Már hölgyek számára is létezik “24 órás modell szolgálat”. Ennek lényege, hogy az elfoglalt hölgy némi készpénzért egy jóvágású lovagot fogad, akivel társaloghat, vacsorázhat, vagy privát partikon megjelenhet. A szolgáltatás előnye, hogy a fiatalemberek mindenben rendelkezésre állnak. Másnapig.

Az éjszaka császára

A Lamborghini Gallardo Spyder (ejtsd: lámborgini gájjárdó szpájder) olyan, mint egy exkluzív modell fiú. Sármos, határozott tekintetű, magabiztos. Nem valami nagynövésű, de jó kiállású. Élére vasalt nadrágban és fehér zakóban parádézik. A női tekintetek elevenen felfalják. A puha vászon megtörik a kemény vállon. Rutinos vetkőző. Fedetlen felsővel feszít, látszik rajta a sportmúlt. Bármilyen lánybulit feldob. A metroszexualitás megtestesítője. Az Audi marketing részlege szülte, olasz apától, mesterséges megtermékenyítéssel. Kozmopolita és EU-konform.

A bikák legfiatalabbika

A 70-es 80-as években csak azok vásároltak Lamborghinit, akik számára egy kokainnal felszívott féktelen orgia is csak könnyed előjátékot jelentett. A milliárdosok hajdani extravaganciája a Gallardóval a felső tízezer ártalmatlan hóbortjává szelídült. Az Automobili Lamborghini SpA. felvásárlása után a németek racionalizálták az extrémitást. A Volkswagen a nevéhez hűen elkészítette a nép (volks) Lamborghinit. Végre nem csak a milliárdosok részesülhetnek a négykerekű duhajkodásban. Így lett a “kislambo” a klub szcéna és a plázák hőse. Roma származású valóságshow-hőst épp úgy láthatunk vele, mint sikeres brókert. Egy szupersportkocsi top menedzserek számára. A kirakatból megvásárolható konfekciódarab, akárcsak a Ferrari F430, a Porsche 911 vagy az Aston Martin V8 Vantage. Mindenkinek jól áll.

Anyajegyek

A Gallardo az ősök vonásait és főbb jegyeit örökölte meg. Luc Donckerwolke a kortárs épületek, modern jachtok és a korai Lamborghinik génjeiből gyúrta. Urraco, Jalpa, Countach és Diablo egy tömbből faragott teste köszön vissza. Az egész kompozíció tömör, mégis könnyed. Rövidebb és alacsonyabb is, mint a Porsche 911-es. Egyszerű geometriai formákból felépített, így valószínűleg tíz év múlva sem kell szégyenkezni vele. Gombnyomásra dobja le magáról a vászon felsőt, s diszkréten behajtogatja a motorháztető alá. Kényelmes és praktikus. Meglepő szavak egy Lamborghini kapcsán!

Tesztautónk a gyár szerint “Balloon White” (léggömb fehér). Szerintünk felfoghatatlan fehér. Nem metálos, inkább tompa fényű, mint a lufi fújás közben. Ez a szín extra opció. Annyiba kerül, mint egy Suzuki Swift, és ez még csak a festék. A forma önmagában is olyan erős, hogy még matt feketében is akkorát ütne, mint Szili Katalin a napirend előtt.
A képek nem adják vissza az autó ügyes arányait. Ahol megjelenik, ott szemgolyók tucatjai tapadnak luftballonfehér medúza testére. A forma egyszerre hivalkodó és provokatív ugyanakkor visszafogott és intelligens. Egyszerűen vonzó. Mint egy dzsigoló. Lehet, hogy forgótáras Thomson van a hegedűtokjában, és 10 államban körözik, mégis ellenállhatatlan.

Mit tud a vas?

