A legerősebb gyári Opel

Teszt: Opel Insignia OPC

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2010.01.15. 07.01

Középkategóriás limuzin húszcollos felnikkel, köridő-számlálóval, 325 lóerővel és teljesen kikapcsolható menetstabilizálóval. 0-100: hat másodperc. A fentiek ismeretében mindenre gondolnánk, csak arra nem, hogy a gyártó neve: Opel.


Borzongató

Első élményem az Insignia OPC-vel: jóleső hátborzongás. Hidegen indítva a motor pár másodpercig 1500 körüli fordulatszámon dorombol, csak utána áll be az ezer alatti normál alapjárat. Ez a pár másodperc pedig úgy húszméteres körzetben erőteljes masszázs a gerincvelőnek. És ez még csak a kezdet.

A kormánykarima alsó része átfoghatatlanul vastag

A kormánykarima alsó része átfoghatatlan


A folytatás már korántsem ilyen vidám. Pont a még többé-kevésbé legális országúti tempónál, 90-100 körül, hatodikban a motor infrahangon hörög, 100-nál pont elnyomva a rádiót, beszélgetést. 150 felett már megint csendesebb, mint az átlag, de ugye az ilyesmi itthon teljességgel helytelen.

Pedig ezzel a kocsival nagyon nehéz nyílt úton ennél lassabban menni. A motor szívesen pörög (bár kicsit lassan, fel is, le is, az a fránya környezetvédelem), a futómű nagyon stabil. A tizennyolc mázsás behemót olyan könnyedén veszi a kanyarokat a hétköznapibb autókkal megszokott tempó másfélszeresével, hogy az emberbe belefagy a vér, ha véletlenül a sebességmérőre pillant.

Ami 300-ig van skálázva és hiányzik róla a 130. Előbbi a gyári tiltás kiiktatásával és némi további tuninggal nyilván könnyen megfutható, utóbbi tartását egy piros nyilacska hivatott segíteni. Fura. De a többi Insignia is ilyen.

Erős, ha nem is a legerősebb

2,8 liter meg egy ordas nagy turbó

2,8 liter meg egy ordas nagy turbó


A gyártó úgy vezette fel a kocsit, hogy ez minden idők legerősebb Opel szériamodellje. A 325 lóerő tényleg sok, de az állítás csak akkor igaz, ha az első generációs Omega hírhedett vadállat-változatát, a Lotus-szal tuningoltatott, 300 km/h sebességre is képes szörnyeteget nem tekintjük gyári Opelnek.

Akár erősebb és gyorsabb volt, akár nem, egy biztos: a Lotus Omega közel nem volt ilyen kulturált. A sok őrző-védő elektronika, az egycentis ültetés, a változó karakterisztikájú futómű és persze az állandó, Haldex-rendszerű összkerékhajtás (lásd még: Saab X-modellek) már-már bolondbiztossá teszi a kocsit, még akkor is, amikor a fordulatszámmérő már erősen közelít a piros mező felé.

Tekintsünk el a lóerőktől

Jókora limuzin sportautónak álcázva

Jókora limuzin sportautónak álcázva


A küllemével nincs baj: az égőpiros szín és az extraként választható, de teljesen indokolt gyönyörű húszcollos szekérkerekek jól mennek a gömbölydeden agresszív formához. Először kicsit idegen az egész, aztán minél többet nézegetem, annál jobban tetszik. Elsőre belül is.

A Recaro székeket hiba volna csak úgy lesportülésezni. Milyen sportülés már az, ami elektromosan állítható, deréktámaszos, fűthető és – kényelmes? A kormány ellenben nagy hiba. Túl nagy az átmérője, zavaróan vastag a karimája alul. Nem áll kézbe, nem áll kézre. Kár érte.

Mijaza OPC?
Opel Performance Center


Az OPC az Opel Performance Center, az Opel gyári, Rüsselsheimben működő tuningműhelyének rövidítése. ’97-ben alapították az intézményt, ezidáig nyolc szériamodell (G és H Astra, A és B Zafira, C Vectra, D Corsa és Meriva, no meg az Insignia) és négy koncepcióautó került ki a buherátorok kezei közül.

Ahogy az Opel alapmodelljeinek, az OPC-knek is megvan a konkurenciája más tömeggyártóknál. A Fordtól az ST-k, a Seattól az FR-ek,  Renault-tól a Sport modellek, például.

Az Insigna új modell, ez a piros egy fullos tesztautó, mégis: az OPC csak egyzónás klímát kapott. Nem is értem. Ahogy azt se, hogy választhatott a zsűri Év Autójának tavaly egy olyan középkategóriás szedánt, amiben hátul a fejem beleér a plafonba.

Csak a fejem nem fér el

Csak a fejem nem fér el


A motoros kéziféktől majdnem megütött a guta – majdnem-sportkocsiba ilyet? De aztán kicsit utánaolvastam, és kiderült: ez feláras extra. Nem muszáj kérni, szerencsére. Viszont miért nincs egy ilyen (mindjárt mondom, milyen) drága kocsiban kulcsnélküli nyitás, indítás?

Azért összességében több a kellemes kis apróság, mint a zavaró. A menü logikus és jól lefordították magyarra. A rettentő V6 és hű turbója teleszkóppal kitámasztott gépháztető alatt lakik. A csomagtérfedél a kulcs gombjának megnyomására elegánsan felpattan és teljesen kinyílik, tiszta Amerika.

