Dízel Stepway, a kipucolt Dacia

Teszt: Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2009.10.19. 08.10

A California esetében az a kérdés, hogy egy Ferrari elbír-e ennyi praktikus vonást, mint a nyitható keménytető és a nagy csomagtér. A Stepwayjel a Dacia megfordítja a dolgot: mennyire lehet stílusos vagy jópofa az olcsósággal definiált román autó?


Brazil találmány

Sok nő megnézte magának, nem hitték román autónak

Sok nő megnézte, nem hitték román autónak


Először idén februárban akadtunk egy meglepően menő Daciába. A Renault Sandero Stepway a brazil Renault-üzem piac találmánya, az autó Isaura hazájában és a szomszédos Argentínában kifejezetten kapós. A kollégák Mioveniben úgy gondolták, ilyet ők is tudnak, ezért a modell az itteni márkanéven, Daciaként is megjelent.

Rendelhető még néhány kiegészítő, de a gyár alapvetően tetőcsomagtartó-alaprudakkal, alufelnivel, ezüstszínű lökhárítóbetétekkel, fekete fényszóróbetétekkel, ezüstös bevonatú tükrökkel díszíti a Sandero Stepwayt.

Stepway: mennyi a felár?

Két centivel magasabb a többi Sanderónál

Két centivel magasabb a többi Sanderónál


Sokat hozzátesz a látványhoz a sárvédőket óvó műanyag ív és a nagy fekete lökhárítóbetét, amit mindenki értékel, akit hagytak már ott végighúzott lökhárítóval. Belül szürkére színezett dekorelemek dobják fel a hangulatot, és ezt nem a sajtóanyagból idézzük, hanem így gondoljuk.

Kerek 300 ezer forint az árkülönbség az Ambiance és a Stepway kivitel között, amit az utóbbiban alapáron járó alufelni és légkondi a látványelemnek és a többi apróság nélkül egalizál.

Nincs 4×4

Városi autó maradt a Sandero

Városi autó maradt a Sandero


A magyar aloldalon a mindennapi kaland és a szabadság szele a fő üzenet, amivel ráéreztek arra, miért vesz valaki szabadidő-autót vagy legalább egy kicsit annak látszó Daciát. Az autóvásárlással sokan eleve olyan lehetőségekre adnak választ, amik sosem következnek be, lásd az aszfalton diffizáras, terepváltós Cayenne-nel elhúzó szőkeségeket.

A szabadidő-autóktól remélt legyőzhetetlenségbe ne éljük bele magunkat! A Stepway mindig elsőkerék-hajtású, a Lada Niva ellen hadba küldött, ARO-utódnak szánt terepjáróval csak jövőre jelentkezik a Dacia.

Plusz két centi

A Stepway kalandot és szabadságot ígér

A Stepway kalandot és szabadságot ígér


Amiben bízhatunk, az a két centivel megemelt hasmagasság és a Sandero olcsósága, illetve primitív és erős futóműve: tökön-paszulyon átvágva sem kell félteni, ami nem elhanyagolható tényező.

Kellemes meglepetés volt a román autón a Continental PremiumContact abroncs, de aki tényleg elhagyná vele az aszfaltot, az cserélje le őket kevésbé sportos gumikra. A széles, peres kerék felfekszik a sárra, fűre és hamar vége a dalnak, mivel önzáró differenciálmű vagy legalább egy elektronikus kipörgésgátló sincs.

Sopánkodni szokás a dízelek felárán, de erre a túloldalon sem lesz szükség. A Sandero ára és fogyasztása egyformán alacsony


Kár fanyalogni a terepezésen, mert a marcona Stepway a többi műanyaggal körülvett kiskocsihoz hasonlóan nem dzsip, csak egy kis ráfordítással jóval vonzóbbá tett második autó. Városban a kényelmes rugózás és a magas építés megkönnyíti az életet, könnyű parkolni akár járdán is.

Egész kényelmes

Jól néz ki

Elfogadható a 320-1200 literes csomagtér


Belső méreteivel, normális csomagtartójával és hátul is kényelmes térkínálatával a Sandero agyoncsapja a sokkal drágább városi kisautókat. Belül az állíthatatlan ülésmagasság és a kormány ellenére úgy-ahogy kényelmesen el lehet helyezkedni, a nagy ülések komfortja sem vészes.

Olcsó és kemény minden műanyag, de időtálló és ezt sem kell félteni. A Sanderót vezetve nem a puritánság zavart, inkább a Stepwayből kispórolt fedélzeti számítógép, a hiányzó zseb az ülések hátulján és a ritka béna tárolóhely a váltó előtt, amiből minden kiborul az első kanyarban.

Nagyon jól néz ki a Sandero

Városban sem eszik hat liter felett


Mivel az ülésnek nincs oldaltartása, a vezető ilyenkor a szervós, de elég nehezen járó kormányba kapaszkodhat, az utas meg oldja meg, ahogy tudja. Az autó nem valami fordulékony és a kormányon is sokat kell tekerni a két végállás között, van mivel elfoglalnia magát az embernek.

Nem megy, nem fogyaszt

68 lóerőtől kár jóra számítani, a turbódízel 160 Nm-es nyomatékával kell gazdálkodni. Amit a motor tud, azt alig alapjárat fölött megadja, 3000 fölé húzatva már csak kínlódik a dízel. Szerintem egyre többen vannak, akik inkább ráérnek, csak ne keljen sokat tankolni.

