Melyik jobb? – Astra, Auris, i30 vagy Mazda3

Összehasonlító teszt 1,6-os motorral

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2010.04.15. 08.00

Pár hete összehasonlító tesztünkben az ezerhatos Astra a Golf 1,2 TSI mögé szorult. Most Ázsiából válogattunk neki erős ellenfeleket, mindegyiket 1,6 literes benzines motorral. Kíváncsian vártuk, hogy az Astra, az Auris, az i30 és a Mazda3 közül melyik végez elöl.


Összefogtunk az új Autó2 Autó és Stílus magazinnál dolgozó kollégákkal és egybegyűjtöttük összehasonlító tesztre a Hyundai i30-at, a Mazda3-at, az új Opel Astrát és a frissen átdolgozott Toyota Aurist, mindet ezerhatos, benzines motorral. Mindegyiket ismertük, de az egyikből a másikba átülve kíváncsian vártuk, melyik lesz a legmeggyőzőbb.

Tágasabbak a rövidebbek

Hátul a Mazda3 a legszűkebb

Hátul a Mazda3 a legszűkebb


Térkínálatban az i30 és az Auris fölényben van a jóval hosszabb Mazdával és Opellel szemben. Főleg a Mazda helykihasználása gyenge, hátul ez a legszűkebb, míg a többiben elférnek 190 centis utasok is. Az Aurisban találtuk legkevésbé a helyünket, nem tetszett rövid ülőlapja és főleg magas vezetőülése.

A vezetőülés a másik három autóban egyaránt kényelmes, üléshelyzetben a Hyundai jó, a Mazda még jobb, az Astra tökéletes: ebben állítható a legtágabb tartományban az ülés és a kormány.

Törésteszt-eredmények  i30 Mazda3
 Astra J
 Auris
Felnőttutas-biztonság (pontszám / %) 34 31/86 34/95 35
Gyermekbiztonság (pontszám / %) 38 41/84 41/84 37
Gyalogosvédelem (pontszám / %) 14 18/51 16/46 21
Biztonsági segédeszközök (pontszám / %) nincs adat 5/71 5/71 nincs adat
Összeredmény ***** ***** ***** *****

Forrás: Euro NCAP töréstesztek. Az i30-at és az Aurist a korábbi, kevésbé szigorú értékelési rendszerben tesztelte az Euro NCAP, ezért hiányoznak bizonyos adatok.

Csinos a Mazda, praktikus a Hyundai

Látványra az Astra belseje a legjobb

Látványra az Astra belseje a legjobb


Sok ügyes rakodóhely, semmi csicsa: a hétköznapokban jól jön az i30 praktikussága. A Mazda designja látványosabb és minőségérzetre is kicsit nívósabb. Az Auris belsejének jót tett az átdolgozás, de így is az Astra a legvonzóbb belülről.

A temérdek tekerentyű és kapcsoló nehezebben kiismerhető, mint a többiek logikája, de a szép anyagokkal, a fehérről vörösre váltó műszerfali fényekkel az Opel kelti a legigényesebb benyomást és az előddel szemben a rakodóhelyeket sem felejtették ki a tervezők.

A Toyotáé a legfejlettebb, a Hyundai a legjobb ezerhatos

Motorja a legjobb, futóműve messze nem

Motorja a legjobb, futóműve messze nem


Hegynek fel az i30 látványosan elhúzott a többiektől, vehemens motorja a legjobban harap kis fordulaton, és ha nem rezelünk be a hangjától, ötezer felett még egyet rápakol. Egész felvillanyozza az embert.

Városban gurulva nem érezni, mitől volna 132 lóerős az Auris. Halkan, finoman, de lanyhán lódul neki. A nagyon fejlett, a szívó- és kipufogószelepek vezérlésén kívül a szelepemelést is változtató motornak van egy másik arca is: nagy fordulaton egész tüzes.

Melyik jobb? – Astra, Auris, i30 vagy Mazda3 1

További képek a galériában. Fotók: Földi D. Attila és Földes Attila

Életteli Mazda, tétova Opel

A Mazdát tényleg jó vezetni, futóműve és kormányzása is remek

A Mazdát tényleg jó vezetni, futóműve és kormányzása is remek


A másik japán motorját nem véletlenül hívják MZR-nek, ami a Mazda a Responsive Engine-ből jön. A jó gázreakció nem kamu, a motor élénksége elhiteti velünk, hogy jobban gyorsul a ténylegesnél, és sokszor ez az, ami számít. Az Auris és az i30 maga mögé utasítja, a 105 lóerőnek adottak a korlátai, de a Mazdát nem éreztük lassúnak.

Szemben az Opellel, amely érzésre a leghaloványabb. A kilométerórán alig nőnek lassabban a számok, mint a konkurensekben, de lustán reagál a gázra, nem táltosodik meg kihúzatva, csak kiegyensúlyozott erőleadása szól mellette.

Hyundai i30 1,6
Mazda3 1,6
Opel Astra 1,6
Toyota Auris 1,6
Gyári átlagfogy. (l/100 km)
6,2 6,3 6,3 6,6
Tesztfogyasztás (l/100 km)
6,1
7,0 7,0 6,7
Fordulatszám/perc 100 km/óránál
2950 (5.)
2800 (5.)
2550 (5.)
2650 (6.)
Saját tömeg (kg) 1168 1155
1308 1250
Kétszázvalahány kilométert tettünk meg fogyasztásméréskor, gyakori sofőrcserével, főleg autóúton és dimbes-dombos országúton. A jó erőben lévő Hyundai volt a legtakarékosabb, az Auris kicsivel megelőzte az Astrát és a könnyű Mazdát. Az Opelben gyakran padlóig kellett taposni a gázt, hogy követni lehessen a többieket, talán a hosszú áttételű váltó segített kompenzálni a magas súlyt és a nagy terhelést.

Csak az Aurisban van hatodik

Az automatikusan nyitó-záró Aurisé jeladó, a többié slusszkulcs

Az Aurisé jeladó, a többieké slusszkulcs


Szomorú, hogy a sebességváltó egyedül az Aurisban hatfokozatú, pedig a többiek motorja is igényelné a zajszintet és fogyasztást csökkentő, a rugalmasságot javító hatgangos váltót.

Az Opel kicsit megakadó váltója nem az igazi, az ázsiai konkurencia előrébb tart. A Hyundaié pontos, jól kapcsolható, a Toyotáé mozog a legkisebb erővel, de a Mazdáé tetszett legjobban.

A második oldalon: nehéz volt eldönteni, melyik autó a legjobb a négy közül, de az élen ezúttal sincs holtverseny


Egyik tesztautó sem mérsékli stop&start automatikával a környezetszennyezést illetve a fogyasztást, az i30-hoz legalább felárért rendelhető ISG, az Aurisból az 1,33-ashoz széria. A takarékos vezetést csak a Toyotában segítették váltásra figyelmeztető nyilak.

Auris: vezetni nem, utazni igen

Utasnak jó lenni az Aurisban, vezetni nem igazán

Vezetni nem nagy élmény, de kényelmes és békés autó az Auris


Vezetni a könnyű és kevésbé érzékeny kormányzás miatt nem különösebben jó a Toyotát, utazni viszont szerettünk benne, mert az Astra után a legcsendesebb, finoman rugózik, a dupla kesztyűtartóban és többi rakodóhelyen elférnek a cuccaink.

Más kategória az Astra

Az Astrába átülve mégis az volt az érzésünk, mintha egy kategóriával feljebb léptünk volna. Az Opel egy betonbunker tömörségét nyújtja, stabilitása és halksága miatt a 140-et nem éreztük gyorsabbnak benne, mint a többiben a 100 körüli tempót.

Móni szerint: csak a Mazda

Színe és a formája miatt Móninál a Mazda3 az első

Színe miatt Móni kedvence a Mazda3


Nógrád várához érve betértünk némi ropogtatnivalóért a legközelebbi vegyesboltba. Itt találkoztunk a pult mögött Mónival, akit megkértünk, hogy női szemmel és minden udvariaskodás nélkül értékelje az autókat.

Nála rajtaütésszerűen nyert a Mazda, pár pillanat alatt mellette döntött, pedig a család Opel drukker. Most egy Classic II-es Astrát használnak, mivel korábbi H Astrájuk totálkárosra tört (az anyagi kár jelentős, a sofőrnek kutya baja). Móni szerint a Mazda vonzereje a formájában és – itt jön a női faktor – a színében rejlik. Nem akadt több kérdésünk, de utólag is köszönjük az életmentő karamellás csokit és a kedves kiszolgálást!

Az Astra csendes és agilis, nagyon eltalált autó

Az Astra csendes és agilis, nagyon eltalált


Kényelemben az Opel leiskolázza a Hyundait, amelynek igényes konstrukciójú, hátul is független felfüggesztése gyengébben leplezi, mennyire pocsék a hazai úthálózat.

