Accord, 1976 óta

Kevés annyira jól bejáratott japán autó van, amilyen az Accord. A Toyota Carináról Avensisre váltott a középkategóriában, a 626 helyét megörökölte a Mazda6, a Nissan a Bluebird után a Primerát futtatta, a Honda viszont 34 éve kitart az Accord név mellett.

Több lábteret várnánk egy ekkora autótól

Több lábteret várnánk egy ekkora autótól


1976 óta a mostani a nyolcadik generáció, amelyből az észak-amerikai eladásokkal a Civicnél és a Jazznél is több talál gazdára, tehát ez a Honda legfontosabb autója.

Zajos a dízel

Az éppen két éve bemutatott Accordon nem volt modellfrissítés, a még nagyon friss tesztautóban az új motor érdekelt bennünket. Az új dízelből 30-30-cal több lóerő és newtonméter jön ki az alapverziónál, tehát 180 lóerős és 380 Nm a maximális nyomatéka.

Méltatlanul olcsó megoldás a pálcával tartott motorházfedél

Méltatlanul olcsó megoldás a pálcával tartott motorházfedél


Az i-DTEC motor erőtöbblete főleg a hatékonyabb töltőlevegő-hűtésnek és a hengerfej módosításainak köszönhető.

Elsőre vaskos csalódás a motor, mert bántóan zajos. A Honda mai dízeljei pont arról híresek, hogy járásuk és hangjuk nem annyira trampli, mint a négyhengeres dízeleké lenni szokott.

Kihúzatásnál mégis erősen bejut a hangja, ami egyenletes tempónál megszelídül a középkategóriában elvárható szintig.

Majdnem űrhajó a dízel Accord 1

Kedvcsináló a gyárifotó-galériához

Nem fogyaszt sokat

Baráti a hétliteres átlagfogyasztás

Baráti a hétliteres átlagfogyasztás


Máskülönben a motor lehengerlő: gyorsan magához tér, utána pedig úgy szorít az ülésbe, ahogy kell.

A gyári adatokban nincs döntő különbség a 150 lóerőshöz képest (212 helyett 220 km/óra a végsebesség és hét tizeddel jobb a 8,8 másodperces százra gyorsulás), de érezhetően virgoncabb a 180 lóerős dízel.

600 kilométer után 42 liter hiányzott a tankból, hét liter százon baráti fogyasztás egy ilyen kaliberű autótól.

Nagyfokú biztonság

A sávtartó kamerája a tükör mellől figyeli a terelővonalat

A sávtartó asszisztens kamerája a tükör mellől figyeli a terelővonalat


Erős középkategóriás dízelekkel szeretünk autópályán utazni, hasonló csendben és biztonságban 10 éve még a luxusautók suhantak, de ezt az C5-től a Passatig a konkurensek is megadják. Az Accord másban nyújt többet.

Automatikus fékezéssel és gázadással magától tartja a követési távolságot (háromfélét választhatunk), tehát magától fékez, ha bevág elénk valaki és ismét felgyorsít a tempomattal megadott sebességre, ha kitisztul a kép.

Német sztrádán jó vele 180-nal utazni

Német sztrádán öröm vele 180-nal utazni


Erre azonban már az előd is képes volt, akkoriban ebben az árkategóriában csak a 3-as BMW és az S-Max adott ilyesmit felárért.

Szürreális élmények

A mai Accord viszont egy szürreális mutatványra is képes: helyettünk kanyarodik.

A sávtartó asszisztens képes elfordítani a kormányt, finoman a terelővonalak között tartva az autót, nehogy leszaladjunk az útról.

Automatikus fékezéssel csökkenti az ütközésveszélyt

Az Accord automatikus fékezéssel csökkenti az ütközésveszélyt


Ez így együtt már szinte űrhajózás, amihez nem kell a legújabb A8-as Audit megvenni.

A vastagon ötcsillagos törésteszttel együtt az Accord biztonsága kivételesen jó. A ráadásként automatikus fékezéssel a ráfutásos balesetek súlyosságát mérséklő űrtechnika az Advanced Safety csomag része, amely az erősebbik dízelmotor mellé automatikusan jár.

Na nem ingyen, a tesztelt modell listaára 9,4 millió forint. Ezért a pénzért az Executiv kivitel minden földi jóval elkényeztet a memóriás, elektromos állítású bőrüléstől a tolótetőn át az első-hátsó parkolóradarig.

Műszaki adatok – Honda Accord 2,2 i-DTEC 180 HP Exe Advenced Safety
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)2199
Hengerek / szelepek számaS4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)132(180)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)380/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)8,9
Végsebesség (km/h)220
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)7,5
Lakott területen kívül (l/100 km)4,8
Vegyes (l/100 km)5,8
CO2 kibocsátás (g/km) 152
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4725/1840/1440
Tengelytáv (mm)2705
Csomagtér (liter)467
Üzemanyagtank kapacitás (liter)65
Gumiméret235/45 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)9 449 000
A szériafelszereltség fontosabb tételeiLásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeAktív biztonságával messze kiemelkedik a mezőnyből a Honda Accord, térkínálatával és zajcsillapításával messze nem. Az új motoron érezni a 180 lóerőt.
Pontszám (max. 10) 7,75 pont

Mellette – Ellene
  • Erős és kedvező fogyasztású motor
  • Pontos váltó
  • Stabil, élvezetes útfekvés
  • Fejlett vezetőtámogató biztonsági berendezések
  • Kitűnő felszereltség
  • Kihúzatáskor hangos motor
  • Csekély hátsó lábtér
  • Nem kombinálható szabadon a motor és a felszereltség