Cruze: Nagy dízel, kis pénzért

Teszt: Chevrolet Cruze 2,0D LT

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2010.01.08. 20.00

Eleinte a Chevrolet nagy ragtapasz emblémája idegenül feszített a kocsik elején, de mára megtanultuk, hogy a Chevrolet az átlagember számára is elérhetővé vált. A Cruze-ra nézve már egyáltalán nem érezni, hogy “nahát, hogy igyekeznek ezek a koreaiak!”.


Tanulságos, hogy egy-egy márka megítélése az idők során mekkorát tud változni. A Chevrolet idehaza hosszú időn át álom volt csupán. Hatalmas méretek, igazi amerikai hangulat jutott eszünkbe a márka nevének hallatán. Aztán nem is olyan régen a nagy GM magába szippantotta a Daewoo-t, amely bekerülve a nagy közös olvasztókemencébe gyorsan új nevet és személyazonosságot kapott.

Cruze: Nagy dízel, kis pénzért 1

A képre kattintva a gyári galéria nyílik meg

Hátrafelé lejt

Hátrafelé lejt


Eleinte a Chevrolet nagy ragtapasz emblémája még idegenül feszített a kocsik elején, de mindenki megtanulta, hogy a Chevrolet már az átlagember számára is elérhető távolságba került.

Most pedig megint változott valamelyest a kép, a Cruze teljesen felnőtt, ránézve már egyáltalán nem érezni azt, hogy ja, ja, látszik, igyekeznek ezek a koreaiak. Egy remek kinézetű, egyedi hangulattal rendelkező, jó vételnek ígérkező típus néz szembe velünk. Nézzük a részleteket!

Az Astra alapjaira épülő modern, kissé talán agresszív formájúra rajzolt autó kívül amerikai, belül pedig még az európai vásárlók igényeit is maradéktalanul kielégíti. Az acéltest formás, a hangulattal, berendezéssel sem lesz nagyobb bajunk, ez hamar meglátszik rajta.

Biztonság
A Chevrolet Cruze magabiztosan hozta az ötcsillagos eredményt az EuroNCAP töréstesztjein. Frontális ütközésre maximális pontszámot kapott, a tesztbábuknak az ütközésekkor hajuk szála sem görbült. Ugyanilyen jó eredmény jött ki az oldalütközésnél és az oszloptesztnél is. Az autó 96 százalékos eredménnyel végzett ebben a műsorszámban. Gyermekvédelmét a szokásos tájékoztatási hiányosságokkal indokolva 84 százalékosra értékelték. Bővebben ide kattintva olvashatnak az eredményről.

Első osztályon

Ez a legjobban felszerelt modell

Ez a legjobban felszerelt modell


Az elöl ülőknek nincs okuk panaszkodni, ha lábtérről, kényelemről kérdezik őket. Fűthetőek a hosszú távon is kényelmes, masszív bőrülések, a klíma automata. A könyöklőben USB csatlakozó várja az adatutaztatón tárolt zenéket, a költségvetésbe a szabványos 3,5 mm-es jackdugó is belefért.

Jó dolga van a vezetőnek is. A formás, gombokkal gazdagon megáldott kormány ki-be, fel-le is mozgatható, az ülés emelhető, a működésükben, logikájukban, elrendezésükben egyaránt jellegzetesen opeles műszerek, kapcsolók határozottan jól néznek ki.

Nyomogassuk

Feláras navi

Feláras navi


A fűtés-hűtés és a ventilátor-szabályzó tekerőgombok szép nagyok. Olyannyira, hogy akaratlanul, térddel is lehet rajta fordítani.

Veszélyes helyre került a menetstabilizáló kapcsolója is, amelyet a jobb egyben ülő véletlenül ki is tud kapcsolni. Szerencse, hogy a műszerfalon lévő lámpa hamar elárulja a gaztettet.

Ablakemelőkből csak félautomata jutott a Cruze-ba, lefelé nem kell végig nyomva tartani a gombot, de felfelé már a gombkezelő felelőssége, ha valakinek becsípi a fejét a záródó üveg.

Kellemes kék

Kellemes kék


Ha tehetném, a világ összes kék színben játszó műszerfalát szép nagy gúlába rakatnám, megöntözném benzinnel, majd meggyújtanám a hatalmas halom négy sarkát.

Ezután nehéz bevallani, de a Cruze kékes derengését mégsem tudtam tiszta szívből gyűlölni. Sőt, határozottan tetszett. Persze ez nem is az az idegtépő kék, hanem valami sokkal lágyabb, kellemesebb árnyalat.

Filmen így néz ki az autó:

Egy sorral hátrébb már nem ilyen fényes a helyzet. A határozott, dögös forma oltárán feláldozták a hátsó fejteret. Itt az átlagos magasságú utas már fejbúbbal jó eséllyel súrolja majd a tetőkárpitot és a kilátás sem az igazi a második sorban.

Gombnyomásra kinyílik a csomagtartó

Gombnyomásra kinyílik a csomagtartó


A Cruze csomagtartója 450 literes, amely átlagosnak mondható. El lehet vele éldegélni, csupán a hasznos térbe alaposan benyúló csomagtartófedél-zsanérok miatt kell nagy odafigyeléssel pakolni.

Kár a mechanikai spórolásért, de bízzunk benne, hogy ha majd az autó árát nézzük, nem fogunk emiatt sopánkodni.

