Jobb rajtra számított a Renault

Jobb rajtra számított a Renault


Rosszat sejtet, ha egy új autó gyártását hónapokkal a bevezetés után vissza kell fogni, márpedig a Lagunával ez történt. Hiába az új Mazda6, a Mondeo, a Laguna, a középkategóriás tömegautók piaca összességében egyre csak szűkül.

Ez nem PD TDI

Tehát a vártnál gyengébb fogadtatás nem csupán a Lagunán múlik, de ennél szebb ábrázattal és az előd megbízhatatlansági gondjai nélkül könnyebb dolga volna. A Renault-nak külön pechje van, hogy a kétliteres dízelből gyártottak sokat, míg a szén-dioxid-adókkal elbizonytalanított vásárlók inkább az 1,5 dCi-t vinnék, mert az csak 130 g/km szén-dioxidot pufog ki és ereje is bőven elég.

Királyi a 150 lóerős dízelmotor

Királyi a 150 lóerős dízelmotor


Elégnek elég, csak nem olyan nagymenő, mint a 150 lóerős. A PD TDI-t istenítő Volkswagen-drukkerek nyugodtan csodájára járhatnak ennek a motornak. Míves darab, puha és halk járással, amihez a megszokott erő társul.

Elinduláskor a lágyan váltogató automatával enyhül a turbólyuk, ami a kézi váltósban megtorpanást okoz. Egyedül városban akad el néha a lendület, amikor a váltó gondolkodási ideje egybeesik a töltőnyomás híján tétovázó motorral.

Trezor az úton

Azért is jó megszabadulni a kuplungolástól, mert az automata Lagunában meglegyint a felső kategória luxusa.

Ez bizony Audinak is elmegy

Ez bizony Audinak is elmegy


Soft-üzemmódban a légkondi huzatmentesen dolgozik, nagyjából szabályos tempóval autópályán alig van zaj. A belül gyönyörű autó csak siklik előre és egy trezor masszívságát sugallja.

Autópályán nincs annyi úthiba, mint Budapesten, kanyarodni végképp ritkán kell, ezért a túl könnyű kormányt sem sokat zavar már úgy. Országúton jön igazán jól a kormányzást követő xenon-fényszóró, amely hatékonyan követi az út kanyarulatait.

Színvonalas hangjával a Cabasse-szerkó elkényezteti az utasokat, akiknek az ülésekben eleve jó dolguk van. CD-tárral együtt 100 ezer forintot kérnek pluszban a hifiért, ami a kocsi árához mérten elhanyagolható, viszont szinte minden percben örömünk lesz benne.

Folytatjuk néhány audis részlettel és a helyhiánnyal


Belül igen, kívül nem

Sokkal könnyebb a Lagunát megszeretni belülről látva, mint kívülről nézve, bár a kombi oldalról és hátulról is csinos darab. Kár volna azonosítani a minőséggel, de nagyon meggyőző az a finomság, amivel a kapcsolók, tekerőgombok mozognak.

Itt mindent jól kitaláltak és tér is van bőven

Itt mindent jól kitaláltak és tér is van bőven


Belül minden szép a Lagunában, közelebb áll egy Audihoz, mint a saját elődjéhez. Az automatikus ajtónyitás olyan gesztus a kocsi részéről, aminél nem tudnánk kedvesebbet kitalálni. Az automatikus zárást is megoldja az autó, halk dudaszóval nyugtázza, ha pár méternyire kerültünk tőle, de a kilincsen és a kódkártyán is van zárógomb.

Azért a franciák elrejtettek egy igazi baromságot is az autóban. A tempomatnak két gombja van a kormányon, amiket ítéletnapig nyomkodhatunk, semmi nem történik. Mert először a kézifék mellé, szigorúan a látómezőn kívülre elszórt főkapcsolóval kell életet lehelni a rendszerbe.

Középen szűk

És azt sem értjük, hová tűnt a hely a Laguna kombiból? Egy részét a csomagtér vitte el, mert az valóban tágas, okos, ötletes. A háttámlákat gombnyomásra előrehajtja az előfeszített rugó, a rolót elég megérinteni és előrefut, van két nagy rekesz oldalt és a szélvédő külön is nyílik.

Innen hová lett a hely?

Innen hová lett a hely?


A bőröndöknek jobb hely jut, mint az utasoknak. A tolótető beikszelésével csak az kísérletezzen, aki az átlagnál kicsit sem magasabb, mert a feje nem fog elférni.

Se elöl, se hátul, mert a napfénytető a második sorba is elér. Itt azért is nehéz elhelyezkedni, mert a leeresztett vezetőülés alá az utas alig tudja beszuszakolni a lábfejét.

Aki átérzi a 674/661-ra – két százalék különbséggel – “megnyert” és “elveszített” összehasonlító tesztek abszurditását, az nem jár rosszul egy Lagunával. Vannak nála jobb autók a kategóriában, de elegáns belső terével, motorjával, kényelmével és stílusával megnyerő autó.

A piszkos anyagiak is jönnek a túloldalon


Műszaki adatok – Renault Laguna Grandtour 2,0 dCi Privilege aut.
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1995
Furat x löket (mm)84 X 90
Hengerek / szelepek számaS4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)110(150)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)340/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)10,0
Végsebesség (km/h)205
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)9,6
Lakott területen kívül (l/100 km)5,7
Vegyes (l/100 km)7,1
CO2 kibocsátás (g/km)188
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4803/1811/1445
Tengelytáv (mm)2756
Csomagtér (liter)508-1593
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1557/500
Üzemanyagtank kapacitás (liter)66
Gumiméret215/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)8 040 000
Konkurensek (forint) VW Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG, 8 625 800
Ford Mondeo Turnier 2,0 TDCi Titanium aut., 7 918 000
Tesztelt autó ára (forint) 9 065 000
A szériafelszereltség fontosabb tételeiABS, ESP, első, oldalsó és függönylégzsák, kormányról vezérelhető CD-s rádió 8 hangszóróval, fedélzeti számítógép, kétzónás automatikus légkondicionáló, kódkártya automatikus nyitással-zárással, elektromos ablakemelők elöl-hátul, távirányítós központi zár, ködfényszóró, napfényroló a hátsó oldalablakokon, tempomat, esőérzékelős ablaktörlő, automatikus világításkapcsolás, 16 colos könnyűfém keréktárcsák, hátsó parkolóradar, keréknyomás-ellenőrző rendszer, elektromosan behajtható, fűthető külső tükrök, fényre sötétedő belső visszapillantó
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeA Laguna 2,0 dCi homogén elegy erőből, stílusból, biztonságból, kényelemből. Szomorú, hogy belül ennyire szűk a kategóriához képest.
Pontszám (max. 10)7,75 pont