Nehezen találjuk a helyét

Rendre érkeznek a bús hangvételű üzenetek a szerkesztőségbe egy-egy kiemelkedően jó autóról szóló tesztünk után.

Érthető, hiszen mi, akik a rossz végén állunk a dolgoknak, hiába szeretjük gyerekes áhítattal csodálni ezeket a modelleket, egyre távolabbra kerülnek.

Ködös

Ködös


Az alagút végén lévő fényt pedig – szintén a válságra való tekintettel – le is kapcsolták.

Marha vicces volt ilyen lelkiállapotban találkozni a fullextrás 308-assal, ami a bőrüléssel, panorámatetővel, 18-as felnivel, memóriás ülésekkel, automata váltóval (és így tovább) együtt már hétmillió forintra tornászta föl magát. Az autó motorikusan nem egy eget rengető darab. 1.6 dízel, 110 lóval. Ez így, alaphangon 5,3 millió forint lenne, de hát a fent említett extrák ugye…

Persze nagyon bejön!

Sokan szidják, nekem bejön az orra

Sokan szidják, nekem bejön az orra


Nehéz, de mindenképpen el kell vonatkoztatni a magas ártól. A külső megjelenésén például tagadhatatlanul sokat dobnak a 18-as felnik. Ha sikerül megúszni a kerekek átmérőjével megegyező méretű kátyúkat, akkor ez a szépség akár tartós is lehet. Viszont a futómű alapvetően puhány hangolásán nem sokat javítanak.

Nagyon bejön a napfénytető, ami az egész utastér fölött szabad kilátást nyújt a felhőkre. Sofőrként nem is tűnt fel, hátul utazva vált sokkal élvezetesebbé így az utazás. Az elektromosan állítható ülésekről már nehezebb ilyen lelkesen beszélni. Magasabb kategóriájú autókban alapvető, itt viszont értelmetlen pénzkidobásnak látszik. Nem igazán tűnne fel a hiánya.

Elváltva?

S-be kell rakni!

S-be kell rakni!


Az automata váltóra sokan panaszkodtak. Tény, hogy alapállásban elég nehézkesen vette a fokozatok adagolását. Amikor például manuális állásban próbálkoztam a fel-le pöcögtetővel, eltelt egy kis idő, mire ő is belátta a váltás megalapozottságát. Ez az apró kényelmetlenség varázsütésre múlt el, a bűvös S-gomb aktiválása után.

Mintha kicserélték volna. Ellentétben más automataváltók sport módjával, itt nem csak annyi történik, hogy magasabb fordulatig húzatja a motort felváltások előtt, hanem a váltások lereagálása is minőségi javuláson esik át. Ettől a felfedezéstől fogva, máshogy nem is próbáltam közlekedni. A fogyasztásnak persze nem tett jót, közel 10 liter evett így a városban.

Piros vs. Kék – 90 vs. 110 LE

Kb. 3 millió forint és mindössze húsz lóerő a különbség

3 millió forint spórolás vs. + 20 lóerő


Nem hagyhattam ki a ziccert, összemértük a kevésbé jól szituált rokonával, a 90 lovas, dízel 308-assal, ami egy ideje szerkesztőségünkben raboskodik tartós teszten. Igen a szívünkhöz nőtt a kis piros, ezért nehéz szívvel fogadnánk, ha ő kerülne ki vesztesként ebből a párbajból.

Még az automataváltó, fent ecsetelt nehézkes működése ellenére is érezhető a két autó közötti 20 lóerős különbség. Nagyon jól megy a kék (Nevezzük egyszerűen így. Nem is tudom, hogy lenne jó hivatkozni rá másként? 308 1.6, 110 LE?).

A másik fontos szempont, ami a kék mellé billentené a mutatót a külső megjelenése, amit ugye súlyos milliók ráfordításával sikerülne elérni. Igazából itt dől el a verseny, mármint az ár/érték aránynál. Ja és persze a fogyasztási adatok elemzésénél. A mai napig lenyűgöznek az öt literes fogyasztással is kiválóan teljesítő autók!

De visszatérve a kékre: hááát, lelke rajta, aki egy ilyenbe öli a súlyos milliókat!

Lökettérfogat (ccm)1598Hengerek / szelepek száma4/16Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)88(120)/0Gyorsulás (s, 0-100 km/h)10,8Végsebesség (km/h)195Városi fogyasztás (l/100 km)9,3Lakott területen kívüli fogyasztás (l/100 km)5,2Vegyes fogyasztás (l/100 km)6,7CO2 kibocsátás (g/km) 159AlapárÁrlista letöltése (PDF) / KonfigurátorKonkurensek Citroen C4, Fiat Grande Punto, Opel Astra, SEAT Leon, Toyota Auris, VW Golf ÉRTÉKELÉSa vezess.hu véleményeItthon nincs piaca az ilyen szintű extrával ellátott középkategóriás modelleknek.Pontszám (max. 10) 6 pont

Mellette – Ellene
  • Nagyon jól áll neki a 18″-os felni
  • Kényelmes családi autó
  • Érezhető a különbség a 90 lovas változathoz képest
  • A fogyasztása méltatlan az 1.6-os dízelekhez
  • Horror az extrák ára

Peugeot 308 1.6 HDi automata

669 szavazat - átlag: 4.7 (10-ből)

Peugeot 308 1.6 HDi automata