Az autóiparban crossovernek nevezik azokat a jószágokat, amelyek kategóriák között egyensúlyoznak. Ezek többnyire szabadidő-autók és többnyire összkerekesek, ami a Peugeot 3008-ra csak félig igaz. Négykerék-hajtás helyett sárgumija van, amivel intelligens kipörgésgátló dolgozik össze. A duónak hála a csúszós, sáros, vagy éppen havas terepen is messzebb juthat vele a gazdája, mintha enélkül vágna neki az útnak. A mosógépkapcsolóra hasonlító szerkezettel öt program közül kell kiválasztani az útviszonyoknak megfelelőt és az elektronika már teszi is a dolgát.

Rémisztő rácsok

Rémisztő rácsok


Terepprogramban a két hajtott kerék közötti nyomatékkülönbség akár száz százalék is lehet, ami figyelemreméltó adat. Feltéve, ha nem a levegőben pörgő kerék kapja az összes nyomatékot.

Csúnya lány?

A 3008-ast leginkább belső tulajdonságai miatt kedveltük meg. Külsejét nevezzük inkább csak érdekesnek Utastere azonban tágas, a vezető az átlagosnál magasabbról lát rá a forgalomra és a hatfokozatú kézi váltó is nagyon eltalált helyre került. Műszerfala kifejezetten szemrevaló darab, bár ha a szokásosnál eggyel több több csuklót tartalmazó kormányt túlzottan kihúzzuk, akkor a széleket már kitakarja a volán.

Ízléses belső tér

Ízléses belső tér


Odabent a 308-as formai elemeivel találkozunk, kicsit feljavított változatban. Bár a MINI már ellőtte a régimódinak tűnő billenőkapcsolók sorba építését, ez a Peugeotban is jól mutat.

Az anyagok puhák, jó szagúak, igényes járgány hangulatát keltik.  A 3008-as legnagyobb vonzerejét így egyértelműen az autó belseje jelenti. A tér mindenfelé bőven elég, a fejünk felett, a térdünk előtt egyaránt, és a második sorban sem szenvedés a lét.

Az 1,6 négyzetméteres üvegtető is nagyot lendít a belső hangulaton. Tudjuk, hogy nehéz, drága extra ez, de akkor is szeretjük. Okosan variálható a két darabban nyíló ajtón át telerámolható csomagtartó aljának magassága is.

Peugeot 3008: félszerzet 1

Gyári képeket is őrzünk a 3008-ról. Katt a képre!

Limlom

Alul megszögletesedett a kormány

Alul megszögletesedett a kormány


Az utazás során magunkkal vitt apró kacatok elnyeletésére zavarba ejtő számú lehetőség van. Hála az elektronikus kéziféknek, a könyöklő alatt egész pincerendszer rejtőzik, amely meglepően nagy.

A kesztyűtartó furcsán szűk lett, valami nagyon belelóg. Kárpótlásul kettő van belőle, a kormány alatt is található egy. A többszintes építkezés a csomagtartóban is tetten érhető, ott háromféle magasság állítható be.

Félmegoldás

A headup display jó dolog, bár a Peugeot csak félmegoldást épített a 3008-asba. Kár, hogy nem a szélvédőre vetíti a sebességet, illetve a helyes követési távolságra figyelmeztető piktogramot, hanem egy apró, használaton kívül el is rejthető plexilapra. Utóbbi is csak béta verzió, mert a beállított követési távolságot nem tudja tartani, csak jelzi, ha túl közel haladunk az előttünk menőhöz. De ennek is vannak előnyei, a vezető így nem érzi magát másodpilótának a saját autójában.

Vicces reklám videó

Motorok

Egyelőre nincs belőle összkerekes változat

Egyelőre nincs belőle összkerekes változat


A tesztutat két, egyaránt 1,6 literes motorral felszerelt autóval tudtuk le. Ezek közül a benzineshez már többször volt szerencsénk és ezúttal sem csalódtunk benne. Az aránylag kisméretű turbós motor csendes és a bentről hatalmasnak tetsző autót tisztességgel húzza.

Ha kedvünk tartja, kicsit felhergelhetjük, de a magasban ülve keveset érezni a sebességből. Ami meglepő, hogy a magasépítésű kasztnival nem lehetetlen feladat élvezetesen közlekedni. Az autó nem dülöngél, ami elsősorban a Dynamic Roll Control nevű rendszernek köszönhető, de a 18 colos kerekek is besegítenek a stabil haladásba.

Kellemes társ az 1,6-os 110 lóerős dízel is, de ezzel már nem akkora kaland az autózás. Cserébe az üzemanyagszámlára van jó hatással, ha mellette dönt valaki.

Kinek, miért, mennyiért?

Tucatnyi egyforma popsi

Tucatnyi egyforma popsi


Egyedül azt nem tudjuk – de talán maga a gyártó sem -, hogy kiknek szánják a 3008-ast. A sajtóanyag szerint – szó szerint idézem – sportos házaspárok, modern családok, idősek és aktív fiatalok állnak a célpontban.

Hogy a felsorolt csoportoknak vajon mi a közös pontjuk, arról elképzelésünk sincsen. Ha mégis magukra ismernének valamelyik halmazban, és mindenáron valami másra vágynának – nem úgy! – akkor szaladjanak és vegyenek egy 1,6-os benzinest. Nem lesz rossz.

A 3008-ast elsősorban a Nissan Qashqai, a Ford Kuga és a Volkswagen Tiguan konkurensének szánják. Pontos összegeket egyelőre még nem ismerünk, de aki a Qashqai árait nézegeti, az túl nagyot nem tévedhet a leendő ár megbecslésében.