8,2 millió az ára

8,2 millió az ára


Megint egy 407-es, megint egy dízelmotorral. Mit is mondhatnék? Megvolt már a 1,6-os, és a V6-os, és még régebben a 2.0 Hdi. Több nincs egyelőre. A 2,2 literes Hdi-re érdemes volt várni. Tényleg. 177 lóerővel és 370 newtonméteres nyomatékkal már élvezetes egy dízel, bármennyire is kételkednek ebben egyesek. Mármint a benzinespártiak.  

Ennek ellenére ez nem egy Fabia RS, de nem is egy Seat Leon Cupra TDI, máshogy gyors. Nem sportautónak készült, hanem azoknak, akik gyakran sietősre fogják a figurát és távolra indulnak. Aki ráér tökölni, vagy szédül a háromjegyű számoktól is, vegyen inkább 1,6-os HDi dízelt. Tényleg kiváló darab, és csak annyit iszik, mint egy ványadt kismalac. A 2,2 HDI viszont képes tartós haladásra a magasabb sebességtartományban, anélkül hogy ezzel ártanánk neki. Nem mellékesen úgy, hogy közben a gatyánk is rajtunk maradhat tankolás után. Ha kicsit többet is kortyol ilyenkor, mint a kismalac.

Ez is drága

A V6-os dízelnél szörnyülködéssel nyitottam, ami azonnali allergiás tünet nálam, ha egy autón 10 milliónál magasabb vételárat tartalmazó árcédulát érzékelek bárhol a látómezőmben.

Szűkös a hátsó sor

Szűkös a hátsó sor


A cetli most közel 2 millióval kevesebbet mutat a szervezetemet károsan érintő határértéknél, mégsem vagyok jól. A torkom kapar, a tenyerem izzadni kezd, épp csak nem kezdem csapkodni a billentyűzetet, hogy trágár szavakat vigyek fel a képernyőre. 8 160 000 forint.

Még mindig nagyon drága. Olcsóbb nála a Passat, az Avensis és a Laguna is, pedig mind ugyanennyi lóerőből gazdálkodnak. Mind 8 alatti indulóárral bírnak. Azért illik rápillantani a felszereltségi listára is, amiben tényleg erős a 407-es. Persze nem veri vele az összes konkurenst, így nem nyerhet bűnbocsánatot. Drága. Sajnos. Fölényesen verné a többieket? Motorikusan biztos.

Jó és kész

225 a vége

225 a vége


A motor úgy jó, ahogy van. Hűen a francia dízelhagyományokhoz. Bőven elegendő a nyomaték, amit 1500-as fordulatnál teljesen kihasználhatunk. Ez gyakorlatilag annyit tesz, hogy nem kell kikapaszkodni a turbólyuk mélyéről, mert bele sem esünk. Ezt valahogy úgy sikerült kiküszöbölni, mint anno a BMW tette. Két turbó végzi a feltöltést, az egyik kis fordulaton, a másik pedig valamivel feljebb jön működésbe.

Mindenesetre élvezetesebb, mint a Volkswagen által harcba küldött TDI, vagy a Renault kicsit gyengébbnek tűnő dCi-je, és azokhoz kell hasonlítani. Ha nem is ekkora fölénnyel, de még az Avensist is lepipálja. Sőt, ahogy sejtettük, rendesen alávág a hathengeres 407-esnek is.


Mindössze a csendesebb járást tudjuk felhozni a V6-os dízelmotor mellett, de ezért ritkán fizet az ember fia plusz 1 346 000 forintot. Hiába a lóerőtöbblet, a technika győz a hengerek száma ellen. Minimális a különbség, érzésre nem tűnik gyengébbnek. Igaz, utóbb egy fürgébb manuális váltóval kergettük a sebességet.

Kaparj, tekerj!
 