Sötétben okos

Kanyarba is bevilágít, a reflektor is automata

Kanyarba is bevilágít, a reflektor is automata


Az Insignia OPC számomra egyik legkellemesebb tulajdonsága, hogy teljesen meg lehet feledkezni a villanykapcsolókról. Az autót felszerelték szép kis LED-es nappali menetjelző fénnyel, sötétedés-érzékelővel és automata távfény-kapcsolóval is – ilyet eddig korábban csak az új 7-es BMW-ben próbáltam, és ott is nagyon tetszett.

Magyarul: ha megvásárláskor a bal térdnél lévő forgókapcsolót AUTO állásba tekerjük, soha többet nem kell fel- vagy lekapcsolni semmilyen lámpát. Nappal világít a DRL (Daytime Running Light, a menetjelző fény hárombetűs megfelelője), alkonyatkor bekapcsol a tompított, éjjel pedig a reflektor, amit a számítógép egy remekül hangolt szenzor jelei alapján le-lekapcsol majd, ha jönnek szembe, vagy közvilágítással megszórt útra, vagyis lakott területre érkezünk. A rendszer hibátlanul működik, sosem villantottak rám éjszakai autózáskor, viszont mindig láttam mindent, amit kellett.

Kátyúra vigyázni, drága benzint tankolni!

Ekkora, látják?

Ekkora, látják?


Amikor megkaptam a tesztautót, András, a General Motors hazai PR-ese nem tartott baleset- és vagyonvédelmi oktatást a hatalmas teljesítmény, a drága karosszériaelemek, a csúszós út és az újságírói felelősség tárgykörében. Csupán két dologra tartotta fontosnak felhívni a figyelmemet.

Egyrészt a hatalmas felniken feszülő vékony gumihártya a kátyúk éles peremén könnyen kilyukad; a flottából eddig már két huszas és egy tizenkilences gumi ment a kukába a télen. Minimum 200 (Falken), de akár 400 ezer forint (Pirelli PZero) egy körbegumizás. Másrészt ne zavarjam el reflexszerűen a vépávör, evóneó, karréraszáz jelszavakat skandáló kutast, mert a turbómotor sajnos százas benzinnel boldog, a 95-östől durrog.

De azért mégsem kellett 350 forintos csudabenzint tankolnom, van ugyanis még egy-két kút, ahol árulnak 98-ast. Az Insignia OPC-nek pedig ez is elég. Elég is, és elég sok is kell belőle.

Etetni kell a lovakat

Gyári adatok szerint 16,6 liter benzin füstje jön ott ki városban százon

Gyári adatok szerint 16,6 liter városban százon


Az Opel gyárilag 16,6 literben adja meg a kocsi benzinigényét száz városi kilométerre, ami katalógusadatnak elég derék. A teszt első szakaszán, többnyire kulturáltan hajtva, a 325-ből a felét se nagyon használva, főként tempós országúti használatban az Opel 460 kilométerre 61,92 liter benzint majszolt el. Ez 13,46 literes átlagfogyasztást, tehát száz kilométerre mintegy 4350 forintot jelent. Uhh. És ehhez volt pofája 11,9 litert hazudni a fedélzeti számítógépnek.

A teszt második szakaszán pedig sok szemkinyomással, sok várossal, BKV-sztrájkkal súlyosbítva sikerült 24,74 litert tankolni 163 kilométerre. 15,18 liter 98-as, vagyis majd ötezer forint száz kilométerre. (A számítógép szerint 12,4, van bőr a képén.) Ezt a kocsit tényleg megéri inkább otthon hagyni és tömegesen, pardon, közösségien közlekedni.

Persze nem hinném, hogy aki ilyen kocsit vesz – újonnan -, valaha kék buszra ül.

Opel Insignia elemében, a hosszú versenypályán

Kinek készült?

A Brembo jó hívószó, megindítja a nyálelválasztást

A Brembo jó hívószó, megindítja a nyálelválasztást


Az Insignia OPC talán az utolsó dodók egyike. Turbós nagy V-motor, irdatlan fogyasztás, semmié étvágycsökkentő technika – egy tömeggyártó tömegmodelljében. Ez a kocsi leginkább csak az Opel erődemonstrációja, nem piaci tényező. Esetleg annak készült, aki Opel-rajongóként meggazdagodott? Vagy teljesen dilettáns autósként egyszerűen csak meglátja egy szalonban vagy az utcán, miközben 13 millióval a pénztárcájában épp sportos családi kocsit keres?

Ők is csak akkor választanak jól, ha gyakran járnak a Hungaroringre, nyílt napra. A váltó országútra indokolatlanul rövid (hatodikban 120-nál 2500-at forog a motor), a futómű nem-sport és nem-OPC üzemmódban is túl kemény. Ez a kocsi a széles, gyors versenypályákra készült (még köridő-mérő is van a menüjében), nem országútra, még csak nem is autópályára. Főleg nem magyar utakra.

14 milliós Opel

14 milliós Opel


Szó se róla, nekem is nagyon tetszik, ahogy a Lotus Omega is tetszett a maga idejében. De el nem tudom képzelni, hogy bármilyen körülmények között pénzt adjak érte. Főleg nem annyit, amennyit az Opel kér: 12,6 milliót. Sőt, mire összekonfigurálom náluk ezt a villamosszékes-Infinity-hifis, húszcollos változatot, több mint 14 milliót.

Akkor már inkább – ha már Opel – egy fullos új Astra hétért az utakra (kisebb autó, de ugyanilyen kényelmes és ki van benne javítva az Insignia összes ergonómiai hibája), meg mellé valami 4-5 éves Subaru turbó, hülyülni. Az se eszik sokkal többet, de legalább nem 50-100 ezer forint rá egy darab játszós gumi, és nem lesz mozgásképtelen a család, ha odavágom egy padkához a jégen.

