Cannes-i premier

Bemutató a filmfesztiválon Cannes-ban. Itt a nagyfőnök, Carlos Ghosn parádézik a kupéval

Cannes-ban parádézik a főnök a kupéval


Nehéz dolga van egy tömegmárkának, ha a prémiumtermékekkel kel versenyre. A Renault kezdőlöketként igyekezett is a tőle kissé idegen csillogásban megfüröszteni a Laguna Coupét. Bemutatóját a Cannes-i Filmfesztiválra időzítették, hogy a sztárok fényéből jusson neki is.

Az autónak egy kupé 3-as BMW-vel vagy Audi A5-tel szemben is helyet kell állnia, mert a természetes konkurensek kimerülnek az itthon sosem látható Peugeot 407 kupéban. Ha már így alakult, a Renault kitett magáért. A terméket rosszindulattal sem lehet ócsárolni. Elegáns belső tere, gondosan összeválogatott, minőségi anyagokból áll, de a hódítás elsődleges feltétele a szép kupéforma.

Laguna Coupé: tanulmányként kezdte

A tanulmány mindig merészebb

A tanulmány mindig merészebb


2007-ben a Frankfurti Autókiállításon egy sötétszürke felnis, fehér kupé szédítette a látogatókat a Renault standján. A feltűnően kész tanulmányról ordított, hogy utcai autó lesz belőle a szükséges módosítások után. Az előre-felfelé nyíló ajtókról szériaautóban nemigen álmodhatunk, de nagy kár, hogy a koncepcióautó elsüllyeszthető hátsó ablaka is odalett.

De nem a Laguna Coupé Concept volt az első jele annak, hogy a Renault készül valamire a középkategóriás kupék között. A Fluence koncepcióautóról még 2004-ben írtunk, amely nagy vonalakban a harmadik generációs Lagunát és a készülő kupét vetítette előre.


Rövidebb és alacsonyabb

Élőben sincs több hely, mint a fotón

Élőben sincs több hely, mint a fotón


A Coupé pár centivel rövidebb és nem egészen öttel alacsonyabb az ötajtósnál, a tengelytávja 6,2 centivel kurtább. A forma talán hátulnézetből a legszebb. A formatervezők aligha tagadnák, hogy sokat nézték a mai Aston Martin palettát, de ez jót is tett az ötajtós és a kombi mellé besoroló kétajtós Lagunának.

A hátsó lábhely szokás szerint odalett a Laguna kupésításakor. Aki magas, annak a hátsó rész közepesen tragikus élmény lehet, mert a fejtér jelképes és a térdnek is csak akkor van némi helye, ha az elöl ülők jó fejek.

Egy Renault a németek ellen 1

További képek a galériában!

Dízel, négy henger: mi lesz ebből?

Rettentő gyors a négyhengeres dízel

Rettentő gyors a négyhengeres dízel


Elöl a jól tartó ülésekben könnyű összeszokni az autóval. Az ajtókat magától nyitja és zárja az automatikus Renault kártya, a motor gombnyomásra indul. Az izzítógyertyák annyira gyorsak, hogy mínusz 23 fokig fel sem villan a visszajelző, csak életre kel a motor.

Hidegen egyértelmű, hogy a négyhengeres dízel nem az a motorfajta, ami egy elegáns autóba illik. A Renault motorja modern és igényes darab, az első percekben így is rázkódik és hangos. Gázadáskor melegen is kerreg egy kicsit.

Meghökkentő dolgokra képes a hátsó kerék, ha kormányozható. Erről lesz szó, és a piaci esélyekről is


Nagyon gyors

Elegánsnak tehát nem elegáns, de rendkívül hatékony a 179 lóerős dCi. Ehhez mérhető gyorsulást utoljára a BMW 123d produkált négyhengeres dízellel. Letaglózó a gyorsulás, a motor pillanatok alatt lepörgi az áttételeket.

9 millióért tele van extrával

9 millióért tele van extrával


Ezt a kirobbanó erőt nem sikerült turbólyuk nélkül összehozni. Az asztmatikus és a gőzmozdonyos üzemmód között hirtelen jön el az átmenet.

Városban ezért is kell sokat kapcsolgatni a kelletlen a váltóval, amelyben messze vannak egymástól a fokozatok.

Egy elegáns kupénak hosszabb utakon illik jól teljesítenie, a Laguna ilyenkor remekel. Országúton és autópályán a váltóra nincs gond, hagyhatjuk hatodikban.

Kár, hogy hátul nem nyitható az ablak

Szomorú, hogy hátul nem nyitható az ablak


A motor annyira vehemens, hogy pillanatok alatt százhatvanon áll a mutató, pedig csak egy előzés erejéig engedtük szabadjára. Pár éve az Isuzutól átvett, háromliteres dízel tudott 350 newtonmétert. A Laguna Coupéban kétezertől megjön a 400 Nm, amivel borzasztóan megy.

Zeneszó

Autópályán a motor halk, futómű és gördülési zaj alig szűrődik be, a zavaró szélzaj dominál. A tesztautóban a legmenőbb Bose-hangrendszer édesítette meg a kilométereket. Az átlagautók borzalmas dobozhangú vacakjai után üdítően jó minőségben szólt.

Sietve fogyasztott 6,8 litert, ami nagyon kedvező

Sietve fogyasztott 6,8 litert, ami kedvező


Két embernek a Laguna Coupé optimális utazóautó. A sportülések az igazi gran turismók kényelmét nyújtják. Összességében nem zajos, élvezetes minőségben szól benne a muzsika, a 6,8 literes tesztfogyasztás alapján ritkán kell tankolni és minden csomag elfér benne.

