Teszt: Opel Corsa 1.2 Enjoy

Buknak rá a nők

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2006.10.20. 07.54

Immár azt is tudjuk, hogy az ifjúkori örömforrások közül az autózást veri a “partnerünkkel értelmesen eltöltött idő”, az ismerkedés, meg a vegyülés fesztiválokon. Horizontunk az új Opel Corsának köszönhetően egyre tágul.


Amire az ifjúság harap

Most egy kicsit kihúzhatjuk magunkat: az Opel összeurópai mókakutatásában (Pan-European Fun Survey) mi magyarok is részt vettünk – egyetlen kelet-közép-európai országként. Összesen kétszáz debreceni, szegedi, pécsi, miskolci és budapesti fiatal nyilatkozott arról, hogy mi okoz nekik örömöt úgy általában. Rajtuk kívül még 1401 nyugat-európai kortárs felelt a Corsa bevezetése kapcsán feltett kérdésekre.

Szesz vagy szex

Ezek szerint leginkább a barátainknak örülünk, konkrétan annak, ha zenés-táncos helyeken múlatjuk velük az időt. Biztató jel, hogy a válaszolók a drogokra és a szeszre kevésbé buknak, mint a tengerparti szexre.

Az ifjúkori örömforrások közül veri az autózást a “partnerünkkel értelmesen eltöltött idő” (ez alatt bélyeggyűjtést vagy diótörést sejtsünk?), az ismerkedés, meg a vegyülés koncerteken és fesztiválokon.

Corsa D 1.2: itthon ez a lényeg

Vezetni viszont kicsit jobban szeretnek a 20-29 év közöttiek, mint mindenféle gúnyára szórni a pénzt. 82 százalék ikszelte be a csípem/nagyon csípem választ, amivel mi is így vagyunk. Kiválasztottunk hát két egyedet az itthon legfontosabb új Corsa tesztelésére. Jelen állás szerint ez a változat az ötajtós modell, ezerkettes benzines motorral. A kiegyensúlyozott tájékoztatás jegyében lehetőséget kapott Csilla, 25 éves csepeli szigetlakó és András, 29 éves kontinentális választópolgár.

Tényleg több

A Corsa D topikban is megy a vita arról, ugyan miben jobb egy Corsa a Swiftnél, amely ugyanannyiért erősebb, több benne az extra. Az az igazság, hogy a Corsa tényleg egy új kisautó-generációhoz tartozik, frissessége, mérete, viselkedése alapján tényleg többet tud, mint a szokványos kiskocsik.

Elég beleülni és fordulni vele kettőt. Nyomban bizalmat kelt, érezni, mennyire ott van az úton. Ritkán sikerül ennyire eltalálni egy futóművet. Az autó kezdettől fogva azt szuggerálja, hogy nem véletlenül jóval nagyobb és drágább az elődnél.

Itt más világba csöppenünk, ahol minden szép, jó minőségű és értünk van, ráadásul a Grande Punto rokonság alapján a Corsánál is kijött az öt csillag az Euro NCAP teszten.

Végre kapunk hosszirányban is állítható kormányt, kényelmes az ülés, gyorsan megtaláltuk helyünket az autóban. Ránk van szabva az egész, és a váltót kivéve minden jó benne, amivel autózás közben foglalatoskodunk.

Fűt, zenél, világít

Mikor Csillának jutott a vezetés, utasként is átéltem a nagyautós kiskocsi érzést. Ez egy felnőtt autó, kényelmes ülésekkel, elöl rengeteg hellyel, nem túl zajos motorral. A fűthető kormányt utoljára a Caddy Vaderben használtam intergalaktikus utazásokon, kisautóban ilyesmit még sosem láttunk. Elöl még ülésfűtés is kényeztette az embert, persze felárért, de a hátsóknak nem jutott ennyi plusz. Itt be kell érni közepes lábtérrel, amin nem is érezni, mennyivel nagyobb lett a Corsa.

80 lóerő: valaha sok volt

A 80 lóerős motor Csillának is kevés volt, és nem azért, mert megvadul a kormány mögött. Amíg nem kell sietni, és hamar felváltunk, csak annyit érezni, hogy erő sehol. Sebaj, majd padlógázra biztosan megugrik, mint Ruzsa Sándor lova.

De biza nem ugrik. A következő ötlet a fordulatszám, mindhiába. Az elődben még életteli motor minden lelkesedés nélkül forog, csak fent kap erőre némileg, de inkább zajos, mint élénk. Köszönöm, inkább ráérek, de csendben. A 8,9 literes tesztfogyasztás végképp túlzás ezért a produkcióért, inkább spórolnék egy dízelre.

És mit mond egy nő? A lényeg egy kattintásnyira van


Élőben is szép

Nagyon vártam ezt az autót, és hogy egyből a végén kezdjem, nem okozott csalódást. Amióta az első fotók megjelentek róla, figyeltem, mikor látogat el hozzánk, és lőn! Mikor a kolléga elment érte, már tűkön ültem, és ahogy ideért, rohantam le hozzá a parkolóba. Élőben is pont olyan szép, mint a képeken és a videón, amiket az a mázlista készített, aki már szeptember elején megejthette az első találkozást.

