Talán nem kéne mindjárt az elején ellőnöm, de nem bírom magamban tartani: jobban élveztem, mint a 911-est és sokkal erősebbnek tűnt, mint az RS4-es. Életem talán legjobb skalpja! Ha kérdezik tagadom, de az igazság az, még mindig a hatása alatt vagyok. Próbálom elterelni a gondolataimat, de még nem tudom kiverni a fejemből. Küzdök a Z4 M Coupéval!

Mit tud az M Coupé?

343 lóerő a hátsó kerékre, egy hathengeres szívómotorból. Hihetetlen gázpedál-reakció, bődületes hangélmény, gokartos közvetlenség – talán ez állhatna a csomagoláson. Még közelebb visz, ha sorolok néhány nevet: Porsche, Ferrari, Lamborghini. Higgyék el, ez nem túlzás! Ilyen klasszisokhoz kell hasonlítani a Z4 M Coupét, mert hasonló kaliberű élményautót egyszerűen lehetetlen találni holmi tömegmárkák között. Ég veled Nissan 350 Z!

Az már csak a hab a tortán, hogy a Z4 M Coupéban még gyönyörködni is lehet. Igaz a kifejezetten ronda Z3-as és a kevésbé vonzó Z4 Roadster után elég lett volna felkérni egy óvodást, hogy húzzon pár vonalat zsírkrétával. Most megint sikerült valami klasszikus sportautósat alkotni, ami BMW-nek már régen nem jött össze.

M szív

  Nem akarom eltúlozni a design fontosságát, mert az mit sem érne, ha mézeskaláccsal lenne kibélelve a motorház, és kolbászból lenne a kipufogó. Sokkal izgalmasabb, hogy ott virít rajta az M betű. Ez a betű sokkal többet jelent, mint maga a motor, mégis az a szíve. A Z4 az előző M3-asét örökölte. Azt a 3,2 literes motort, ami kategóriájában hatszor gyűjtötte be a legjobb motornak járó elismerést . Hogy miért? Mert 343 lóerőt préselnek ki “szegény” 3,2-esből – turbó és kompresszor nélkül -, ami így olyan érzékeny, hogy elég a gázpedálra lehelni, máris felbőg, és ezzel egy időben úgy hátba vág, hogy utasként ösztönösen kapaszkodni akarunk valamibe.

Kulcsra indul, gázra farol

Nincs nagyzolás. Nincs indítógomb, a motor szimplán a kulcs elfordításával robban. Felgyulladnak a fordulatszámmérőn a sárga lámpácskák, majd ahogy melegszik a motor, folyamatosan elalszanak. Végül csak egy marad 7500-nál, utána piros mező. Elsőre kicsit rángat, de most nem a menetstabilizáló miatt, mint a 335i Coupeban, hanem mert sosem volt még dolgom ilyen érzékeny gázpedállal. Még a Porschéban sem! Másodszorra már jobb! A motor nem túl erős alul, nem dolgozik ellen a DSC, minden erő átkerül az aszfaltra, még a keskenyebb téli gumival is. Kinek kell a turbómotor? Nekem nem, ha ilyen is van! MOTORADATOKLökettérfogat (ccm)3246Furat x löket (mm)87.0 X 91.0Hengerek / szelepek számaS6/24Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)252(343)/7900Max. nyomaték (Nm/ford.)365/4900MENETTELJESÍTMÉNYEKGyorsulás (s, 0-100 km/h)5.0Végsebesség (km/h)250FOGYASZTÁSVáros (l/100 km)18,2Lakott területen kívül (l/100 km)8,6Vegyes (l/100 km)12,1CO2 kibocsátás (g/km)292MÉRETEKHosszúság/szélesség/magasság (mm)4113/1781/1287Tengelytáv (mm)2497Csomagtér (liter)245-300Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg)1495/310Üzemanyagtank kapacitás (liter)55Gumiméret225/45 – 255/45 R18ÁR, KÖLTSÉGEKAlapár (forint)17 276 000Konkurensek (forint)Porsche Cayman S: 19 990 000Nissan 350Z: 11 970 000Mercedes SLK 55 AMG: 22 371 000Tesztelt autó ára (forint)A szériafelszereltség fontosabb tételeiKit érdekel, úgy jó, ahogy van?!ÉRTÉKELÉSa vezess.hu véleményeHibátlan! Őszinte, gyors, kezes, élvezetes!Pontszám (max. 10) 9,75 pont