Indításnál várni kell, míg a német robot összetereli a ménest. 520ló, 10henger. Ha minden rendszert üzemben talál a gépführer, kiadja az indítási parancsot. A setup csaknem egy másodperc. Érdemes kivárni. Vese tájékon öblös vibrálás a jutalom, akárcsak a nagytestvérénél. Itt ugyan két hengerrel kevesebb van, az alapjárati zsibongás azért ugyanolyan riasztó.

A pedálsor mintha nem lenne középen a kormányoszlophoz képest. Nem zavaró, úgysincs kuplung. Tesztautónkban az E-gear fantázianevű automata váltó rendezte az áttételeket. Ez négy előreprogramozott üzemmódba kapcsolható. “Normál” módban a kormány mögött műanyag fleppentyűkkel történik a fokozatváltás. A hajtásláncban rejtőző felsőbajor gépember mindent kiszámol. A váltás némi gondolkodási idővel jár. “Sport” üzemmódban is a leffentyűkkel kell machinálni. Lerövidülnek a váltási idők, a motort kicsit magasabbra forgatható és visszakapcsolásnál minimális gázfröccsel kedveskedik.

Az “Automata” üzemmód minden bizonnyal a hölgyvezetők és a nagyvárosi menedzserek kedvence. Ebben az állásban bárki képes vezetni. Semmi színház, semmi dráma. Még a kuplungot is olyan elegánsan kezeli, mint egy jó tanulóvezető a vizsgabiztos árgus szemei előtt. Egy mindennapi forgalomban használható autó. Van még egy “Snow” azaz hó üzemmód is. Kíváncsi lennék, hány Gallardo Spyder tulajdonos vásárol téli gumikat és hóláncot. Az elemzők úgy látták, hogy van igény.

A folytatásból kiderül, hogy a Gallardo, a Porsche 911-es, vagy a Ferrari F430 illik jobban hozzád.


A Gallardo 6 fokozatú kézi váltóval is rendelhető. Akinek van vér az altestében, az inkább ezt válassza. A konformisták és 40 felettiek maradjanak az E-gear-nél.

Az automata elegánsan hozza mozgásba a kis Lamborghinit. A jobb láb intenzívebb mozgatásával azonban előtörnek az elfojtott érzelmek. Négy másodperc körüli időket mérünk százig. Ez azért meglepő, mert a Spyder jóval nehezebb, mint az alap (zárt) Gallardo. A fokozatokat gyorsan igyekszik elkapcsolni, de soha sem bántó. 30% kihajtás elöl, 70% hátul. Ezt kanyarban még átgondolja. A kanyar második szakaszában némi gázzal szinte kiugrik az egyenesbe. Érzékelhető, hogy ilyenkor épp az első tengelyen keresztül cibálja a bent kapaszkodókat. A túlzott heveskedés hatására az önzáró differenciálmű szépen teszi a dolgát a hátsó fertályon. A csúszkálást (power slide) meghagyja a Jakuzáknak. Helyette inkább az első fékeket birizgálja.

Egyszerűen irányítható. A tenyérbe simuló kis kemény kormányon puha borítás. Minden nő imádná markolászni. Menet közben kíván némi erőt, inkább vállból indítja az ember a mozdulatot, mint csuklóból. Ennek ellenére a Gallardo az ideális táncpartner. A ritmus nem is számít. Mindent megtanult. Vezeti a partnerét, a kanyarokban sem lép az ember lábára és még buli után is kellemes vele mutatkozni.

Nincs ugyan égnek nyíló ajtaja, mint a Murcielago-nak, és kevesebb henger dohog az ember tarkójában, de így is tekintélyes mennyiségű adrenalin képes a vérbe lökni. Kemény fickó, de nincs benne az a zsigeri vadság, mint a Murcielago-ban. Fájdalmasan jól nevelt. Olyan, mint egy két diplomás olasz, aki “modellkedésből” él, közben pedig éjjel-nappal hajtja a csajokat.

