Mi is az a C3 Picasso?

A KIA Soul-ra hasonlít leginkább

A KIA Soul-ra hasonlít leginkább

 

Olyan piacra tévedt a Citroën, ahol alsó hangon is hét modellel kell osztoznia a vásárlókon. A C3 Picasso tehát nem egy tipikus hiánypótló autó, gyakorlatilag kötelező válasz a többiek kínálatára. Ennél azonban sokkal fontosabb, hogy tökéletesen illeszkedik a Citroën hosszú távú terveibe.

A terv lényege (elnagyolva és leegyszerűsítve), hogy megmaradnak az alapmodellek (C3, C4) és köréjük épülnek majd fel az extra változatok. A Picasso név a családi méretű kivitelek jelzője lesz, míg a prémium kivitelt a legendás DS-előtaggal jelölik majd. Lesz tehát C3, C3 Picasso és DS3. Nem egyszerű ügy.

Jelenleg a Citroënnél…

Barátságos arc

Barátságos arc

 

…van a kis Nemo, a haszongépjárműből átalakult régi és új Berlingo, a C4 Picasso rövid és a hosszabb verziója, valamint az elektromos tolóajtókkal felturbózott C8. A C3 Picasso méretben a Nemo és a Berlingo között helyezkedik el, minőségben viszont a C4-es Picasso-k szintjén van.

A jelenleg kapható C3-hoz egyelőre csak a neve köti. Az új C3-as előhírnökeként, már a Peugeot 207 alapjaira épült.

Aki mereven elzárkózik a családi autók puffadt küllemétől, az a C3 Picassótól sem fog hanyatt zuhanni. A család kényeleméért kénytelenek vagyunk kompromisszumokat kötni, erre eddig nem született tökéletes megoldás.

Az autó kívül-belül vidámságot sugároz, ami leginkább a felárért kínált üvegtetőnek köszönhető. A 250 ezer forintos extra a hátsó utasoknak nyújt nagyszerű élményt. Sokat javít az életminőségen egy tágas, világos belső tér.

Praktikák

Rámolható

Rámolható

 

Más Citroënekből már ismerős lehet az A-oszlop kettészelése, ami rendkívül jó kilátást biztosít kanyarodásnál. A legtöbb egyterűben ilyenkor a fél világ eltűnik és tekergethetjük a fejünket a biztonságos kilátásért. A legjobb persze az lenne, ha a szélvédő egy darabból állna ajtótól-ajtóig, de erre egyelőre kicsi az esély.

A csomagtér bőséges: 385 literes alaphelyzetben, de az előre-hátra mozgatható hátsó üléseknek köszönhetően, alakítás nélkül 500 literesre lehet növelni. A kétfelé osztott ülés egyszerűen hajtható le és ilyenkor tökéletesen tartja a szintet a csomagtér padlójával.

A belső térben használt kellékek 80%-a ismerős lehet más Citroën modellből, de vannak teljesen új megoldások is. A szellőzők például teljesen új körvonalakat kaptak és szintén újdonság a kormány mellett, illetve a kesztyűtartó fölött kialakított apró tároló vájat. Előbbi a cukorkák, aprópénz, utóbbi a napszemcsi pihentetésére kiváló.

Még több kép a galériában! Katt!

Tesztautónkban a kisebbik dízel volt, de így sem lehet rá panasz. Lapozzon, a videó és a konkurensek árai is a következő lapon bújtak el!


1.6 HDI (90 LE)

A kétféle dízelmotor közül ez a kisebbik változat, amely viszont nem vallott szégyent. Vegyes használat mellett 5,2, autópályán 6,6-es átlagot sikerült összehozni. Utóbbi egy kicsit soknak tűnik, de mivel minden a városi viszonyoknak lett alárendelve érthető. Jól húz, jól megy alacsony fordulaton, magasabb tempónál viszont hamar elfogy, nagyon hiányzik a hatodik.

Biztonság

Csak 4-est kapott

Csak 4-est kapott

 

A családi egyterű négy csillaggal fejezte be az EuroNCAP tesztjét. A frontális ütközésnél az utastér ép maradt, de a vezető helyén ülő tesztbábu mellkasa a kormánykerékhez ért.

Ez bizony pontlevonással járt. Az elöl ülők lába sértetlen maradt, de a fejtámla csak a leggyengébb minősítést érte el az ostorcsapásos sérülések elleni védelemben.

Az oldalirányú ütköztetésnél a C3 Picasso maximális pontszámot gyűjtött, az oszloptesztnél azonban a tesztbábu mellkasa elég nagy ütést szenvedett.

A teljes eredmény

Videón a C3 Picasso

Konkurensek

A vásárlók kegyeiért ebben a kategóriában vannak a nagy öregek és az új csirkék. A rutinos versenyzőket a C3 Picassóval megegyező méretű Nissan Note, az Opel Meriva, a Renault Grand Modus és a Skoda Roomster képviseli. Az idén felzárkózó modellek pedig a Toyota Urban Cruiser, a Honda Jazz és a KIA Soul.

Árak
Citroën C3 Picasso Elegance 1.6 HDI (90 Le)4 820 000 Ft
Nissan Note Tekna 1.5 dCi (86LE)4 399 000 Ft
Opel Meriva Cosmo 1.7 CDTI (100LE)4 748 000 Ft
Renault Grand Modus Dynamique 1.5 dCi (86LE)3 860 000 Ft
Skoda Roomster Comfort 1.4 PD TDIi (80 LE)4 868 200 Ft
Toyota Urban CruiserMég nincs ára
Honda JazzNincs dízel
KIA Soul 1.6 CRDI EX (115 Le)4 599 000 Ft

Össz.:

A Peugeot 207-el közösködik

Kellemes meglepetés

 

Nagy öröm, hogy a kisebb dízel ellenére sem volt hiányérzetem. Nagyon szépen szaladt a 90 lovas kis Picasso. A teszt alatt egyszer sem jutott eszembe a “francia autós” sztereotípia, az ötletes belső tér mellett kiemelhető a minőségi javulás is.

A lelkesedésemet egy cseppet letörte az a tény, hogy az Exclusive felszereltség mellé még pluszban kéne megrendelni például a csodaszép 17-es felniket, a napfénytetőt, az ESP-t és az MP3-csatlakozót. Ezek így együtt még vagy 600 ezer forintos tételt jelentenek.

KATTMOTORADATOKLégszennyezési NormaEuro VLökettérfogat (ccm)1560Hengerek / szelepek száma4/16Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)66(90)/4000Max. nyomaték (Nm/ford.)215/1750MENETTELJESÍTMÉNYEKGyorsulás (s, 0-100 km/h)13,4 – 14,7Végsebesség (km/h)173FOGYASZTÁSVáros (l/100 km)6,1Lakott területen kívül (l/100 km)4,1Vegyes (l/100 km)4,8CO2 kibocsátás (g/km)128MÉRETEKHosszúság/szélesség/magasság (mm)4078 / 1730 / 2050Tengelytáv (mm)2540Csomagtér (liter)385-500Menetkész tömeg/össztömeg (kg)1364/1771Üzemanyagtank kapacitás (liter)50Gumiméret205 / 45 R17 VÁR, KÖLTSÉGEKA szériafelszereltség fontosabb tételeiItt érhető el!Pontszám (max. 10) 7,5 pont

Mellette – Ellene
  • Feltűnő, izgalmas külső
  • Vidám belső
  • Tökéletesen használható dízelmotor
  • Tágas, praktikus utastér
  • Húzós extraárak
  • Magas alapár