Autók a mának

Indiából jön az i10, a Csobbanás hazai termék

Indiai az i10, a Csobbanás hazai termék


Egy kisautóban pont az a jó, hogy kicsi. A tehetségtelenek is tudnak velük parkolni, keveset fogyasztanak, biztonságban, kényelemben egyre jobbak. Alacsony szén-dioxid-kibocsátásukkal jót tesznek a lelkiismeretünknek, már ha nem teszünk klasszikus ívben a környezetvédelemre.

Az Indiából importált Hyundai aranyos, csinos kisautó, kockázatmentes formával. A Suzuki végképp pofás darab, metálszínben a csilli-villi lámpákkal értékes autónak mutatja magát. Olcsónak egyik sem annyira olcsó, ha légkondis, négy légzsákos új autó kell, akkor az listaáron bizony 2,7 millióba kerül.

Belül egál

Magasabb és hosszabb a Suzuki, de nincs benne több hely

Nagyobb a Suzuki, de nincs benne több hely


Meglepően sok teret sikerült körbezárni mindkét autóban, de helykihasználásban a koreai autó veri ellenfelét. A Splash 15 centivel hosszabb, ennek ellenére az i10 mélyebb padlójú csomagtartójába fér több cucc és literre is jobb a Hyundai. Az esztergomi termék annyival tud visszavágni, hogy a padló a lökhárító magasságában van, alatta pedig akad még néhány rekesz.

Mivel az i10-ben kevésbé lehet hátratolni az első ülést, ezért a lábhely kicsit nagyobb marad benne hátul. Ez nem igazi előny, fejtérben pedig a magyar autó él a magasabb kasztni adottságaival.

Vidámabb belül a Splash

Vidámabb belül a Splash


Belül a tesztelt i10 komorsága ne tévesszen meg senkit, élénkebb színű betétekkel feldobható. Kék műszerfalával mégis vidámabb a Splash. Ebben is gazdagon kapjuk a műanyagot, de nem karcolódik olyan könnyen és kicsit több benne a rakodóhely is. Igénytelen megoldás viszont lehagyni a vízhőmérőt, a Suzukiban még kék visszajelző lámpát sem láttunk, a Hyundaiban bezzeg rendes mutató van.

A Hyundai belsejében tetszett az ajtóbehúzó, mert elvan benne a telefon. Gyermekekkel jól jön a hátul is elektromos ablakemelő, ha rosszkor húzzák le, nem kurblizni kell hátrahajolva, hanem egy gombnyomással rendet tehetünk.

Városban a Hyundai nyer

A való életben jóval erősebb a Hyundai

A való életben jóval erősebb a Hyundai


Mindkettőben magasan van az ülés, de a Hyundaiban könnyebb a nyomulás Budapesten. Könnyebben észleljük, mi történik körülöttünk, főleg tolatáskor látni ki rosszabbul a Suzukiból. Az ezres Splash persze gyenge, de mi ebben a meglepő? Hozzá kell szokni, amikorra ez sikerült, 1-2 emberrel nem maradt hiányérzetünk.

Élőben mégis döntő különbség van kettejük között. Az i10 annyival jobban megindul gázra, mintha nem 90 köbcenti és szűk 2 lóerő volna a többlet. Nem is ezen múlik, hanem a hangolásán: maximális nyomatékát már 2800-as fordulaton megkapjuk, a Suzukit 4800-ig kell nyüstölnünk ugyanezért.

Nem volt könnyű, de a túloldalon végül győztest hirdetünk


Ahol a Splash kettesben megy föl a hegyre, ott a Hyundai jól érzi magát hármasban és ha odalépünk neki, azonnal meglódul. Azon a fordulaton, amivel az átlagember a gyermekeit hurcolja, munkába jár és bevásárol, a Hyundai karaktere az előnyösebb.

Messzire a Suzukival mennénk

Itt éreztük jobban magunkat

Itt éreztük jobban magunkat


Amikor pár kilométert ülünk csak két kiszállás között, kevésbé domborodnak ki a Splash előnyei. Nálunk majdnem mindenki langaléta, ezért hosszabb távon elment a kedvünk az i10 üléshelyzetétől. 180 centiig talán elég a hosszirányú állítás, de magasabbaknak a Suzuki felüdülés.

Elvileg a Hyundai négyhengeres motorja kulturáltabb kellene legyen a Splash háromhengeresénél, de azon kívül, hogy lámpánál rezegteti a kuplungot, a Suzukiban jobban telt a fogyasztásmérésre kitalált Bp-Hévíz-Bp túra.Előzéshez a Splasht szénné kell forgatni, ami fekszik a pörgős motornak. Országúton az IFA még pont megvan kettesben, hármasban sem teljesen reménytelen a dolog, aztán jön a légszomj.

