Pedig tényleg semmi különös nincs benne. Mégis egy nap után szerelmes lettem bele. A kormányzás, a váltó precíz működése és a kellően dinamikus gyorsulás, vezetés közben boldogított, a csinos, vagány külső pedig, amikor felé bandukoltam.

Sokan megnézik az új Fiestát, ez a spéci almazöld fényezés, valamint a 17-es küllők pedig még tovább javítják az összképet. Öreg nagyiktól, fiatal párokon át mindenki megnézte ezt a dögös kisautót.


A motor pedig valóban parádés, igaz a gyár által ígért 3,7-es átlagot nem sikerült elérni, de a 5,5 sem rossz érték, tekintve, hogy végig ment a klíma és a közelébe sem mentünk a város vége táblának. Micsoda kár, hogy ez az egész dolog itthon egy halott koncepció, pedig a körítés olyan szép! Nézzék csak:

Mitől ECO?

Nyár eleje óta már itthon is kapható a Ford Eco-család (Mondeo, Focus és jön majd a Transit is) legkisebb tagja a Fiesta ECOnetic. A kisautó fogyasztása az ígéretek szerint 3,7-es átlagra is képes és, hogy az ökofanok is boldogok legyenek, a károsanyag-kibocsátást is lejjebb tornázták a 90 lovas dízelben.


Egész pontosan 98 g/km a szén-dioxid kibocsátása, ami így körítés nélkül nem sokat jelent senkinek. A márciusi, Genfi bemutatón viszont olyat láttunk, ami könnyebben megértette velünk a dolog jelentőségét.

A Ford standján bandukolva egy ECO-részleggel találtuk szembe magunkat, ahol 15 kilós súlyzókkal prezentálták, mennyivel kevesebb az a CO2, amit az ECOnetic Fiesta juttat a légkörbe havonta. Egy teljes évre vetítve egy hagyományos dízelhez képest ez a szám már 180 kilónyi szén-dioxidot jelent. (A megtakarítás évi 15 ezer kilométer megtételére érvényes.)


A Fiesta ECOnetic sem váltja meg a világot 1
Képek a galériában

Miért drága?

A kevesebb CO2-kibocsátást és a gazdaságosabb fogyasztást három pofonegyszerű módosítással sikerült elérni. Ilyenkor persze felmerülhet a kérdés, hogy ha ilyen egyszerű, akkor miért nem alakítják át az összes modellt ezzel a módszerrel? A helyzet az, hogy míg Európa fejlettebb területein az állam támogatásokkal próbál ösztönözni az ECo-modellek vásárlására, itthon ez a szemlélet még nem túl erős. Az átalakítások miatt pedig ezek a verziók drágábbak.


A légellenállást úgy csökkentették, hogy az újonnan felszerelt alsó burkolat megszelídíti az alul kavargó, a kocsit visszahúzó légörvényeket, a hátsó spoilerrel pedig hatékonyabban válik el a légáramlat az autó hátuljánál. A sportfutóművel a levegőnek ellenálló homlokfelület csökken, mert a leültetett kocsi gumijából kevesebb látszik ki.

Érdekes, de az autó leadásakor próbáltam valami prospektust koldulni a Fiesta ECOneticről, de az értékesítők még csak nem is hallottak a jelenségről. Focusról és Mondeóról tudnak, de az új jövevény még ismeretlen nekik. A Ford hivatalos weboldalán is hiába kerestük a modellt, pedig ha nincs is belőle készleten, rendelésre állítólag hoznak belőle. De van kinek?

Ötcsillagos
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1560
Furat x löket (mm)75 X 88,3
Hengerek / szelepek száma4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)66(90)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)200/2500
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)12,3
Végsebesség (km/h)178
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)4,6
Lakott területen kívül (l/100 km)3,2
Vegyes (l/100 km)3,7
CO2 kibocsátás (g/km) 98
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)3950//1722/1433
Tengelytáv (mm)2489
Csomagtér (liter)295
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1118/427
Üzemanyagtank kapacitás (liter)40
Gumiméret175/65 R14
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)?
Konkurensek VW Polo Bluemotion
Opel Corsa Ecoflex
A szériafelszereltség fontosabb tételeiItt kéne lennie, de nincs itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeJól néz ki, jól megy és keveset fogyaszt, környezetbarát, de itthon ez nem érték! : (
Pontszám (max. 10) 7,5 pont
Mellette – Ellene
  • jól néz ki
  • jól megy
  • keveset fogyaszt
  • környezetkímélő üzem
  • városban jól használható
  • drágább, mint az alapkivitel
  • ennyi