Brazil találmány

Sok nő megnézte magának, nem hitték román autónak

Sok nő megnézte, nem hitték román autónak


Először idén februárban akadtunk egy meglepően menő Daciába. A Renault Sandero Stepway a brazil Renault-üzem piac találmánya, az autó Isaura hazájában és a szomszédos Argentínában kifejezetten kapós. A kollégák Mioveniben úgy gondolták, ilyet ők is tudnak, ezért a modell az itteni márkanéven, Daciaként is megjelent.

Rendelhető még néhány kiegészítő, de a gyár alapvetően tetőcsomagtartó-alaprudakkal, alufelnivel, ezüstszínű lökhárítóbetétekkel, fekete fényszóróbetétekkel, ezüstös bevonatú tükrökkel díszíti a Sandero Stepwayt.

Stepway: mennyi a felár?

Két centivel magasabb a többi Sanderónál

Két centivel magasabb a többi Sanderónál


Sokat hozzátesz a látványhoz a sárvédőket óvó műanyag ív és a nagy fekete lökhárítóbetét, amit mindenki értékel, akit hagytak már ott végighúzott lökhárítóval. Belül szürkére színezett dekorelemek dobják fel a hangulatot, és ezt nem a sajtóanyagból idézzük, hanem így gondoljuk.

Kerek 300 ezer forint az árkülönbség az Ambiance és a Stepway kivitel között, amit az utóbbiban alapáron járó alufelni és légkondi a látványelemnek és a többi apróság nélkül egalizál.

Nincs 4×4

Városi autó maradt a Sandero

Városi autó maradt a Sandero


A magyar aloldalon a mindennapi kaland és a szabadság szele a fő üzenet, amivel ráéreztek arra, miért vesz valaki szabadidő-autót vagy legalább egy kicsit annak látszó Daciát. Az autóvásárlással sokan eleve olyan lehetőségekre adnak választ, amik sosem következnek be, lásd az aszfalton diffizáras, terepváltós Cayenne-nel elhúzó szőkeségeket.

A szabadidő-autóktól remélt legyőzhetetlenségbe ne éljük bele magunkat! A Stepway mindig elsőkerék-hajtású, a Lada Niva ellen hadba küldött, ARO-utódnak szánt terepjáróval csak jövőre jelentkezik a Dacia.

Plusz két centi

A Stepway kalandot és szabadságot ígér

A Stepway kalandot és szabadságot ígér


Amiben bízhatunk, az a két centivel megemelt hasmagasság és a Sandero olcsósága, illetve primitív és erős futóműve: tökön-paszulyon átvágva sem kell félteni, ami nem elhanyagolható tényező.

Kellemes meglepetés volt a román autón a Continental PremiumContact abroncs, de aki tényleg elhagyná vele az aszfaltot, az cserélje le őket kevésbé sportos gumikra. A széles, peres kerék felfekszik a sárra, fűre és hamar vége a dalnak, mivel önzáró differenciálmű vagy legalább egy elektronikus kipörgésgátló sincs.

Sopánkodni szokás a dízelek felárán, de erre a túloldalon sem lesz szükség. A Sandero ára és fogyasztása egyformán alacsony


Kár fanyalogni a terepezésen, mert a marcona Stepway a többi műanyaggal körülvett kiskocsihoz hasonlóan nem dzsip, csak egy kis ráfordítással jóval vonzóbbá tett második autó. Városban a kényelmes rugózás és a magas építés megkönnyíti az életet, könnyű parkolni akár járdán is.

Egész kényelmes

Jól néz ki

Elfogadható a 320-1200 literes csomagtér


Belső méreteivel, normális csomagtartójával és hátul is kényelmes térkínálatával a Sandero agyoncsapja a sokkal drágább városi kisautókat. Belül az állíthatatlan ülésmagasság és a kormány ellenére úgy-ahogy kényelmesen el lehet helyezkedni, a nagy ülések komfortja sem vészes.