Rugózási komfortban az agilis Mazda jobb valamivel, de a dél-koreai autóhoz hasonlóan a Mazda motorja is túl hangos autópályán.

Vezetés: az Opel és a Mazda az élen

Kanyarban is megtévesztő a sebességérzet: az Aurisban és az i30-ban már erősen kapaszkodtunk annál a tempónál, amit az Astra rezzenéstelenül viselt.

Az Opelt kell a legritkábban olajcserére vinni

Az Opelt kell a legritkábban olajcserére vinni


A Nógrád megyei görbe utakon egyedül a Mazda3 tudta tartani vele a lépést, amelyet nagyon pontos kormányzása és váltója miatt kicsit még az Astránál is jobb vezetni.

Az Opel elektronikusan vezérelt lengéscsillapítással állt ki a tesztre.

A FlexRide nyilván előny, de nem tilos a többieknek sem hasonló rendszert fejleszteni, ráadásul az alapfutóműve is remek, ezt kipróbáltuk.

Vetélytársak Listaár, forint
Toyota Auris 1,6 Sol Navi (132 LE) 5 850 000
Hyundai i30 1,6 Premium (122 LE) 4 999 000
Mazda3 1,6 TX Plus (105 LE) 5 419 900
Opel Astra 1,6 Cosmo (115 LE) 5 640 000
Peugeot 308 Premium 1,6 VTi (120 LE) 5 189 000
VW Golf Highline 1,4 TSI (122 LE) 5 762 250
Táblázatunkban a gyakorlatilag csúcsfelszereltséggel megkapott Auris és Mazda3 miatt a konkurenseknél is a gazdag felszereltségű modelleket szerepeltetjük, bár a tesztautók kivitele ennél egyszerűbb volt. A Hyundai listaára a legalacsonyabb, ötéves kilométer-korlátozás nélküli garanciaideje a leghosszabb. Jelenleg raktárról könnyebb 1,4-es benzinest vagy 1,6 literes dízelt keríteni, mint ezerhatos benzinest, amelyet csak rendelésre  hoz be az importőr.

i30: Jó, de a többiek jobbak

Hangossága miatt nem végez előrébb a jutányos i30

Hangossága miatt nem végez előrébb a jutányos i30


Ha sorrendet kell felállítani, akkor a Hyundai és a Mazda megosztva a harmadik. A praktikus i30 erőssége az ezerhatos motor, de ára is kedvező, leghosszabb a garanciaideje és legalacsonyabb volt a mért fogyasztása.

Hiányzik belőle némi finomítás, futóműhangolása és zajossága miatt nem végez előrébb. Más kérdés, hogy tényleges vásárlási helyzetben megadná-e bármelyikünk a többiek felárát.

Mazda3: nem az első, de legalább valamilyen

Karakteresen sportos a Mazda3, amiért elnézzük hibáit

Karakteresen sportos a Mazda3, amiért elnézzük hibáit


A Mazda a legkarakteresebb autó. Ami a vezetés öröméhez fontos, azt megkapjuk, ami nem, az nem számít. Jól ülünk benne és motorja gyengébb ugyan, de a Hyundait kivéve élénkebb a többiekénél. Ára, szűk hátsó lábtere és túl erős motorhangja miatt nem tudja befogni az Aurist, de a brigád jó része ezt vinné haza.

Auris: nincs baja, mégsem győz

Magas ülését kivéve nincs miért belekötni az Aurisba. Még korosodnunk kéne, hogy vonzónak is találjuk, de takarékos motorja a legfejlettebb konstrukció a négyből, nagy fordulaton erős is, zajszintje elfogadható. Belül a Toyota tágas és praktikus, ára a sok extrát tekintve nem magas.

Melyik jobb? – Astra, Auris, i30 vagy Mazda3 2

Motorja hátrányba hozta, de a négy közül mégis az Astra a legjobb autó

Astra: a tesztgyőztes

A négy közül az Astra a leglátványosabb autó, főleg belül. Sokkal halkabb a többieknél és elég hely van benne hátul is. Messzire utazni messze az Opelben a legpihentetőbb, futóműve FlexRide híján is meggyőző volna. Magas listaára, rossz áttekinthetősége és lusta, bár nem erőtlen motorja dacára a legjobb autó a négy közül.

Legutóbbi összehasonlító tesztjeink
Mégane RS vs. Civic Type R
Családi hobbiterepjárók
Dízelek nagycsaládosoknak
Infiniti vagy BMW?

Hyundai i30 1,6
Mazda3 1,6
Opel Astra 1,6
Toyota Auris 1,6
Lökettérfogat (cm3)
1591
1598 1598 1598
Telj. (kw/LE/1/min)
90/122
/6200
77/105
/6000
85/115
/6000
97/132
/6400
Nyomaték (Nm/1/min)
154/4200 145/4000 155/4000 160/4400
Gyorsulás 0-100 km/h (s)
11,0
12,2 11,7 10,0
Végsebesség (km/h)
192 184 188 195
Fordulatszám 100 km/óránál
2950 (5.)
2800 (5.)
2550 (5.)
2650 (6.)
Saját tömeg/terhelhetőség (kg) 1168/552 1155/615
1308/597 1250/500
Gyári átlagfogy. (l/100 km) / CO2 (g/km) 6,2/152 6,3/149 6,3/147 6,6/153
Tesztfogyasztás (l/100 km) 6,1 7,0 7,0 6,7
Garancia
5 év km-korlátozás nélkül
3 év/100 000 km (Akcióként 3+2 év/150 000 km)
2 év km-korlátozás nélkül
3 év/ 100 000 km
Szervizciklus (km)
Egy év/20 000 km
Egy év/ 20 000 km
Egy év/30 000 km
Egy év/15 000 km
Hossz/szélesség/magasság
4245 /1775 /1470
4460 /1755 /1470
4419 /1819 /1510
 4245 /1760 /1510
Tengelytávolság
2650
  2640
  2685 2600
Csomagtér
340-1250
340-1360
370-1235
 354/1335

Kommentek

  • v_holiday

    Ajjaj! Lesz ebből okádás rendesen…
    :-)

  • v_johny

    Hajjaj, de mekkora! Itt még szóban gyilkolászás is lesz hiszen majd jönnek ezrével hogy az Opelek milyen szar autók és a japók a királyok… Vagy mégsem??? Ideje a fejekben újragondolni dolgokat bármerre is húzzon az ember szíve vagy esze….

  • rsp200

    Érdekes hogy a Mazda-t a legjobb vezetni, pedig az astra flexride rendszerét mindenhol istenítik…
    Égyébként én is az Astra-t vinném haza a 4 közül, bár az azért túlzás hogy “más kategória”.

  • a.szorenyi

    A vezetés örömében a váltó és az életrevaló motor is számít, nemcsak a felfüggesztés és a kormányzás, ezekben a Mazda jobb az Opelnél. Az Astra a sebességérzet tekintetében más kategória, nem tűnik fel benne, mennyire gyorsan megyünk, szemben a többi hárommal.

  • a.szorenyi

    Állunk az okádás elébe:-) Várjuk a véleményeket, főleg, hogy a Startlap Aktuálisból is özönlenek az olvasók.

  • Köcsögnepper

    Tehát akkor a Golf VI a győztes továbbra is…

    (Na mondjuk ez eddig sem volt kérdés)

  • v_Petya25

    Hát anno a Golf nem lett volna győztes, ha nem azokat motorokat hasonlítják össze…
    Már előre féltem a teszt végét elolvasni, de örömmel vettem észre, hogy nem volt elfogult a szerző. :)
    A 6 fokozat lehet, hogy hiányzik némelyikből, de az Opel még az Aurisnál is kevesebbet forog 5-ben.
    Amúgy miért nem cseréltétek még ki az Astrát egy másik motrral szereltre?

  • v_holiday

    V-Petya!
    Eddig bármilyen motorral hasonlították a Golfhoz az Astrát, jobb volt a VW. Jómagam is összehasonlítottam néhány példányt, én is így éreztem.

  • a.szorenyi

    Kedves v_Petya25! Az Astra az Opel importőré, amikor egy témához kell, akkor elkérjük, nincs nálunk folymatosan a Golf 1,2 TSI- Astra 1,6 teszt óta.

  • INSIDER

    Köcsög! A Golf VI-nál unalmasabb, visszataszítóbb, hulladékabb autót nem hordott még hátán ez szerencsétlen bolygó. De ha neked attól van meg a napi boldogság adagod, hogy egy ilyet birtokolsz, hát… lelked rajta. Mindenkinek joga van hülyének lenni.
    Ha ár/érték alapján kellene dönteni, egyértelműen Hyundai, minden más esetben Astra vagy Mazda. A többi szót sem érdemel.

