Pihenő

Pihenő


Sorstársaim, akikkel közösen esszük a karakterfaragás néha keserű kenyerét, a tesztautót egyszerűen le “taxiszínűzték”. Szerintük ez a törtfehér kísértetiesen hasonlít a germán személyszállítók fényezésére. Esetünkben nem kell ezzel foglalkozni, csak használtan nem szabad hasonló árnyalatú autót venni. Főleg, ha az Mercedes és a megnyerő külsejű kereskedő 130 ezres futásteljesítményről dalol.

Elölről azonban – hiába a woksütőnyi oroszlánembléma és a húzott macskaszemek az orron – sokkal inkább egy ferdeszemű delfinre hajaz a Peugeot arca, de semmiféleképpen nem áldozatára vadászó nagymacskára.  

Hátsó

Hátsó


Sajnos a tesztautóból két vicces extra is kimaradt, amiknek egy kombinál nem is feltétlenül kellene extráknak lenniük. A csomagtérajtótól függetlenül felnyitható hátsó üveget és a tetőn végigfutó csomagrögzítő sínt is hiába kerestük. A tetősín ezúttal kicsit hiányzott, bár csak a delfineknek. De a nyitható hátsó szélvédőt szívesen kipróbáltuk volna, még ha állítólag nem sikerül elsőre jól lecsukni.

Odabent

Beülve elsőként az átható újautó-szag – nevezhetjük műanyagszagnak is – vágja orrba az embert, de ez előbb-utóbb biztosan elillan. Igaz, egy cimborám Trabantjában a belső 32 esztendeje azonos intenzitással ontja magából a kiszellőztethetetlen keletnémetillatot.

Kényelem

Kényelem


Apró kis hülyeség, de nagyon jól néz ki a fényvisszaverő anyaggal szegett szőnyegkészlet. Sötétben, ha fényt kap, remekül világít. Tényleg kicsiny dolog, de a filléres befektetéssel sokat dob az esti hangulaton. Örültünk neki.

Ha megszoktuk az illatot, akkor már kellemes az utastér. Jó minőségűek az anyagok, amelyek – bár nem igazán arra valók – akár napestig taperolhatóak. A pufók, hatalmas kormány olyan könnyen jár, hogy ha álló helyzetben megpörgetnénk, lendületből is vidáman kifordítaná a kereket. Szóval nagyon lányosra hangolták az egészet, és erre a képre a váltó és a fék sem cáfol rá.

Csöppnyi kombi

Sarok

Sarok


Már a típusjelzésből is rögtön kiderül, hogy ez most nem egy tisztességes családi méretű kombi. A 207-es méreteitől ne várjunk szobányi belteret. Néhány centivel ugyan hosszabb lett az SW, mint egy szimpla 207-es, és a plusz körülbelül tíz centimétert teljes egészében a csomagtartó begye szívta fel.

Lapozás után jön a nagy dícséret, és a delfinek üldözőjének személyére is fény derül


Ránézésre úgy fest, mintha egy teljes méretű kombit kimostak volna nagyon magas hőfokon. Így inkább csak a formájáért lehet rajongani, de a nagymama kétszázkilós sparherdjét nem ezzel fogjuk a vidéki birtokra talicskázni. Azért a praktikusságára nem lehet panasz, a raktérben mindenfelé apró kis zsebek, csomagrögzítők, szatyortartók vannak segítségünkre a heti nagybevásárlás darabjainak megzabolázásában. Ha pedig úgy döntünk, hogy nagytermetű klausztrofóbiás plasztik delfinekkel töltjük fel a járgányt, akkor néhány laza mozdulattal gyorsan lehajthatjuk a hátsó üléssort, és máris roboghatunk a kedvenc pszichológusunkhoz.

Külső

Ferdén

Ferdén


Az orron már túljutottunk, oldalról a fura helyre biggyesztett tükrök mellett a visszafelé hajló leghátsó oszlop és a nagyméretű sötét üveg egyaránt megkapó. A hátsó lámpa vizes hangulatú mintája láttán pedig tovább erősödött bennünk az elhatározás, hogy ide bizony tengeriemlős-statisztákra is szükségünk lesz.

Motortér

A BMW-vel közösen fejlesztett 1,4-es még a jóval nagyobb teljesítményű motorokon szocializálódott Balázs kollégám – nem tudom leírhatom-e ezt a szót anélkül, hogy fennhangon kikérné magának – tetszését is elnyerte. “Ahhoz képest, hogy az egész csak egy kis 1,4-es, teljesen jól megy.” Sőt, egyszer, amikor kicsit jobban elragadtatta magát, a “Hú de megy ez az autó, basszus” mondatszerkezet szökkent ki fogainak kerítésén. Kell ennél több? Ugye nem.

Menjünk!

Integetés, stáblista, könnyek

Integetés, stáblista, könnyek


Szóval nyugodtan pakoljuk be hátra a delfineket, amelyeket a gonosz, világuralomra törő tudós által ronggyá szennyezett öbölből mentettünk meg, pakoljunk be melléjük egy raklapnyi heringet, aztán irány egy kellemes fekvésű, greenpeace-esekkel körbebástyázott tengerpart. Kellemes utunk lesz.

Kattintás után jönnek a forintok, lóerők, milliméterek


Műszaki adatok – Peugeot 207 SW 1,4 Trendy
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1398
Hengerek / szelepek száma4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)70(95)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.)135/3500
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)11,2
Végsebesség (km/h)191
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)8,2
Lakott területen kívül (l/100 km)5,2
Vegyes (l/100 km)6,3
CO2 kibocsátás (g/km)150
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4149/1720/1510
Tengelytáv (mm)2540
Csomagtér (liter)405
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1290/401
Üzemanyagtank kapacitás (liter)50
Gumiméret185/65 R15
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)3 414 000
Tesztelt autó ára (forint) – 
A szériafelszereltség fontosabb tételeiÁllítható magasságú ülés, pollenszűrő, elöl elektromos ablakok, -tükrök, központi zár
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeCsinos, kisnövésű kombi, jó motorral, megfizethető áron.
Pontszám (max. 10)  7,75 pont