A medvedisznóember

A marketingesek agyszüleménye

A marketingesek agyszüleménye


A sok jelző közül én a fentit találtam a legfrappánsabbnak, amelyet egy South Park-részből vettem. Ez igazából nem az autóra vonatkozik, hanem a vezetőre. Könnyen átalakulhatunk medvedisznóemberré ebben a kocsiban, ha nem figyelünk oda. Az emberek összesúgtak a hátam mögött a liftben, amikor látták, milyen autóból szálltam ki, a szemükben pedig megvetés volt, nem irigység.

De ez csak a magyar valóság. Próbáljunk meg elvonatkoztatni ettől. Az autó fogantatásának körülményeiről az sejthető, hogy a Japánban igen népszerű, majd az európaiakat is megfertőző Infinity FX (45 és 35) sikerét látva pattanhatott ki a BMW-s marketingesek agyából. Bebizonyították, hogy van piaca, bármennyire is ostobaságnak tűnik az ötlet. A józanésszel teljesen szembemenő autó létjogosultsága szinte a nullával egyenlő. Egy olyan terepjáró, amely még a többinél is nagyobb ász!

Fele akkora a kerék, mint én

Fele akkora a kerék, mint én


Ebből az elképesztő koncepcióból aztán persze sikerült a létező legjobbat kihozni. A két tonnás test olyan könnyedséggel fordul el, ami szinte lehetetlen. Se nem férfi, se nem női autó, viszont mindenkinek a figyelmét magára tudja vonni.

Imád fürödni az emberek tekintetében. Valakinek kellően vonzó, valakinek pedig kellően riasztó. Ez az X6-os!

BMW X6
Miért is vonzódnak az emberek a nagy autókhoz? Kiderül!


Benyomások

Az Infinity adta az ötletet?

Az Infinity adta az ötletet?


Elképesztően hangos, ami egy színjáték. A 286 lóerős autó orgánuma azt sugallja, hogy a motort a végtelenségig kell forgatni, ami egy dízel esetében nagy baromság lenne. Minden alapbeállítást csak és kizárólag annak rendeltek alá, hogy hangos és hivalkodó legyen. Nem véletlen, hogy az autó városi fogyasztása 15 liter körül mozog.

A teljesítményéről sok minden elmondható, de a sportosság nem. Ez egy kéttonnás autó, a külsején kívül semmi nem emlékeztet a kupék dinamikájára, minden más hasonlóság csak belemagyarázás lenne.

Érdekes volt látni, hogy míg az új Hetes megszámolhatatlanul sok technikai újítást sorakoztatott föl, az X6-os szinte elavultnak tűnik. Igaz, ez talán így van rendben. Legyen a Hetes az újdonságok hordozója. Az X6-ban régi iDrive volt, nem volt semmi különös extra, még a head up display-t is inkább kikapcsoltam, csak az aktuális sebesség árválkodott rajta. Az egyetlen mókás funkció az volt, hogy a műszerfalon megjeleníthettük a kerekek aktuális hajtóerejét.

A nagy szerszám

Hátul limitált a férőhely

Hátul limitált a férőhely


A nagy autó alapvetően azért vonzza a férfiakat, mert ez vonzza a nőket. Ezzel mintegy megmutatják, hogy ők biztonságos, kiegyensúlyozott, gazdag emberek. Ez az, ami vonzza a nőket. Az őskorban ugyanis az lehetett sikeres, akinek vagy nagyon jó dárdája, vagy nagyon jó kése volt, vagy nagyon ügyesen tudott vadászni.

Egy vadász akkor volt jó, ha elég ereje volt, hogy elejtsen egy vadállatot. A BMW X6-os elég nagy, elég izmosnak tűnik, ezáltal felkeltheti a nőkben ezt az ősi ösztönt. Azt érezhetik, hogy ez egy megbízható vadász, hosszú távon alkalmas lesz arra, hogy az utódokat megfelelően ellássa.

Szemmagasságban van a hátsó lámpája

Szemmagasságban van a hátsó lámpája


Ha esetleg Freudot is belefűzzük ebbe az elemzésbe, a nagy autó sok egyébre nem utalhat, mint a nagyfokú szexualitásra. Persze a nagy dolgok önmagukban még nem elegendőek a kellő kisugárzás megteremtéséhez. Egy IFA is nagy ugye, de az önmagában kevés egy nőnek. Visszatérve Freudhoz, régebben azt feltételezték, hogy akinek nagy van (autója is, meg egyéb más dolga is nagy), az sikeres az életben, sikeres a nőknél. Ő az Alfahím.

Persze a mostani kutatásoknak köszönhetően már tudhatjuk, hogy önmagában a nagy szerszám nem elég. És ha most a BMW X6 szerszámra gondolunk, nagyon fontos, hogy milyen finomságokat, technikai dolgokat tud, és milyen figurákat tud bevetni.

Az X5-nél is nagyobb kiály

Az X5-nél is nagyobb kiály


Az X6-os külsején egy analitikus sokáig gondolkodna. Szemből leginkább egy nagyon durva, ugrásra készülő vadnak a képe jelenik meg előttünk. Már régóta éhes, látszik a szemében az elhatározás. Gyilkolni készül. Megöli, széttépi és kiissza a vérét. Még egy magas ember is kicsinek érezheti magát mellette, persze mindaddig, amíg a volán mögé nem ül. Ha szembejönne velem, megijednék, az biztos.

Igaz, ha tibeti megközelítésből elemeztük volna az autót, akkor egész más összefüggésekre is fény derülhetett volna, de Frajd Zsiga bácsi gondolatai nyomán elindulva mégiscsak szórakoztatóbb a nagy autó, nagy szerszám párhuzam.

Szögi Zoltán

a kép nagyobb mint 150px!