  • v_holiday

    Ez aztán a megalapozott vélemény. Hány tízezer megtett km. alapján állítod? 0? Rendben…
    Írod: “Mindenkinek joga van hülyének lenni”.
    .
    Látom, élsz ezzel a jogoddal.
    :-)

  • torokszultan

    Insider!
    Téged biztosan megérdemelt ez a “szerencsétlen bolygó”?

  • INSIDER

    Holiday! Ez az – egyik céges – autónk, kb 23ezret futott. Küldjem át neked az óraállást is, rendszámot, motorszámot és akkor elhiszed amit állítok (hulladék), vagy te is a síkhülye, szűklátókörű idiótákhoz tartozol, akik úgy gondolják, hogy VW-modellek nélkül még a nap sem kell fel. Nos?

  • kleroo

    nekem is hasonló a véleményem. Nekem Focus I-em van így sejtem milyen jó lehet a mazda futóműve.Az új opelt pedig nagyon eltalálták. szóval ha vki fiatalos dinamikus”szeretek vezetni autót akar akkor mazda,ha komolyabb A-B tökéletes ergonómiával kúltúráltsággal,akkor Golf,ha pedig mindkettőt kedveli akkor ASTRA :)
    Kíváncsi lettem volna hogy teljesít a focus a mezőnybe (még ha erősen kifutó,öreg is a tipus)

  • Köcsögnepper

    INSIDER:
    Te már egy másik internetes oldalon is napi szinten csinálsz magadból hülyét, de ez szíved joga.

    “Mindenkinek joga van hülyének lenni.”
    Bizony, bizony. Mondjuk egész Európának…
    A piac legnagyobb darabszámban eladott autója évek óta..
    Tudtad, hogy jelenleg Magyarországon 3-6 hónap egy Golf szállítási határideje, sőt a kereskedések csak ügyfelek számára rendelhetnek autókat, raktárra nem?
    Dehogy tudtad.
    Szóval tényleg “elég sok” hülye van, aki megveszi.
    (Nincs Golfom)

  • Köcsögnepper

    “Ez az – egyik céges – autónk, kb 23ezret futott. Küldjem át neked az óraállást is, rendszámot, motorszámot és akkor elhiszed amit állítok (hulladék)”

    Szerinted mennyire releváns egy netre firkáló csóringer hülyegyerek véleménye, egy típus piaci megítélésében?
    Mellesleg, küldd csak át azt a motorszámot.

  • Ragnotti

    A címkék közt mit jelent az “uni”?

  • Leadfoot

    Na, látom előbújtak az elmebeteg fanatikusok, akik egy adott modell tesztgyőztességére olyan hevességgel reagálnak, mintha az édesanyjuk otrkát vágná el valaki. :-)
    Szeritnem egyébként mellbevágó már a képek alapján is, mennyire egyforma a mai alsó-közép kínálat szinte összes autója. Már a minőségbeli különbségek is szinte teljesen eltűntek, szóval igazán csak ár és márkapreferencia kérdése, ki mit választ.
    Szerintem egyébként egyik sem éri meg azt a 4-5 milliós árat, amibe egy normális motorizáltságú, normális felszereltségű alsó-közepes kocsi kerül újonnan.

  • v_johny

    Teljesen igaza van Leadfoot-nak. A márkák közötti igazi különbségeket a gyártások során kiölik -köszönjük globalizáció. Mindegyik autó tökéletes amag nemében, az igazi különbséget csk az adja hogy mindenki más szempontok alapján keres autót. Ha konzervatív, visszafogott kell akkor Golf és mehetnék autóról autóra. A baj az hogy ahogy jönnek a modellváltások úgy ugrunk nagyjából egy milliót felfelé az alapárban. Értem én hogy a pénz jelen és jövőidője és hogy mennyibe kerül a fenntartható fejlődés és az innovációs tervezések, kutatások de kérem szépen 5, 5,5 millió egy kompakt kocsiért nagyon meredek. 4 év múlva majd 6,5-7,5 millió lesz egy alsó-közepes?…

  • v_holiday

    Insider!
    1 autó alapján olyat írni, mint te, csak orzasztó tudatlan alakok tesznek. 1 autó, öreg. 1. Vágod? 1.
    Hülyézni pedig anyukádat leszel kedves!

  • v_holiday

    Leadfoot!
    Azért annál lényegesen árnyaltabb a kép, hogy csupán márkapreferencia és ár alapján döntenének az emberek, ám az valóban igaz, hogy árokszerű különbségek nincsenek. A kérdés az, hogy ki, mit lát meg, kinek mi az érték?
    .

  • PAlex

    Az Astra a közel 200kg-an nagyobb tömegével vágta el magát nálam. Mai világban, amikor mindenki végre elindult a tömegcsökkentés felé, akkor egy ilyen modellt kiadni. Meg is látszik a dinamikán, és gondolom a városi fogyasztásán is majd.

  • Köcsögnepper

    “kutatások de kérem szépen 5, 5,5 millió egy kompakt kocsiért nagyon meredek. 4 év múlva majd 6,5-7,5 millió lesz egy alsó-közepes?… ”

    Nem értek veled egyet. Például a H Astra megjelenésekor az autók ára vígan 4 millió felett volt (akárcsak most az I). Hasonlítsd össze -mondjuk aktív/passzív extrák alapján- a két típus felszereltségét. Az újabb modell ár/felszereltség aránya lényegesen jobb, mint a régié. Nem adok egy évet és bőven 4 millió alatt fogják ezt is árulni.
    A Golf 5 megjelenésekor egy 1,6-os Trendline modell javarészt 4,0-4,2 körül kelt el leginkább. Ma egy 1,2Tsi motorral szerelt, térdlégzsákos, Esp-s Golf VI szintén ennyibe kerül, ha okosan alkudsz.

    Arról meg még nem is beszéltünk, hogy a pénzünk vásárló értéke lényegesen szarabb lett mondjuk 2003 óta.

    Szerintem.

  • rsp200

    holyday mindig azt szajkózod hogy aki nem próbálta, sőt nem használja az jóformán nem mondhat véleményt mert paraszt. Mostmeg insider(tény hogy kissé nyersen fogalmazva) de van negatív tapasztalata egy típussal kapcsolatban és így fikáz az miért baj?
    Azért elég egy tesztút is ahhoz hogy beleköthess bármibe mert nem tetszik, ez nem bűn és nem kell hülyének nevezni vkit érte.(jelen esetben ez oda-vissza érvényes)
    Bár tudom ezek a kirohanásaid az értékesítői vénád miatt vannak, de most komolyan ne itt áruld az autóidat, csak véleményezz és kész:)

  • bikes

    Palex, neked mániáddá vált a tömeg. Szerinted egy Astránál is 50 kilóval nehezebb 1.6-os 1-es Beemer, ami ráadásul sokkal kisebb is meghal? Ne viccelj már. Az Astra egyrészt azért nehéz, mert jó a hangszigetelése, és nem spóroltak az anyaggal, másrészt mert nem ez volt a prioritás. Te tizedekről beszélsz, ez igen kevés embert izgat, ha egyébként szuperül kanyarodik, csendes, szép stb.

  • Köcsögnepper

    “Az Astra egyrészt azért nehéz, mert jó a hangszigetelése, és nem spóroltak az anyaggal,”
    Marhaság.
    “másrészt mert nem ez volt a prioritás”
    Ez 2010-ben minden gyártónál óriási prioritás. Rengeteg pénzt és munkát ölnek a súlycsökkentésbe. Ha ez az új Astránál mégsem lett volna “prioritás”, az már csak az Opel szégyene.

  • Szaki Avensis :)

    Istenem látom előjöttek az értelmiségiek, akik mondják, hogy jönnek a hülye fanatikusok akik szerint csak a japán a király, de ők kicsit sem elfogultak az astrával szemben.
    Egyébként szerintem egyértelmű választás a Hyundai. Az i30 jó árban van kényelmes (próbáltam) és komfortos belül. Ha formatervet nézek akkor viszont Mazda3 és Toyota Auris. Mind a kettő gyönyörű, de kényelemben az Auris veszít, mert szerintem a váltó nagyon rossz helyen van, kényelmetlen. Ellenben a Corolla egy kiváló választás lenne. Na mindenesetre nálam az i30 a nyerő ebben a kategóriában. :-)

  • bubibeka1.6

    Kia Ceed,Fiat Punto, Ford Focus …. ezek már megint kimaradtak a tesztből. Nem nemérdekel h 1-2 nél msot lesz modellváltás, nem mindenki várja meg h főleg nem ha autóvásárlás előtt dönt, h végbemenjen a váltás és mindenki egyenlő súlycsoportban legyen.
    1 adott pillanat komplett alsó közép kínálatáról szeretnénk már egy komplett, egész piacra kiterjedő, részletes vizsgálatot. Város, főút, autópálya, Mátra vagy Mecsek teszt, küldföldi kiruccanás. És pontozni, nem csak úgy szubjektíven eldöntögetni h hát sztem ez a jobb pedig a másikat jobb vezetni stb. 400 méteres 1 kilométeres gyorsulás üresen majd 4 személlyel, ezekből simán kiderülne h hogyan viselkedik a mindennapokban. Jah meg oké h 1 személlyel ennyit fogyasztottak, de érdekelne minket ha pl egy átlag magyar család benne ül menni vel nő típusonként.

