Audi A3 Sportback, S-line exterieur, szép alufelnik, fekete szín. Nem hangzik különösen őrdöngős receptnek, mégis

A S line itt csak optika

A S line itt csak optika


nagyon hatásos a tapasztalatok szerint. Nagyjából annyira, mint ha egy párkereső oldalon a következő szöveggel hirdetnék magukat: “Fiatal vagyok, gazdag és sikeres. Hasonló adottságokkal rendelkező szőke hölgyek jelentkezését várom”.

És ez tényleg bejön. Aki ilyen pofás, mégsem hivalkodó autóval rója az utakat, azt valamiért jó partinak gondolják. Legalább annyira, mint Noszály Sanyit. Vagy a női Nagy Ő-t, Molnár Anikót is említhetnénk, mert a lányoknak is piszok jól áll az Audi.
 
Erről nem a karikák, hanem az A3-as formája tehet, ami az Audik között is biztosan dobogós a szépségversenyen. Az ízlésesen tálalt A3-ast, az S-line sportcsomaggal lehet még szebbé tenni, igaz ezért a külső csomagért önmagában több mint 300 ezer forintot kell kicsengetni. Fogalmunk sincs miért, de a szépségnek ára van.
 
Bedőlt a motor

Az újat is így írják

Az újat is így írják


Bármilyen fura, nem a csajozás és nem is az önbizalmunk növelése volt a cél, amikor belehuppantunk az 1,8-as TFSI Audi üléseibe. Az A3-as mostani újdonsága egy motor, amiről az ősrégi 1,8 T felirat nem árulkodik feltétlenül.

A jelzés a nagyobb TFSI-hez hasonló turbómotort rejt, ami nem titkolt céllal született. Ez a cél a kétliteres FSI leváltása.  Annak a szívó benzinesnek, ami gyenge volt, drága és még sokat is fogyasztott. Ráadásul drágán adták. Az új, 1,8-as TFSI 160 lóerős, az ígéret szerint sokkal jobb, fürgébb és takarékosabb. A papíradatok ezt támasztják alá. De milyen lett valójában?

A gyarló emberfajzat első próba után egyből a 200 lóerős TFSI-hez hasonlítja, turbó-turbó alapon, és hajlamos gyorsan elszomorodni. Pedig a valóság közel nem ennyire szomorú.  Csak 1 másodperc a különbség a gyorsulásban, és ez is viszi a 220-at. A másik ütőkártya, hogy ezzel a motorral több mint 2 millióval olcsóbb az Audi, amennyiért

Feltűnően csinos

Feltűnően csinos


érdemes feláldozni plusz 40 lóerőt.

Az alul kicsit gyengécske motor így is jóval pörgősebb, élvezetesebb, mint a szörnyű FSI, bár díjat ezért sem adnák. A FSI-t legyőzni pedig önmagában még kevés egy dicsérethez. Alapjárat közelében kissé bizonytalan a gázpedál reakciója, könnyen remegésbe, fuldoklásba torkollik az indulás. Másik nagy szívfájdalmunk az a hang, ami elhagyja az Audit. Egy gyengécske szívó négyhengeres hangja, amitől könnyedén lehetett volna dögösebbet alkotni némi szuszogással, esetleg dörmögéssel.

Visít a kerék 

Egy Audiban talán kicsit méltatlan a szárazon nyikorgó, esőben pattogó első kerék, pedig így van. Az 1,8 TFSI nem rendelhető összkerékhajtással. Ettől az apró hibától eltekintve az A3-asé talán a legjobb futómű ebben a kategóriában.

A következő oldalon kiderül megéri-e a TFSI az árát


Sportautós iramban és magabiztossággal képes kanyarodni, úgy hogy közben kényelmes marad, és egy gumilabdával ellentétben nem akar elpattogni az úthibákon sem. Menet közben magára talál a motor is, már alacsonyabb fordulatszám-tartománytól húz, itt már nem is hiányoznak annyira azok a pluszlóerők. A kormányzás

Lehetne szélesebb belül

Lehetne szélesebb belül


közvetlen, az egész nagyon egyben van.  A hatsebességes váltó helyett lehet viszont DSG váltót is rendelni, amit az Audi S-tronic néven futtat és ad még egy csipetnyi lendületet a motornak. 

Dörzsöltebbek voltunk annál, hogy bedőljünk a gyári 10,1 literes városi fogyasztásnak, így nem csalódtunk nagyot, amikor 13 liter körüli értéket kaptunk. Mindezt orbitális méretű dugókban, és csöppet sem visszafogott gázpedálkezelés mellett. Szerencsére az 1,8-as motorba jó a 95-ös oktánszámú benzin is, amivel a nagyobbik csak teljesítménycsökkenés mellett használható.

Nem kombi ez te!

Mivel a Sportback nem túl gyakori látvány az utakon, még mindig gondban vannak az emberek a megítélésével. A többség nem egy ötajtós A3-asét, hanem inkább egy kombi képét látja benne, ami a csomagtérajtó kinyitása után gyorsan szertefoszlik. 370 liter hely van ott mindössze, ami jó indulattal sem kombiméret.

A belső egyéb paraméterei is érdemelnek némi kritikát. A vezetőülés kicsit egy ketrechez hasonlít. Az erősen belógó

Kombi hatás

Kombi hatás


középkonzol és váltóalagút miatt nincs lehetőség ficánkolásra, , szinte csak zárt lábbakkal lehet a pedálokat rugdosni. A kuplungpedált néhány centivel mi eltolnánk még balra, és akkor nem kéne olyan testtartásban haladni, mintha már nagyon közel lennénk ahhoz, hogy bepisiljünk.

A többi üléspozícióval nincs semmi baj, meglepő, hogy elég tágas a hátsó sor is, ami a sima 3 ajtósról egyáltalán nem mondható el. Az anyagminőség és a design azonos a kicsiével, de ez nagyon jól van így.   

Megéri a TFSI

Önbizalomnövelő szerkezetnek kiváló választás az A3-as. Azt, hogy megéri-e az 1,8-as TFSI-t választani, döntse el mindenki maga. Sikerét nagyban befolyásolja annak ára is, amivel az 1,8 TFSI elég jól áll. Az alap, 102 lóerős változatnál nagyjából 1 millió forinttal drágább, így körülbelül egy 105 lóerős dízel árában van. Élményszintben egyikkel sem összehasonlítható.
 


Műszaki adatok – Audi A3 Sportback  Ambiton 1.8 TFSI
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1798
Furat x löket (mm)82,5 X 84,1
Hengerek / szelepek számaS4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)118(160)/5000-6200
Max. nyomaték (Nm/ford.)250/1500-4200
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)8,2
Végsebesség (km/h)220
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)10,1
Lakott területen kívül (l/100 km)5,8
Vegyes (l/100 km)7,4
CO2 kibocsátás (g/km) 176
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4286/1765/1423
Tengelytáv (mm)2578
Csomagtér (liter)370
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1345/560
Üzemanyagtank kapacitás (liter)55
Gumiméret225/45 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)7 220 600
Konkurensek (forint) BMW 120i: 7 398 000
Alfa 147 2.0 T. Spark: 6 150 000
Volvo S40 2.4i Momentum: 8 450 000 
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételeiABS, ASR, vezető-és utasoldali légzsák, oldallégzsák elöl, központi zár, alufelni, sportfutómű, sportülések, ködfényszóró, el. ablakok, el. tükrök
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeDivatos, fiatalos, dinamikus. A 1,8 TFSI sokkal jobb a korábbi 2.0 FSI-nél, és ára is elfogadható.
Pontszám (max. 10)  8 pont