Első látásra

Olasz autóhoz olasz bőrkesztyű

Olasz autóhoz olasz bőrkesztyű


Lehet, hogy horkol, van egy kis sörpocakja, és kocsisokat megszégyenítően tud káromkodni, még szerethetem, és lehet az a bizonyos igazi. Mert amúgy vág az agya, mint a borotva, jó társaság, és fantasztikus a humora. A Lancia Ypsilont Balázs kollégám hozta, és fülig ért a szája a parkolónkban, lelkesen dicsérte. Úgy esett, hogy hozzám került az autó, és hirtelen nem tudtam vele mit kezdeni. Furcsa volt a kuplung, a fék nagyon harapós, a műszerfal középen, a kormány eltakarta a kilométeróra felét, a perem pedig vízszintesen elvágva rejtegette a pontos időt a kijelzőn.

A hétköznapi dugóban ácsorogva volt időm kielemezni a kocsi belsejét: Belezavarodtam a sok gombba (csak a klima/fűtés funkciót 14 darab szabályozza!), amik inkább átoknak tűntek, mint áldásnak. A kormány bal oldalára két bajuszkapcsolót terveztek, amik közül a felső az index, természetesen folyton az alsóval próbáltam jelezni. Mindezek ellenére valami mégis megfogott benne.

Senkit se engedjünk magunk elé zöld lámpánál, mert így járunk...

Senkit se engedjünk magunk elé zöld lámpánál, mert így járunk…


Többek között tetszett az ülése, hogy sok benne a hely a cuccaimnak, hogy kézre esik a váltója, a pohártartóba pedig nyugodtan tehetek nagyobb palackot is, mert egyrészt belefér és megtartja, másrészt nem zavar vezetés közben, mert nem ütközik neki a váltó, és akkor a külsejét még nem is említettem.

A második napon

Aztán új nap virradt, és reggel indulás előtt alaposan megszemléltem a fekete bárányt. Hoppá! Hiszen az ülés nemcsak előre-hátra mozgatható, hanem felfelé is! 3 pumpálás a karral, plusz a kormány beállítása elég volt ahhoz, hogy mindenre tökéletesen rálássak, többé nem titok, hogy éppen mikor, és mennyivel gurulunk. A kezem ráállt, hogy a megfelelő helyen jelezzem, ha kanyarodni próbálok (bár egy sima sávváltás után nem ugrik vissza magától), és a legnagyobb meglepetés még hátra volt.

Kézre esik a váltó

Kézre esik a váltó


Nem hiába olyan népszerű ez a dízelmotor; gazdaságos és van benne szufla, ami a lehető legjobb párosítás. Az Ypsilon nagyon megy. A gyorsulása parádés, hihetetlenül fürge – már kétezres fordulattól -, belőlem is kihozta a Fittipaldit, pedig nem nagyon szoktam száguldozni. Nyugodtan válthatunk gyorsan felfelé, mert van benne erő, nem kell attól tartani, hogy elfogy a svung; ha nyomjuk a gázt, teszi a dolgát. Minden alkalmat megragadtam, hogy bemutassuk a tudományunkat, az anyósülésen csodálkozók hűhájára pedig csak annyit mondtam, miközben elismerően megpaskoltam a félig textillel bevont műszerfalat: Ugye? Én megmondtam.


Testreszabható

Örök vita, hogy milyen egy jó autó. Az amibe beül az ember, és azonnal érti, átlátja a működését, vagy az, amiben sokkal több a lehetőség, de azért elő kell venni a használati utasítást, és alaposan átböngészni, hogy ezekre fény is derüljön. Én úgy tippelem, hogy a nők nagyobb része jobban szereti, ha egyszerű kezelni, bármiről is legyen szó.

6 könnyűfém keréktárcsa közül válogathatunk

6 könnyűfém keréktárcsa közül válogathatunk


Nem azért, mert utáljuk a kihívásokat, inkább arról van szó, hogy minek valamit bonyolítani, ha nem muszáj. Ízlések és pofonok, de annyi bizonyos, hogy ezt az autót maximálisan testreszabhatja bárki, a lehetőség adott, a tervezők mindent megtettek az ügy érdekében. Bevallom nem ismertem meg minden funkcióját, az idő rövidsége miatt, valószínűleg sokkal több van benne, mint amennyit én felfedeztem.

Momo Design

A híres tuningcég vette kezelésbe az olasz autók egyik legkisebbjét, és igazán dögös külsőt varázsolt belőle. Lássuk mivel is érték ezt el: a hátsó ablakokat lesötétítették, alánk egy kényelmes és sportos ülést toltak, a csomagtartó ajtaját fémszínűre titánfényezték, a kormányt és a sebességváltót bőrrel vonták be, és az egészet megkoronázták négy darab kiváló felnivel, rátették egy ültetett futóműre,  négy tárcsafékkel, majd a középső oszlopon dedikálták a remekművet. Mindez együttesen azt eredményezte, hogy gyorsan a figyelem középpontjába került, bármerre jártunk, de szerencsére a legjobb értelemben. Leszólítottak, kérdezősködtek az autóról, én pedig szívesen meséltem eddigi tapasztalataimat, hozzátéve, hogy csak egy nagy hibája van: nem az enyém.

Kinek?

Annak, aki:

 Testreszabhatóan nőcis 1– Szeretne egy tankból akár 870km-t autókázni (viszonyításképpen Budapest- Velence 833 km az útvonaltervező szerint).

– Fontosnak tartja az egyedi megjelenést: A MomoDesign Ypsilon Sport választható színösszeállításai és extrái összesen több mint 700 változatot tesznek ki.

– Szereti, ha számos biztonsági felszerelés is alapáron jár.

– Nem családi autót keres, ugyanis a csomagtartó erre szűkös.

Ha valaki kedvet kapott, és még több információt szeretne az autóról, itt böngészheti az árlistát, itt pedig további részleteket olvashat a különleges MomoDesign-ról.