    MOST ÉN ADJAM A TIPPEKET???
    RENDES ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEKET VÁRUNK!

  • bubibeka1.6

    azt meg már remélem felfogja ez a v holiday h nem VW országban élünk. Az emberek többségének más tetszik.

    Örülnénk már ha nem okoskodnál minden témához, sokat hozzátennél ezzel a napunk színvonalához.
    Előre is köszönjük.

  • bubibeka1.6

    Nem rég volt itt amúgy egy cikk, h a Mazda fogyasztáscsökkentési szakemberei nem a hybridben látják a fogyasztás csökkentést, mert az túl drága és nehéz. hanem a még profibb aerodinamikában, 100% is egymáshoz fejlesztett gumikban és váltókban, valamint a súlycsökkentésben. Úgy látom h ez a Mazda 3 al már elkezdődött: 1155 kg üresen, ez döbbenet a többiekhez képest, csak a Hundai tudja követni.

  • Gil Grissom

    Már párszor kinyílvánitottam hogy én Fordos vagyok. Különben nemcsak az alsó-közepes autók ára ment fel, midegyiké – áfa emelés volt – nem kell kibukni emiatt. És, hogy 2003 óta mennyit drágultak az egy dolog de azt is nézzétek mennyit kapunk most azért a pénzért és mennyit 2003-ban.

  • harmlevi

    Nekem meg az Opel az első, próbáltam az I30-at (fapados érzetű volt, ahogy a cee’d is, ahhoz képest tényleg jó, hogy pár éve még hol álltak a koreaiak, de a német konkurencia sokkal jobb az én szememben ), az Aurist (valahogy túl szintetikus volt, emellett szerintem nagy volt benne a szélzaj és ahogy emlékszem szűk), legutóbb pedig az Opelt is!
    Nálam az opel nyert, nem érdekel az a pár tized a gyorsulásban, viszont szimpatikus, hogy 100-nál tényleg keveset pörög és halk és valósznű ezért a fogyasztása is országút 70%-30% város-előváros is jobb lesz a többinél… Kormányzás, futómű, váltó mind nagyon precíz! Az átláthatósággal nincs bajom, egyedül én is azt a plusz 50-70 kg-ot sajnálom belőle hogy azt minek, de ha ez a záloga annak hogy a család túléljen egy balesetet, hát inkább legyen az enyémben, mint a gyártósoron a következő modellben:)
    a mazdával nincs tapasztalatom, belülről tetszik és a kocsi karaktere (hangolása) biztosan bejönne, de kívülről nem nagyon állt össze nekem:)

  • v_holiday

    RSP!
    1. nem mondtam senkire, hogy paraszt, mert vélemény alkot!
    2. nem véleményt nem alkothat valaki próba nélkül, hanem értelmetlenül lehúzó véleményt fölösleges alkotni. Ugyanis az baromság.
    3. pusztán csak azért írni, hogy valaki fikázhasson, tök hülyeség.
    Az, hogy nem tetszik, az nem egyenló a szar, fos, hulladék és egyéb jelzőkkel…amit egyesek olyan vidáman pufogtatnak itt.
    .
    Szeretném ha megértenéd: nem az ellenvélemény, nem a negatív vélemény a baj, hanem az oktalan hányás olyanok szájából, akik arra nem veszik a fáradtságot, hogy megemeljék a hájas seggüket és kipróbáljanak valamit.
    Tudod?
    .
    Külön öröm lenne, ha abbahagynád a személyeskedést. Fingod nincs arról, amit írsz. Gyere el, találkozzunk a fórumtalálkozón, megmutatom valamelyik autómat és megbeszéljük. Addig viszont szorítkozz a témára, amíg ehhez (sem) konyítasz.
    Köszönöm.

  • v_holiday

    Bubibéka!
    Megteszel nekem annyit, hogy kifejted, ezt a marhaságodat mire alapozod? Mit mondtam én, amiből neked az összes 16 éveddel ezt sikerült levonnod?
    .
    Áll egy Suzuki a garázsomban…milyen VW országról beszélsz gyermekem?
    :-)
    Ébresztő, vége az informatika órának!

  • bdfhz

    Én azt tartom sajnálatosnak, hogy egyre feljebb “pumpálják” a motorok teljesítményét. Ettől a kocsi nem megy jobban a hétköznapokban, csak az adója lesz magasabb. Nekem jobban kellene akár egy 1,2-es turbós. Az általánosan használt fordulatszámtartományban veri a tesztben szereplőket és talán takarékosabb is.

    OFF:
    Holiday-jel (vagy -vel?) nem kell foglalkozni. Többen jeleztük már, hogy agresszív, lekezelő stílusát nem szeretjük, hiába.
    ON:

  • v_holiday

    Bdfhz!
    Segíts nekem kérlek!
    Hogy kellene azt nem sértően mondani, kérni, hogy mielőtt lefikázunk valamit, próbáljuk ki? Tényleg érdekel a véleményed.
    Vagy az a sértő, hogy valaki leírja, az oktalan fikázás értelmetlen dolog?
    :-)

  • Köcsögnepper

    bdfhz:
    Nem védeném a kollégát de nézd már meg, hogy ki kezdett hülyézni és köcsögözni.

  • kurbli

    Pedig az a helyzet bdfhz, hogy azon kevesek közé tartozik, aki valóban konyít ehhez az autózás dologhoz. A hozzászólásaiból én ezt érzem már elég régen. Amit te agresszívnak tartasz, az többnyire egy kérdés, miszerint kinek van saját tapasztalata?
    Engem az ilyen sosem sértett, szerintem te se háborodj föl. Csak azoknak sértő, akik valóban ész nélkül szidnak valamit, amit közelről sem láttak még talán.
    Üdv: Kurbli

  • Köcsögnepper

    bubibeka1.6:
    “Úgy látom h ez a Mazda 3 al már elkezdődött: 1155 kg üresen, ez döbbenet a többiekhez képest”
    Na akkor gyorsan nézd Golf technikai adatait légy szíves…

  • Köcsögnepper

    bubibeka1.6:
    “hanem a még profibb aerodinamikában, 100% is egymáshoz fejlesztett gumikban és váltókban, valamint a súlycsökkentésben.”

    Számtalan gyártó évek óta alkalmazza a Mazda fenti látomásait.

  • bdfhz

    1. Nem mondtam, hogy mindenki más kulturáltan fogalmaz. Sajnos én sem mindig.
    2. Holiday hozzáértését, tapasztalatát sosem vontam kétségbe, sőt számos dologban egyetértek vele.
    3. Ha vegytiszta tartósteszteket akarok olvasni, átkattintok a Népítéletre. Miért ne jegyezhetné meg valaki (aki esetleg nem is látott élőben új Astrát), hogy az 1300 kg sok? Ha neki az számit? És ahogy valaki írta, számos benyomást lehet szerezni egy ötperces tesztút, sőt akár egy szalonban történő beülés során is. Jelen weboldal újságírói sem mennek minden tesztkocsival többtízezer kilométert, mégis elolvassuk, amit írnak, sőt többnyire el is hisszük.

  • Mini Cooper S

    Ha nekem választani kéne,akkor a Mazda 3-mat választanám, vagy az Astrát. Az i30 szerintem egy kicsit unalmas, az Auris pedig valahogy nekem nagyon nem jön át. A Mazda startégiája a könnyűsúlyú felépítés, ez így van az összes Mazda modellnél, ezért kevesebbet fogyaszt, és élvezetesebben vezethető, amúgy ez a szín a 3-mashoz nem nagyon jön be, inkább valami feketét tudnék elképzelni hozzá, mint az MPS-en. Az Astra felszereltsége nálam mindent visz, bár kíváncsi volnék hogyan szól az a rádió, mert biztos állat.