Az autó irányában mutatott, hetek óta nyíltan felvállalt szimpátiám meglágyította főszerkesztőnk szívét, így nemcsak kívülről csodálkozhattam a négykerekűre. A pár perces ismerkedés közben aztán Szörényi András kétszer fejelte le belülről a szélvédőt – hiába, nem egy ennyire fegyelmezett fékhez vagyok szokva.

1,2 liter: csak dugóba elég

Aztán elindultunk. A nagy dugóban haladva nem zavart, hogy csak 1,2-es motor lapul benne. Az első pirosnál gyorsan végigtanulmányoztuk a gombokat, rátalálva egy kényelmi&népművelő extrára, mely nem más, mint a kormányfűtés. Az első jelző nem szorul bővebb magyarázatra, s a második megfejtése is roppant egyszerű: csak ott fűt, ahol hivatalosan fogni kéne (9 óra 15 perc), máshol nem. A kormányfűtés gomb szomszédja az ülésfűtés, amit ebben a hirtelen jött hidegben nagyon értékeltem. Szerencsére ez nemcsak a helyes nyomvonalon fűt.

Van a Corsában néhány újítás, amit nem igazán értek. A bajuszkapcsolók módosultak, mégpedig annyit, hogy egyből visszapattannak a helyükre, már indexelés közben. Az első pár alkalommal vadul pöccintgettem vissza, míg rájöttem, hogy kár a gőzért, ez egyszerűen ilyen. Biztosan hozzá lehet szokni, de ezt felesleges változásnak tartom.

Hun a ménes?

A városból kiszabadulva örültem volna, ha nagyobb a ménes, és több a nyomaték, de vigasztalt, hogy még így is gyorsabb vagyok a vonat-busz párosnál. A váltója pontos, és belesimul az ember tenyerébe, a kis kütyük könnyen kezelhetőek, átláthatóak, a csomagtartója (kétszintes!) pedig pont elég egy ekkora autóhoz. Még néhány adat: ha jól tudom, ez most kilenc liter benzint falt fel átlagban.

Autóvásárlás előtt állván, bőszen lapozgatnám a katalógusokat. Persze erősebb modelleket nézegetnék, leginkább dízelt, és pont olyan színűt (mert lány vagyok, és nekem ez is fontos), amilyen a tesztautó.

Sokakat érdekel

Én ugyan nem tervezek autócserét, de nem kell aggódniuk a kereskedéseknek, hiszen óriási az érdeklődés. Konkurens autószalonból is megkerestek, hogy tényleg ennyi előrendelés érkezik-e az új Corsákra. A nyílt hétvégén pedig az Opel szalonokban (a legkisebb vidéki cégeknél is!) állításuk szerint még sosem álltak nyitáskor hosszú tömött sorokban, mint most, arra várva, hogy pár perce beleülhessenek.

Végszóként annyit, hogy én igazán megértem őket, illetve valaki igazán megdobhatna egy ilyen vicces kis figurával ( ők a “kámonok”, www.thecmons.com), mert senkitől sem sikerült szereznem. Köszi!


Műszaki adatok – Opel Corsa 1.2 Enjoy
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1229
Furat x löket (mm) 73,4×72,6
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 59 (80)/5600
Max. nyomaték (Nm/ford.) 110/4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 13,9
Végsebesség (km/h) 168
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,7
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,7
Vegyes (l/100 km) 5,8
CO2 kibocsátás (g/km) 139
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3999/1737/1488
Tengelytáv (mm) 2511
Csomagtér (liter) 285-700-1100
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1160/500
Üzemanyagtank kapacitás (liter) n.a.
Gumiméret 185/65 R15
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 2 959 000 (5 ajtós)
Konkurensek (forint) Fiat G. Punto 1.4 Style,2 890 000
Peugeot 207 1.4 Urban, 2 860 000
Renault Clio 1.2 Auth. Plus, 3 050 000
Toyota Yaris 1.3 Terra, 2 942 000
VW Polo 1.4, 3 296 800
Tesztelt autó ára (forint) Kb. 3 761 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, két első légzsák, motoros első ablakemelők, távirányítós központi zár, motoros állítású külső tükrök, sebességfüggő szervokormány, rádióelőkészítés
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Nem az ezerkettes motorral lopta be magát szívünkbe a Corsa. Tágas, nagyon eltalált és felnőtt autó, királymenő futóművel. Ezen az áron ezzel a felszereltséggel túl sokba kerül, mint az újmódi kiskocsik általában.
Pontszám (max. 10) 7,25 pont

Kommentek

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Alapmotorral is Audi az A4?

Az Audi A4-es még 1,4 TFSI motorral és kevés extrával is kellemes, minőségi autó benyomását kelti. Csupán a beltér tanúskodik nyomasztóan az el nem költött százezres opciókról.

Ébren álmodni

Megannyi gyermek és felnőtt álomautója, tudásához képest nevetségesen alacsony áron. Valóban lemondással jár egy 570 lóerős Nissan GT-R?

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.