Miért nem kell benzines Mazda6?

Teszt: Mazda6 2.0 TE Sport

Szerző: Nagy Gergely levél küldés 
Dátum: 2008.03.21. 03.03

E heti kötelezően elrendelt Mazda-penzumunk alanya egy újabb hatos, kétliteres benzinmotorral és szedán karosszériával. Ugye milyen hátborzongatóan izgalmasan hangzik?



Rögtön kezdem a lényeggel: tavaly a Mazda6-okból 81 százalék ment el dízelmotorral, 84 százalék kombi vagy ötajtós karosszériával. Vagyis ez a Mazda6 szedán, benzinmotorral, nem praktikus négyajtós testtel nem kell senkinek. 2007-ben összesen 680 hatos fogyott.

Ha még azt is tudjuk, hogy szedánon belül 38 százalékos a benzinpenetráció, rögtön kijön, hogy azok, akik a tesztben szereplő Mazda6 iránt konkrétan érdeklődnek, alig vannak többen, mint két alsó tagozatos átlag fogazatszámainak összege.

E fenti megállapítás még a korábbi Mazda6-ra volt igaz, ami nehezebb, lustább, faragatlanabb volt a mostaninál. De azért jó közelítéssel példázza, mire számíthat az új. Belőle is a dízelből adna el többet az importőr, és messze nem ebből a karosszériából – áll az idei tervekben.

Miért nem kell a szedán?


Mára kifinomult ízléssel kotorászunk az autófelhozatalban, nem ragaszkodunk görcsösen az elején-végén lapos négyajtós szedán kasztnihoz. Messze nem a limuzin a legkeresettebb az Astrából, a Focusból, a Suzukikból. És a Mazda6-ból sem. Mert az ötajtós ferdehátú praktikusabb, könnyebben pakolható, és adott esetben még szebb is.

De nem a Mazda6-nál. Ez a Sedan átkozottul pofás darab. A túlméretezés hajszolása elkerülte a Mazda tervezőit, olyan ügyesen hajtogatták egymásba a motor-utastér-csomagtér hármasát, hogy elsőre fel sem tűnik, elegáns szedánba vagy sportos ötajtósba hajlik-e a feneke. Lágy íven találkozik a csomagtérfedél és a hátsó szélvédő, ami sajnos együtt jár azzal, hogy a csomagtérnyílás rövid. Ami oda bemegy, az ki nem jön – vagy legalábbis nehezen, hiába 519 literes a csomagtér.

Odabent


Napjaink túlkomputerizált középkonzoljaival szemben a Mazda hagyományos körkapcsolós fűtés-szellőzés kezelői határtalanul praktikusabbak. Állandó harcot csak a levegő irányító apró gombjával vívtam, melyet a Mode félrevezető felirat miatt minduntalan keresnem kellett.

Szintén örökre száműzném az intelligensre mért fedélzeti rendszert, mely csak sokadik gombnyomásra és hosszan tartó figyelem elvonással képes elárulni, mennyit fogyaszt a jármű, vagy mennyi a pontos idő. Ennél praktikusabb egy szimpla gomb az index- vagy az ablaktörlőkar végén, nemde?


Olyan a váltó, amit egy japán autótól várunk, a futómű és a kormányzás alakítja szorossá a kapcsolatot jármű és vezetője között. Jót tett a Mazda6-osnak, hogy elődjénél jóval könnyebb és nem terebélyesebb. A népi középkategória etalonjának tartott Ford Mondeo utódja nekem pont azzal okozott csalódást, hogy túlméretes testében elveszve éreztem magam. A Mazda6-ot rögtön magaménak tudtam, ezért azt is könnyen megbocsátom neki, hogy nem ő a kategória legtágasabbja.

Két liter benzinből elég


A Mazda 147 lóerős motorjában azt a közvetlenséget kedveltem meg leginkább, ahogyan reagál a gázpedál legkisebb izgatására is. Ezt az érzést hiába keressük a dízeleknél, azok csak a korán ébredő nyomatékkal tudnak hengerelni. Kétliteres benzinmotorjával mindenhol kényelmesen használható a Mazda6. Leginkább autópályán örültem neki, hogy a légellenállás lefaragásához konokul ragaszkodó tervezésnek hála csendes maradt az utastér, amit a motorzaj sem tört meg.

És hogy miért is nem?