  • v_holiday

    Bdfhz!
    Én viszont itt mindig igyekszem kulturáltan fogalmazni. Itt, a poszton eleddig ez sikerült, annak ellenére, hogy én már voltam szaros értékesítő, meg hülye, meg idióta…a többit gondold át te.
    Abban az ég világon semmi agresszív nincs, hogy oktalanul fikázóktól megkérdezem, mire alapozzák azt, amit hánynak.
    .
    A tartós teszt és a fikázás, valamint a vélemény és a fikázás sem rokonértelmű kifejezések. Ez az egyetlen dolog, amit sosem fogadtam el. Vélhetően ezek után sem fogok. Viszont amíg engem nem szaroz le valaki, addig biztos lehetsz benne, hogy én sem leszek agresszív.
    .
    Mint ahogy eddig sem voltam.
    .
    Nem vagyok tévedhetetlen, de ha bárki -zéró tapasztalattal- idefirkálhat mindenféle marhaságot, akkor ne legyen már gond, ha a saját tapasztalataimat én is megosztom. Tapasztalatokat, nem baromságokat.
    Köszi, hogy elolvastál.

  • bubibeka1.6

    Te mondtad h 2 VW termék is van a családban, és úgy gondoltam h ha már őfelsége ilyen idősnek érettnek és nagynak tartja magát, főleg hozzám képest, akkor feltételezhetem h a saját családodról van szó.
    1.6 látod nem 16 vegyél fel szemüveget, 16 amúgy kedvenc számom az 1.6 pedig egy game re utal. higgyél csak nyugodtan 16 nak ha ettől neked jobb. attól még szánalmas maradsz. Tényleg sajnállak, biztos nem volt rendes gyerekkorod, lehet h utcán nőttél fel, és most itt éled ki magad. Ezután nem fog zavarni. Tedd ha neked ez jó.

  • Szaki Avensis :)

    Kezd átváltani az oldal anonim dühöngővé, most nem azért írom, hogy engem kövezzetek, de picit moderáljuk már magunkat és ne offoljunk. Lehet a szerkesztők ezen jól szórakoznak, de ez a cikk nem egymás bírálásáról hanem a 4 kocsi összehasonlításáról.. :-) Bocsi tényleg nem bántásból vagy hasonló okból bírom, csak ez az oldal nem erre van. (Moderátor helyett)

  • Szaki Avensis :)

    Bocsi egy szót kifelejtettem, tehát a 4 kocsi összehasonlításáról szól.

  • a.szorenyi

    Kedves Békabubi 1.6! Szándékunk szerint ez egy rendes összehasonlító teszt volt, például nem értük be a gyári átlagfogyasztás közlésével, mint kollégáink az Az autónál hasonló kocsikat összevetve. Küldd át légyszi a linkjét annak a szerinted rendes tesztnek, amelyet alsó középkategóriás autókról más magyar internetes lap csinált, fontos az olvasói visszajelzés! Adunk az értelmes kritikára, a 100-hoz tartozó fordulat is PAlex nevű törzsolvasónk kedvéért került bele. Az általad hiányolt Punto egy kategóriával kisebb autó, nem konkurense az itt bemutatottaknak.

  • Mini Cooper S

    Szerintem nem csak azért nem került be a Punto, mert egy kategóriával lejjebb “lakik” hanem azért is, mert az egy olyan autó. Olcsó, elvisz a munkába, elvisz kirándulni,de nem olyan jó mint ezek. Legalábbis szerintem

  • v_holiday

    Igen, Bubibéka, a saját családomról beszéltem. Tudod, apa (én)-anya-gyerekek…Van benne német, japán, cseh, a tágabb családi körben pedig francia, angol, néhány japán…egyéb kérdés?
    .
    A második bekezdést meghagyom neked, inkább nem válaszolok, élőben minden bizonnyal nem lennél ilyen vagány. Téged is szeretettel várlak május 1-én a fórumtalálkozón…ha van elég vér a pucádban ezek után…helyszínről és egyebekről tájékozódhatsz a fórumon.
    Nos, akkor május 1!

  • 925Energy

    Ha valaki nagyon szépen megkérne,hogy válasszak ezek közül ingyen,akkor az Astra kellene,vagy a Mazda.Ha nekem kellene venni,akkor i20.Az előző kettő ára szerintem elrugaszkodott.Főleg annak a fényében,hogy Focust kapni 3 misiért,vagy éppen Bravot,vagy 3.2 ért Meganet.

  • ad50

    Üdv!
    Előre bocsátanám, hogy jómagam japán elfogult vagyok (nem fanatikus!), de azt is hozzá kell tennem, nem alaptalanul!
    Ezt azért írtam, mert szép dolog, hogy mit tud egy autó 2000 km-esen, de vajon mi lesz vele 15 év múlva? Ha valaki, akkor én szeretem, ha egy autó csendes, kulturált, kényelmes és ez tetszik is az Opelben. De a szlogen, miszerint az Opel sosem kop el, már régen megkopott. A Hyundai kísértetiesen azon az úton jár, amin a japánok elindultak, s ez nekem felettébb szimpatikus. Árulkodó jele ennek az 5 éves garancia is. A páromnak is egy kis Getz van és az is hibátlanul, csendesen, kulturáltan teszi a maga kis dolgát, pedig a legtöbben csak kiröhögik, azt sem tudják, mi az… Valahogy a japánok is így indultak, s ma a megbízhatóság és minőség szinonimái. Tudom miről beszélek, egy ’91-es Primera eGT gurul alattam nap, mint nap. Nézzünk meg egy 91-es Opelt, és ami még fontosabb, hallgassunk meg egy tapasztalt szerelő történeteit Opelekről. Ha a VW szóba került, én voltam VW szalonban értékesítő és tudom, hogy az egyetlen megbízható konstrukció az 1.9 PDTDI és az 1.6-os nyócszelepes őskövület, csak az gyengusz is, ellenben sokat is eszik. TSI motorok erősek, kulturáltak, csak épp hidegen nem mennek (értsd szó szerint!!!), és a teljesítményükhöz mért a fogyasztásuk. És még egy fontos kérdés, amiről megint csak senki nem beszél: Mi lesz ezekkel az 1.2-1.4 cm3-ből kifacsart százonsok lóerős motorocskákból pár év múlva.
    Nekem továbbra is csak japán jöhet szóba. Nagy fájdalmam, hogy az általam oly nagyon szeretett Nissan is kiesik már ebből a képből Renault béli érdekházassága miatt. A globalizáció minden jót megölt mára. Nincs min civakodnotok, már nincs Opel, meg VW. Alkatrészgyártó óriás cégek vannak, meg márkák akik ugyanonnan vásárolnak. Meg akad még Subaru, Honda,meg még egy-kettő, aki közösködik senkivel és ennek majd akkor adunk hálát, amikor már nem auz nézzük az autónkon, hogy pirosan vagy ződen villódzik-e a műszerfala…

  • ad50

    U.I.
    Ígérem, ha egyszer mások is képesek lesznek eljutni arra a szintre, én azonnal kibújok a japók seggéből. De ameddig egyedül ők képesek tartósan jó minőségű és működő(!!!) használati eszközöket gyártani, addig kénytelen vagyok az ánuszukban téblábolni.

  • Köcsögnepper

    Nem elég, hogy buta vagy de még tájékozatlan is.

  • 925Energy

    ad50.!
    Maximálisan nem vagy benne napi szinten a dolgokban.Kb 10 évvel ezelőtti dogmát fújod.:))
    Sok sikert a továbbiakban.

  • ad50

    Köcsögnepper: Miért is vagyok buta és tájékozatlan? Tapasztalati érvek alapján írom, amit írok. Amúgy nem tudom, hogy láttad-e a Totalcar népítélet gálát, sajnos már nincs fenn a videó. Ott a mindennapi életben használók véleménye alapján állítottak fel ranglistát több szempont szerint. Kényelem, megbízhatóság, stb., stb,. Ha én tájékozatlan, sőt egyenesen buta is vagyok, akkor mivel magyarázod, hogy a dobogó összes fokát az összes kategóriában a japánok bitorolták. (egész pontosan a legjobbak a Honda Jazz, Accord, Suzuki Liana, Mazda 6 volt, ha jól emlékszem)
    Amit pedig a VW-ről írtam sajnos személyes tapasztalat, ha fáj is az igazság. Kb. egy évig voltam értékesítő és hallottam a szervizesektől egy,s mást.Olyan apróságok mindennaposak voltak, hogy égett a Check Engine lámpa, de senki sem tudott rájönni, miért, de ez lenne a legkevesebb. Viszont az összes modell vadi újonnan ette az olajat, a központi zár problémája szintén mindennapos volt. Képzeld el a szitut, amikor sietned kellene valahova, az autód tökéletesen működik, csak nem tudod kinyitni az ajtaját! A tanksapka elektromos nyitása ugyanez. Hoztak be nem egy járgányt a benzinkútról, mert nem tudtak bele tankolni.
    Szóval akkor miért vagyok buta? Mert vannak rossz tapasztalataim, ezzel szemben a japán termékekben még sosem kellett csalódnom? (nem pont autóban, AKAI videó, Pioneer Hi-Fi, stb., mind-mind csodálatosak)Mi a fenét csináljak, ha egyszer én ezt tapasztalom, s hallom másoktól is. Annak például mi a magyarázata, hogy mikor az édesanyám egy kishaszonjárgányt készült venni, a szerelők, akiktől tanácsot kért mind azt mondták, hogy “csakis régi Mercit, vagy valami japánt”! Azért is írtam, hogy elfogult vagyok, nem pedig fanatikus, nem ugyanaz!

