Miért nem kell benzines Mazda6?

Teszt: Mazda6 2.0 TE Sport

Szerző: Nagy Gergely levél küldés 
Dátum: 2008.03.21. 15.00

E heti kötelezően elrendelt Mazda-penzumunk alanya egy újabb hatos, kétliteres benzinmotorral és szedán karosszériával. Ugye milyen hátborzongatóan izgalmasan hangzik?


Miért nem kell benzines Mazda6? 1


Rögtön kezdem a lényeggel: tavaly a Mazda6-okból 81 százalék ment el dízelmotorral, 84 százalék kombi vagy ötajtós karosszériával. Vagyis ez a Mazda6 szedán, benzinmotorral, nem praktikus négyajtós testtel nem kell senkinek. 2007-ben összesen 680 hatos fogyott.

Ha még azt is tudjuk, hogy szedánon belül 38 százalékos a benzinpenetráció, rögtön kijön, hogy azok, akik a tesztben szereplő Mazda6 iránt konkrétan érdeklődnek, alig vannak többen, mint két alsó tagozatos átlag fogazatszámainak összege.

E fenti megállapítás még a korábbi Mazda6-ra volt igaz, ami nehezebb, lustább, faragatlanabb volt a mostaninál. De azért jó közelítéssel példázza, mire számíthat az új. Belőle is a dízelből adna el többet az importőr, és messze nem ebből a karosszériából – áll az idei tervekben.

Miért nem kell a szedán?

Miért nem kell benzines Mazda6? 2


Mára kifinomult ízléssel kotorászunk az autófelhozatalban, nem ragaszkodunk görcsösen az elején-végén lapos négyajtós szedán kasztnihoz. Messze nem a limuzin a legkeresettebb az Astrából, a Focusból, a Suzukikból. És a Mazda6-ból sem. Mert az ötajtós ferdehátú praktikusabb, könnyebben pakolható, és adott esetben még szebb is.

De nem a Mazda6-nál. Ez a Sedan átkozottul pofás darab. A túlméretezés hajszolása elkerülte a Mazda tervezőit, olyan ügyesen hajtogatták egymásba a motor-utastér-csomagtér hármasát, hogy elsőre fel sem tűnik, elegáns szedánba vagy sportos ötajtósba hajlik-e a feneke. Lágy íven találkozik a csomagtérfedél és a hátsó szélvédő, ami sajnos együtt jár azzal, hogy a csomagtérnyílás rövid. Ami oda bemegy, az ki nem jön – vagy legalábbis nehezen, hiába 519 literes a csomagtér.

Odabent

Miért nem kell benzines Mazda6? 3


Napjaink túlkomputerizált középkonzoljaival szemben a Mazda hagyományos körkapcsolós fűtés-szellőzés kezelői határtalanul praktikusabbak. Állandó harcot csak a levegő irányító apró gombjával vívtam, melyet a Mode félrevezető felirat miatt minduntalan keresnem kellett.

Szintén örökre száműzném az intelligensre mért fedélzeti rendszert, mely csak sokadik gombnyomásra és hosszan tartó figyelem elvonással képes elárulni, mennyit fogyaszt a jármű, vagy mennyi a pontos idő. Ennél praktikusabb egy szimpla gomb az index- vagy az ablaktörlőkar végén, nemde?


Olyan a váltó, amit egy japán autótól várunk, a futómű és a kormányzás alakítja szorossá a kapcsolatot jármű és vezetője között. Jót tett a Mazda6-osnak, hogy elődjénél jóval könnyebb és nem terebélyesebb. A népi középkategória etalonjának tartott Ford Mondeo utódja nekem pont azzal okozott csalódást, hogy túlméretes testében elveszve éreztem magam. A Mazda6-ot rögtön magaménak tudtam, ezért azt is könnyen megbocsátom neki, hogy nem ő a kategória legtágasabbja.

Két liter benzinből elég

Miért nem kell benzines Mazda6? 4


A Mazda 147 lóerős motorjában azt a közvetlenséget kedveltem meg leginkább, ahogyan reagál a gázpedál legkisebb izgatására is. Ezt az érzést hiába keressük a dízeleknél, azok csak a korán ébredő nyomatékkal tudnak hengerelni. Kétliteres benzinmotorjával mindenhol kényelmesen használható a Mazda6. Leginkább autópályán örültem neki, hogy a légellenállás lefaragásához konokul ragaszkodó tervezésnek hála csendes maradt az utastér, amit a motorzaj sem tört meg.

És hogy miért is nem?

Veszít népszerűségéből a szedán, értem én. Hatalmas nyomatékkal hengerelnek a dízelek, ezt is felfogom. Mégis azt mondom, nagyobb részt követel magának a benzines Mazda6-os. 9,5 literes tesztfogyasztása ugyan jó három literrel több a dízelénél, mégis életképes alternatíva azoknál, akik nem évi 30.000 kilométert autóznak kötelességből, és számít nekik, hogy a vezetés élmény maradjon.

A következő oldalon a számok beszélnek és jön a szavazás!


Műszaki adatok – Mazda6 2.0
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1999
Furat x löket (mm) 87,5×83,1
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 108(147)/6500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 184/4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,9
Végsebesség (km/h) 214
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,4
Vegyes (l/100 km) 7,0
CO2 kibocsátás (g/km) 166
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4755/1795/1440
Tengelytáv (mm) 2725
Csomagtér (liter) 519
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1295
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 64
Gumiméret 215/50 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 7.069.900
Konkurensek (forint) Toyota Avensis Sol Plus 2.0: 6.540.000
VW Passat 1.8TSI Trendline: 7.167.800
Honda Accord 2.0 Executive: 6.349.000
Ford Mondeo 2.0 Ghia: 6.955.000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Letölthető PDF-ben
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Bizalmat szavazunk az érdemtelenül elnyomott benzines Mazda6 szedánnak. 9,5 literes fogyasztása baráti, menetteljesítménye ragyogó.
Pontszám (max. 10) 8,5 pont

Szavazás

Mazda 6

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.