Leon, Auris, Civic: egyre többen vannak

Kis módosításokkal vált sokkal csinosabbá

Kis módosításokkal vált sokkal csinosabbá


Eddig a sportos modellek között erősen tartották magukat a benzinesek, de a dízelek itt is törnek előre. Az előző Leonból a 150 lóerős TDI jó ötletnek bizonyult, a Golf GT-ből és második eresztésben az Octavia RS-ből is van TDI. Az Aurisból a csúcsmodell eleve D-4D, mert a Toyota nem szeretné rontani a szén-dioxid-kibocsátását olyan autókkal, mint a Mazda3 MPS.

A Renault kiszámolta, hogy 2002 és 2006 között a 140-160 lóerős dízelek aránya 2-ről 20 százalékra nőtt az autóeladásokon belül. Ha a 141-160 lóerős motorokat néznénk, akkor tömegével kiesnének a 2,0 TDI-motoros Golfok, Octaviák, Leonok és már nem volna ilyen látványos a statisztika, de tény: ahol van pénz, ott nagyon karmolják az erős dízeleket.

Sajnos nincs GT a kombiból

Sajnos nincs GT a kombiból


Naná. Autópályán és országúton nyomatékból úgy ellépnek egy lóerőben hasonló szívó benzinestől, hogy öröm nézni, egyre kulturáltabbak, takarékosak és részecskeszűrővel már kormot sem okádnak.

Itthon nincs dízel RS

Ebben a kategóriában (sportos dízel kompakt autó) a Renault-nak két tétje van, a tesztelt Mégane GT-t a 150 lóerős 2,0 dCi repíti. Tőlünk nyugatabbra az RS-ben ott a 173 lóerős is, de potenciális vevők híján ez itthon nem kapható. Az importőr az utóbbi időben nem árul olyan autót, ami csak viszi a pénzt, ezért szűnt meg a Vel Satis és a Modus forgalmazása is egy pár év után.

Jól néz ki a műszerfal

Jól néz ki a műszerfal


Nem sokat változtattak a formatervezők az autó elején és hátulján, de az ezüstszínű betétetekkel, az új lökhárítóval és a középre csoportosított kipufogóvégekkel sokszor stílusosabb az autó, mint a mostanra megfakult alap Mégane. Kár, hogy a kombiból nincs GT-kivitel.

Nagyon viszi!

A Renault kétliteres dCi-je a nem vészes turbólyuktól eltekintve remekbe sikerült. Semmi kerregés, rázkódás, traktorhang, hidegben is azonnal finomra vált. Várni kell egy kicsit, aztán 1500-as fordulattól ellő és úgy is marad majdnem 5000-ig. A nagy erő, kis autó mindig jó felállás. A harmonikus motorhoz francia szinten egész tisztességes váltó jár.

Gratulálunk! Ön sikeresen eljutott a lap aljáig, de ez még nem a cikk vége! 


Gyanúsan lassan apadt a tank, de nem az óra volt pontatlan. Főként szabályosan megtett autópályás utakkal és egy negyednyi városi furikázással a Mégane mindössze 5,3 litert fogyasztott. A teljes tesztre, Budapesttel gazdagon, 6,4 liter jött ki.

Más vasak

Pár év alatt tízszeresére nőtt az erős kompakt dízelek forgalma

Tízszeresére nőtt a kompakt dízelek forgalma


A futóműben a lengéscsillapítók lettek mások, az oldaldőlés ellenében masszívabb keresztstabilizátorok izzadnak, egy centivel megültették a kocsit és a rugók is keményebbek (24 százalékkal). Ez igazából mindegy, bár azt a közönséget, aki sportos kocsit vesz, az átlagnál jobban érdekli, miben is ül.

A sima Mégane futóműve nem gyatra, de jónak biztosan nem mondanánk a mai mezőny elejéhez mérten. A GT-é viszont közepesből jó lett, egyedül az erősen műanyag kormányérzetet örökölte egyszerűbb testvéreitől.

6 150 000 forint

Röhejesen kevés a hely hátul

Röhejesen kevés a hely hátul


Nyugodtan utazhatunk vele, a jó hosszú hatodikkal, a csendes motorral és a stabil futóművel 180-190 körül kicsit sem izzad a kezünk. A GT szépeket fordul és a 17 colos felnik ellenére sem ráz. Városban is jó vele a rögtön ébredő nyomaték és a kényelmes rugózás miatt, de a törpe tükröket muszáj lenne lecserélni normálisabbakra.

Többek között fém pedál és szűk, de a soványabbaknak kényelmes sportülés mutatja belül, hogy nem a klímával hárommilliós akciós Mégane-ban ülünk. Kár, hogy az ülés kicsit magasan van és főleg nincs mögötte hely. Az izmosítás a Mégane két fő bajával nem tud mit kezdeni. A hátsó lábtér szánalmas, nem lennék meglepve, ha egy Clióban több volna a hely, de a tologatható ülésekkel a Twingo egészen biztos tágasabb hátul. A csomagtartó is kicsi maradt. Ezzel együtt is kár, hogy a 6,1 milliós ár miatt kevesen fogják megtudni, GT-ként mennyire erős és harmonikus autó lett a Mégane-ból.