A sebességérzet permanens átverésében a futómű főszereplő. Külföldön nem, de itthon minden felszereltséggel széria a négykerék-kormányzásos sportfutómű, ami nélkül az autó csak feleekkora élmény volna. A Laguna GT-ből átemelt 4Control-felfüggesztés valószerűtlen kanyarsebességeket tesz túlélhetővé, megismételhetővé, normálissá. A döbbenetes stabilitás és a biztonságérzet nehezen törlődő emlék lesz.

4Control – Hátul is kormányoz

Hatvannál vált a kormányzás

Hatvannál vált a kormányzás


Mivel a Lagunából drágasága miatt kimaradt a többlengőkaros független hátsó felfüggesztés, a Renault bedob valami mást: a négykerék-kormányzást. A hátsó kerekek önkormányzása nem passzív, mint például a Citroën ZX-ben, nem mechanikus, mint a régi Honda Prelude-ben, hanem aktív és elektronikusan vezérelt. 60 km/órás sebességig a hátsók az első kerekekkel ellentétesen fordulnak el, maximum 3,5 fokban. Az eredmény 10,1 méteres átmérőjű fordulókör, ami kisebb a kompakt autókénál.

Hatvan felett a hátsó kerekeket az elsőkkel egy irányba fordítja a rendszer, általában két fokon belül. Hirtelen kikerülési manővernél ez az érték 3,5 fokra nőhet. A hátsó elfordulás mértékéről a japán Aisintól vett vezérlő-számítógép dönt, értékelve a sebességet, a kormány elfordítását, a motor fajtáját és a kocsi elfordulását a függőleges tengelye körül.

Itthon széria

Veszettül gyorsan kanyarodik

Veszett gyorsan képes kanyarodni a kupé


A kormányzás intenzitásából a rendszer tudja, ha a sofőr sportosan vezet vagy hirtelen kikerülésre kényszerül. A megfelelő kerékelfordítást normál kormányösszekötőkkel oldják meg, amelyeket egy elektromos aktuátor működtet.

Az eredmény jobb fordulékonyság, precízebb kormányzás, magasabb kanyarsebesség és fokozott stabilitás kikerüléskor. A dologban az a szép, hogy nemcsak papíron igaz. A 4Control felfüggesztés hazánkban a GT felszereltséggel és a V6-os motorokkal egyaránt szériatartozék a Laguna kupékban.

Jó tartanak a bőrülések

Jól tartanak a bőrülések


Önmagában az autó agilitása nem különleges, bár a kis mozdulatokra is erősen reagáló, direkt kormányzás élénknek mutatja.

Ár: 8 750 000 Ft, extrákkal

A Renault nem szállt el a Laguna Coupé felárával, a különbség negyedmillió forint az azonos motorú GT-vel összevetve. Az extralistán a kanyarívet követő xenon fényszórótól a 18-as felniken át a bőrülésig már a gyárban majdnem mindent bepipáltak. A 8 750 000 forinthoz a metálfényt és a Bose-hifit hozzáadva egy ritka és nagyon is szerethető autóban telnek a mindennapok.

Először az árak következnek, a túloldalon pedig az előnyök és a hátrányok a műszaki adatokkal

Kupéárak másoknál
9 millió forintból a BMW- és az Audi-szalonokban nem kapni hasonló méretű kupét, legfeljebb használtan. Viszont a prémiummárkák helyett valószínűleg egynél kevesebb ember dönt egy Renault mellett, hiába a felszereltség tükrében többmilliós árkülönbség. A természetes ellenfél a Peugeot 407 Coupé, amely kényelmes, de gyengébb és kevésbé agilis autó.
VetélytársakListaár, forint
Audi A5 2,0 TDI, 170 LE 10 189 400
BMW 320d Coupé, 177 LE 9 875 000
Mercedes-Benz CLK 220 CDI, 150 LE12 303 000
Peugeot 407 Coupé 2,0 HDi Supreme, 138 LE9 413 000
Renault Laguna Coupé 2,0 dCi GT, 179 LE 8 875 000

Műszaki adatok -Renault Laguna Coupé 2,0 dCi GT
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1995
Furat x löket (mm)84 X 90
Hengerek / szelepek számaS4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)131(179)/3750
Max. nyomaték (Nm/ford.)400/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)8,5
Végsebesség (km/h)222
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)8,6
Lakott területen kívül (l/100 km)5,5
Vegyes (l/100 km)6,5
CO2 kibocsátás (g/km) 172
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4643/1812/1398
Tengelytáv (mm)2694
Csomagtér (liter)423
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1539/458
Üzemanyagtank kapacitás (liter)66
Gumiméret225/45 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)8 750 000
Tesztelt autó ára (forint) 9 090 000
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeElegáns és nem túl tágas, de gyors és takarékos kupé. Az erősen kihegyezett dízelmotor nem igazán passzol hozzá, viszont az ára értékarányos. 
Pontszám (max. 10) 8,25 pont
Mellette – Ellene
  • Különleges forma
  • Remek anyagminőség
  • Erős és takarékos dízel
  • Kényelem hosszú utakon
  • Ritka jó kanyarstabilitás
  • Reális ár, jó felszereltség
  • Erősen kihegyezett motor
  • Kellemetlen váltó
  • Szűk hely hátul
  • Nem nyitható hátsó oldalablak
  • Gyenge értéktartás