Eredeti darab

Sokféle hűtőmaszk, lámpabetét és egyéb extra rendelhető hozzá

Sokféle maszk, betét és egyéb extra van hozzá


Történelmi szerep jutott a Kia Soulnak. Nem ez a dél-koreai gyár első autója, amelyre jó ránézni (az talán a Sorento volt), viszont a Cee’dhez hasonló csinos, de rizikómentes formák után most először látunk tőlük valami egészen frisset.

A Kia Soul cool, fiatalos és minden ízében gigavagány. Kívülről még a mostani tesztben szereplő alapmodell is az. Nem kell rá sárkányos, versenycsíkos, tyúklábmintás dekormatrica vagy 18 collos felni, hogy megbámulják az utcán.

Minden ásítóan sötétszürke

Minden ásítóan sötétszürke


Belül viszont a kasztni eredetisége nyomokban sem érezhető. Nem a kemény és kevéssé igényes műanyagokkal van baj, hanem a sötétszürke szín lehangoló hegemóniájával.

Megfosztva a tarka műszerfali és ajtóbetétektől, megcsappan a vonzerő. Érdemes körülnézni a katalógusban, amely 19 oldalnyi külső és belső extrát ajánl a Soul feldobására.

Hol maradt a kalaptartó?

Aki egy Kia-szalonban első látásra beleszeret az autóba és hazaviszi, azt a napi használatban több csalódás is éri, amire a mámoros pillanatokban nem számít.

Kényelmesek az első ülések

Kényelmesek az első ülések


Az első nagybevásárlásnál kibukik, mennyire apró a csomagtér. A szűk helyet részben ellensúlyozzák a padló alatt bevetésre váró, ügyesen elosztott fachok. Kalaptartó azonban egyáltalán nincs. Macerás mindig minden málhát magunkkal cigölni, nehogy beverjék érte az üveget.

Nagyvárosi lét

Egy nagyváros ideális terep a Soulnak, haladni és parkolni is élvezet vele. Más autókba átülve rögtön feltűnt, hogy a Kiában milyen jó tágra nyílott mind a négy ajtó, mennyire kényelmes a magas ülés be- és kiszálláskor, milyen jól átlátni belőle a forgalmat.

Eredetibb színek is vannak

Eredetibb színek is vannak


A forma annyiban követel kompromisszumot, hogy az előrenyúló tető miatt nehezen látni belőle a villanyrendőrt, ha a sor elején állunk.

Régen sikerült ennyire flottul és magától értetődően megállni az autónál alig nagyobb parkolóhelyeken. A szögletes kasztni pompásan áttekinthető és a Soul elég fordulékony. Ha azonban a feláras tolatókamera hiányzik az autóból, lemaradunk a belső visszapillantóba vetített moziról, ráadásul halszálkás parkolóból is nehéz kitolatni. A nagylátószögű kamera híján a széles C-oszlop lemezén kellene keresztül látni, ami Chuck Norrisnak is húzós feladat.

126 lóerővel szerintünk jó eredmény 8,8 liter Budapesten, de lapozás után bátran vitatkozzanak velünk 


Sportos és takarékos

Élveztük a 126 lóerős benzines motort is, amely szinte megtáltosodott a gazdagabb felszereltséggel járó 18 colos felnik nélkül.

126 lóerővel beérte 8,8 literrel Budapesten

126 lóerővel jól hasít a Soul


Megint azt adta, amiért az 1,6 literes Cee’det is szeretjük: felszabadultan pörgött és jól vette a gázt. Városban vagy országúton igazán dinamikus vele a Soul. És takarékos is: 8,8 literrel beérte Budapesten.

Alapjáraton és városi tempónál a szép egyenletesen forgó benzines halkabb a szintén 1.6-os dízelnél. Autópályán a benzines a rövidebb váltóáttételek miatt sokkal jobban pörög és csúnyán rázendít. A mélyen szabályellenes sebességtől a motorzúgás hatásosan visszatartja az embert.

Jobb az olcsóbb, mint a drágább? 1

Még több gyári fotó a galériában!

Törésteszt: még nincs eredmény

Mintha nem is koreai autó volna

Itthon is jár menetstabilizáló rendszer


Jelenleg az Euro NCAP még nem tesztelte a Kia Soult, vagy ha tesztelte is, az eredmény nem nyilvános. Saját töréstesztjei nyomán a Kia öt csillagot vár, dacára a szigorított értékelési kritériumoknak.

Alapáron ESP-vel

Az ESP azért széria még a menetstabilizálóra hűvösen reagáló magyar piacon is, hogy az országonként eltérő felszereltségi politika ne veszélyeztesse az ötödik csillagot.

Figyelnek a biztonságra

Nagyon jó a biztonsági felszereltség

Nagyon jó a biztonsági felszereltség


A merev kasztni mellé adott passzív biztonsági felszereltség is teljes, benne első, oldalsó és függönylégzsákkal, az első üléseken övfeszítős biztonsági övekkel és aktív fejtámlákkal.

A Soul érdekessége a motorháztetőnél arasznyival mélyebbre helyezett motor, ami az elgázolt kerékpárosoknak és gyalogosoknak biztosít jobb túlélési esélyt. A gépháztető és a motor nagy távolsága átlagon felüli deformációt, tehát energia-elnyelést tesz lehetővé.

Jobb a kisebb felni

Remekül el lehet férni hátul

Remekül el lehet férni hátul


A 16 colos kerekeken lévő kevésbé peres gumik sokat javítanak a nagyobb felnis Soul kritikán aluli rugózási komfortján. Az út és az utasok közötti fémes kapcsolat helyett a felfüggesztés elnyel annyit az úthibákból, hogy ne tankpályán érezzük magunkat, de megőrzi a Soul kitűnő stabilitását.

Szerintünk a Soulból nem a tesztben szereplő LX, hanem a gazdagabban felszerelt EX a legjobb választás, színes belső kiegészítőkkel. A 18-as felnit pedig cseréltessük le 16 collosra, így valamennyit spórolhatunk és különleges autónk sokkal kényelmesebb lesz. Aki hasonlóan belevaló, de jóval praktikusabb és kényelmesebb autóra vágyik, az nézze meg a C3 Picassót a Citroënnél.