Vezettük: Volvo S40 és V50

Öregek és fiatalok

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.05.25. 14.00

Minden a tervek szerint történt: a deres halántékúakon kívül a 35 alattiak is észlelni kezdték a kis Volvókat, Európában szaladnak a dízel kombik, Észak-Amerikában a benzines limuzinok. Süt a nap, jön a profit, mindenki boldog. Sokat nem is módosítottak a 40-es és 50-es sorozaton.


Komolyabban veszik

Korábban, legalábbis itthon az S40 közönsége volt a legidősebb az összes Volvo-modell közül. A modellváltáskor épp az volt a cél, hogy a fiatalabb autóvásárlóknak is jussanak eszébe a kisebb Volvók. A jobb vezethetőséggel és a lendületesebb formával ezt sikerült is elérni: Amerikában 50 helyett már csak a 40-ik évét tapossa az átlagos

Nem kamu, tényleg fából van a középkonzol

Nem kamu, tényleg fából van a középkonzol


ügyfél. A kombikat nagyra értékelő Európában is más szemmel néznek az autóra. A modellváltás óta a vásárlók majdnem fele gondolja a V50-et a német prémiummodellek konkurensének, amit régebben a V40 csak a tulajok negyedénél ért el.

A kis Volvók ezek szerint jól szerepelnek, de bemutatásuk óta eltelt három és fél év, ezért ideje volt reszelni rajtuk egy kicsit. Elvileg a V50-et az új V70 és XC70 modellekhez közelítették, az S40-et pedig a nyolcvanashoz. Az eredmény nem veri ki a szemünket. A két autó még mindig egymásra hasonlít a legjobban, illetve az összes többi Volvóra, ami rendkívül fontos.

Kézi váltóval is lesz öthengeres dízel

Kézi váltóval is lesz öthengeres dízel


230 lóerő és összkerékhajtás

A nemzetközi sajtóbemutatót összevonták a V70-XC70 prezentációval. A többautós bemutatókon általában a ráncfelvarrás utáni modell a másodhegedűs. A tesztautóknak nem is jutott hely a szálló főbejárata előtt, mert ott a nagyobb kombik pompáztak. A szervezők készségesen elkalauzoltak az oldalszárnyba, ahol megleltük az összes benzines S40-et és dízelmotoros V50-et.

Egyféle motorral vezettük az autót, bár első ránézésre a másik hordozott nagyobb újdonságot. A 220-ról 230 lóerőre felhúzott, felárért összkerekes T5 maradt a parkolóban, mert a változatlan teljesítményű D5 ma az egyik legkisebb károsanyag-kibocsátású dízel a világon.

Hipertiszta dízel

230 lóerős lett a T5

230 lóerős lett a T5


Az öthengeres motor ugyanis már most megfelel az Euro 5 kipufogógáz-szabvány előírásainak. A 2009 őszén esedékes Euro 5 küszöbtől rettegni illik, mivel betartatása megdrágítja a dízeleket a kötelező részecskeszűrő és egyéb fejlesztések miatt. Aztán tessék, a Volvo 2007-ben ezt simán meg tudja oldani szériaautóban, és még a típus alapára is csökken majdnem félmillióval. Ez azonban a kézi váltó megjelenéséből adódik, mivel az eddig kötelező automata mellett manuálissal is kapható lesz az új S40 és V50 D5.

A nagy dízelhez mégis inkább az ötfokozatú automata illik, ezzel szép nyugalomban autózhatunk. A Ford Focus padlólemezével együtt egy igazán jó futómű ugrott a kis Volvók alá, a nekem kicsit túl nagy kormánnyal jó volt vezetni a V50-et.

Megismétlés: 1-es gomb. Továbbolvasás: 2-es. A 0-val visszatér a főmenübe.


Kicsi, de Volvo

A modell biztonsága is fejlődött pár új megoldással. Erős lassításkor a mögöttünk jövőket a féklámpa villogása figyelmezteti arra, hogy beleálltunk a fékbe. Amennyiben kinyílik a légzsák, automatikusan bekapcsol a vészvillogó, ezt az előd nem tudta.

A kipróbált V50-ben sajnos nem a különleges zöld szövetkárpit volt, amit most nem is tudunk megmutatni, mert a

Itthon júniustól kapható

Itthon júniustól kapható


gyári fotó CD-n sincs róla kép. A belső térben azonban van egy még nagyobb húzás: a lebegő középkonzolmostantól fadíszítéssel is elérhető.

Természetes anyag

A középkonzol valódi fa, látni a rétegeit, ami alaposan feldobja a belső teret, főleg a sötétbarna bőrkárpittal. Azautó formatervezőjétől megtudtuk, hogy a valódi fát műanyag felületre viszik fel, amit aztán felcsiszolnak, hogy ilyen mutatós legyen. Nagyon nem eshetnek neki, mert a vékony farétegen gyorsan átlyukadnak az alapig a váltó és az ablakemelő gombok környékén.

A Volvo enyhített a rakodóhelyínségen. Az ajtókban lévő hangszórók lecserélésével megnőttek a térképzsebek, továbbá a két első ülés között is gyarapodott a kapacitás az új kézifékkarral.

Szólhat az MP3

Továbbra sincs sok hely hátul

Továbbra sincs sok hely hátul


A hifirendszer régóta erőssége a Volvóknak, amiből a kisebbek sem maradhatnak ki. A legmenőbbhöz a Dynaudio szállítja a hangszórókat és az Alpine az erősítőt. Az MP3-lejátszó vagy laptop csatlakoztatására szolgáló Aux-kimenet az összes felszereltséggel jár, USB- és iPod-csatlakozó felárért rendelhető.

Aki mostanában a Volvo weboldalát nézegeti, már a modellfrissítés utáni autók árait találja meg. Az alapárak nem módosultak, az átdolgozott S40 4 990 000 forinttól kapható benzines és 5 990 000 forintért dízelmotorral.

Motorok, árak:

S40
Benzines: 1,6, 100 LE – T5 230 LE: 4 990 000 – 11 030 000 Ft
Dízel: 1.6D, 109 LE – D5 180 LE: 5 990 000 – 9 090 000 Ft

V50
Benzines: 1,6, 100 LE – T5, 230 LE: 5 370 000 Ft – 11 410 000 Ft
Dízel: 1,6D 109 LE – D5, 180 LE: 6 370 000 Ft – 9 470 000 Ft
S40

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.