Félúton ágaskodik a fordulatszámmérő a legnagyobb nyomaték pillanatában. A gyorsulás innen egyenletes. Hatalmas légelnyelő-zsebeivel vidáman fogdossa össze a levegőmolekulákat. Az extra feltöltésért hálás a hátul szörcsögő benzinhörcsög. A fordulatszámmérő tűje sebesen szalad a piros mező felé. Szívtelenül forgatni kell, míg dobhártyaszaggató vonyításba nem fog. Itt, 8000fordulat/percnél adja ki magából a legnagyobb teljesítményt.

Játék és muzsika

Gallardo lenyűgöző hangokkal kápráztatja el a hallgatóságát. A teljes fordulatszám-tartományban 3 jól elkülöníthető hangszín és rezonancia váltogatja egymást. A hangtompító dobokat két fázisban iktatják ki a megkerülő szelepek. Ennek eredményeként az alapjárat egy középmély, modoros, vibráló, nyugtalanító brummogás. A legnagyobb nyomaték körül érkezik egy szépen rezonáló Grand Turismo hang. Amolyan szívet-lelket melengető, autópályára való. A 6500-7000-es percenkénti fordulat felett viszont a hangtompító akadályoztatása nélkül a szabadlevegőbe távoznak a forró gázok. A hallójáratunktól egy méterre. Aki sokat próbálgatja annak előre fognak köszönni a fül-orr-gége osztályon.

A Gallardo Spyder a látszat ellenére nem egy hobbi roadster, hanem egy 315km/h sebességre képes vérbeli sportkocsi. Igényli a figyelmet. Alacsony sebességnél az óriáskerekek (R19) gumihangja folyamatos mormogással tölti be a kabint. Gázadástól függően szólózik a motor. A hangorkánt 150 felett a szél tombolása teljesíti ki. Hála az Audi kitűnő hangrendszerének, a hifivel mindezt jól el lehet nyomni. A vásznat felcsukva még nagyobb a hangzavar. Hosszú távú útra ajánlatos párcsomag Saridont bekészíteni a kesztyűtartóba.

A hivatásos széptevő

Gallardo Spyder minden ízében kiforrott, érett és jó értelemben kommersz. Egy nyitott szupersportkocsi mindennapi használatra. Vagy egy estére. Van benne valami gavallérosan kifinomult, ami ellenállhatatlanná teszi. Nem olyan pontos, mint a Porsche 911, nem olyan vehemens, mint a Ferrari F430. Ennek ellenére már várólistája van. A vezetési élmény nem hasonlít más sportkocsihoz csak a nagytestvérhez, a Murcielago-hoz. Azonban nincsenek sztár allűrjei, mint a bátyjának. Nem dobálja hisztisen a fokozatokat és sem igyekszik folyton újra rendezni az ember lágy részeit. Ami egy roadsternél a legfontosabb: használható vászonteteje van!

Olyan, mint két pohár grappát legurítani. Durván hangzik, de túlélhető.

Nyugodtan mozog. Semmi meglepetés, semmi kiszámíthatatlanság. Talán pont ez a jó benne. Olyan szupersportkocsi, aminek a vezetésébe nem fog beletörni egy épített műköröm sem.

Gallardo Spyder hivatása a széptevés. Ebben valószínűleg utolérhetetlen.

AMIT TUDNOD KELL A GALLARDÓRÓL

Olasz szupersportkocsi, 3 év (!) garanciával!

Mission: Impossible III-ban egy narancssárga Gallardót robbantanak fel. A sztárok az európai bemutatóra narancssárga Gallardókal érkeztek.

A gyár a típust eredeti módon népszerűsítette. Az olasz autópálya rendőrség (Polizia Stradale) részére ajándékozott két Gallardo rendőrautót. Angliában ezt olyan jó ötletnek tartották, hogy a helyi testület, a londoni Metropolitan Police is beszerezte saját Gallardóját.

A spanyol Gallardo szó jelentése: gavallér, gáláns

Megszerezhető 42-50millió forint közötti áron