És még maradna is pénz benzinre, gázolajra, bőven.


Műszaki adatok -Opel Insignia OPC
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2792
Hengerek / szelepek száma 6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 239(325)/5250
Max. nyomaték (Nm/ford.) 435/5250
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6
Végsebesség (km/h) 250 (elektronikusan korlátozva)
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 16,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 8,4
Vegyes (l/100 km) 11,4
CO2 kibocsátás (g/km) 268
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4830/1856/1498
Tengelytáv (mm) 2737
Csomagtér (liter) 500 (defektjavító szettel)
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1810
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 70
Gumiméret 255/35 R20 (széria: R19)
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 12 803 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt találhatóak
ÉRTÉKELÉS
A vezess.hu értékelése: Sportautónak nagy és nehéz, erős túraautónak hangos és kemény. Hungaroring-bérlet nélkül nincs értelme Magyarországon,
Pontszám (max. 10) 6 pont


Mellette – Ellene
  • nézik
  • “nyugodt erő”, kontrollálható a nagy teljesítmény
  • reális ár
  • kicsit összeszedetlen, befejezetlen
  • nincs takarékos üzemmódja
  • nem érezni a 325 lóerőt

Kommentek

  • drpn

    Csóró autós újságírók nem tudnak elvonatkoztatni a saját helyzetüktől. Rácz kollégával eddig semmi bajom nem volt, tetszettek a cikkei, de kérem: nem értitek, hogy az az igazi gazdagság, ha valakinek megtetszik valami, akkor azt bármi áron meg tudja venni. Opelt 14M-ért, Golfot 10-ért. Nincs arra rászorulva, hogy 4M-ért vegyen használt X5 BMW-t erő(pénztárca)demonstráció jegyében… Nem kell azon gondolkodni, hogy huuu, 14ből két autót is tudnék venni. Ennyi erővel senki de senki nem venne 6M-ért 1.6tdi Golfot, hisz kapna helyette mondjuk egy crdi Cee’d-et meg maradna 2M-ja nőre/piára/mazda mx5-re.

  • palka222

    Már bocsássatok meg, de ezt az autót nem városi araszolásra gyártották! Aki városban akar araszolni, az vegyen Smartot! Ez egy túraautó, hosszú távolságok élvezetes legyűrésére!

  • palka222

    Nem hiszek a szemenek!!!!!!! 14 millióért egyzónás klíma?????? Ez mégis hogy képzelték??

  • Rácz Tamás

    drpn: ismerek számos gazdag embert, erős Opelre senki nem vágyik közülük. Viszont kivétel nélkül mind baromira megnézik, mire költik a pénzüket és a fogyasztást is nézik. Szerinted miért fut annyi dízel nagykocsi szépen szóló V8-ak helyett?

  • Rácz Tamás

    Palka: nagy távolságokat nehéz élvezetesen legyűrni egy hangosan dörmögő motorral. Ez a kocsi egy tuningautó, gyors, széles pályákra kitalált célgép – csak kulturált belsővel, hogy az Opel mutogathassa, milyen profin gyárt autót, akár erőset is.

  • Szami

    Kedves Tamás! Úgy látom, hogy ez az autó nem volt még senkinél, így igazán leírhattátok volna, hogy milyen menet közben az autó. Azt már mindenki ismeri, hogy a kanyarkövető xenon hogyan működik az autóban, meg hogy egy 20 colos felnivel ha belehajtasz a kátyúba, akkor vége az abroncsnak, azt viszont még nem tudjuk, hogy milyen az autó menet közben, hogyan viselkedik. Mintha nem is vezetted volna az autót. Bocsi, de ezt hiányoltam a cikkből!

  • kovacspista

    Ilyen áron valóban nem lesz népautó, de szerintem az Opel is csak image építésre szánja. A hajtáslánc nagyjából rendelkezésre állt a Saabokból, így különösebb költségekkel nem járt a fejlesztés. A mezei változatok eladásainak pedig jót tesz egy ilyen csúcsmodell.

  • Alesifan

    Rácz Tamás!

    Neked ökrös szekér való, nem egy OPC! Mindig tudtuk rólad, hogy utálod az Opeleket, és ennek minden egyes tesztedben finoman hangot is adsz. Tulajdonképpen ezzel nem lenne baj, hiszen Te is emberből vagy, de hogy egy autós újságíró egy autónak a lényegét ennyire ne tudja megfogni, hát az kérem vérlázító. Holnaptól akár női cipőket is elmehetsz tesztelni, azokhoz is annyi közöd van mint a “sportos” autókhoz. A legjobban persze azon röhögtem amikor azt írtad, a turbós 2.8 V6 325 lóval, összkerékhajtással sokat eszik. Ne haragudj, de ezért a produktumért nálam egyes alá jár! ….még szerencse, hogy tesztelték hozzáértők is.

  • fenderazigazi

    Szerintem is elég gáz, hogy egy vezetési élményre hangolt gépről annyit írt a cikkíró… A legtöbb dolgot a leggagyibb katalógusból kimásolhatta volna…
    Egyébként nincs egyzónás klíma már az alapfelszereltségben sem.
    Tökéletesen egyetértek Alesifan-nel. Ez minden volt, de nem korrekt vezetési beszmámoló!
    Legközelebb egy kéthengeres FIAT-ot fog a Nürburgringen tesztelni, hogy elmondhassa nem húz eléggé a motor?:))

  • Alesifan

    fenderazigazi:

    Bizony ám! Már a C Vectra középfelszereltségében is alap volt a kétzónás klíma.

