Fiatalos lenne?

Már nem illik rá a "trottyos" jelző

Már nem illik rá a trottyos jelző


A legtöbben talán még mindig úgy gondolnak a Volvo (lehet, hogy nem csak a) kombi modelljeire, hogy kizárólag nagypapák, de minimum 2 gyerekkel rendelkező családok számára készülnek.

Én a fenti szűrőfeltételek közül egyiknek sem felelek meg, mégis közel érzem magamhoz az autót. Menők lettek a Volvók, de azért még mindig nem az érzékekre, hanem az észérvekre hatnak.

Az előítéleteket ugyan még nem sikerült megszüntetni, de jó úton haladnak. Az új formákkal a korábbi modellek is frissebbek, fiatalosabbak lettek, de a C30 az igazi bizonyíték a Volvo ezen a törekvéseire. Ide lehet venni még az XC60-at is. Nagy kár, hogy ez a taktika itthon eléggé sántít.

A fiatalok nem fiatalos autót keresnek, hanem olyat, amit meg tudnak venni. Ettől még persze nem baj, ha az őszes halántékúakon kívül, másoknak is tetszenek a Volvók. Vagy ha az őszes halántékúak ettől fiatalosabbnak érezhetik magukat.

Jól mutat, pont mint 5 éve

Jól mutat, pont mint 5 éve


Sokan hasonlítják mostanában a Volvókat ahhoz a svéd bútoráruházhoz, aminek a neve “ik”-val kezdődik és “ea”-ra végződik. Talán az egyszerű, de jól kidolgozott formában és az anyagminőségben valóban van némi hasonlóság. Minden Volvóban ugyanazt a jól kiszámítható minőséget kapjuk az anyagoknak köszönhetően. Nagyon jó tapintású minden egyes gomb, kapcsoló, tekerentyű.

Az üres felületek tükörsimák, egyszerűen jó hozzáérni. Ettől függetlenül azért a belső design, az unalmasan egyszerűről épphogy csak átbillen a visszafogottan érdekes felé. Ez persze nem biztos, hogy baj. Ha nem ér túl sok inger, legalább jobban tudunk koncentrálni a vezetésre.

Az igen trükkös, hátulról körbekorizható középkonzol az egyedüli olyan megoldás, ami egy kis “nahát” jellegű felkiáltásra ad okot. Igaz, hogy ezt a dolgot kb. 2003-óta (Volvo S40) ismerjük, de még mindig nagyon modern hatású.

Csodaváltó a Volvótól is!

Elbírna a farakással is

Elbírna a farakással is


Maradunk az autó belsejében. Végre elértünk ahhoz az egyetlen ponthoz, ami az S40-es, 5 évvel ez előtti bemutatása óta az egyetlen lényegesebb változtatás (szemét módon kihagytam az USB-csatlakozást).

Eddig a VW-csoporton kívül más járgányban nem találkozhattunk duplakuplungos automata váltóval. Nem akarok senkit untatni, de aki még nem látott ilyen automata váltót működés közben, annak nem biztos, hogy egyértelmű a dolog.

A következő oldalon ebben merülünk el és kiderül miért annyira tökéletes a 136 lovas 2.0D!


Powershift

Szóval, a váltóban az 1., 3., 5., illetve 2., 4., 6. fokozatok külön tengelyen vannak, amikhez egy-egy kuplung tartozik. Ha a vezető például hármasban hajt, akkor a váltó már előkészíti a másik tengelyen a kettest vagy a négyest és a kellő pillanatban egy pillanat alatt kapcsol.

Az úgynevezett vonóerő átadása nem szakad meg a kuplungok párhuzamos nyitása és zárásakor, így az autó nem bólint váltáskor és a gyorsulás is állandó. Mi több, nagyjából 8 százalékkal kevesebbet is fogyaszt a DSG-vel, vagy a Volvo esetében Powershift váltóval szerelt vas.

Nagy szó, hogy a Volvónak is van dupla kuplungos váltója

Nagy szó, hogy a Volvónak is van


Röviden összefoglalva: Ez a megoldás az automata váltók királya. Minden robotizált, nyomorék próbálkozás mehet a levesbe. Nagyon fájt rá minden gyártó foga, az tény, de azt, hogy:

a. Megvettek egy DSG-s Golfot, szétszedték és megpróbálták kicselezni a levédett technikát;
b. átigazoltak egy vezető mérnököt, aki emlékezetből rakta össze a váltót;
c. tényleg kútfőből alkották meg a hasonló elven működő technikát;
soha nem fogjuk megtudni…

Mindenesetre 5 év alatt sikerült. A jövőben a Volvo mellett egyébként a Ford is beépíti majd modelljeibe a váltót. Vélhetően búcsút intenek majd a fokozatmentes CVT-nek.

Egyelőre csak ehhez a 136 lóerős dízelhez választható a feláras Powershift. Az opció ára 500 000 forint.

A hatfokozatú Powershift automata váltó

Nekem nem mond sokat, de hátha ezzel másnak örömet okozok

2.0D – 136 LE

Nem cool, de nem is uncool. Gyanús közepes

Nem cool, de nem is uncool. Gyanús közepes


Mit is írtam az előző lap végén? “és kiderül miért annyira tökéletes a 2.0D” Ja. Hát nem tudom. De tényleg tökéletes. Jól gyorsul, jól megy autópályán, lendületesen húz minden fordulaton, nagyon tetszett. És érdekes módon a váltó is tökéletesen működik együtt ezzel a dízelmotorral. A VW-modellekben eddig csak a benzinesekkel volt 100%-os a DSG, a dízeleknél mintha lomhábban működne.

Az egyetlen szívbemarkolóan kegyetlen dolog, hogy a számomra majdnem tökéletes Volvo V50 2.0D momentum ára, a powershift váltó felárával együtt 8 millió forint. Épp annyi, mint az általunk mért városi fogyasztása.

Ekkor hirtelen felriadtam és igen, belelógott a kezem a bilibe, sajnos.

Azért a pontokról és a táblázatokról nem feledkeztem el!


Műszaki adatok – Volvo V50 2.0D Momentum

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1997
Furat x löket (mm)85 X 88
Hengerek / szelepek száma4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)100(136)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)320/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)9,7
Végsebesség (km/h)205
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)7,8
Lakott területen kívül (l/100 km)5,0
Vegyes (l/100 km)6,0
CO2 kibocsátás (g/km)159
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4522/1770/1457
Tengelytáv (mm)2640
Csomagtér (liter)417
Menetkész tömeg/megengedett össztömeg(kg)1472/1960
Üzemanyagtank kapacitás (liter)52
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)7 440 000
A szériafelszereltség fontosabb tételeiItt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeMajdnem
Pontszám (max. 10)  9 pont

Mellette – Ellene
  • kiváló anyagminőség
  • kényelmes belső
  • kultúrált külső
  • nagyszerű motor
  • duplakuplungos váltó
  • 8 liter városban
  • 8 millió forintban

Önnél hány pontot ér a Volvo V50?

641 szavazat - átlag: 7.9 (10-ből)

Önnél hány pontot ér a Volvo V50?