Motor, fogyasztás

A gyári adatok szerinti 5,6 literes, vegyes használat mellett elérhető átlagfogyasztást nem hinném, hogy a valóságban is el lehet érni. A közösen leautózott bő ezer kilométer alatt 6,3 literes átlagfogyasztást mértünk. Nem rossz eredmény még úgy sem, hogy ennek nyolcvanöt százalékát országúton intéztük. Városban erre még bátran rá lehet számolni pár litert.

Kétliteres dízel

Kétliteres dízel


Az ötgangos manuális váltó fokozatai igencsak hosszúak, így autópályán nem érezni kínzó hiányt a hatodik miatt. Városban a kapcsolások már igényelnek egy kis megszokást, mert ha takarékos vezetést tervezünk, és ennek megfelelően váltunk, könnyen eshet a motorfordulatszám kritikusan alacsonyra.

Ilyenkor gyötrelmesen legyengül az autó, úgyhogy hamar leszokik az ember a gyors felkapcsolásokról. 1500-as percenkénti fordulattól már nincs baj a 150 lóerős dízellel, innen már szépen, határozottan húzza a kasztnit, még sok emberrel, csomagokkal is.

Határozott futás

Kívül amerikai, belül európai

Kívül amerikai, belül európai


Tetszett az autó futóműve is, pedig az év végi túra miatt a nagy népi Románia útjaival kellett megküzdenie. A tekintélyes méretű, tizenhét colos kerekek – nem is tudtunk hozzá hóláncot szerezi az ismerősöktől – a legtöbb hibát kivasalták, és a futómű is teljesen felnőtt, komoly nagyautós hangulatot adott a végtelennek tűnő utazásnak. Nem okozott csalódást jeges úton sem, ahol a helyiek – nyílván nem téli gumival – egymás után hullottak az árokba.

A csinos formát, jó motort, szép belsőt, ügyes futóművet szerettük, a fura áttételezésű váltót megszoktuk, a szűk hátsó részben pedig nem töltöttünk túl sok időt. Így az autó 5 450 000 forintos árával tényleg jó vételnek tűnik. A minden extrával teletömött tesztautó ára is egy hajszállal 6,2 millió forint alatt van. Természetesen van nála jobb autó, de azt ennyiért biztosan nem lehet hazavinni.

Kattintás után jönnek a számok, milliméterek, forintok


Műszaki adatok -Chevrolet Cruze 2,0D LT
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1991
Furat x löket (mm) 83 X 92
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 110(150)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 320/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10
Végsebesség (km/h) 210
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,8
Vegyes (l/100 km) 5,6
CO2 kibocsátás (g/km) 149
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4597/1788/1477
Tengelytáv (mm) 2685
Csomagtér (liter) 450
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1427/503
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 215/50 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 5 450 000
Tesztelt autó ára (forint) 6 175 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt találhatóak
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10) 8 pont


Mellette – Ellene
  • divatos forma
  • takarékos
  • jó ár
  • korrekt belső
  • hátul szűkös fejtér
  • nagyon hosszú váltófokozatok

Kommentek

  • Mini Cooper S

    Nekem nagyon tetszik

  • megint

    Egész pofásan néz ki, az első lámpa viszont ismerős

  • zippofcy

    Mégis hogy a francba lehetne a gyárilag megadott átlagfogyasztást városban elérni ???
    Melyik autó képes erre?

    Ennek a gyárilag megadott városi fogyasztása 7 liter.
    Dízel esetében ehhez még hozzá kell adni az egynegyedét (benzinesnél az egyharmadát) hogy a valós értéket megkapjuk.

    Vagyis ez az autó városban 8-9 liter gázolajat fogyaszt.

    Csókolom.

  • G-Shock

    zippofcy, nagyon egyszerűen: lassan hajtasz, miközben valaki segít tolni:) Nem tudom mit akartál kihozni ebből. A valós fogyasztás nagyon függ ez embertől és a hatótávtól. Én 4 személlyel telepakolva egy 1400km-es úton még alá is mentem a gyári fogyasztásnak – természetesen az oda vonatkozónak:)

    Ez is a marketing része. A kocsi képes rá, maximum a körülmények nem olyanok, amiben használod nap mint nap. Nem tudom hogyan lehetne egyáltalán pontosabb adatokat adni, elvégre nem csak országonként de azon belül is mást jelent egy pesti, debreceni, pécsi vagy egri városi használat.

  • a.szorenyi

    Kedves zippofcy! Ez nekünk szól, vagy csakúgy közhelyszerű igazságként írtad, mint pl. a férfiak zömmel kedvelik a nagymellű nőket? Merthogy a cikkben pont az szerepel, hogy a 6,3 literes mért értékre rá kell számolni városi fogyasztásként még pár litert.

  • Whiskey2

    jó lett a forma-dizájn.

  • acsa

    Lusta vagyok megnézni: van a kocsiban, vagy rendelhető hozzá füstszűrő? És a kisebb dízeles változatnál?

  • bdfhz

    Nem cigaretta ez! :-) A honlapjuk szerint sajna mindkét dízel csak Euro-4-es. Amennyire láttam, nem is rendelhető részecskeszűrő, bár túl sokat nem kerestem. Szeptembertől (vagy 2011. januártól?) csak EURO-5-ös autók helyezhetők forgalomba, így hamarosan a Chevrolet-kban és a Daciákban is megjelenik a részecskeszűrő.

Első vezetés – Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

A legcukibb SUV: Suzuki Ignis

Egyenesen Japánból jön az új Suzuki Ignis, hogy alaposan megkavarja, amit eddig az Ignis-ről gondoltunk

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.