    Ha itt a vezess.hu új autó keresőjében rákeresel az Audi, VW, vagy Renault hasonló kaliberű autójára mindjárt nem találod az Insigniát sem olyan drágának a 12,5 millós induló árával.

    Pl.
    AUDI S4 3.0 V6 TFSI quattro S-tronic (333 LE)—– 17 millió
    AUDI A5 3.2 FSI quattro (265 LE)——- 15 millió
    VW Passat 3.6 V6 FSI R36 4Motion DSG (300 LE)—– 16,4 millió
    VW Passat CC 3.6 V6 Business DSG 4Mot. (300 LE)—-14,8 millió

    És akkor a Laguna Coupe, ami nem négykerék hajtású, és kb. 100 lóval kevesebbet tud…
    RENAULT Laguna Coupe 3.5 V6 Initiale Aut. (238 LE)—12,4 millió

    akkor most az Insignia a 12,6 milliós árával, a piac legjobb Haldex rendszerével, egy sor innovatív megoldással miért is olyan nagyon drága?
    Ráadásul rogyásig van extrázva, ami persze ennyi pénzért el is várható….

  • AndrewBoy

    Csatlakoznék az előttem szólókhoz. Ez egy kiváló autó, de attól, hogy az író rühelli az Opelt még nem rossz. Csak azt nem értem, hogy miért pont ilyen ember teszteli??

  • Schumi33

    Vezetésre hangolt sportkocsi????
    Emberek 1, 8 TONNÁRÓL beszélgetünk!!! 500 LE-s is lehetne akkor sem lenne élményautó mert nehezebb mint a hold. Tehát nem sportkocsi, nem luxusautó, autópályára nem jó, presztizse NULLA… Ki a rák adna érte 13 millát. Ja és a Lotus Omegával nagyon nemkéne összehasonlítani, egy olyan autóval ami megjelenése után sokáig verte a porsche-kat, meg egy-két ferkát is. Ez egy sz@ros 6 mp-jével mit fog verni: aki vesz egy Focus RS-t(1460kg), vagy egy Megane RS(1380kg) 8-9 milláért az kanyarokban hűlyét fog csinálni ebből a négykerekes tankbó.
    OPC sucks!!!

  • Schumi33

    Alesifan az A5-ös Audi, Meg a Laguna Coupé tök más kategória. Nem 4 ajtós sz@rok, hanem szépségdíjas luxuskupék, aminek van piaca. (ja és még azok is könnyebben 1,8 tonnánál)

  • Stock

    én is mindig csíptem R. Tomi cikkeit, de ez most tényleg viccesre sikerült!
    egy ilyen kaliberű autónál végig a felszereltséget boncolgatni és egy szót sem ejteni a vezethetőségről több mint hiba!! nem is értem mire gondolhatott miért kattint egy olvasó egy 300 lovas kocsi tesztjére??
    ami több mint tréfás: kulcs nélküli indítás sokaknak azért nem hiányzik (tehát jobb ha feláras, mert a gyártónak több lóvé, a vevőnek meg nem keseríti az életét) mert nem biztonságos!!!!
    az meg hogy az ő feje beleér a tetőbe és ezért ne legyen év autója már tényleg bagatel érv!!
    ez a fogyasztás pedig nem sok!
    a subaru nekem 17-25 között evett és az se forgott kevesebbet 130-nál… ;)

  • tothlaszlo41

    Ez az gép a legf*szább!!
    Schumi33 te meg egy kurva nagy gyökér vagy!

  • Tazzz

    Na, Schumi33 újra megmutattad magad, gratulálok… Egy szaros francia Lagunával össze nem lehet hasonlítani egyetlen német autót sem ! Ilyet még viccből egy Vw Polo-val se tennék, nem hogy egy komoly Autót… A Bugatti Veyron és a Skyline GT-R35 is ilyen nehéz, és bár 700-150 lóval erősebbek, azokat is ugyanígy lehet kezelni kanyarban, és tudod miért ? Úgy hívják, hogy ÖSSZ-KE-RÉK-HAJ-TÁS ! Aki ült már igazi 4x4es autóban ( aminél kanyarban nem old le a difi ), az tudja, hogy mit jelent ez, amikor is már azon idegeskedsz, hogy mit fékeznek mindig a kanyar előtt mások, és csak utána jössz rá, hogy FWD hajtással nem úgy kanyarodik a szekér, ahogy elvárnád… Ha nincs ízlésed, akkor legalább eszed legyen, hogy nem szidod, ami jó.

  • megint

    Egyértelmű, hogy ez nem sportautó, de országútra elég ez, nem baj, hogy nehéz, az M5 is nehéz , mégis zseniális az úton, versenypályán meg normális ember nem használja, nem szeretem a francia autókat de a coupe valóban egész szép, az A5 meg az egyik kedvenc

  • Alesifan

    Schumi33:

    “Alesifan az A5-ös Audi, Meg a Laguna Coupé tök más kategória. Nem 4 ajtós sz@rok, hanem szépségdíjas luxuskupék, aminek van piaca.”

    A hozzászólásodból 2 dolgot tudok leszűrni.
    Fogalmad sincs mit jelent 325 lóerő 4 keréken, még akkor is ha 1,7 tonna az autó.
    A másik, hogy Te is fanatikus Opel utáló vagy. Ráadásul csapkodsz itt a levegőbe vakon! :)

    Senki nem beszélt arról, hogy a nevezett két coupe csúnya lenne, vagy ne érnék meg az árukat! Fogod???
    Arról van szó, hogy az újságíró meglátásával ellentétben az OPC Insignia nincs túlárazva.