Olcsó és kemény minden műanyag, de időtálló és ezt sem kell félteni. A Sanderót vezetve nem a puritánság zavart, inkább a Stepwayből kispórolt fedélzeti számítógép, a hiányzó zseb az ülések hátulján és a ritka béna tárolóhely a váltó előtt, amiből minden kiborul az első kanyarban.

Nagyon jól néz ki a Sandero

Városban sem eszik hat liter felett


Mivel az ülésnek nincs oldaltartása, a vezető ilyenkor a szervós, de elég nehezen járó kormányba kapaszkodhat, az utas meg oldja meg, ahogy tudja. Az autó nem valami fordulékony és a kormányon is sokat kell tekerni a két végállás között, van mivel elfoglalnia magát az embernek.

Nem megy, nem fogyaszt

68 lóerőtől kár jóra számítani, a turbódízel 160 Nm-es nyomatékával kell gazdálkodni. Amit a motor tud, azt alig alapjárat fölött megadja, 3000 fölé húzatva már csak kínlódik a dízel. Szerintem egyre többen vannak, akik inkább ráérnek, csak ne keljen sokat tankolni.

Ezüstös műanyag igyekszik feldobni

Ezüstös műanyag igyekszik feldobni


A dízel Sanderóval nem érdemes spórolni, mert nálunk városban, bő gázzal is csak 5,9 litert fogyasztott. Kicsit is kímélve Budapesten sem enne többet 5-5,2 liternél, amit az 1,5 dCi blokk már több Thaliában és a Logan szedánban is bizonyított.

Megdöbbentő, mennyivel dinamikusabb a 86 lóerős Sandero dCi, de a kipucolt Stepway nem kapható az erőseb dízellel. A rezonáló, dörmögő dízelmotor mutatja, hol a helye a Daciának a Renault kínálatában, ugyanez a motor jóval kulturáltabban működik a konszern drágább autóiban.

 Dízel Stepway, a kipucolt Dacia 1

A titokzatos Gizike jóvoltából előállt a gyári képek galériája

3,1 millió forint a dízel Stepway

3 140 000 forintba kerül a dízel

3 140 000 forintba kerül a dízel


Ha a Sandero Stepway dCi árából kellene hasonlóan sokat nyújtó konkurenst választani, akkor hátrakullognánk a használttelepre, mert új autóban, listaáron esély sincs valami hasonlóra bukkanni.

Légkondival, elfogadható felszereltséggel és persze dízelmotorral 3 140 000 forintba kerül a Sandero, amely méretei alapján, ötajtós Loganként a kompakt autók közé tartozik. Megbocsáthatatlan viszont az oldallégzsák hiánya, ami az árlista szerint épp a kipucolt Stepwayhez nem rendelhető, pedig az első övfeszítőkkel együtt ötvenezret mindenképp megérne.


Műszaki adatok – Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1461
Furat x löket (mm) 76 X 80,5
Hengerek / szelepek száma 4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 50(68)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 160/1700
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 16,7
Végsebesség (km/h) 150
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,8
Vegyes (l/100 km) 5,3
CO2 kibocsátás (g/km) 140
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4020/1746/1534
Tengelytáv (mm) 2588
Csomagtér (liter) 320-1200
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1141/474
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 50
Gumiméret 195/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 3 140 000
Konkurensek (forint) 0
Tesztelt autó ára (forint) 0
A szériafelszereltség fontosabb tételei ITT!
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Ízlés dolga, de a Stepway annyira jól néz ki, hogy akár azok is elgondolkodhatnak rajta, akik sosem vennének Daciát. A terepesre vett optikával együtt a Sandero egy tágas és olcsó autó, amely sokat nyújt árához képest, csak ne legyenek túlzott igényeink.
Pontszám (max. 10) 7,75 pont
Mellette – Ellene
  • Nem úgy néz ki, mint egy román autó
  • Nagyon keveset fogyaszt
  • Alacsony az ára
  • Tágas a belső tere
  • Sokat bír, nem kell félteni
  • Komótos a gyorsulás
  • Hangos a dízelmotor
  • Nagy az oldaldőlés
  • Pontatlan a kormányzás
  • Túlzott spórolás pár apróságon (pl. ablaktörlő, rakodóhelyek)