Nemrég már járt nálunk egy Murano, így elsőre nem is értettük, miért kaptunk ebből újabb darabot. Zokogva kerestük a különbségeket az előző tesztalany és a mostani között, de csak nem jártunk sikerrel. Teljesítményünk kimerült abban, hogy más a színe, de éreztük, hogy ennél azért többnek kell meglapulni a felszín alatt. Aztán a telefonos segítség meghozta gyümölcsét, mindentudó nissanos kapcsolatunk az orrunkra kötötte, hogy itt bizony csupán a Magyarországon is használható navigáció az újdonság, a külsőn nehezen találnánk változást.

Szúrja a tarló

Szúrja a tarló


Ismerőseim szerint kevés rosszabb dolog van egy olyan terepjárónál, amely csillog-villog, nagy és erős, de nem lehet vele elhagyni az aszfaltutat, mert még valami baja esik. A Nissan Murano valami ilyesmi.

De nemcsak a gömbölyded forma, az érzékeny műanyagok miatt hagytuk ki a terepezést, hanem az autó alá kukkantva kiderült, hogy a kipufogó is vészesen alacsonyra került, és az autó elejének alján is van néhány könnyen elhagyható alkatrész, amelyek visszaszerzéséért igazán kár lenne órákat kotorászni a lápszagú sártengerben. Így az összkerékhajtás által nyújtott előnyöket legfeljebb a téli hótúráskor használhatjuk ki. Nyáron pedig húzzunk vele bitang nagy hajót az Adriára. Tankolásnál nem leszünk boldogok, de más baj nem lehet az úton.

Jó étvágyat!

Névjegy

Névjegy


A jó dolgozót meg kell fizetni, mondják a bölcsek. Esetünkben ezt úgy is értelmezhetjük, hogy egy nagy hengerűrtartalmú, viszonylag erős V6-os benzinmotort, tisztességesen meg kell etetni. Főszerkesztőnk a nagy benzinmotor láttán sem esett kétségbe, szerinte lehet ezzel takarékosan is autózni. Hát lehet, de minek? Azért mégis tettünk egy próbát, és láss csodát, a levezetett 850 kilométer alatt mindössze 13,5 literes átlagfogyasztással sikerült megúszni. Ez persze nem kevés, de egy benzines V motor, még ha csak hathengeres is, kárpótolja a tulajdonost a nagy étvágyért cserébe. Gyönyörű hang, csendes, bársonyos járás, tisztességes erő, nyomaték, mi kellhet még? Pláne ha olyan motorról beszélünk, ami még sportkocsiban is megállja a helyét, hiszen ugyanezzel a szívvel találkozhatunk a Nissan 350Z-ben is, he felhajtjuk annak gépfedelet.

Sajnos a fedélzeti számítógépből kimaradt a pillanatnyi fogyasztást, illetve a még leautózható kilométereket megjelenítő menüpont. Biztosan ennek is lelki okai vannak. Gyorsítás közben egyeseket megviselhet a hetven liter körüli fogyasztás látványa.

Tetszik

Tetszik


Az aranyszínű test elején annyi a króm, hogy a reggeli borotválkozást simán lezavarhatnánk az autó előtt, ha beférne a fürdőszobába. Ezt a mennyiséget még egy Volkswagen Passat is megirigyelhetné, pedig arra is jutott tükröződő felület bőven. Hiába, a Murano nevű város is éppen a tükör és üveggyártásával hívta fel magára a figyelmet, és a név úgy látszik, kötelez. Cseppet sem agresszív formája nem üvölti bele a többi közlekedő arcába, hogy most aztán takarodó, de gyorsan.


Megy ez

A fokozatmentes automatikus váltó viszont sokat ront a gyorsulás élményén. Az érzékeny gázpedál megtaposása után az állandó fordulatszám mellett hiába gyorsul a vas, az emelkedő fordulatszámú motorzaj hiánya pszichésen rontja a hatást. Pedig ha fél szemmel a sebességmérőjére is kacsintunk, akkor kiderül, hogy mégis szép tempóban közelít a mutató a skála végén lévő számhoz. Szóval szépen szalad a Murano, de a kanyarok előtt jobb, ha megfékezzük a lovakat, mert itt már nagyon érezni a komoly tömeg hátrányait. Ha akarjuk, akkor magunk is válogathatunk hat virtuális fokozat között, de ebben az autóban nem érdemes ilyenekkel foglalkozni. Kényelmesebb, ha ezt az autóra bízzuk.

Felemás belső

Kazettát már nem is gyártanak

Kazettát már nem is gyártanak


Egyedi külseje mellett az utastere sem maradt unalmas. A világos bőrkárpit miatt még tágasabbnak érezni a belsőt, itt már nyoma sincs a szinte minden Nissanban visszaköszönő ezüstös műanyagnak. Helyette matt alumínium fedi a középre került kis tárolóhelyeket, a pohártartót és a kormányra is jutott belőle valamennyi. Ülései kényelmesek ugyan, de tartásuk szinte semmi. Sebaj, úgysem fogunk vele kétszázzal kanyarodni.

Ellentétben az ízléses belsővel, a műszerfal kilóg az összképből. Eredetileg ezt a dizájnt biztosan valami kisautóba tervezte a gyár, aztán valami félreértés miatt ide került. Itt aztán vége is a fikázni valónak, talán még a kormánybeállítás korlátai bosszanthatnak, de a motorosan állítható pedálsor többé-kevésbé orvosolja ezt a hiányosságot.

Háhááá, megvan!

Háhááá, megvan!


A Dr. Amar G. Bose nevével fémjelzett hifitől azért többet vártunk, pedig még a pótkerék közepébe is rejtettek mélynyomót a ravasz hangmesterek. Igaz, hogy az évtizedes, kopottra hallgatott Halász Judit-kazettát is lejátssza, de a hangminőségtől nem ájultunk el. A kazettás egység után reménykedve kukkantottunk a kesztyűtartóba, hátha ott találunk olyan szerkezetet is, amin a Kodály által készített eredeti viaszhengereket is lejátszhattuk volna, de ott nem volt még hasonló sem.


Műszaki adatok – Nissan Murano 3.5 V6 CVT
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 3498
Furat x löket (mm) 95,5×81,4
Hengerek / szelepek száma V6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 172 (234)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 318/3600
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,9
Végsebesség (km/h) 200
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 17,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 9,5
Vegyes (l/100 km) 12,3
CO2 kibocsátás (g/km) 295
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4770/1880/1705
Tengelytáv (mm) 2825
Csomagtér (liter) 440
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1860/510
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 82
Gumiméret 225/65 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 14 850 000
VW Touareg 3.6 V6 FSI 17 224 200
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, ESP, első, oldalsó és függönylégzsákok, kettős xenonfényszóró, aut. sebességváltó, automatikus légkondicionáló, 4 elektromos ablakemelő, központi zár, bőrkárpit, ülésfűtés elöl, motoros ülésállítás memóriával, motorosan állítható pedálsor, 18 colos könnyűfém felnik, Bose hangrendszer 6 hangszóróval és mélynyomóval, DVD-alapú navigációs rendszer, tolatókamera színes képernyővel, tempomat
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Drága, de igazán egyedi, cseppet sem agresszív külsejű jószág, szép hangú V6-ossal az orrában.
Pontszám (max. 10) 7,25 pont