Dacia Sandero: más mint a Logan?

Teszt: Dacia Sandero 1,4 Ambiance

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2008.08.07. 19.30

Pedig tisztára úgy néz ki, mint bármilyen rendes nyugati autó – állapítják meg többen is a Dacia Sanderóról. Hangjukban a meglepettség mellett elismerés is van. Mostantól a Daciának van egy autója, amelyet nem kell a környezetünknek újra és újra megmagyarázni.


Belül Logan, kívül alig

Ránézésre szépült a műszerfal, de anyagában a Logané

Ránézésre kicsit szépült a műszerfal


Ránéztünk a Sanderóra, és kívülről mintha nem is egy Daciát látnánk. A lámpa a Scénicére hasonlít, az orra divatos, az egész design könnyen emészthető és tetszetős. Nyoma sincs a baltával faragott Logan dobozformájának.

Az enteriőr stabilan daciás, ez egyértelmű, de halványan jobb minőségérzetet kelt, mint a Logané. A Sandero kicsit szebb belsejében az az igazán jó, hogy a modellfrissítés után a Logan is megkapja. Korszakos viszont a fejlődés ajtóbehúzó ügyben. Bár hátul még mindig egy alkalmatlan mélyedés van a könyöklőben, de elöl egy csodásan megmarkolható ajtóbehúzót találunk, mint a világ legtöbb autójában. A kapcsolósor a rádió alatt más lett, de kollégám szerint a gyár ragaszkodik a jeti ujjal megnyomható mérethez.

Ami nem megy nekik

Az eléggé holtteres tükrök megmaradtak, a dudának ellenben rajongója is akadt házon belül. A hangjában semmi elrettentő nincs, inkább elmosolyodik tőle a figyelmeztetett nyuszi az út szélén. Körülbelül, mint bíp-bíp a Kengyelfutó Gyalogkakukktól.

A Logant idézi a belső tér nagysága. A hátsó lábtér a magasabbaknak is kényelmes, de a belső magasság is tetszett. A nagyfelületű, egész komfortos ülésekben elöl furcsán, túl magasan ülünk a kormány mögött, mert a volán semerre nem állítható.

Rosszul ülünk a kormányhoz képest

Rosszul ülünk a kormányhoz képest


Esős időben kisült, hogy az ablaktörlő echte siralomvölgy: a csavar új autóban maszatolt. Szerintem direkt csinálták ennyire trére, 2008-ban egy világcég ezt meg tudná oldani. Régi ezerkettes Ladánkban egy új lapát, sőt a még olcsóbb külön cserélt gumiél is képes volt csíkmentesen törölni.

Egészséges erőnlét

Kedvesemmel egy Loganban 3 éve Rómáig hatoltunk, ezért élénken emlékszem a durván zajos motorjára. A Sandero jóval halkabb, ebben a zajszint már nem limitálja 120-ra az utazósebességet, a 140 elfér.

Elég magas fogyasztási adatokat ad meg a Dacia, de ne féljünk tőlük. Lapozás után kiderül, miért 


A kocsi jó erőnek örvend, az 1,4 literes kompakt autók között szavunk sem lehet a motorjára. Az orrban persze nem az kontrollált atomhasítás történik, amit a 6,2-es Corvette művelt, de a nyolcszelepes benzines kedélyesen veszi a bandukolást kis fordulaton és örömtelien rápakol közepesen kihúzatva.

Rossz váltó, jó fogyasztás

Nagy a lábhely, csak a jó hosszú ülőlaptól nem látszik. A fejtér nagyszerű

Nagyszerű a lábhely és a fejtér


Amikor hónaljig gázolunk a fordulatszámban, a Dacia a 75 lóerőhöz mérten szépen gyorsul. A sietéshez sajnos nem kerülhető el a kontaktus a váltókarral, amely hosszú utakon és kelletlenül mozog. Nem jár nehezen, egyszerűen rossz érzés vele kapcsolgatni.

Van még egy rusnya hibája a Sanderónak. Hiába szervokormányos, szokatlanul sokat kell tekerni a volánon.

Azoknak fekszik, akik amúgy is előszeretettel fejik a kormányt. Nehéz vele egy szép kanyarívet megrajzolni, mert a kormányzás pontatlan, érzéketlen, tehát ebben jobbat érdemelne a Dacia.

7,5 litert fogyasztott Pesten, autópályán is takarékos

7,5 litert evett Pesten, sztrádán is takarékos


Amivel a kényelmen, a térkínálaton és a menetteljesítményeken kívül igazán elégedettek voltunk, az a fogyasztás. Budapesti utakkal, aztán autópályán és országúton csúnyán repesztve 8,1 litert mértünk 100 kilométerre. Ne rezeljünk be a gyártó 9,6 literes városi adatától, Budapesten spórolás nélkül kijöttünk 7,5 literből, autópályán a motor 6,6 litert kért cserébe a szabályos sebességért.

Tényleg olcsó

Hazánkban a Logan nem elég olcsó a nevéhez és a felszereltségéhez képest, de a Sanderóval más a helyzet. Ambiance-kivitelben kevesebbe kerül, mint egy – sokszor gyengébben felszerelt – kisautó, náluk tágasabb belső térrel és öblösebb csomagtartóval.

Új emblémával jött ki a Dacia

Új emblémával jött ki a Dacia


1,4-es motorral a Sandero 2,5 millióból hazavihető légkondival, oldallégzsákkal, övfeszítővel, CD-s rádióval és metálszínben.

És ez nem akciós, csak most, csak nálunk, csak a beragadt autóra érvényes kedvezmény, hanem konkrét listaár. Nem kell magyarázkodni, hogy miért lett Dacia.

Ár/felszereltség arányban az ötajtós így erősen alávág a globálisan nagyon kapós, de itthon népszerűtlen Logannak. Talán ami a limuzinnak nem jött össze és a kombinak is csak kicsit megy jobban, az sikerül a Sanderónak a hazai piacon.

Ne hagyja ki a túloldalon az előnyöket-hátrányokat


Műszaki adatok – Dacia Sandero 1,4 Ambiance
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1390
Furat x löket (mm) 79,5 X 70
Hengerek / szelepek száma S4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 55(75)/5500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 112/3000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 13,0
Végsebesség (km/h) 161
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,4
Vegyes (l/100 km) 7,0
CO2 kibocsátás (g/km) 165
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4020/1746/1534
Tengelytáv (mm) 2588
Csomagtér (liter) 320-1200
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 975/495
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 50
Gumiméret 185/65 R15
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 2 150 000
Konkurensek (forint) Chevrolet Lacetti 1,4 Star, 3 468 000
Skoda Fabia Classic 1,2, 2 771 800
Tesztelt autó ára (forint) 2 470 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Az alábbi linken
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Árához mérten egy komolyan veendő, rendes autó.
Pontszám (max. 10) 8,0 pont
Mellette – Ellene
  • Jó fogyasztás, kiegyensúlyozott motor
  • Bombajó ár/érték arány
  • Egész jól néz ki
  • Sok hely belül
  • Rossz üléshelyzet és kormányzás
  • Csíkozó ablaktörlő
  • Kelletlen váltó

Kommentek

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.