  • ad50

    És még csak annyit, hogy – bár távol álljék tőlem, hogy most elkezdjem ezt a “Te vagy a hülye, megmondalak anyukámnak” dobálódzást – nekem inkább Te tűnsz hívőnek!

    “Tehát akkor a Golf VI a győztes továbbra is…
    (Na mondjuk ez eddig sem volt kérdés)”

  • ad50

    Újra fenn van a népítélet gála!

    http://totalcar.hu/tv/2005/12/17/Nepitelet-gala/

  • ad50

    Mindenkinek ajánlanám figyelmébe, nagyon tanulságos!!!

  • bubibeka1.6

    a.szorenyi !

    A nemrég leírt paraméterek alapján képzeltem el egy talán kevesebb vitával járó összehasonlítást. Egy magazin tudok ahol ez előfordult, az AUTOBILD.
    Nah valami ilyesmit szeretnénk látni, pontozással, rali v túra autó versenyző is tesztelje stb. Csak egy dolgot haggyjatok ki kérlek: a német pártiságot. Fejben legelőször legyen egyenlő a délkoreai a japán és a német. És majd a végén korrekt több ténnyel is alátámasztott magyarázattal, h melyik autó miért kapta az adott helyet. Az ár pedig kaphatna kicsit nagyobb hangsúlyt, mivel sajna egy picit árérzékenyebb ország a MIÉNK mint ahol gyártották eme remekműveket.

  • bubibeka1.6

    jah és ahogy már többen is kértük, v_holiday (igen én legalább megtisztelem azzal h elírom normálisan a nick nevét) al szemben egy moderátor bevezetését szeretnénk elérni.
    Aljas sértő, és otromba stílusa nem a korához méltó.
    Ha erre nem jön rá, sajnos akkor valahogy el szeretnénk érni h töröljék a profilját.
    Előre is köszönjük.

  • Köcsögnepper

    bubibéka1.6:
    Öreg, te viszont jobban járnál, ha a Velveten (vagy a Nők Lapján) írogatnád a marhaságaidat. Mindenkinek van joga kommentet írni, még a hülyéknek is le lehet írni a huszonhatodik ismerősétől származó félinformációit is. Ezért lehetsz itt Te is meg az exértékesítő zseni cimborád is.
    Ne sípolj állandóan, hogy ki milyen módon bántotta meg mimóza lelkedet, hanem próbálj meg egy épkézláb mondatot összekaparni -érvként-. Bár eddigi kommentjeidet nézve ez nehéz lesz.

  • Köcsögnepper

    “Olyan apróságok mindennaposak voltak, hogy égett a Check Engine lámpa, de senki sem tudott rájönni, miért, de ez lenne a legkevesebb.”
    .
    Köszönöm, nincs több kérdésem. :))))
    (Te Atya Úr Isten!)

  • ad50

    Drága Köcsögnepper: Már értem honnan származik a nickneved. Ha megengeded talán tartom magam akkora zseninek, mint amekkora te lehetsz. Tudod én valódi autókat láttam, vezettem, s hallottam róluk ezt-azt többek között olyan szervizestől, aki 15 éve javít VW-t márkaszervizben. Ha nem bánod inkább neki hiszek. Nem csak magazinok előtt nyálcsorgatva döntöttem el, hogy a Golf a teremtő atya gépjárműve. És ez még csak nem is lenne baj, ha tényleg hibátlan lenne, de nem az, tudom, hogy nem. Amelyik motorral meg nincsenek gondok 1.6, 8szelepes), az meg olyan primitív, mint az 1×1 és beszopja a 8-10 litert vegyesben, mindezt a 102 sátáni lóerejéhez. Az én Nissanom már ’91-ben is 16 szelepes DOHC volt, hidraulikus láncfeszítéssel (mert láncos, tehát azt sem kell benne cserélni)és szelephézag kiegyenlítéssel. Mindemellett egy deci olajat nem fogyaszt, 150 lovas 2 literes, és finom használat mellet elmegy 7-7.5 literrel.
    És igen még ez lenne a legkevesebb, mert az elektronika valami hülyeségénél fogva állandóan fals üzeneteket küldözgetett, s mert akadt éppen Polo beállt kipufogószeleppel is, és még sorolhatnám.

  • ad50

    És még csak annyit, hogy látom írtad alább, miszerint egyesek nem képesek összekaparni egy épkézláb érvet sem. Nos, a te érveid igen meggyőzők: A golf a legjobb, ez sosem volt kérdés és azéé, meee csak és kész. Ezek aztán a meggyőző érvek!!! Mondtam, kelj fel az autós magazinod mögül, ülj be a valóságban is néhány autóba, meg nem utolsó sorban kérdezz meg egy-két olyan embert megbízhatósági kérdésekben, aki látott már autót is, de nem csak képen!
    És már én is odasüllyedtem, hogy leállok itt efféle adok-kapok játékokra, de egyszerűen nehezen viselem a primitívséget.

  • Köcsögnepper

    “Mindemellett egy deci olajat nem fogyaszt, 150 lovas 2 literes, és finom használat mellet elmegy 7-7.5 literrel.”
    .
    Na látod Mester, itt ütközik ki, hogy mennyire hülye vagy az egészhez. Az, hogy egy évig(lol) eltűrtek egy VW kereskedésben, ne legyen már evidencia a szakértelemmel. Nem írom le mivel foglalkozom, mert nem azt játszom, hogy “az én apukám erősebb” de maradjunk annyiban, hogy a te autód is eszi az olajat. Tudod, már az elvükből fakadóan is eszik az olajat… Az már más kérdés, honnan pótolják. Szagold meg olajcserekor az olajat.
    Még valami: azt írtad a Golf nem tökéletes. Állítottam én az ellenkezőjét?
    Szedd össze magad, aztán menj vissza a kocsmapulthoz újabb lehengerlő érvekért, Európa addig is csak használja a szaros Golfjait.

  • KISOKOS II

    Jájjjjjj…..Már megint egy semmire sem való teszt ! Ki a szar választ úgy autót ,hogy csak az számít ,hogy 1,6 legyen ? Megsúgom max.valami nagyon idióta vagy hozzá nem értő gondolkodik így…
    A TESZTBEN szereplő autók ráadásul számomra egytől egyig unszimpatikusak ennyi pénzért miért kellene olyan autókat megvennünk amelyek nem mennek ,ehhez képest ráadásul sokat is esznek ?

  • KISOKOS II

    De azért oda tolták a 1,6-ok mellé a Golf 1.4 TSI-ét az ár felsorolásban.Aztán meg véletlenül kimaradt a felsorolásból a Fiat 1,4 T-jet je.Ami igaz csak 4,88 millió kerül, 150 lovas , és “csak” 8,5 mp alatt van százon , és 400 literes csomagtartója van . Ja és most akciósan 4 millió forintért megvehetjük…….Így aztán halálra veri az itt felsorolt csoda autókat….Így aztán érthető miért nem szerepel szinte egy tesztben sem soha a Fiat Bravo …..mert mindig csak ő nyerne……így meg ugye nem lehetne reklám szagú cikkeket írogatni a vezess.hu-ra úgy ,hogy mindig csak a BRAVÓ NYER…………………..

  • Pro

    Egy kis japán autóm volt 4 évig, aztán kinőttük (1 baba), most egy Golf V van. Most akkor nekem hova kell csatlakoznom. Mindegyiket szeret(t)em és ha a VW is olyan megbízható lesz mint az előző japán, akkor örülni fogok. De hogy bármelyik autógyártót/márkát köpködjem az eszembe sem jutott. Nem így neveltek…

  • ad50

    Pro: Én sem köpködöm a VW-t. Akkor köpködném, ha olyasmit állítanék róla negatív elfogultságom okán, ami nem igaz. A Volkswagenek masszív csendes autók. Minden alkatrészén érezni, hogy jó minőségű, sok anyag van benne. Azt meg nem is tudom hogy oldják meg, hogy ezen a mérhetetlenül ótvar utakon ennyire jó tompítása legyen a futóműveiknek. DE:
    manapság én úgy érzem, látom, hogy túlságosan bonyolultak, s ehhez képest talán nem elég kiforrottak. És ebből fakadóan a komplikáltabb konstrukciójú motoroknál gyakran ütköznek ki hibák. Olyan értelmetlen extrákat szerelnek beléjük, mint például az elektromos tanksapka nyitás, aminek hibája visszatérő probléma volt például. Az is az én vélelmemet erősíti, hogy már általam említett egyszerű 1.6-ossal és 1.9 PDTDI-vel szinte semmi gond nincsen. Utóbbi tartósságáról legendák zengenek.
    A legőszintébben kívánom neked, hogy sokáig, hibamentesen guruljon a Golfod, s hidd el, hogy nem fog önelégült mosolyt csalni az arcomra, ha egy hónap múlva azt írod itt, hogy mennyire megszívtad vele, mert én Köcsögnepperrel ellentétben nem valami fanatikus szekta tagja vagyok, csak igazságtalannak érzem azt a Magyarországon kialakult sztereotípiát, miszerint csak az autó, ami német, amikor tudom (tapasztalatból!!!), hogy ez nagyon nem így van.