    Ha figyelembe veszed, hogy a Renaulthoz hasonló Insignia, ami nem négykerekes, és teljesítményben is jóval szerényebb mint az OPC akkor 9 millió körüli árat kapsz!
    OPEL Insignia 2.0 T Cosmo (220 LE)—8,7 millió
    A Laguna 4 miliióval hosszabb!

    Ha az Audi A5-höz igazított Insigniát akarsz akkor ugyanennek a 2.8 motornak a visszafogottabb változatát kell venned, ami viszont 4,3 millióval olcsóbb az A5-nél!
    OPEL Insignia 2.8 V6 Sport AWD (260 LE)—-10,7 millió.

    A coupe forma felsőbbrendűségét és az Audi minőségét, presztízsét nem firtatva, az Insignia a szakma szerint is az egyik legszebb 4 ajtós most a piacon.

    Az 1,7 tonna sok -e vagy kevés, a 6mp sok -e vagy kevés az lehet vita tárgya. Szerintem egy széria családi limuzintól egyáltalán nem rossz. Egy igazi sport autóhoz meg fölösleges hasonlítani.
    Csak házon belül, a Speedster is lealázza a 2.0Turbós motorral.
    Azt tudom neked javasolni, próbálj meg mindent a helyén kezelni, ne keverd a kategóriákat, és kevésbé torz kép fog benned kialakulni az autókról! :)

  • Mini Cooper S

    Ez nehéz? Akkor a Mini Cooper S méretéhez képest dög nehéz! A Cooper S TERHELETLENÜL 1205 KG! ÉS még nem is összkerekes!

  • Schumi33

    Tazzz: az hogy vki melyik márkát utalja saját szuverén dolga, de azért egy GT-R-el ne hasonlítsunk már össze egy sz@ros opelt(a Veyron -al meg főleg ne). Egyébként tudhatnád hogy a 4X4 nem feltétlenül előny versenypályán: hogy lehet az hogy a Focus RS picivel jobb időt megy a Hungaroringen , mint az ÖSSZKEREKES evo X, vagy WRX STI.
    Alesifan: már meg ne haragudj de sztem te kevered a kategóriákat. Opelt Audival semmiféleképpen nem illendő összehasonlítani.
    És végül tótlacihaverom: az hogy te a kötöttpulcsidba, szódásszeművegben, anyu számítógépe mögül k@rva kemény vagy az itt nagyon nem menő. Tudod ezen a portálon -általában- mindenki elmondja a véleményét, szidja vagy dícséri az adott autót, de nem egymást anyázzunk. Ugyhogy vedd ki a seggedből a fejed és huzz el délre, vagy nőjjé fel-41 évesen ideje lenne!(jaj bocs tudom ez az IQ-d)

  • Alesifan

    Schumi!

    Szerintem bölcsebb lennél, ha nem járatnád le magad a hozzászólásaiddal! :)
    Sajnos nagyon ostobán állsz a kérdéshez!

    Mi az, hogy neked jogodban áll szarozni valamit, de más ezzel szemben nehogy már vegye a bátorságot és összehasonlítson mondjuk egy Audit az Insigniával!?
    Vicces vagy.

    A sportkocsikról sajnos nem sok lövésed van.
    Ha elballagsz a Garázs TV oldalára magad is megnézheted, hogy Turán Frici az Evo-val és az Sti -vel is jobb időt futott mint az RS-el.
    Sőt, még egy jócskán gyengébb Astra N-es dízellel is megfutotta az RS idejét,pedig mint a felvételből is kiderül -1 fok volt, és egy kopott gumi volt az Astrán.
    Persze egy épített versenyautó, ami alatt versenyfutómű van és verseny váltó, az mást tud mint az utcai autó, így én nem is kívánom az RS-t és az N-es Astrát egymásoz hasonlítani. Szerintem buta felfogás egy utcára szánt sportos családi autót egy másikhoz hasonlítani, hiszen a kutyát nem érdekli, hogy az RS 2 tizeddel többet tud-e mint az OPC, vagy fordítva.
    Akik ezeket az autókat veszik azok a márka fanatizmusuk miatt veszik. Nem érdekli őket, hogy a konkurencia mit és mennyiért ad! Sőt az sem érdekli őket, hogy 11,5 millió, vagy 12,2 az ára…

    Másfelől azt tudom javasolni, hogy tedd félre az Opel utálatodat, menj el valamelyik Opel kereskedőhöz, és ülj be az Insigniába. Taperold körbe, és ha van rá mód próbáld is ki! Hidd el megéri.
    Ha ezt megteszed, talán érteni fogod azt is, hogy egyesek (és sokan mások is) miért merészelik a VW-hoz, vagy uram bocsá’ az Audihoz hasonlítani. (Ez az Opel már nem az az Opel!)

    És mielőtt nekem állnál, hogy menjek el az Audit megnézni…..khmmm… megtettem! Nagyszerű autó.

  • Schumi33

    Alesifan!