Ezüstös műanyag igyekszik feldobni

Ezüstös műanyag igyekszik feldobni


A dízel Sanderóval nem érdemes spórolni, mert nálunk városban, bő gázzal is csak 5,9 litert fogyasztott. Kicsit is kímélve Budapesten sem enne többet 5-5,2 liternél, amit az 1,5 dCi blokk már több Thaliában és a Logan szedánban is bizonyított.

Megdöbbentő, mennyivel dinamikusabb a 86 lóerős Sandero dCi, de a kipucolt Stepway nem kapható az erőseb dízellel. A rezonáló, dörmögő dízelmotor mutatja, hol a helye a Daciának a Renault kínálatában, ugyanez a motor jóval kulturáltabban működik a konszern drágább autóiban.

 

A titokzatos Gizike jóvoltából előállt a gyári képek galériája

3,1 millió forint a dízel Stepway

3 140 000 forintba kerül a dízel

3 140 000 forintba kerül a dízel


Ha a Sandero Stepway dCi árából kellene hasonlóan sokat nyújtó konkurenst választani, akkor hátrakullognánk a használttelepre, mert új autóban, listaáron esély sincs valami hasonlóra bukkanni.

Légkondival, elfogadható felszereltséggel és persze dízelmotorral 3 140 000 forintba kerül a Sandero, amely méretei alapján, ötajtós Loganként a kompakt autók közé tartozik. Megbocsáthatatlan viszont az oldallégzsák hiánya, ami az árlista szerint épp a kipucolt Stepwayhez nem rendelhető, pedig az első övfeszítőkkel együtt ötvenezret mindenképp megérne.


Műszaki adatok – Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1461
Furat x löket (mm) 76 X 80,5
Hengerek / szelepek száma 4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 50(68)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 160/1700
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 16,7
Végsebesség (km/h) 150
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,8
Vegyes (l/100 km) 5,3
CO2 kibocsátás (g/km) 140
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4020/1746/1534
Tengelytáv (mm) 2588
Csomagtér (liter) 320-1200
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1141/474
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 50
Gumiméret 195/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 3 140 000
Konkurensek (forint) 0
Tesztelt autó ára (forint) 0
A szériafelszereltség fontosabb tételei ITT!
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Ízlés dolga, de a Stepway annyira jól néz ki, hogy akár azok is elgondolkodhatnak rajta, akik sosem vennének Daciát. A terepesre vett optikával együtt a Sandero egy tágas és olcsó autó, amely sokat nyújt árához képest, csak ne legyenek túlzott igényeink.
Pontszám (max. 10) 7,75 pont
Mellette – Ellene
  • Nem úgy néz ki, mint egy román autó
  • Nagyon keveset fogyaszt
  • Alacsony az ára
  • Tágas a belső tere
  • Sokat bír, nem kell félteni
  • Komótos a gyorsulás
  • Hangos a dízelmotor
  • Nagy az oldaldőlés
  • Pontatlan a kormányzás
  • Túlzott spórolás pár apróságon (pl. ablaktörlő, rakodóhelyek)

Kommentek

  • Mini Cooper S

    Nem rossz, nekem tetszik

  • Csege7

    Nekem is bejön, sokkal pofásabb a “mezei” Sanderonál. Az ára is jó szerintem, viszont a dízel 68 lóereje elég hurkának tűnik. Ugyanazen az áron az erősebb dízellel ütős lenne.

F1: Az őrült Verstappenből plakáthős lett

Naná, hogy nem maradhatott mém nélkül Max Verstappen belgiumi ámokfutása.

Ikarus buszok a Balkánról?

Lelkes buszfanatikusok és a tömegközlekedés iránt rajongók már minden bizonnyal találkoztak a volt Jugoszláviában készülő Ikarus buszok történetével.

F1: Schumacher beköltözött “a nappalijába” – videó

Michael Schumacher 24 évvel ezelőtt a mai napon aratta első Forma-1-es futamgyőzelmét a Belga Nagydíjon. Hosszú sorozat indult.

Két részre szakadt az F1 Verstappen miatt

Megoszlanak a vélemények Max Verstappen Belga Nagydíjon bemutatott vezetéséről.

Filléres eszköz traffipax ellen

A rendőrségnek 15 milliárdjába került, de pár ezer forintos kütyüvel semlegesíthető a VÉDA.

Fényűző és tágas a csúcs-Škoda belső tere!

Holnapután itt a világpremier, de a Škoda Kodiaq nem tudott várni, és feltárta legbelső titkait a közönség előtt.

Zsiguli-motoros quad eladó, ezt látni kell

Ezúttal semmilyen vicces tartalom nincs a nap hirdetésében, erre az épített quadra mi is rácuppantunk.

F1: Aki nem teljesít, attól elköszön a Ferrari

Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke újra megfenyegette a csapatát. Nagyon elégedetlen a vezér.

700 millióba fáj a világ legszebb ökoautója

A tavasszal bemutatott Pininfarina H2 Speed tanulmány hamarosan gyártásba kerülhet. Tíz darab készül belőle, egyenként 2,2 millió euróért.

F1: Csütörtökön dől el Magnussen indulása

A Belga Nagydíjon csúnya balesetet szenvedő Kevin Magnussen edzője szerint a pilóta biztosan ott lesz Monzában, de az az FIA-n múlik, hogy vezetni is fog-e.

F1: A Renault motorja beérte a Ferrariét

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint a Renault erőforrása mostanra a Ferrari szintjére ért.

F1: Bottas két évet kapott a Williamsnél?

Sajtóértesülések szerint Valtteri Bottas újraszerződött a Williamsszel, a csapattárs kérdése viszont még nyitott.