem állhatta a túlságosan lágy hidropneumatikus futóművet, megnyugodhat. Az új C5 normál, csavarrugós kivitelben is létezik.

Rossz omen
Személy szerint elég öreg Xantiában ültem ahhoz, hogy tartsak egy kicsit a továbbfejlesztett, Hydractive III néven futó gázrugós megoldástól. Lehet, hogy feleslegesen aggódom, és az új C5 néhány év után sem kel majd önálló életre egy-egy lámpánál állva, és kezdi kerekenként állítgatni magát, mintha csak egy amerikai lowriderben

A legfelső pozícióban 10 km/óra a max sebesség

A legfelső pozícióban 10 km/óra a max sebesség


ücsörögnénk. Ez hamarosan kiderül, a hidropneumatika régóta megbízhatóan működik, némi karbantartással. Az biztos, hogy tesztautónkban is hidropneumatikus futómű volt, és most egy rossz szavam sem lehet rá.

A változtatható hasmagasság remek szolgálatot tett. Lelkiismeret-furdalás nélkül másztam meg a város magasabb padkáit is, menet közben pedig úgy nyújtott feltűnő csendet és kényelmet, hogy közben közel sem billegett úgy, mint anno az E-osztályos Merci. A sport mód ugyan nem hozza a nevétől várható beállítást, de a kormányzás érezhetően közvetlenebb lesz tőle, miközben a futómű nem sokat keményedik. Tökéletes beállítás hétköznapra. A remek futómű mellé már csak egy hasonló motor hiányzik.

C5: lágyan vagy keményen? 1

Sok gyári kép a galériában

A BMW keze is benne van

A C5 leginkább szerethető része mégsem a futómű, hanem a BMW és PSA konszern közös gyermeke, az 1,6-os turbós benzinmotor. Ez bizonyított már a Miniben, más Citroënekben és Peugeot-kban is. Itt a korábbi 143 lóerős, 2,0 literes szívómotort hivatott leváltani, és ezt hibátlanul csinálja. Ezzel a motorral a C5 szén-dioxid kibocsátása 167 g/km, miközben elődje 198 g/km-rel szennyezte a környezetet. Ez 18 százalékos fogyasztáscsökkenést jelent

Városban 11 liter fogyaszt, azon kívül a felét

Városban 11 liter fogyaszt, azon kívül a felét


papíron, és ami még jobb, az életben is elégedettek voltunk vele.

Miközben országúton szerény 6 liter körüli értéket írt csak ki a fogyasztásmérő, addig városban sem evett vészesen sokat a benzines. A normál tempónál sportosabban haladva alig fogyott 11 liternél több Budapest utcáin – ez egy ekkora és ilyen erős autótól teljesen elfogadható.

Na bumm, mondhatnánk, hiszen a dízelek ennél jóval kevesebbel is beérik, és van is palettán jóféle kerregős. Ennek ellenére nem mindenki szereti a kényesebb és nagyobb odafigyelést igénylő dízeleket, amelyek ellen más is szól. Baj esetén drágábban javíthatóak, valamint gyengébb verzióban is legalább félmillióval drágábbak, mint a 240 newtonmétert produkáló turbós benzines.
    

A műanyagok puhák, a látvány is jó

A műanyagok puhák, a látvány is jó


Ha még ez sem győzte meg a kétkedőket, akkor bizony érdemes egy próbát tenni a C5-tel. Az 1,6-os turbómotor nem várt lendülettel mozgatja a testes C5-öst, és ami még meglepőbb, kifejezetten élvezetes a gázt taposni. Nem akar lefulladni, alul is nyomatékos, és úgy veszi a gázfröccsöket, mintha visszacsöppentünk volna azokba az időkbe, amikor még nem fojtották a motorokat a szigorú környezetvédelmi előírások. Nincs mit ragozni, hasonlóan élvezetes szívómotor nincs, turbós pedig nem sok akad a konkurenseknél sem. Csak a Volkswagen TSI motorja képes labdába rúgni mellette.

