Összkerékhajtással, konkurens nélkül

Igazából nem terepjáró

Igazából nem terepjáró


A VW Caddy önmagában nem lenne nagy újdonság, 2004-es bemutatkozása óta járt már nálunk sokféle példány. Próbálgattunk hétszemélyes kisbusz méretű, DSG váltós, gazdagon extrázott változatot egyaránt, de a négykerék-hajtású Caddy 4Motion-re mostanáig kellett várni.

Hogy megérte-e, majd kiderül, de egyelőre nem tűnik rossz ötletnek a 4×4-es kivitelű VW piacra dobása, hiszen amióta a Renault Kangoo 4×4 eltűnt, konkurensektől sem kell tartania.

Kinek kell?

Család- és áruszállító kivitelben is kapható

Család- és áruszállító kivitelben is kapható


A Volkswagen a 4×4-es Caddyvel rögtön kétféle célközönséget is kinézett magának. Az egyiket a népesebb, sokgyermekes, gyakran temérdek cuccal utazgató családok jelentik, akik elmenekültek a városi lét és az aszfaltozott út áldásai elől.

Nekik szánják a Caddy személyautós belvilágú, Life változatát. A másik csoportot azok a cégek képezik, akiknek valamilyen oknál fogva el kell hagyniuk a jól járható betonutakat. Ők a Caddy haszonjármű változatának örülhetnek.

Terepteszt érdekes szemszögből – videó

Odalent a lényeg

Alulról érdekes igazán a Caddy 4Motion

Alulról érdekes igazán a Caddy 4Motion


De inkább nézzük, mivel is több ez az autó az átlag Caddynél. Ránézésre az égvilágon semmit nem fogunk észrevenni, egészen addig, amíg nem nézzük meg hátulról a járgányt. Ha általánosban sikerrel vettük az első néhány osztályt, akkor a hátsó ajtón díszlő 4Motion felirat fogja elárulni az autót.

Kétkedők még bekukkanthatnak a hátsótengelyhez is, aminek közepén irgalmatlan méretű diffiház néz majd velük farkasszemet. Ennél kevésbé látványos, de alul a plusz kardántengely miatt át kellett tervezni az üzemanyagtankot és a kipufogórendszert is. A sok munkáért cserébe a Caddy papíron 30 fokos emelkedőt is képes maga alá gyűrni és az egyszerűbb földutakon is boldogul majd vele a gazdája.

A katalógus szerint a fogyasztási adatok nem romlanak vészesen, az összkerékhajtás miatt, mindössze 0,3-0,5 literes pluszfogyasztással kell számolni.

Lapozás után homokba, vagyis hóba hajítjuk a járgányokat


Has alatt az agy

Hogy mostoha útviszonyokkal se legyen gondja a Caddynek, negyedik generációs Haldexes összkerékhajtással vértezték fel. Ez annyival tud többet az elődnél, hogy indulásnál alapból juttat a nyomatékból mind a négy keréknek, így nincs szükség arra, hogy a lamellák zárásához a tapadást vesztett első kerekek elkaparjanak.

Homokba vele!

Eltévedt hómunkás

Eltévedt hómunkás


A rövid tesztet a sóskúti homokbányában celebrálta a VW, ott ahol már nála sokkal komolyabb terepjárók is süllyedtek el a gonosz kvarchomokban. Ezért az előre kitűzött pályát megpróbálták az autó képességeihez igazítani, így nem is tűnt szörnyen nehéznek a terep. Azért a frissen lezúduló arasznyi hó mégis izgalmassá tette a menetpróbát.

Eleinte ebből az autóban nem éreztünk sokat, az járgányok nagyobb megrázkódtatás nélkül küzdöttek a tereppel. Legfeljebb a 105 lovas dízelmotor tűnhetett néha gyengécskének, hiszen mostanában már nem nagy kunszt ekkora lökettérfogatból jóval nagyobb teljesítményt sem előcsalogatni.

Mégis csúszik

Itt már szilárd burkolaton

Itt már szilárd burkolaton


Sofőrcserénél és a fotózásnál aztán kiderült, hogy ami a kocsiból sétagaloppnak tűnik, az nem feltétlenül az. Két lábon már nehezen áll meg az ember a szappanos jégként csúszó havas, jeges, letaposott matérián. Így inkább szaporán visszaültünk az autókba. Az ESP és a hajtáslánc észrevétlenül tette a dolgát, dombra fel, dombról le. Majd ugyanez elölről.

Néhány havas menet és a forgalomban lehúzott tesztút után szerintem mindenki örült, hogy összkerékhajtású autóban töltötte a délelőttöt. Engem meg amúgy sem nehéz meggyőzni arról, hogy a négykerék-hajtás jó dolog.

Plusz két hajtott kerék lett. Maradhat?

Konkurens nélkül?

Konkurens nélkül?


Pontos árakat egyelőre még nem tudunk, mindössze annyit árult el a forgalmazó, hogy a mezei Caddyhez képest nagyjából 800 ezer forintos felárral lehet számolni. Kicsit szépíti a képet, hogy ezt nemcsak az összkerékhajtásért fizetik majd a vásárlók, hanem részecskeszűrő, ESP, központi kijelző is benne foglaltatik a tetemes pluszköltségben.

Akinek ez nem elég, extraként motorvédő lemezzel is fokozhatja a terepi biztonságérzetét. Egyelőre sajnos csak az 1,9-es , 105 lóerős turbófeltöltős dízelmotor és a hatfokozatú manuális váltó kettőséhez elérhető az összkerekes hajtáslánc.