Semmi terepjárós csicsa nincs belül, pl. dőlésmérő vagy 4x4-es üzemmódváltó

Semmi terepjárós csicsa nincs belül üzemmódváltó


Évekig úgy tűnt, hogy a kompakt szabadidő-autók divatja hidegen hagyja a Volkswagent. Míg a dél-koreaiak hamar ráugrottak a kompakt SUV-témára, Wolfsburgnak 13 évnyi reakció kellett az 1994 óta sikeres RAV4 megválaszolására.

Majdnem Samun lett

A szabadidő-autók divatjára könnyebb és gyorsabb volt a homlokzat átszabásával reagálni, ezért a fronthajtású Cross Polo, Cross Golf és Cross Touaran-modellek már egy ideje a piacon vannak. Egy valódi SUV tovább tart, még ha a Golf több alkatrésze vagy a 4Motion összkerékhajtás ezúttal is hasznosult.

Szimpik, trendik, multikultik, gyerekekkel és botrányok nélkül. Optimális reklámhordozók

Szimpik, trendik, multikultik


Jó hír, hogy megmaradt az a forma, amit narancssárgában tanulmányként már láttunk. A tesztautót a benzinkutastól az ismerősökön át sokan Touaregezték, én meg állandóan Tourannak hívtam. Állítólag a hasonlóság szándékos, mert így az előbbi tekintélye és az utóbbi tágassága ugrik be az embereknek. A modell neve egy internetes szavazáson lett a befutó, amelyen a tigris és a leguán elegye legyőzte a többi javaslatot. Még szerencse, elég bután hangzana mondjuk a Volkswagen Samun.

RAV4 mintára

Mintha a VW-nél hajszálpontosan méretet vettek volna a RAV4-ről, annyira hasonló a felállás. A projekt elsődleges célja az lehetett, hogy a kocsi tökéletesen személyautóként viselkedjen, épp csak a magasabb szabadidő-autók előnyeivel (jobb kilátás és biztonságérzet, könnyebb járdára állás, kisebb károk az úthibáktól).

Tiguan, terepre

Az elektronika is besegít a terepezésbe

Az elektronika is besegít a terepezésbe


Kétféle orr jelzi a Tiguan-modellek némileg eltérő irányultságát. Az elegánsabbat Heidi Klum hirdeti, míg a Track&Field-csomagos kocsival Seal nyomul.

Utóbbinak 18 helyett 28 fokos első terepszöget biztosít a lökhárító, a motort alsó védőlemez óvja. A kiruccanásokban az elektronika egy instant terepprogrammal segít, ami az ESP-t, az ABS-t és a kipörgő kerekeket fékező elektronikus differenciálzárat hangolja a laza, csúszós talajhoz.

A Tiguan szinte teljesen Golfnak érződik, önsúlya alapján egy telerámolt Golfnak. Merőben hasonló érzés vezetni, amit dicséretnek szánunk, a bakancsosok világában ez egy nagyon finom szövésű autó.

Vezetés közben Golfnak hinnénk

Vezetés közben Golfnak hinnénk


Határozottan, flottul állja a kanyarokat, de a 16 collos kerékkel a rugózási kényelem így is megüti az átlagost.

Jól lassul, nem billeg, nem bólogat. Színvonalas kényelmet és tömény biztonságérzetet nyújt, amit a súlyosan 5 csillagos törésteszttel is igazol. Életmentő fényforrás hozzá a feláras xenon-fényszóró, ami távolsági fényen egy döbbenetes fotonágyúra kapcsol, messze kergetve az éjszakát a kocsi elől.

A folytatásban kiderül, maradt-e a traktorhang az új dízelmotor ellenére


Búcsú a traktorhangtól

Döntő örömforrás a közös nyomócsöves befecskendezésre átállított dízelmotor. A továbbra is 140 lóerős CR TDI-re már nem mondanánk, hogy egy ébredő traktor visszafogottabb zajforrás.

Nagyon tuti az új dízelmotor. Ideje is volt

Nagyon tuti az új dízelmotor. Ideje is volt


Az ereje nem hagyta el, visszaváltás nélkül nekiereszthetjük az előzéseknek, a kraft jó korán ébred benne. Országúton 6,8, Budapesten 8,7 litert fogyasztott, mindkettő rokonszenves érték.

Városban a harmóniát a rengeteg váltás zavarja, mert az időnkénti terepjárás miatt az alsó fokozatok rövidek. Aki nem szereti pörgetni a motort, az 30-nál már a harmadiknál tart. Városban örökké egyik fokozatból a másikba siklik a váltó, a szokott puhasággal.

Mindentudó

A Golf Plusból nemcsak a műszerfal költözött át, hanem a tologatható hátsó üléspad is. Leghátul rögzítve igen kényelmes a lábtér és közepes a csomagtartó, a fejteret viszont maradandóan károsítja az extralista amúgy vonzó tétele: a nyitható üvegtető.

A variálható ülés a SEAT Alteáéra hasonlít

A variálható ülés a SEAT Alteáéra hasonlít


Előredöntve a hátsó ülés jól nevelten lehasal a csomagtér síkjába, ezt így kell csinálni. Rossz megoldás volt kihagyni a pótkereket egy rossz utakra is szánt kocsiból, legalább a tesztelt terepjáró változatba kellene igazi pótkerék. Hiába, felárért is csak mankókerék van, de ezzel még mindig jobban jártunk a Touran-vásárlóknál, akik az 5+2 üléssel még a virslikereket is végképp bukják. Gratulálunk mindkettőhöz.

8 millió nem elég

A dízel Tiguan adekvát megoldást tartogat az autózás legtöbb kihívására, sokoldalúsága valóban érték, de mégsem ekkora. Látva a terepes Tiguan TDI 8,2 milliós induló árát, az árképzéskor büszkén fogott a ceruza.


Műszaki adatok – 

VW Tiguan 2,0 CR TDI Track & Field

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1968
Furat x löket (mm)81,0 X 95,5
Hengerek / szelepek számaS4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)103(140)/4200
Max. nyomaték (Nm/ford.)320/1750-2500
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)10,5
Végsebesség (km/h)186
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)9,4
Lakott területen kívül (l/100 km)5,9
Vegyes (l/100 km)7,2
CO2 kibocsátás (g/km) 189
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4457/1809/1686
Tengelytáv (mm)2604
Csomagtér (liter)470-1510
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1590/650
Üzemanyagtank kapacitás (liter)64
Gumiméret215/65 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)8 193 800
Konkurensek (forint) Kia Sportage 2,0 CRDi EX 4×4, 6 677 000
Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D Intense, 7 890 000
Toyota RAV4 2,2 D-4D Sol, 8 310 000
Tesztelt autó ára (forint) 9 602 862
A szériafelszereltség fontosabb tételeiESP offroad-üzemmóddal, hat légzsák, CD-s rádió 4 hangszóróval, motoros ablakemelő elöl-hátul, félautomata légkondicionáló, alsó motorvédő burkolat, 16 colos könnyűfém keréktárcsa, fűthető és motorosan állítható külső tükrök
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeAz történt, amit a Touran és az Eos alapján vártunk: ha már egyszer a Volkswagen lép, akkor egy igen színvonalas termékkel száll be egy számára új kategóriába. Azért meghökkentő, hogy a Tiguan drágább a RAV4-nél.
Pontszám (max. 10) 8,0 pont