Bemutató: Opel Corsa 2010

Kicsit tisztább, kicsit erősebb

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2010.03.01. 08.00

Az elmúlt hét történései a General Motors körül remekül illusztrálják, mi zajlik az autóiparban. A Hummernek vége, az Ampera saját lábán érkezik Genfbe, az újságírókat pedig tömegével reptették Frankfurtba, hogy megmutassák egy kisautó motorjait.

180 felett a német autópályán, kocogó A6-osokat, 5-ös BMW-ket késztetve udvarias lehúzódásra – egy 1300 köbcentis, ráadásul takarékosságra optimalizált Opel Corsával? Ami dízel? Mi történik itt?

1,2-es vánszorgó, 1,7-es dízel túlerős, 1,4-es semmilyen

1.0-tól 1.7-ig. Az OPC 192 lóerős


Az Opel sajtóbemutatóján hat felfrissített motor várta az újságírókat, ebből a négyórás Frankfurt melletti program során hármat sikerült kipróbálnunk. Két jót, meg egy rosszat.

A benzinmotorok (1.0 65 LE, 1.2 70, 85 LE, 1.4 87, 100 LE, 1.6 Turbo 150, 192 LE) és az 1,7 literes dízel (130 LE) tudják az Euro 5 szabványt, a kis 1,3-as dízel (75, 90, 95 LE) maradt Euro 4-es.

A Corsa meg maradt az a jó-jó, de semmi különös német kisautó, ami volt. Legfőbb versenyelőnye az Év Autójának is választott Polóval szemben továbbra is a rendelhető kormányfűtés.

Ecoflex: 98 g CO2 száz kilométerre – papíron

Két dolog történik; az egyik biztos, a másik valószínű. Biztos, hogy a Fiatnál fejlesztett kis dízel finomhangolt, a Corsában 95 lóerőre állított változata a legfajintosabb kis gázolajmajszoló, amit el lehet képzelni. És valószínű, hogy a sajtóflotta Corsáit némi egyedi utókezeléssel még tovább csiszolták: már az is fura, hogy egyáltalán megy 180-at, de hogy közben még beszélgetni is lehet a pici városi bádogban?

[##vezess_video:uol77m##]
Akár extra tuning, akár nem, a kistraktor-motoros, alul burkolt, hosszú váltós Corsa Ecoflex olyan kocsi, amit ezentúl szívemből fogok ajánlani majd mindenkinek, aki kisautót keres, és balgán azt gondolja, hogy egy autós újságírótól kell tanácsot kérnie profi szerelő helyett.

Kitaposva a belét se eszik hét litert

Kitaposva a belét se eszik hét litert


Szimpatikus ez az Ecoflex-vonal, az ultrakeveset evő Insignia is belopta magát a szívembe pár hete – és most ez a kicsi Opel is. A valamivel több odafigyelést igénylő hosszúra áttételezett váltót (csak ötfokozatú, de nem is hiányzik a hatodik) könnyű megszokni.

Annál nehezebb viszont napirendre térni afelett, hogy a “normális” 5-600 kilométerenként elég másfélszer annyi gurulás után beállni a kúthoz. Már csak azt nem értem, hogy ha pár kis módosítással ilyen látványos spórolást lehet elérni, miért nem Ecoflex minden Opel?

Opel Corsa 2010 – Ecoflex
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3) 1248
Hengerek/szelepek 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 95/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 190/1750-3250
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,3
Végsebesség (km/h) 177 (óra szerint bőven több)
Fogyasztás
Város (l/100 km) 4,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 3,2
Vegyes (l/100 km) 3,7
CO2 kibocsátás (g/km) 98 (3a), 99 (5a)
Ár: 3 769 000 forinttól
(75 lóerős dízel alapár: 3 489 000 Ft)

1,2 benzin: el ne hagyd a várost, ahol élsz!

Ez csak amolyan vicc, Magyarországon nem árulják

Ez csak amolyan vicc, Magyarországon nem árulják


Negyvennél már alig rángat ötödikben, viszont 120-nál szétforogja magát. Az 1,2 literes benzines Corsa leginkább kerekes esernyőnek jó. Ha a peremvárosi bevásárlóközpontba kell menni, már készülhetünk a fájdalomra, amit a városhatár tábla után kínlódni kezdő kis fűnyírómotor kelt az érző lelkű, minimális műszaki érzékkel megáldott fülben. Szóval női autó.

Könnyű kormány, rémesen pontatlan váltó, három ajtóval kicsit kényelmetlen, öttel már elfogadható méretű családi autó magyar viszonyok közt. Ha tényleg csak városba kell, nem rossz választás.

Bemutató: Opel Corsa 2010 1

OPC optikai csomag az 1,7-es dízelen

De még ez a 85 lovas, erősebb is tragikusan gyenge, bele se merek gondolni, milyen lehet a hetvenlovas. Pláne az egyliteres – mert olyan Corsa is van. A hideg kiráz.