    Annak oka van hogy miért utálom az opelt. Volt már-régen- 2 db sajna (bölcs szerelői javaslatra) , de ebbe ne menjünk bele. Lényeg hogy soha többé.
    Kérésednek egy pár hónapja már eleget téve kipróbáltam egy új Insigniát. Korábban ért. vez. voltam egy szalonban és 3-4 havonta Pestre kellet járni “konkurencia elemzésre”(nagyon komolyan hangzik). Így volt alkalmam kipróbálni már rengeteg autót, tehát nem kéne lehülyézni.
    Az hogy az Insignia utólérte anyagminőségben a Passatot, a Lagunát… azt aláíróm. Rég nem volt erre opeléktől példa. Sőt még a dizájn is sokat fejlődőtt OK
    De attól még csak egy opel: ami olyan a németeknél, mint a japánoknál a suzuki – a legalja.
    Azzal amit a márkafanatizmusról írtál sztem is igaz, de tartom magam ahozz hogy ennyi pénzért Magyarország “pénzes geci” rétege nagy presztizsűnek hitt audit, bmbt fog venni. És ez nem csak itthon lesz így.
    A köridőkről meg annyit hogy 1-2 tized különbség nem jelenti azt hogy 4WD rulez. Sőt inkább az ellenkezőjét.
    Szted miért van az hogy a BMW, a Renault, inkább más lehetőségeket keresnek: négykerék kormányzás.
    Javaslom próbálj ki egy ilyen autót be fogsz sz@rni(-már bocs:), mindamellett könnyebb, olcsóbb, takarékosabb, ja és nem emészti fel a hajtásrendszer a teljesítmény egy részét- itt sem érzik a 325 lovat(cikk).
    De ha már négykerékhajtás : az új GTR hajtása sztem is k+rva jó(leszámítva azt a kis bakit a rajtelektronikával), mondjuk ez mástészta.
    Végezetül ha úgy tünt Audi fan vagyok nem igaz, sztem az A3 nem több, mint egy golt.
    (jajdejó most majd jönnek az audisok)

  • Gabbi75

    Kedves Alesifun:A megane R26R az elsőkerekes sportautók pályacsúcsát tartja több pályán is. Olyan nagyszerű autókat maga mögé utasitva mint a focus rs, új Camaro440Le,Audi S5,Honda nsx,Porsche Cayman,Nissan 350Z, Seat Leon Cupra 360Le és Subaru impreza Sti.

  • Schumi33

    Na végre egy értelmes hozzászólás. Javaslom én is a fastestlap.com oldalt, tanulságos magyarország francia és olasz autó utálói számára. Menjetek és művelődjetek!

  • megint

    Schumi33, azért az audi elég jól megoldotta a 4X4-et már egy ideje, most már ugye te is tudod, hogy pl az r8-nál az arány akár 90-10 is lehet a hátsó kerekekre, de nézd meg pl az új A8-at, könnyebb lett quattroval együtt is 150 kilóval mint a többi, szóval nem hátrány ez, inkább előny, sztem nincs gond evvel az autóval, összrakott végre az opel egy minőségi autót, minőségi anyagokból, csodák nincsenek ezt ők sem tudják olcsón adni

  • Balee19

    Maradjunk annyiba,hogy jó autó ez,nem is “drága” ennyiért,jó vásár a kategóriájában,de ennyi pénzért,Én valószínű,hogy nem ezt venném :)
    Az összkerékhajtásról csak annyit,hogy sokkal jobb mint egy hátsó,illetve 1 elsőkerékmeghajtású. nem veri oda a futóművet,jobban is gyorsul,vizes úton nem kapar el stb..

  • Alesifan

    megint:
    A Haldexet is úgy programozzák ahogy akarják…
    Úgy rémlik, hogy az Insignia pl. hátra hajt 65% -ot, elől 35% -ot, de akár egyetlen kerékre le tudja vinni a nyomaték 85 %-át.

    Az R26R nem egy “kibelezett” autó bukócsövekkel? Ha jól tudom olyan 1200kg körül lehet…
    Amúgy állította valaki, hogy a Renault nem csinál jó “tüzes” jószágokat?
    És az a tény, hogy az R26 megy mint a dög miben változtat az Insignia érdemein?

    “tanulságos magyarország francia és olasz autó utálói számára. Menjetek és művelődjetek!”

    Szerintem neked kellene egy pszichológushoz elmenned! Ezt most nem bántólag mondom, csak tanács.
    Az még nem jutott eszedbe sosem, hogy egy autót csak pusztán a saját erényei miatt ismerj el? :)

  • fenderazigazi

    Tényleg nem akarom a kocsit fényezni, mert mindent a helyiértékén kell kezelni, de az biztos, hogy ennyi pénzért ebben a kategóriában nem kapsz ilyen autót.
    Nekem az OPC túl “kemény”, de egy hét múlva veszem át a “sima” 260LE-s verziót minden jóval felszerelve. Ezért a pénzért végigpróbáltam és max egy A6 2.7TDI-t kapnék minden nélkül… vagy egy A4-et ugyanezzel a motorral… Higgyétek el, hogy én is inkább egy Audit rendeltem volna, ha mondjuk 12misi környékén lenne. Viszont az Insigniában a motor mellett AFL lámpák, menetdinamikaszabályzó, automata váltó 4*4, bőr és minden olyan dolog belefért, amivel együtt az Audi,VW vagy BMW is már a 16-17 misit karcolja… Ennyivel egyik sem jobb.
    A másik amit viszont nem értek, hogy miért esik jól az, hogy egy általam nem szimpatizált kocsit csak érzelmi alapon elkezdek fikázni minden tény nélkül… Nekem eszembe sem jutna monjuk a SuperbII fórumokra, tesztekre beírni és leszólni, pedig szerintem az egyik legrusnyább autó. Mégis úgy gondolom, hogy aki ilyet vesz, az biztosan más értékrendel és lehetőségekkel rendelkezik, mint én.
    És tényleg. Ha valaki eddig rühellte az Opel-t legalább most legalább annyi elismerést mondhatna, hogy ez már tényleg nem emlékeztet a régi opelekre…

  • G-Shock

    fenderazigazi, legyen gyereknap: Nem szeretem az Opelt – csakis a GM szarságai miatt -, de el kell ismerni nem lett rossz az Insignia, sem az új Astra, bár az utóbbi hátsó felfüggesztése – számomra – gáz:) De ár érték arányban igazad van.