Sokkal jobb a Splasht vezetni

Sokkal jobb a Splasht vezetni


A köbcentire alig nagyobb, de jobban húzó Hyundaiban mindig több a tartalék. Autópályán is erősebb az i10, de még a Suzukinál is többet pörgő motorja 130-140-nél borzasztó hangos. Mindehhez csúnyább is a hangja, mint a másiké.

Élet a Splashben

Országútra a gyenge, de vígan húzatható Splash az aktívabb, élvezetesebb autó. Jó vele lendületből átvágni a kanyarokon, futóműve, kormányzása pöpec. A nehezebben járó, de sokkal jobb és pontosabb váltóval együtt megadja az autózásnak azt az örömét, amit nem reméltünk ezért a pénzért. Váratlanul egészséges ülések jutnak benne az elöl utazóknak, gratulálunk!

Piros betétekkel nem volna ilyen komor az i10

Piros betétekkel nem volna komor az i10


A zajszintet leszámítva az i10 is rendesen megcsinált autó, normális ülésekkel. De mintha inkább a hölgyeknek szólna, akik sosem húzatják 5000 fölé, ahonnét a motornak elmegy az életkedve. A virágmintás apróság megnyugtatóan stabil autó és hiszünk a biztonságosságában is: egyformán négycsillagos a töréstesztjük.

Fogyasztásban jobb a Suzuki

A 110-zel átvészelt autópályás mérésen a háromhengeres autó 5,2 literrel elment, a Hyundainak kereken 6 liter kellett ugyanott, azonos tempónál. A Suzuki takarékosságától csak addig voltam elájulva, amíg a rusnya Honda City eszemben nem jutott: nagyobb kasztnival és 1,3-as motorral evett kevesebbet.

Kicsit jobb az i10 felszereltsége

Kicsit gazdagabb az i10 felszereltsége


Árban jelentéktelen a különbség a tesztelt kivitelben egyformán 2,7 milliós autók között. A Hyundai 14 ezer forinttal többet kér a Style-kivitelű i10-ért, amit a hátsó tárcsafék bőven kompenzál.

Kapunk még első ködlámpát és hátsó motoros ablakot is. A Splash bőrkormányt, az utas oldalán is állítható ülésmagasságot és fedélzeti számítógépet dob be pluszban. Értékelendő előny a Suzukinál, hogy a gazdagon extrázott kivitelben a rádiója a kormányról irányítható, ami kényelmesebb, mint a gombokat-tekerentyűket becélozni.

Mindkettőt a legolcsóbb motorral teszteltük

Mindkettőt a legolcsóbb motorral teszteltük


A fekete lökhárítós modellek csatájában az i10 elhúz, az alap Splash blokkolásgátlóján, két légzsákján és szervokormányán kívül CD-s rádió és központi zár is van. Akinek van pénze extrákra, az a Suzukival mehet közelebb a nagyautókhoz, amelyhez jó pénzért ülésfűtés, függönylégzsák és ESP is választható.

Melyik a jobb?

Ha alacsonyabbak volnánk, nehezebb volna dönteni a két autó közül. Az i10 erősebb, nagyobb a csomagtere és a Style-modellben több az extra, mint a vele összevethető Splashben. A Suzukiban kicsit kényelmesebb az ülés, nekünk jobb az üléshelyzet, halkabb és kevesebbet is eszik. Mindkettő meglepően sokat tud, de Budapestről kiszabadulva a Splasht annyival nagyobb öröm vezetni, hogy ez eldönti az egálszagú meccset.


Műszaki adatok
Hyundai i10 1,1 Style
Suzuki Splash 1,0 GLX AC CD
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1086996
Furat x löket (mm) 67 x 7773,0 x 79,4
Hengerek / szelepek száma 4/123/12
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)49 (67)/550048 (65)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 98,1/280090/4800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 15,614,7
Végsebesség (km/h) 151160
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)6,35,9
Lakott területen kívül (l/100 km)4,64,4
Vegyes (l/100 km)5,25,0
CO2 kibocsátás (g/km)124120
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)3565/1595/15403715/1680/1590
Tengelytáv (mm)23802360
Csomagtér (liter)225178
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg)1083/322975/510
Üzemanyagtank kapacitás (liter)3545
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (Ft)2 699 0002 685 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei:Itt keresném!Itt érhető el!
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeAz i10 erősebb, nagyobb a csomagtere és a Style-modellben több az extra, de hangosabb és kevésbé életteli autó.A motor a Splashben gyengébb, halkabb és takarékosabb. A Splasht nagyobb öröm vezetni, ez dönti el a szoros meccset.
Pontszámok:7,07,5


Viszont addig pontozzunk mi!