  • ad50

    Tízezer használó véleménye alapján kialakult rangsor, amely OBJEKTÍVEN(!!!) bemutatja, melyek a legjobb típusok. Igaz már öt éves, de talán nem fordult meg gyökeresen a világ ennyi idő alatt. Csak azért, hogy bebizonyítsam, nem tudatmódosító szerek hatására húzódom egy bizonyos nemzet termékei felé. Megjegyzem feltűnik itt-ott VW konszernes járgány is a legjobbak között, majd meglátjátok.

    http://totalcar.hu/tv/2005/12/17/Nepitelet-gala/

  • Köcsögnepper

    “mert én Köcsögnepperrel ellentétben nem valami fanatikus szekta tagja vagyok,”
    .
    Te csak szimplán idióta vagy.Sőt már hatvanadjára írod le az 1.9PDTdi-t, mint emlegetett csodamotort, pedig az a sima 1.9 Tdi volt….
    Azt sem tudod, eszik vagy isszák. Alapfogalmakkal sem vagy tisztában de a pofád az jár. Népítélet és objektivitás: (muhaha!!)emlékszel e a suzuki és a toyota kereskedések elleni büntetésekre, ahol multireklám plakátokon idéztek az általuk írt (mert később kiderült) Népítélet címekből?
    Felőlem hurcolhatod magaddal az összes kinyomtatott népítéletet a korcsod (nissan? Mi is az? Ki gyártja?) csomagtartójában, attól még egy halálos fos lesz.

  • Köcsögnepper

    KISOKOS II:
    “De azért oda tolták a 1,6-ok mellé a Golf 1.4 TSI-ét az ár felsorolásban.”
    .
    Öööö, hol láttál ilyet? (Egyébként nézd csak meg a Bravo teljesítményét)

  • ad50

    Köcsögnepper: Tök mindegy, hogy a PDTDI, volt-e, vagy a sima TDi, szerintem rajtad kívül mindenki felfogta a lényeget.
    Aztán engem olyan ne oktasson már ki technikai dolgokról, aki szerint a négyütemű motor működési elvéből fakadóan olajat fogyaszt (NO COMMENT)Nem létüteműről beszélünk gyengeagyú barátom. Számos konstrukciós sajátosság (hiba) előidézhet olajfogyasztást, de tudod ettől még nem okvetlenül kell olajat fogyasztania. Érdekes, a VW-ek nem pótolják ki az olajat az általad említett titokzatos forrásból (itt gyanítom benzinre gondoltál, de kapaszkodj meg, az én olajomnak nem szokott benzinszaga lenni. És csak hogy tisztán lásd a dolgokat, az olajtérbe esetleg beszivárgó üzemanyag az ami előidézhet például olajfogyasztást, azáltal, hogy rontja az olaj viszkozitását, de ettől még maga a bekeveredett üzemanyag is fogy az olajjal együtt. Végeredmény: az olajszinted így is-úgy is alacsonyabb lesz. Tudod barátom, ezért szoktak olajszintet nézni, nem pedig olajösszetételt elemezni) Ha tényleg szakmabéli vagy, ahogyan azt említetted, akkor azt hiszem joggal van okunk az aggodalomra!
    Ami pedig a népítéletet illeti, remélem te sem gondolod komolyan, hogy a több mint tízezer véleményt mind japán autóforgalmazók írták, s csak pont a Nissan nem írt például, aki Renault generációs Almerájával a legrosszabbak között volt. Ha megnézted volna a videót, nem csak a szád járna, akkor ezt tudnád.
    Hogy kérdésedre válaszoljak: A Nissan egy japán autómárka, az enyém meg konkrétan egy autó, méghozzá egészen jó, mint ahogyan az összes Nissan az volt ameddig a Renault be nem lépett a képbe. Amúgy nem tudom hogy mond-e neked az a GT-R, Patrol, stb. stb. Mind-mind közismerten fostalicska autók. Aztán mond-neked valamit az az igen primitív márka, hogy Infiniti, mert kapaszkodj meg, az is Nissan. Hidd el nyugodtan ülök mindennap a fos autómba, mert még sosem hagyott ott sehol. Most van benne 260 ezer km és a szerelőm megnyugtatott, hogy gondos kezelés mellett még ugyanennyit vígan el fog gurulni.
    Hát ennyi. Megnyugtatlak, hogy már többet nem fogok ehhez a “beszélgetéshez” hozzátenni, mert méltatlan vagy a vitára. Tudod van egy szint, ami alatt nincs értelme. Vitatkozni csak értelmes emberekkel lehet. Bizonyára ismered a mondást, miszerint “Bolond lyukból bolond szél fúj”…

  • Gabbi75

    Volkswagen lesz a Suzuki Splashből!!!!!!!!

  • Köcsögnepper

    Nem elég, hogy hülye vagy de még fokozod is.
    Amelyik autónál látszólag nem fogy az olajból, az azért van, mert üzemanyag kerul az olajba, és az kipótolja a az elégett mennyiséget. Majd szagold meg olajcsere után a fáradt olajat, ahogy már kértelek rá.
    Előfordul olyan is, hogy a ciklus végén több olaj(os trutyi) van a motorban, mint az elején :)
    Jellemzően városban, rövid távon használt autóknál van így, mert nincs idejük felmelegedni, és ezáltal kipárologtatni az üzemanyagot a kenőanyagból. Aztán ezek az autók amikor meg lesznek hajtva, komoly olajszinteséseket tudnak rövid időn belül produkálni, holott csak az üzemanyag párolog el végre.

    Minden belsőégésű motor fogyasztja az olajat, hogy éppen mennyit, az a konstrukció, a gyártási tűrések, és a kopások függvénye.

    Szóval, olvass, tanulj, aztán gyere vissza.

  • ad50

    “Olajfogyasztás: tények és tévhitek, 1. rész

    Álljunk meg egy pillanatra és nézzük meg, hogy milyen okai lehetnek az olajfogyasztásnak általában. Ezek közül legalább egy, de általában több dolog áll fenn egyszerre:
    • külső tömítetlenség (biztos jele az olajtócsa az autó alatt)
    • belső tömítetlenség (az olaj keveredik az üzemanyaggal, és azzal együtt elég)
    • túl alacsony viszkozitású olaj (magas hőmérsékleten olyan vékony, hogy a tömítéseken átszivárog)
    • a motorolaj illékonysága (azaz párolgása, ld. Noack párolgás)
    • nehéz üzemi körülmények (ha nyomom a pedált ész nélkül)
    • a motor gyárilag laza illesztései (!!!egyes autók!!! újkoruktól fogyasztják az olajat, ebbe bele kell törődni)”

    http://www.olajinfo.hu/index.php/motorolajok/17-olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-1-resz

    “Kedves Olajdoki!

    Sok levelét elolvastam, és mindig valami márkás olajat említ, ha cserélni kell, valamint a természetes olajfogyasztást, ami ezer kilométerenként 2 deci. Az lenne a kérdésem, hogy az én autóm (Renault Clio, 1.4, Weber karbis, 1991-es) miért nem eszi lassan 20 évesen (óra szerint 220 ezer km, bár ez csak vicc lehet) az olajat…

    Kedves Levélíró!

    Gratulálok az olajat nem fogyasztó autójához. Ez körülbelül olyan, mint az ember egészsége: van, akinek tovább megmarad, van, aki már fiatalon sokat betegeskedik…”

    http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/20090511/

  • ad50

    Nem várom, hogy belásd, tévedtél…

    És tudod nem a vitával van a gond, sőt, a viták viszik előrébb a világot. A probléma a stílusodban rejlik: “hülye vagy”, “idióta vagy”, stb., stb. Aztán végül mégiscsak kiderül, hogy mégsem én vagyok a tudatlan, s nem én szorulok tanulásra. Jobban mondva szorulok, bőven, mert nem vagyok szerelő, s számos dologhoz hozzászólni sem tudnék a gépjárműtechnikában, de olyan témában nem is okoskodom.