  • fenderazigazi

    g-shock! :) jól esett:) Soha nem szerettem a fanatikusokat: a fanatikus rajongókat és a fanatikus utálókat sem! Mert nem használják az agyukat. Van olyan ismerősöm, aki a mai napig azért utálja az Audit. mert az csak “tuningolt VW”… pedig az nagyon régen volt. Ha most egy R8-ast meglátok nekem eszembe sem jutna a VW…

  • harmlevi

    G-Shock! Akkor menj el és próbáld ki az Astrát! Hidd el nagyon pozitívan fogsz csalódni abban a “gáz” hátsó futóműben! Velem is így esett pedig én is kételkedtem hogy milyen már…:) De szemernyivel sem tűnt rosszabbnak mint egy focus vagy golf multicsoda, sőt!

  • nov7

    vegyél 1 astrát+subit!!!hogy meri vki össze hasonlitani az astrát az insigniával??és légyszives írd+nekem melyik gyár vall igazat a fogyasztásról?!ya és a focus st 200valahány le.a focus rs azzal már lehet le.öbe,de mint minöség stb abba nem lehet!!!AZ INSIGNIA SPORT LIMUZIN!!!SZERINTEM(nekem jogsim sincs)imádom amugy az oldalt!!!de te elfogult vagy ezzel az autoval. hi

  • Mini Cooper S

    nov 7:
    Az Autómánia c. műsor fogyasztástesztre ment a Hyundai i30 Bluedrive-val, szerintük avval tényleg lehet tartani a gyári átlagfogyasztást átlagos használatban, de ez nem az Isignia OPC-hez tartozik, csak mondom

  • voszi

    insignia vásárlás előtt állok, noha nem hiszem, hogy ez most opc lesz. mindenestre érdekelt volna sokminden a kocsiról. sokat meg is tudtam, a fotók is nagyon jók lettek, én ezt mindenképpen a cikk javára írnám.

    viszont én is úgy érzem, hogy az autó sportossága nem lett részletesen bemutatva, alig tudtunk meg arról valamit, hogy mit tud a kocsi. egy ilyen autónál ugyanis jobbára csak ez számít – sztem.

    sztem az insignia egy jó lépés afelé, hogy az opel felfejlődjön a valódi prémium márkák mellé. az audi és a bmw is csak olyan szintű tucatautó volt egykor, mint az opel a közelmúltig, és jórészt most is. (sőt, régen éppenséggel előfordult, hogy az opel járt ezeknél előrébb.) de felfejlődtek. az opel-nek is ezt kell tennie, ha nem akar elsüllyedni a kínai stb. tucat járgányok mellett.

    a kocsi paramétereit nagyon is jónak látom, nem értem ezt a vihar a biliben-t, hogy miféle más kocsikkel vetik egybe egyesek. sztem nem baj, hogy nehéz, ez nem egy pille romboló. az egy másik kat. a 6 mp meg épp annyi, amit a 335-ös bimmer és a 350-es merci is produkál. ezek a vasak ezzel a tüdővel ennyit tudnak. nem kevés.

  • Roleegsi

    Sziasztok!
    Már ne haragudjon kedves újságíró úr, de ennél OPEL gyűlölőbb szöveget csak akkor írhatott volna ha trágár szavakat is a szövegbe illeszt! Szánalmas…
    Az ilyen embereket egyszerűen nem tartom “embernek”!

    Kezdjük az elején…
    A hangja azért ilyen, mert ez az autó ennek a típusnak a sport változata ha nem tűnt volna fel!!!
    Ha valaki nem akar sport autót (325 LE-vel mégis minek nevezhetnénk???), akkor ne tegye!
    Ha beülsz egy Ferrariba (most ne szóljatok le, nem azért említem egy lapon az Insignia OPC-vel, mert úgy gondolom, hogy ugyan az a KATEGÓRIA, hanem azért mert az is egy sport autó), akkor ott is az lesz mindjárt az első dolgod, hogy lefikázod a hangját? Aki nem szeretné egy 2.8 V6-os turbó motor hangját hallgatni, az ne vegye meg a sport verziót!!
    Ennyire egyszerű!!! Annak ott van a sima nem OPC változat 2.8 V6 turbo… azon nincs sportauspuff, és nincs is ennyire kihegyezve!
    Szóval akkor miről is beszélsz??? Zavar, hogy sportkipufogó van egy sportautón??? Kezeld már a helyén a dolgokat jézusom!!!

    Kátyúra vigyázni??? Láttál te már olyan sortautót amit 13 collos felnin 175/95-ös ballon gumin adtak ki??? Hát hol élsz te???
    Meg az sem biztos, hogy az autóval a magyar piacot célozták meg… vannak kétségeim affelől, hogy így lenne.
    Én németországban élek, itt szinte nincs is kátyú… érdekes nem???
    Vagy a magyarok kedvéért, az oda vitt példányokon talán legyen a fent említett gusztustalan méret is elérhető???