Két dolgot lehet könnyen csinálni a 407-essel. A korán ébredő nyomatéknak köszönhetően vadul kaparni – illetve

Biturbó dízelmotor lapul mögötte

Biturbó dízelmotor lapul mögötte


megdolgoztatni az elektronikát -, valamint vadul tekerni a kormányt. Utóbbit azért, mert a 407-es orra még mindig irtózatosan hosszú, és ez hatványozottan igaz, ha épp a városban jön ránk a sietés. Egyébként mostanra sikerült már hozzászokni, így már nem okozott bosszúságot az orr.

Nem látszik, de méretes 17 colos felniken gurul az autó, ami kevésbé fájdalmas, mint a V6-os 18 colos mérete. Persze így is túl nagy és túl drága a gumi rá. Ezzel együtt a rugózás és a csillapítás elviselhető mértékben tompítja azt, amit az útkezelőnek kellene.

Fogyasszatok

Egy sütikínáló nagymama erőszakosságával szolgáltuk ki cipőtalppal a gázpedált, de az jól nevelt unoka módjára csak visszafogottan fogyasztott. Hosszabb úton, városon kívül jön ki az előnye az erős dízelmotornak, azaz jó fogyasztás mellett lehet gyorsan haladni. 7-8 literrel már normális tempóban lehet előzgetni, közlekedni egy-egy országúti szakaszon, és ennél alig fogyott több a városi forgalomban.

Itt nyílik a csomagtér

Itt nyílik a csomagtér


Sajnos menetteljesítményen kívül nem kínál sok mindent a 407-es, így például elég helyet sem a hátul ülőknek és a csomagoknak. Ezen tulajdonságaival egyértelműen a konkurensek mögött kullog.

Ami van még, az egy rakás extrafelszereltség, így ha kiadunk 8,2 milliót érte, sok mindenre már nem kell költenünk utána. Persze ez már elég sok pénz ahhoz, hogy elvárjunk az alapvető extrákon kívül is néhány pluszt. Például egy tolatóradart az abszolút átláthatatlan hátsó részhez, vagy kormányról vezérelhető rádiót az űrhajó-kinézetű rádióhoz. Örülünk ezeknek.
 


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
           
Műszaki adatok – Peugeot 407 2.2 HDI
       
            MOTORADATOK       
            Lökettérfogat (ccm)                    2179       
            Furat x löket (mm)                    n.a.       
            Hengerek / szelepek száma                    S4/16       
            Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)                    125(170)/4000       
            Max. nyomaték (Nm/ford.)                    370/1500       
            MENETTELJESÍTMÉNYEK       
            Gyorsulás (s, 0-100 km/h)                    8,7       
            Végsebesség (km/h)                    225       
            FOGYASZTÁS       
Város (l/100 km)            8,1       
            Lakott területen kívül (l/100 km)                    5,0       
            Vegyes (l/100 km)                    6,1       
CO2 kibocsátás (g/km)             160       
            MÉRETEK       
            Hosszúság/szélesség/magasság (mm)                    4676/1811/1445       
            Tengelytáv (mm)                    2725       
            Csomagtér (liter)                    407       
            Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg)                    1475/426       
            Üzemanyagtank kapacitás (liter)                    66       
            Gumiméret                    215/55 R17        
            ÁR, KÖLTSÉGEK       
            Alapár (forint)                    8 160 000
            Konkurensek (forint)                     Renault Laguna 2,0 dCi Monaco (175 LE): 7 390 000        
                     Toyota Avensis 2,2 D-4D Premium Active (177LE): 8 275 000        
                     Volkswagen Passat 2.0 TDI Highline (170 LE): 7 871 000        
            Tesztelt autó ára (forint)                             
            A szériafelszereltség fontosabb tételei                    ABS, ESP, vezető-és utasoldali légzsák, oldal -és függönylégzsák, kormányoszlop-légzsák, 2 zónás automata klíma, elektromos ülés, tolatóradar, tempomat, MP3-as CD-s rádió       
            ÉRTÉKELÉS       
            a vezess.hu véleménye                    Erős és kiegyensúlyozott a motor, egyértelműen ez az autó erőssége. Drágább a konkurenseknél       
            Pontszám (max. 10)                    7,5 pont