    Ha nem rögtön úgy indítottál volna, hogy buta vagyok és tájékozatlan, pusztán azért, mert elmondtam a véleményem és az eddigi tapasztalataim (hiszen azt hiszem erre való a fórum) Akkor én is kulturáltabban álltam volna a vitánkhoz, mint ahogyan Pro tett egy kulturált hangnemű megjegyzést és kapott rá egy kulturált hangnemű választ. De jelen esetben ez vitából inkább átment szardobálásba részedről (fos Nissan, hülye exértékesítő, stb.)
    Csak annyit kérek, gondolkozz el ezeken.

  • Köcsögnepper

    “Nem várom, hogy belásd, tévedtél…”
    .
    Miben is?
    .
    “hülye vagy”, “idióta vagy”
    .
    Na ebben egyet értünk, bár nem teljesen mert a linkek keresgetése már nagyon megy, csak a szövegértés nem.
    .
    “s nem én szorulok tanulásra”
    .
    Ezt kizárólag a hozzád hasonló konzumidióták merik csak kijelenteni.
    .
    Ha a szövegértés egy picit is az erősséged lenne(no meg lenne hangyafingnyi műszaki ismereted), akkor hamar rájönnél, hogy a fenti tanács az olaj minőségét vonta párhuzammal az olajfogyasztással és a motor élettartamával. Javaslom, írj a fenti helyre egy levelet a témával kapcsolatban, hátha a kolléga válasza kielégítő lesz számodra.
    Tanulni nem szégyen, hülyének lenni sem, csak ciki hangoztatni.
    Tettszik vagy sem, az öreg mocskod is eszi az olajat, az élet már csak ilyen kegyetlen.

  • Köcsögnepper

    Elmagyarázom, hátha…
    .
    A viszkozitás csökkenését elsősorban a gyakori rövidtávú üzemben nagyobb mértékben az olajba kerülő üzemanyag és a mechanikus terhelésből származó nyírási veszteség idézi elő. Az alacsonyabb viszkozitású olajnak romlik a tömítő képessége, vagyis egy kopottabb motor illesztéseinél több olajat eszik meg. Az olajba került benzin vagy gázolaj a viszkozitáson túl lecsökkenti az olaj párolgási intervallumát is, amivel megnő az olajfogyasztás egyik eleme, a párolgási veszteség. A nagyobb terheléssel növekvő olajhőmérséklet növeli a párolgási veszteség mértékét. Több autógyárnál (pölö a VW) a motorolaj jóváhagyásának feltételei közt szerepel az olaj párolgási veszteségének mértéke.
    .
    Az olajfogyasztást befolyásolhatja akár az olaj habosodása is, mivel a felhabosodott olajnak nagyobb a párolgási hajlama. A habosodást elsősorban a tartósan magas sebességű padlógázas menetek, a helytelenül megválasztott viszkozitási osztály idézhetik elő.
    .
    A motorolajok oxidációja IS befolyásolhatja az olajfogyasztást. Az oxidálódott olajból hamarabb képződnek lerakódások az olajfogyasztás szempontjából kritikus helyeken, így a gyűrűzónában és a szelepeken.
    (A szintetikus olajok párolgási tartománya magasabb, nyírási és oxidációs stabilitásuk jobb mint az ásványi olajoké, így ezek használatával az elvből fakadó olajfogyasztás is csökkenthető.)
    .
    Például ha a nívópálca maximum jelzésén felül töltöd az olajat, az is hamar elfogy a motorból, bár ezt a jelenséget klasszikus értelemben nem sorolhatjuk az olajfogyasztáshoz.
    A motorolaj fizikai-kémiai tulajdonságai mellett a motor konstrukciója és üzemeltetési körülményei is az olajfogyasztás meghatározói lehetnek. A konstrukcióval kapcsolatos legfontosabb probléma a gyűrűzóna kialakítása. A dugattyú mentén jelentkező szivattyúhatást alapvetően a gyűrűk radiális és tengelyirányú játéka és előfeszítése határozza meg. Ugyan ilyen fontos a szelepvezetők illesztése. A négyütemű motorok szívó ütemében fellépő vákuum hatására a szelepszár mentén olaj (IS) kerülhet az égéstérbe, aminek nagy része a kipufog a motorból.
    .
    Számottevően megnövelheti az olajfogyasztást a tömítések állapota is természetesen. Rossz olajválasztáskor a beöntött olaj akár nem egész tömítőbarát viselkedése lényegesen befolyásolhatja a kenőanyag fogyását.

    A forgattyúsház nem megfelelő szellőzése is megnövelheti az olajfogyasztást.
    Bejáratáskor: a legmodernebb motorokat is be kell járatni -még a lomodat is anno-, bár már nem úgy kell csinálni, mint régen a Ladáknál… Bejáratáskor az olajfogyasztás még a gyár által előírt mennyiséget is überelheti, főleg addig, amíg a gyűrűk tömítőéle nem csiszolódik be kellőképpen. A fordulatszám vagy a terhelési előírásokat huzamosan túllépve “örökké” magas olajfogyasztás is bekövetkezhet. Az előírásszerűen végrehajtott bejáratás sem egyenlő a tuti olajfogyasztással. A motor későbbi túlterhelése (akár egyetlen alkalommal, például hidegterhelés) is okozhat vissza nem fordítható problémákat.
    Tehát a motor eszi az olajat, mert különben egyszerűen nem működne.

  • ad50

    Elmagyarázod? Te? Mert nekem nagyon úgy tűnik, hogy egy komplett szöveget másoltál be innen (ennyit a linkek keresgetéséről, csak én legalább nem úgy állítottam be, mintha az én fejemből pattant volna ki, ezért írtam a forrást):

    http://www.olajkereso.hu/olajfogyasztas.html

    Képzeld, én is is ismerem az oldalt, mert olvastam már, nem most, hanem régebben, szóval rögtön leesett, honnan idézed azt, amit a saját szakértői mivoltodnak szeretnél bemutatni. Emeld ki kérlek azt a részt, amelyik azt írja, hogy minden autó okvetlenül fogyaszt olajat, mert én csak az olajfogyasztás LEHETSÉGES(!!!) okait találtam benne, amik a különböző konstrukciós gyengeségekből adódnak. És ha nem tűnt volna fel, a cikk egy részben pont azt taglalja, amit alább már említettem és tudod miért, mert én is innen tudom.
    A szövegértésről meg csak annyit, hogy az általam belinkelt cikkben a hangsúly az első mondaton volt, miszerint a levélíró kérdezte, hogyan lehet, hogy az ő 20éves Clio-ja NEM FOGYASZT olajat, erre pedig a válaszadó (“idióta”)Elmesélte, hogy szerencsés estben van ilyen egész, pontosan “van aki sokáig megőrzi az egészségét, van aki már fiatalon sokat betegeskedik”. Nem tudom, hol volt itt a baj a szövegértésemmel.
    De megelőlegezem neked a bizalmat, s azt feltételezem, hogy talán te is pontosan megértetted, csak nehezedre esik beismerni, hogy nem volt igazad. Komolyan mondom, már-már szánalomra méltó, ahogyan próbálod kiharcolni az igazad, ami jelen esetben cseppet sem igaz. Reménytelen, fényt a jó isten sem gyújthat senki fejében, nem hogy én…

  • Gil Grissom

    Nem tudom én nem keverném bele a totalcart mert SZERINTEM az a legtrébb autós oldal. Minden autó eszi az olajat csak lehet nem olyan mértékben, hogy ez feltünjön. A fiatról pedig csak anyit, hogy akasszanak fel mint, hogy bele üljek.

  • ad50

    Gil Grissom:Én nem a Totalcart favorizáltam, csak az ott működő “népítélet” rovatra hivatkoztam, ahol az átlag emberek, felhasználók mindennapi használat alapján kialakult véleményüket osztják meg a nagyérdeművel.

    Az olajfogyasztásos vitánk terén számottevő, mérhető fogyásról beszéltünk, mint ahogyan példaként említettem a VW, amikbe a szervizesek elmondása alapján olyan 2-3 l olajat kell pótolni 10ezer km -enként.
    Mondjuk akkor azt, hogy nekem a 10ezres ciklus alatt a nívópálca optimálisnak jelölt szakaszában marad az olajszintem és nincs szemmel látható fogyás, mindössze az eredendően szép, aranysárga olajam randa sötétbarnára változik. És ahogy látom, olvasom, ez nem egyedi jelenség, csak ritka. Ezt valószínűleg köszönhetem a gondos előző tulajdonosnak, a jó motorkonstrukciónak és valahol magamnak is mert nem taposom ki szegény autóm belét, csak mert GT.
    Egyszerűen nem tehetek róla, ha ez nálam így van, még akkor sem, ha ezért egyesek keresztben lenyelnek, vagy elhordanak mindenféle hülye, idiótának.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.