    Etetni kell a lovakat… MELYIK AUTÓBAN NEM??? MESÉLJ NEKEM! Melyik sport autó, aminek 2.8-as V6-os turbós motorja van, melyik???? melyik nem eszik ennyit???
    Meg egyébként is??? Hogy lehetsz olyan hülye, hogy egy sportautó fogyasztásán csodálkozva azt mondod, hogy nem gazdaságos… jézus isten… mitől is lenne az? A 325 LE-nek kéne gazdaságosnak lennie ami egy majdnem 1.8 tonnás kasztnit repit 100 km/h-ra 6 sec alatt???
    Tisztában vagy te azzal, hogy milyen kocsiról is írtál cikket?
    Mert én nem hinném…

    Kinek készült??? És te nem érted ki veszi meg???
    Hát biztosan nem egy Opel gyűlölő majom, már ne haragudj…
    Az veszi meg aki erőt szeretne vinni a hétköznapi életbe, és ezt meg is teheti… mint itt kint oly sokan.
    Ha tudni akarod, sztem az Opel annyira telibeszarta a magyar célközönséget, meg a te véleményedet is, hogy az hihetetlen…
    Szóval ne lepődj meg azon, hogy mások is az év autójának titulálták!
    Amúgy senki sem kért meg rá, hogy megvedd! Pláne arra nem kért meg senki, hogy itt ócsárold, ahelyett, hogy érdemben írtál volna az autó pozitívumairól, amik nem éppen a fogyasztásban és ahangerejében nyilvánulnak meg (izlések és pofonok, mert ha én már ezt az autót választanám, ami sport autó, biztosan nem lepődnék meg azon, hogy hangos… sőt! imádnám minden percét, hogy hallgathatom).
    Tehát szedd össze magad!!!

    A sok értetlenkedő Opel gyűlölőnek meg annyit, hogy nem biztos, hogy ez az a márka amit gyűlölni kéne, hiszen nem halálhozó, biztonsággal nem törődő kotlákat gyártanak, hanem igenis biztonságos járműveket!
    Az meg hogy valakinek nem tetszik, hát istenem, ízlések és pofonok!

    Nekem 4 évig volt F-es Opel Astra-m, és nagyon is meg voltam vele elégedve… tudjátok az öreg autók akkor hálásak ha foglalkoznak is velük, nem csak ráverünk éves szinten 20.000 Ft-ot, és elvárjuk, hogy pörögjön a jószág… ne keverjük már össze az új autókkal őket, hiszem már közelebb vannak a 20-hoz mint a 10-hez (évjáratban a gyengébbek kedvéért).
    Szóval én költöttem is rá, és meg is hálálta! Sosem hagyott cserben és erős is volt (hiszen új szivet is kapott :D, de ez más tészta).
    Köszönöm a figyelmet!
    Sziasztok!

  • crystalfusions

    egyik kép alatt ezt olvasom “Csak a fejem nem fér el”
    …hát sztem meg ülj a tetöre vagy vágasd le a fészek hajad a kobakodrol Rácz.

Veszett gyors lesz az Opel új villanyautója, az Ampera-e

Szeptemberben mutatja be kompakt elektromos modelljét az Opel. Az Opel Ampera-e sportos menetdinamikát és fejlett kapcsolódást szolgáltatásokat ígér.

Elindultak a világ első önjáró taxijai

A világon elsőként a szingapúri közutakon álltak szolgálatba vezető nélküli taxik. Ingyen lehet kipróbálni őket.

F1: A McLaren és a Merci is új motort kap

A Ferrari mellett a Honda és a Mercedes is frissített erőforrást visz a Belga Nagydíjra. A Honda hét zsetont költött el Spa előtt.

Lenyomja az ördögi hangú Jaguar az örökös király Porsche 911 Turbót?

Jaguar F-Type SVR a Porsche 911 Turbo ellen. Az angol erősebb és nehezebb, a német könnyebb, és valamivel kisebb a teljesítménye. Viszont ott van benne hosszú évtizedek munkája, ami lehet, hogy sokat nyom a latba.

F1: Vandoorne is mehet a Renault-hoz

A McLaren neveltje biztosan nem vár, ha a wokingi csapatnál nem kap versenyzői ülést 2017-re. Akár a Renault-nál is kiköthet a belga szupertehetség.

Top 10: Bestiális génekkel beoltott békésnek tűnő típusok

Imádjuk a “sleeper” kategóriát. Amikor egy unalmasnak tűnő, egyterű, kombi, családi izé lemezei mögött hemzsegő lóerők mutatják meg csicsás, drága sportautóknak, hogy mindig résen kell lenni, mert a külső nem minden.

Nem hiszed el, mivel van tele a padlás ennél a gyűjtőnél

Peter Lee házának tetőtere a világ legnagyobb Transit-gyűjteményét rejti.

Felfoghatatlanul fejlett a legújabb Tesla

Újabb hajtáslánc-variációval rukkolt elő a Tesla: a P100D használattól függően elképesztő gyorsulásra vagy extrém nagy távolság megtételére alkalmas.

F1: Tragédia, ami Schumacherrel történt

Volt csapatfőnöke, barátja, Ross Brawn rendszeresen látogatja Michael Schumachert, de ő is csak imádkozni tud a hétszeres bajnok versenyzőlegenda felépüléséért.

F1: Mindkét Nico glóriát kap

A Belga Nagydíj edzésén a Force India is pályára küldi a fejvédő keretet, most első ízben teszteli az eszközt egyszerre két csapat.

F1: Magnussent megint ejthetik

A renault-s Kevin Magnussen ugyan igyekszik mindent megtenni a 2017-es folytatásért, de úgy tűnik, hogy sejti, ez nem lesz elég. Remény helyett dac van benne.

Fotókon, ahogy Moszkvát ellepte a víz

Mintha egy világvége filmet néznénk, olyanok ezek a fényképek, amik nemrég készültek az orosz fővárosban.