Sok vas, kevés üveg

Sok vas, kevés üveg


Még soha nem hallottam ennyi dicsérő megjegyzést egy koreai autóra. A formától kezdve a vezetési élményen át, a kényelmes belsőig mindenről nagy elismeréssel nyilatkozott, aki csak az autóra pillantott. A lelkesedésüket sajnos nagyon könnyű volt letörni, amikor szembesítettem őket a közel 6! millió forintos vételárral.

Ezen kívül tényleg nincs más probléma az autóval, de így sokan érezhetik úgy, mintha egy 30 milliós luxuslakást kínálnának a nyóckerben. Ha már ott van, akkor miért nem olcsóbb? Ha Kia, akkor miért adjak érte 100 ezer híján 6 milliót?

20-tól 50-éves korig

Jó a fara, muci!

Jó a fara, muci!


Kezdjük ott, hogy nem feltétlenül csak a 140 lóerős top felszereltségű járgányt választhatjuk. 3.599.000 forintos, 1,4-es szerepel a paletta alján. Akik most nagyon résen vannak, azoknak feltűnhet, hogy az ötajtós cee’d alapára 2.999.000 forint.

A különbség abban rejlik, hogy a pro_cee’d-et nem adják oda a legócskább, klímát is nélkülöző felszereltséggel. Igaz az azonos szintek közt is van némi különbség. Egész pontosan 100 ezer forinttal kerül több pénzbe minden pro_cee’d, az ötajtós változatokhoz képest. Éppen annyival, mint amennyivel az SW kerül többe.

A háromajtós az ötajtós és a kombi cee’d is vállalható, gyakorlatilag kortól függetlenül. Az egyik egy fokkal vagányabb, fiatalosabb a többinél, a másikban több a hely, a harmadikban pedig még több. A különböző varriánsok között 100 ezer a váltószám.

Kívül-belül

Célozz, tűz!

Célozz, tűz!


Belül minden ugyan az, mint a korábbiakban. Nincs semmi meglepő húzás. Jó minőségű anyagok, ízléses színek, szimpatikus műszerfal, érthető kezelőszervek a kormányon. Hátul talán kevesebb valamivel a fejtér, illetve nem egyszerű kilátni sem a lőrésszerű ablakon keresztül a magas hátsónak köszönhetően. Ez bizony a design áldozata lett.

Az ablakok egyébként nem csak hátul lettek kisebbek. Az első szélvédőn kívül minden ablak szűkebb, győzött a fém az üveg felett.

Sajnos teljesen világos, hogy nem fogunk 6 milliót adni egy Koreai autóért, ettől függetlenül nagyon meggyőző volt az autó teljesítménye, és ami a legfontosabb, a fogyasztása. Többnyire városi használat mellett is csak 6,7 liter volt. Hasonló teljesítményű dízelmotoroknál inkább a 8 liter körüli érték a megszokott. Nekem viszont akkor is inkább az 1,6-os CRDi az, ami tökéletesen megfelelne. Ide vele!


Zene, Mp3, USB

Alig több mint egy éve ismerjük testközelből Korea remekét. Amitől már akkor is a térdünket csapkodtuk örömünkben, az még most is nagy szám. Nem lehet akadály a zenehallgatás, mert az MP3-fájlokat USB-csatlakozóval, AUX-dugasszal, illetve mezei CD-ként is benyeli a Hi-Fi. Márpedig ezt együtt nem sokan tudják. Kiváló!

Műszaki adatok – Kia pro_cee’d 2.0 CRDi

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1991
Furat x löket (mm)83 X 92
Hengerek / szelepek száma4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)103(140)/3800
Max. nyomaték (Nm/ford.)305/2500
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)10,1
Végsebesség (km/h)205
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)7,5
Lakott területen kívül (l/100 km)4,5
Vegyes (l/100 km)5,6
CO2 kibocsátás (g/km) 149
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4250 / 1790 / 1450
Tengelytáv (mm)2650
Csomagtér (VDA módszer)340 / 1210
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1499 / 421
Üzemanyagtank kapacitás (liter)53
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)5 900 000 Ft
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeAz autó kiváló, de a 6 millió forint rengeteg. Az 1,6 dízel 4 milliós induló ára viszont már jobban hangzik.
Pontszám (max. 10)7,5 pont

Kia pro_ceed

1,259 szavazat - átlag: 7.7 (10-ből)

Kia pro_ceed