A hidropneumatikus felfüggesztésről 
Hidraktív 3 Plus a kormány elfordításának szöge, a gyorsulás és a fékezés mértéke, a kerekek elmozdulása nyomán valós időben szabályozza a lágy és kemény állapotok közti átmenetet. A vezető emellett egy sport beállítást is kapcsolhat. A C5 hidraktívos változatai alapfelszereltségben elektromos és automata rögzítőfékkel rendelkeznek


Kevés a negatívum

Csak a karima forog, a közepe nem

Csak a karima forog, a közepe nem


Miután szépen megdicsértük a C5-ös alkatrészeit, joggal várhatja az olvasó, hogy valamiért mégis jól leteremtjük majd a Citroënt. Én kifejezetten örülök, hogy ezúttal ez is elmarad, mert a C5 összhatásban is egy kifinomult autó benyomását kelti.

A hatsebességes váltó meglepően precíz,  a műszerfal pedig mind dizájnban, mind anyaghasználatban hozza vagy übereli a szokott színvonalat. Nem kell a franciákra jellemző, későn de akkor harapósan fogó fékezési reakciókra sem számítani, minden adott a kellemes vezetéshez.

Citroen C5 – jól véd
Felnőttutas-biztonság81 %
Gyermekutas-biztonság77 %
Gyalogosvédelem32 %
Biztonsági segédeszközök83 %
Összeredmény* * * * *

Domborodik majd homorodik

Domborodik majd homorodik


Vezetés közben két dolog zavart összesen. A közepén fixen rögzített kormányt meg kell szokni, mivel az ember ujja hajlamos beakadni, miközben a kereket forgatja. A másik, még inkább zavaró tény, hogy a telefonnak bizony nincs értelmes helye az autóban, a könyöklőn kívül sehol sem tudhatjuk azt biztonságban.

A hátsó utasoknak szintén nincs okok panaszra, nem csak külön légbefúvót kapnak, de a láb-és fejtér is elfogadható méretű. Na jó, a 439 literes csomagtér nem túl bő ebben a szegmensben.

A fő konkurensekListaárak, öt ajtóval      
Ford Mondeo 2.0i 145LE Ghia7 921 000
Peugeot 407 2.0 143 LE Premium6 850 000
Volkswagen Passat 1.8 TSI 160 LE Comfortline 8 525 000
Toyota Avensis 1.8 Sol6 600 000
Honda Accord 2.0 Exe 156LE7 599 000
Mazda 6 Sedan 2.0 TE Plusakcióban: 6 852 000
Citroen C5 1.6 THP 156 LE Prestige Plusakcióban: 6 480 000

Még az ára is jó

Könyörgöm, legalább az ára legyen irreálisan magas! Ezt a vágyat sem tudjuk kielégíteni, mert a C5 1,6 THP még akciómentes 7,1 milliós árával sem rossz választás, pláne nem így, a tesztautónál szerényebb kivitelben hatmillió-háromtól. Muszáj számításba venni.

Műszaki adatok a következő oldalon, tessék lapozni!


Műszaki adatok – Citroen C5 1.6 THP
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1598
Furat x löket (mm)77 X 85,5
Hengerek / szelepek számaS4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)115(156)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.)240/1400
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)8,6
Végsebesség (km/h)210
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)9,8
Lakott területen kívül (l/100 km)5,5
Vegyes (l/100 km)7,1
CO2 kibocsátás (g/km) 167
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4779/2096/1451
Tengelytáv (mm)2815
Csomagtér (liter)439
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1602/461
Üzemanyagtank kapacitás (liter)71
Gumiméret225/55 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)akcióban: 6 280 000
Tesztelt autó ára (forint) kb 6 480 000
A szériafelszereltség fontosabb tételeilásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeMinőségi ugrás az elődhöz képest. A minőségérzet kiváló, a futómű stabil és kényelmes, az 1,6-os BMW motornál pedig kevés jobb van.
Pontszám (max. 10)  8,25 pont

Mellette – Ellene
  • Elegáns külső
  • Minőségérzet
  • Kiváló motor
  • Kedvező fogyasztás
  • Nem túl tágas csomagtér
  • Kevés pakolórekesz
  • Közepes lábtér hátul