Fűthető kormány, színes navi a fullosban

Fűthető kormány, színes navi a fullosban


A motor újdonsága, hogy szívó- és kipufogóoldalon egyaránt változó vezérléssel látták el. Így aztán, ha ereje nincs is, az Euro 5 szabványt teljesíti.

Ez persze nem jelenti azt, hogy taposva, hajszolva ne lenne képes a katalógusadatoknál jóval többet fogyasztani. Még akkor se, ha betartjuk az immár minden benzines Corsánál szériában kínált váltásjelző nyilacskák utasításait.

Opel Corsa 2010 – 1.2 85 LE
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3) 1229
Hengerek/szelepek 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 85/5600
Max. nyomaték (Nm/ford.) 115/4000
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 13
Végsebesség (km/h) 172
Fogyasztás
Város (l/100 km) 6,9
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,4
Vegyes (l/100 km) 5,3
CO2 kibocsátás (g/km) 124
Ár: 3 115 000 forinttól

1,7 CDTI: felesleges, de jó móka

Biztonságos, mint a fene

Biztonságos, mint a fene


Az 1,7 literes dízel Corsa legnagyobb baja, hogy legalább 4,8 millió forintot kell érte letenni. 130 lóerős dízel kisautó majdnem ötmillióért? Ejsze’ kérem; ha konszernen belül maradunk, akkor is vicc ez az ár. Az új Cruze kétliteres dízelmotorral ennél kevesebbe kerül!

Különben jó kis meglepetésautó. Senki nem várna 300 Nm nyomatékot, 200 feletti végsebességet egy mezei, nem-OPC Corsától – az 1,3-ason csak meglepődtek a német belső sávosok, de ahogy ez a kis vacak még 150-ről is megindult, attól kiült az arcukra némi tisztelet. Külön öröm, hogy a kútnál sem kell túlzottan megfizetni a mulatság árát.

Opel Corsa 2010 – 1.7 CDTI
Motoradatok
Lökettérfogat (cm3) 1686
Hengerek/szelepek 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 130/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 300/2000-2500
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,5
Végsebesség (km/h) 200
Fogyasztás
Város (l/100 km) 5,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,8
Vegyes (l/100 km) 4,5
CO2 kibocsátás (g/km) 118 (3a)
Ár: 4 802 000 forinttól

Német humor: azt mondták, ez a hibrid Corsa

Német humor: azt mondták, ez a hibrid Corsa


Az új motoros Corsák már rendelhetők a magyar szalonokban. A legeslegolcsóbb, egyliteres benzines 41 ezer forinttal hárommillió alatt indul. Hazafelé a repülőn azon morfondíroztam: kicsit drága, de jópofa, tehát ha német középosztálybeli apuka lennék, nem sokat gondolkodnék, és ha a lányom ilyet akarna, örömmel meglepném egy kis dízellel az érettségire.

Magyar középosztálybeli apukaként sincs ennek semmi akadálya. A nagyobbik lányom 13 év múlva érettségizik – ha minden jól megy, és lesz még pár csepp olaj a világon, tőlem is megkaphatja a gyerek ugyanazt. Akár ugyanazt a darabot is.

Kommentek

  • rsp200

    Az 1,7-es “crdtrtdi” tényleg nagyon megy. Ezeket a “sárgacuccokat” meg kár hogy nem árulják itt, szebbek mint egy sima keék, vagy fekete…

  • maskhov

    itthon is van sárga cucc…és most fut itthon a color edition széria is…

  • 925Energy

    .” A legeslegolcsóbb, egyliteres benzines 41 ezer forinttal hárommillió alatt indul. ”
    A Punto Evo akciósan 2.4 milliótól indul…3 misiért már 77 lovas 15 colos könnyűfémfelnivel,bőr kormánnyal,váltógombbal kapni.Az a 600.000 Ft nagyon sok különbség.

  • Mini Cooper S

    Én azért ennyit nem adnék egy autót ami csak városban használható normálisan. Városba nem is kell autó hacsak nem nagyon nagy városról van szó. Gyalogolni, biciklizni, inkább megéri.

  • harmlevi

    “akciósan”
    Akciósan a corsa is elvihető annyiért!!!

  • 925Energy

    harmlevi!
    Akkor nézz kicsit utána!A mostani Corsa akciósan full fapaddal,2.9 misi.Az Opel nem az akcióiról híres.Vagy ha néha van,akkor max 1-2 száz ezer forintosak.

  • 925Energy

    De konkrét számok itt vannak.:Corsa alap 60Le fapad.Elvileg 2.5 millió.Bár semmi többet nem tudni erről a modellről a honlap alapján.A Grande Punto 65Le és 2.2 millio.Tehát a különbség 300.000 Ft és a Corsa gyengébb.

  • Alesifan

    3 évesen nem 300ezerrel lesz drágább a Corsa hanem 500-zal! A Fiat annyit veszít az árából… Vajon miért?
    Amúgy a hivatalos listás ára a Grandénak fillérre annyi mint a Corsának. A Punto Evo meg még drágább is.
    Az, hogy a kereskedésből mennyiért hozod ki csak rajtad és a kereskedőn múlik!