Veszít népszerűségéből a szedán, értem én. Hatalmas nyomatékkal hengerelnek a dízelek, ezt is felfogom. Mégis azt mondom, nagyobb részt követel magának a benzines Mazda6-os. 9,5 literes tesztfogyasztása ugyan jó három literrel több a dízelénél, mégis életképes alternatíva azoknál, akik nem évi 30.000 kilométert autóznak kötelességből, és számít nekik, hogy a vezetés élmény maradjon.

A következő oldalon a számok beszélnek és jön a szavazás!


Műszaki adatok – Mazda6 2.0
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1999
Furat x löket (mm) 87,5×83,1
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 108(147)/6500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 184/4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,9
Végsebesség (km/h) 214
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,4
Vegyes (l/100 km) 7,0
CO2 kibocsátás (g/km) 166
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4755/1795/1440
Tengelytáv (mm) 2725
Csomagtér (liter) 519
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1295
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 64
Gumiméret 215/50 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 7.069.900
Konkurensek (forint) Toyota Avensis Sol Plus 2.0: 6.540.000
VW Passat 1.8TSI Trendline: 7.167.800
Honda Accord 2.0 Executive: 6.349.000
Ford Mondeo 2.0 Ghia: 6.955.000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Letölthető PDF-ben
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Bizalmat szavazunk az érdemtelenül elnyomott benzines Mazda6 szedánnak. 9,5 literes fogyasztása baráti, menetteljesítménye ragyogó.
Pontszám (max. 10) 8,5 pont

Szavazás

Mazda 6

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Rosberg nyert, Hamilton hátulról lett a 3.

Nico Rosberg lazán nyerte a Forma-1-es Magyar Nagydíjat, a Red Bull-os 2. Daniel Ricciardo lett, míg Lewis Hamilton szerencsével, mások bajával is segítve a 21. rajtkockából ért fel a dobogó legalsó fokára.

F1: Baleset miatt áll a Belga Nagydíj

A Forma-1-es Belga Nagydíj 6. körén a renault-s Kevin Magnussen hatalmasat bukott, a pálya javítása miatt megszakították a körözést.

Egyszer csak megjelent egy daru a Hungaroringen

Elképesztő dolog történt a Hungaroringen, a kamionos Európa-bajnokság betétfutamának számító Blancpain Sprint GT-sorozatban, vasárnap délelőtt.

Jól megszívatták a beszállítók a Volkswagent

A Volkswagen 22 ezer Golf és Passat modellt nem tudott a terveknek megfelelően legyártani a beszállítói viták nyomán kialakult alkatrészhiány miatt.

F1: A rajt előtt is büntették Hamiltont

A Belga Nagydíj versenybírói a futam kezdete előtt egy órával újabb büntetést osztottak ki Lewis Hamiltonnak.

Traktoros üldözés volt Debrecen mellett

Ellopott egy traktort egy 31 éves monostorpályi férfi, majd a járművel próbált elmenekülni az őt követő rendőrök elől.

Jó öreg Jawából építettek őrült fantáziamotort

A berlini Urban Motor elképesztő, mesebeli szörnyeteget varázsolt egy szebb időket látott Jawa blokk köré. Motorozhatóságában nem vagyunk biztosak, de hogy nincs hozzá fogható a világon, az biztos.

F1: 60 helyes büntetés Alonsónak

Fernando Alonso megnyerte a hátrasorolásai versenyt, miután a Belga Nagydíj időmérőjét követően megint erőforrás-részelemek kellett cserélni az autójában. Lewis Hamilton csak 55-ig jutott.

Kamion-Eb: Kiss Norbié a pole a Hungaroringen

A címvédő Kiss Norbert, a Tankpool24-Mercedes magyar versenyzője nyerte a kamion Európa-bajnokság magyarországi állomásának vasárnap délelőtti időmérő edzését a Hungaroringen.

F1: Versenyülést ígért a Merci-főnök a McLaren-ifjoncnak

A Mercedes csapatfőnöke mindenképp Forma-1-es versenyzői ülést kerít Stoffel Vandoorne-nak, ha a McLaren 2017-re nem lépteti elő.

F1: Nagy kérdések a Belga Nagydíjról

A Belga Nagydíjjal újraindult a Forma-1-es szezon, újra feltesszük a kérdéseket, hogy megtudd, mennyire vagy képben az aktuális futamot illetően. Kattints és válaszolj!

Megéri az erősebb motor?

Azonos lökettérfogat, különböző teljesítmény: melyik motor a jobb választás? Négy középkategóriás párost hasonlítottunk össze.