Tetszik, nem tetszik, az OPC Corsa formáját eltalálták. Vadabb, sportosabb, és azonnal megkülönböztethető egy normál Corsától. Alaphelyzetben inkább egy tuningműhely végtermékének tűnik, mintsem egy gyári sportmodellnek. A gyáriak általában megmaradnak a nagyobb felnik és a szolid spoilerek alkalmazásánál. Az OPC orr- és fenékspoilere viszont kifejezetten durván hat ezek mellett, a középre helyezett háromszög alakú kipufogó pláne. Miért?

Miért ne? A Corsa egy kicsi, “olcsó” sportmodell, amit fiataloknak szánnak, melyiket csicsázzák fel, ha ezt nem? Ha megnézzük, a többi OPC-modell visszafogottabb a Corsánál, teljesen jogosan. Egy jól menő üzletember már nem szívesen feszítene egy hasonló stílusú Vectrában. A Corsa viszont fiataloknak szól. Ők szeretik, ha feltűnő a verda, csípik ha utánuk fordulnak, és bírják a tuningelemeket is. Az OPC-vel ez mind-mind jár.

Versenypálya az otthona

Sportos autót versenypályán szokás próbálni. Az OPC Corsa szériaérett kora előtt leginkább a Nürburgringen volt megtalálható. Ott ismerkedett az aszfalttal. A futómű, a kormányzás, és minden egyéb paraméterét ott állították be azért, hogy valóban gyors legyen. Korábbi túraautó-versenyzők segédkeztek a tesztelésben.

Olyan fickók, akik fél kézzel vezettek, miközben folyamatosan instruáltak bennünket egy rádión, hogyan vegyük a pályán a következő kanyart. Ez nem a Nürburgring volt, de mi úgy éreztük, versenytempót megyünk, és megszólalni sem tudnánk.

Vezetésben van még hova fejlődni, a Corsa viszont jól viselkedett. A fék harap, a kormányzás precíz, és végre nem egy orrnehéz szörnyeteg. Egy gyors, éles kanyarban még elindult a hátulja is, amit a széria ESP fékezett meg.

Az OPC versenyzőarca Manuel Reuter, aki több mint 20 éve kezdett a DTM-ben küzdeni, és 96-ban meg is nyerte a túraautó-bajnokságot. Ez az a viadal, ami a Forma-1 után a legkomolyabb technikát és tudást képviseli Európában, így vezetési gyakorlatában nem kételkedünk.

Manuel szerint a Corsa messze a legsportosabb OPC-darab, bár ez nem a sebességéből, hanem a méretőből adódik. Nem is árulta el az autó pályán mért idejét, inkább az Astra és a Zafira OPC-vel ment rekordjaival próbált lenyűgözni. Ezek szerint a 240 lovas Astra 20 másodperccel verte agyon a Golf GTI-t, és alig kevesebbel félholtra az R32-es Golfot. Ami ennél is meglepőbb, hogy utóbbitól a Zafira OPC mindössze 5 másodpercet kapott, ami egy több mint 8 perc hosszúságú pályán egészen elképesztő teljesítmény egy egyterűtől.

Érzésre nem hinném, hogy a Corsa-ideje miatt szégyenkeznie kellene, de április környékén újramérik, és addig nem is árulják el. Addig csak saját tapasztalataimra támaszkodhatok. Jelentem, a Corsa ereje teljében van. Még sosem volt ennyire izmos, sosem volt ennyire kidolgozott. Szebb és erősebb mint valaha.

Érzésről, menetteljesítményekről a következő oldalon


192 LE, 266 Nm

A motorerőt az az 1,6-os turbómotor biztosítja, ami a Meriva OPC-ben, csak éppen itt 192 lóerővel. Bőséges kínálat van nyomatékból is, akár 266 newtonméterre is felkúszhat néhány másodperc erejéig túltöltéssel a turbómotor, a normál 230-as maximumról.

Ezek a számok a kategória legjobbjai közé tartoznak, amit eddig főként a Renault, a Peugeot és a SEAT tudhatott csak magáénak. Kis kedvencünk a Fiesta ST kicsúszott innen, mivel a 150 lóerős teljesítménye gyengécske volt. A Corsa OPC-re ezt véletlenül sem lehet elmondani.

Ugyan a 100-at 2 tizeddel 7 másodperc után lépi csak át a sebességmutató, de sportos érzésekben cseppet sincs hiány. Nyomjuk a gázt, fogjuk a kormányt, és a mutató máris elhagyta a 160-at, majdnem olyan könnyedén, mint mondjuk az SRT-8-as Cherokeeban. A Corsa OPC 225-öt megy maximum, amit egy masszív kart hatodikba berántva érhetünk el.

Kicsit ormótlan kinézetén kívül Opel mércével nagyon jó a váltó, bár nem spórolásra való. Még a hatodik is erősen gyorsító fokozat, és normál autópálya-tempónál már ebben a fokozatban is szaporán forog a főtengely. Vegyesre 7,9 liter, míg városi fogyasztásra 10,5 liter van megadva, ami nem utal túlzottan szerény étvágyra.

Cserébe üt, rúg, harap. A széria 17 colos felniken kívül 18-ast is kérhetünk, ami ragasztószerűen kötődik az aszfalthoz. A futómű már jó úton is kemények tűnik, hazai útviszonyok között biztosan nem lesz sofőrös autó. Kis hiba, hogy a kipróbált autók nagy sebességnél túlzottan érzékenyen reagáltak a kormánymozdulatra. Az ígéret szerint a szériaváltozatokban már javítanak ezen.

Szögletes kormány, sportülés

Apropó kormány. Még nem esett szó az OPC belsejéről, amit alapvetően két elem dob igazán fel. Az alul elvágott és kiegyenesített kormány, ami kifejezetten illik az autó stílusához, jó a fogása is, bár talán lehetne egy pirinyóval apróbb.

A másik elem a Recaro és OPC által közösen készített sportülés, ami egy valódi versenyülést mintáz, de kényelmesen használható hosszú távon is. Alul-felül megfelelő oldaltartást ad, de ne próbáljunk sokáig hátrafordulva matatni, mert beleáll az oldalunkba. A rendszeres problémánk, hogy nem tudjuk eléggé leereszteni az ülést, most is fennállt. Keménynek viszont nem túl kemény. A hátsó ülések hasonló mintázatúak, de nem kagylósítottak.

6 tagú OPC-paletta

Magyarországon májustól teljesedik hattagúra az OPC-paletta. Ár egyelőre nincs, áprilisban várható. A további OPC-modellek: Meriva OPC, Astra OPC, Vectra OPC, Vectra kombi OPC , Zafira OPC. A Vectra OPC újdonsága, hogy 255-ről 280 lóerőre izmosodott a motorja. Ezzel 6,3 másodpercre javult a gyorsulás, végsebességét 250-nél limitálták.