  • Alesifan

    Ja! És az 1,0 Corsa is 65 ló, csak nyomatékban tud kevesebbet, viszont az 1,2 Corsi erősebb mint a Grande.
    Árban is kb. ugyanaz.

  • 925Energy

    Mert a Corsa annyival prémiumabb,mint a Grande Punto Evo.:)) Értem.A Fiat minőségén már régen nem a Regatát kell érteni.
    Nem 65 lóerős,hanem 60 a Corsa.Ez a mostani a 65 lovas.
    A hivatalos akcióban a Corsa 2.5,a Punto meg 2.2.A számokkal nem érdemes vitázni.Az,hogy a Corsa jó-e,vagy sem,nem vitattam egy pillanatig sem.

  • 925Energy

    Ja,Alesifan!
    Ja,akkor az adatok…
    1.0 TWINPORT ECOTEC®
    44 kW / 60 LE
    Üdv!

  • harmlevi

    rosszul emlékeztem..:)

  • acsa

    Azért a Fiat 1.2-es motorjai kifejezetten élhetőek, még ebben a nehéz kasztniban is. És az egyik legtakarékosabb. Nagy terhelésnél (autópálya) pl. sokkal kisebb a “bűntetés”, mint más, ilyenkor erőlködő kis motor esetén. Az Autobild szokott ilyen max. terheléses teszteket csinálni, de magam is próbáltam :)

  • Alesifan

    925Energy!

    Menj el az Opel.hu-ra, és nézd meg, hogy a hivatalos oldalon is 65 lovas az 1.0 benzines.

    Másfelől pedig IGEN, a Corsa jobban tartja az árát mint a Punto. Én sem állítottam, hogy a Punto rossz autót, csak éppen nem gondolom, hogy jobb lenne a Corsánál. Talán pont annyi a különbség amennyi az árban is van.

    Kedves Acsa!
    Mi az, hogy élhető a motor?
    Nekem egy 1330kg-os kasztniban volt 82 lovas dízelem, és egész jól elvoltam vele. Kedves Rácz Tamás gondolja csak élhetetlennek a Corsát kis motorral. Barátomnak egy 1,2 8V Punto I. van. Még utánfutót is húztunk vele, több alkalommal is.
    85 lóerő bőven elég egy “városi” autónak, aki meg nem annak akarja használni, vesz 1,4 90 lovasat, vagy 1,7 130 lovasat. Esetleg 1,6 turbót.
    Sosem értettem, hogy mire fanyalognak a firkászok, ha jól megnézzük van 9 féle motorvariáció.

  • 925Energy

    Alesifan!
    Azért azt nem gondoltam,hogy olvasni nem tudsz!
    Az előző hozzászólásomban írtam az adatokat le!!
    Az Opel oldaláról!Mi kell még neked?Több oldal is írta,hogy eddig 60 lóerős motor 65 lóerőre növeledett.Íme!
    1.0 TWINPORT ECOTEC®
    44 kW / 60 LE
    Remélem megy a számok értelmezése.Hatvan lórő.Vili?? HATVAN 60.Továbbiakban hanyagolj.

  • zsoka1991

    Sziasztok!!! Tetszett a teszt, de ajánlok nektek egy új autós oldalt: automobil.hu látványos, igényes, és hasznos infókkal teli tuti kis oldal!!!:) Nézzétek meg, nem fogjátok megbánni!!!

  • Alesifan

    925Energy!

    Drága Tesvérem! Nehogy a szívedre vedd már!
    Azt én értem, hogy a régi motor 60 lovas volt.
    Azt nem értem, hogy amikor a Punto hülyére akciózott árával jössz, akkor miért a 60 lovashoz hasonlítod, miért nem a 65 lovashoz? a 2,49 milliós akciós ár a 65 lovas változatra érvényes.
    Ennyi erővel akkor a 10 évvel ezelőtti Corsa motort is alapul vehetted volna.
    Továbbra is maradjunk annyiba, hogy a JELENLEG megvehető két fapados kisautó teljesítménye azonos, 65 lóerő.
    Linkek:
    1. http://autokereso.vezess.hu/uj_auto_reszletei/?t=6083B036&z=060_Corsa%20D%20Mod.%202006

    2. http://www.opel.hu/site/showroom/carconfig.php?reset&carname=corsa

  • rsp200

    zsoka ez egy nagy szxr honlap egy nyiltan homokos m1-es műsorvezetővel. gáz.
    vezess.hu RULEZ!!!

  • PluginHibrid

    Tényleg semmi a honlap.

    Egy egész oldal reklám és 3 sor cikk….

    Gratula a reklám helyének a kiválasztásához.

    Más…

    Gyárkémény, traktorhangú dizeleket miért kell erőltetni ennyire ?

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.