Miért nem kell benzines Mazda6?

Teszt: Mazda6 2.0 TE Sport

Szerző: Nagy Gergely levél küldés 
Dátum: 2008.03.21. 15.00

E heti kötelezően elrendelt Mazda-penzumunk alanya egy újabb hatos, kétliteres benzinmotorral és szedán karosszériával. Ugye milyen hátborzongatóan izgalmasan hangzik?


Miért nem kell benzines Mazda6? 1


Rögtön kezdem a lényeggel: tavaly a Mazda6-okból 81 százalék ment el dízelmotorral, 84 százalék kombi vagy ötajtós karosszériával. Vagyis ez a Mazda6 szedán, benzinmotorral, nem praktikus négyajtós testtel nem kell senkinek. 2007-ben összesen 680 hatos fogyott.

Ha még azt is tudjuk, hogy szedánon belül 38 százalékos a benzinpenetráció, rögtön kijön, hogy azok, akik a tesztben szereplő Mazda6 iránt konkrétan érdeklődnek, alig vannak többen, mint két alsó tagozatos átlag fogazatszámainak összege.

E fenti megállapítás még a korábbi Mazda6-ra volt igaz, ami nehezebb, lustább, faragatlanabb volt a mostaninál. De azért jó közelítéssel példázza, mire számíthat az új. Belőle is a dízelből adna el többet az importőr, és messze nem ebből a karosszériából – áll az idei tervekben.

Miért nem kell a szedán?

Miért nem kell benzines Mazda6? 2


Mára kifinomult ízléssel kotorászunk az autófelhozatalban, nem ragaszkodunk görcsösen az elején-végén lapos négyajtós szedán kasztnihoz. Messze nem a limuzin a legkeresettebb az Astrából, a Focusból, a Suzukikból. És a Mazda6-ból sem. Mert az ötajtós ferdehátú praktikusabb, könnyebben pakolható, és adott esetben még szebb is.

De nem a Mazda6-nál. Ez a Sedan átkozottul pofás darab. A túlméretezés hajszolása elkerülte a Mazda tervezőit, olyan ügyesen hajtogatták egymásba a motor-utastér-csomagtér hármasát, hogy elsőre fel sem tűnik, elegáns szedánba vagy sportos ötajtósba hajlik-e a feneke. Lágy íven találkozik a csomagtérfedél és a hátsó szélvédő, ami sajnos együtt jár azzal, hogy a csomagtérnyílás rövid. Ami oda bemegy, az ki nem jön – vagy legalábbis nehezen, hiába 519 literes a csomagtér.

Odabent

Miért nem kell benzines Mazda6? 3


Napjaink túlkomputerizált középkonzoljaival szemben a Mazda hagyományos körkapcsolós fűtés-szellőzés kezelői határtalanul praktikusabbak. Állandó harcot csak a levegő irányító apró gombjával vívtam, melyet a Mode félrevezető felirat miatt minduntalan keresnem kellett.

Szintén örökre száműzném az intelligensre mért fedélzeti rendszert, mely csak sokadik gombnyomásra és hosszan tartó figyelem elvonással képes elárulni, mennyit fogyaszt a jármű, vagy mennyi a pontos idő. Ennél praktikusabb egy szimpla gomb az index- vagy az ablaktörlőkar végén, nemde?


Olyan a váltó, amit egy japán autótól várunk, a futómű és a kormányzás alakítja szorossá a kapcsolatot jármű és vezetője között. Jót tett a Mazda6-osnak, hogy elődjénél jóval könnyebb és nem terebélyesebb. A népi középkategória etalonjának tartott Ford Mondeo utódja nekem pont azzal okozott csalódást, hogy túlméretes testében elveszve éreztem magam. A Mazda6-ot rögtön magaménak tudtam, ezért azt is könnyen megbocsátom neki, hogy nem ő a kategória legtágasabbja.

Két liter benzinből elég

Miért nem kell benzines Mazda6? 4


A Mazda 147 lóerős motorjában azt a közvetlenséget kedveltem meg leginkább, ahogyan reagál a gázpedál legkisebb izgatására is. Ezt az érzést hiába keressük a dízeleknél, azok csak a korán ébredő nyomatékkal tudnak hengerelni. Kétliteres benzinmotorjával mindenhol kényelmesen használható a Mazda6. Leginkább autópályán örültem neki, hogy a légellenállás lefaragásához konokul ragaszkodó tervezésnek hála csendes maradt az utastér, amit a motorzaj sem tört meg.

És hogy miért is nem?

Veszít népszerűségéből a szedán, értem én. Hatalmas nyomatékkal hengerelnek a dízelek, ezt is felfogom. Mégis azt mondom, nagyobb részt követel magának a benzines Mazda6-os. 9,5 literes tesztfogyasztása ugyan jó három literrel több a dízelénél, mégis életképes alternatíva azoknál, akik nem évi 30.000 kilométert autóznak kötelességből, és számít nekik, hogy a vezetés élmény maradjon.

A következő oldalon a számok beszélnek és jön a szavazás!


Műszaki adatok – Mazda6 2.0
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1999
Furat x löket (mm) 87,5×83,1
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 108(147)/6500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 184/4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,9
Végsebesség (km/h) 214
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,4
Vegyes (l/100 km) 7,0
CO2 kibocsátás (g/km) 166
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4755/1795/1440
Tengelytáv (mm) 2725
Csomagtér (liter) 519
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1295
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 64
Gumiméret 215/50 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 7.069.900
Konkurensek (forint) Toyota Avensis Sol Plus 2.0: 6.540.000
VW Passat 1.8TSI Trendline: 7.167.800
Honda Accord 2.0 Executive: 6.349.000
Ford Mondeo 2.0 Ghia: 6.955.000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Letölthető PDF-ben
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Bizalmat szavazunk az érdemtelenül elnyomott benzines Mazda6 szedánnak. 9,5 literes fogyasztása baráti, menetteljesítménye ragyogó.
Pontszám (max. 10) 8,5 pont

Szavazás

Mazda 6

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

A legcukibb SUV: Suzuki Ignis

Egyenesen Japánból jön az új Suzuki Ignis, hogy alaposan megkavarja, amit eddig az Ignis-ről gondoltunk

Az Alfa Romeo Giulia felnyitotta a szemem, mindent értek

Száz fokon izzó érzéki nő, a neve is ezt sugallja: Alfa Romeo Giulia. A teszt végére a feleségem kezdett féltékeny lenni, mert finoman simogattam az autót és Júliának becéztem. Nem tehetek róla, egyszerűen ezt hozza ki az emberből.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.