Szemből

Szemből


A 308-asnál nem találunk extrém változásokat, ahol nem volt rá szükség, ott bölcsen nem bolygatták a meglévő megoldásokat. Ez a törekvés jól látszik már a külsőn is, ahol forradalmi újdonságok nem szúrják ki a szemünket, de erre nincs is igazán szükség.

Elölről nem sok embernek nyerte el a tetszését, – mintha vastag, fekete műanyagból készült fogszabályzót kapott volna – ennek ellenére nekem bejött a bumfordi forma és a furcsa grimasz elöl.

Túlméretes ferdehátú

Hátsó

Hátsó


Tekintélyes méretéből kintről nem sok látszik, inkább egy emésztési zavaroktól felfúvódott 207-esnek tűnik, ami a növekedés mellett megtartotta arányos formáját. Így még az orron díszelgő gigantikus oroszlános térplasztika sem tűnik erőltetett túlzásnak.

A bevált dolgok megőrzésének szellemében megmaradt az előd padlólemeze és ezzel együtt a 2608 milliméteres tengelytávja is, bár a jövevény hosszanti irányban néhány centiméterrel túlnőtte a 307-est.

A pluszcentiket leghamarabb a megnyúlt orron vehetjük észre, és a növekedési hormonoktól az autó hízásnak is indult, felszedett pár tíz kilót, de mostanában szinte minden új modell nehezebb, mint az előd.

Szív

Gumi, műanyag, króm

Gumi, műanyag, króm


A BMW-vel közös 1,6-os benzines motor remek darab, igazán élvezetes lenne vele a haladás, ha nem egy ekkora testű batárt kéne mozgatnia. A nagy testben is szépen, mélyen muzsikál, jól lehet húzatni, nincs megfojtva, de alacsony fordulaton sem reménytelen vállalkozás erőt nyerni belőle. Jó üzletet csinált vele a Peugeot, de a BMW-nek sincs oka a panaszra a cserébe kapott francia dízel miatt.

Műszaki tartalom

Váltójától viszont a szerkesztőség egyik tagja sem volt elájulva. Hosszú utakon, igazán lágyan, komolytalanul jár a bőrborítású gombban végződő váltókar. Mint a kétnapos puliszkába ragadt fakanál. Igaz, utóbbiban akár hat fokozatot is álmodhatunk magunknak, ellentétben az 1,6-os motorral felszerelt 308-cal. A katalógus szerint a hat fokozat egyelőre csak a kétliteres dízel kiváltsága, de jövőre már az izmosabb, 150 lovas 1,6-os THP és HDI is megkapja majd a hiányolt plusz-sebességfokozatot.

Lapozás után kiderül, mivel hozza ki belőlünk az állatot a kocsi


Futóműve inkább a kényelmes kategóriában indulhat, de a nagyobb útegyenetlenségekkel nem tud mit kezdeni és ezt gyorsan a bent ülők tudomására is hozza kisebb-nagyobb kopogások formájában. Kormányának rásegítése azonban sokkal kevésbé nőies, mint a kistestvér 207-esé. Ha nem is sokat, de valamit érezni abból, mi történik az aszfalt és a kerekek között.

Belső értékek

Tágas

Tágas


Odabent remek a hangulat. A szélvédő messze van, a nagy üvegfelület mögül remek a kilátás, amit még egy üvegtető tudna a fellegekbe emelni.

Még sötétben is jól mutatnak a narancssárga háttér-világítású műszerek, elegánsak a krómkerettel megbolondított kerek szellőzők, amelyekből előre öt, a hátsó ülésen utazóknak pedig további kettő ontja a kívánság szerint hideg, vagy meleg levegőt.

Tárolórekeszek mindenütt, a kesztyűtartóban még extra audiocsatlakozót is találni, és a francia stílusban készült ülések is kényelmesek. Kifejezetten jó érzés körültekinteni az autóban.

Karikák egymás mögött

Karikák egymás mögött


Szóval igazán minden a helyén van, könnyen elérhető, szépen átlátható és a felhasznált anyagok minőségébe is nehéz volna belekötni. Azért van, akinek sikerült, így a kétárnyalatú belsőben a fekete és barna műanyagelemek vívták ki a színösszeállításokra hiperérzékenyek nemtetszését.

Nekem főleg a kuplungpedál és a gyári szőnyeg románca okozott boldogtalan perceket. Miután huszadszor akadtak össze idegesítően, egy laza mozdulattal eltiltottam egymástól a szerelmeseket, a szőnyeg repült hátra a csomagtartóba, a vérnyomásom pedig visszatért a normális közeli értékre.

Nagy számok

Nagy számok


A PSA által nagy szorgalommal használt bajuszkapcsoló szerethetetlen indexkarrészlege pedig még egy szelídlelkű hölgyből is képes volt kihozni a vérengző vadállatot, aki még az említett darab autóból való kihajításától sem riadt volna vissza, ha az még egyszer megmakacsolja magát.

Adatok, számok a kattintás után


Műszaki adatok – Peugeot 308 1,6 VTi 120 Le
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1598
Furat x löket (mm)77,0 X 85,8
Hengerek / szelepek száma4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)88(120)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.)160/4250
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)10,8
Végsebesség (km/h)195
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)9,3
Lakott területen kívül (l/100 km)5,2
Vegyes (l/100 km)6,7
CO2 kibocsátás (g/km) 159
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4276/1821/1430
Tengelytáv (mm)2608
Csomagtér (liter)348/368
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1287/453
Üzemanyagtank kapacitás (liter)60
Gumiméret225/45 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)4 509 000
Konkurensek (forint) 0
Tesztelt autó ára (forint) 4 834 000
A szériafelszereltség fontosabb tételeiABS, fékerőelosztó, ködlámpa, állítható magasságú első ülések, bőr bevonatú kormány és váltógomb, elektromos ablakok -tükrök, fedélzeti számítógép, kétzónás klíma,
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeSzép belső, jó motor, kicsit gyenge váltóval. Bízzunk benne, hogy megbízhatóbb lesz, mint az előd.
Pontszám (max. 10)  7,25 pont