A gyártók általában új réteget céloznak meg a népszerű modellek update változataival, hiszen rendszerint a méret mellett többnyire az árat is jócskán megnövelik. Nincs ez másként a Peugeot 207 esetében sem, ami nagyobb is lett, és az ára sem lett kevesebb, mint egy 206-osé. Az autó azonban elődjével ellentétben már minőségileg is megállja a helyét. És ezt nem csak e teszt tárgyáról, a fullbőrös, napfénytetős, szerényen fogyasztó dízelről mondom, hanem úgy általában a 207-esről.

Rengeteg (nem csak) női szívet ejtett rabul az előd, a férjek azonban nemigen örülhettek ennek a rajongásnak. Ők ugyanis tudták: bizony-bizony a menő, szexi vonalak egy közepes autót határolnak. Hogy azonban melyik is a gyengébb nem, azt jól jellemzi viszont, hogy ötmilliónál is több eladott autóval a legfontosabb Peugeot-modellé vált a kis francia.

Az ilyen sikertörténetek folytatása garantált, és szerencsére a gyár ráérzett, min kell változtatnia. Így az újságírók elmondhatják a férjeknek, és az autóslapokat szerető belevaló csajoknak: a 207-es már nemcsak a vizuálisan elkápráztató

Az ilyen sikertörténetek folytatása garantált, és a gyár jól ráérzett, min kell változtatnia. Így az újságírók elmondhatják a férjeknek, és az autós lapokat szerető belevaló csajoknak: a 207-es már nem csak az érzékekre hat.

Alkalmi tesztpartneremmel, Vikivel (jövő héten lesz 7 éves, ezúton is boldog szülinapot neki!), most jól kielemezzük ezt a luxusfelszereltséggel megáldott remeket:

– Viki, te ugyan csak néhány napig jártad utasként a várost ezzel az autóval, azért nyilván van némi benyomásod az új 207-esről. Mire emlékszel, mi fogott meg benne a legjobban?
– Dögösnek, és egyben sportosnak találtam elsőre, kívül-belül egyaránt.
– Tapasztaltál esetleg valami kevéssé kedvezőt?
– Nos, ha jól emlékszem a gyermekülés rögzítésével akadt némi problémám. Az öv kapcsolója ugyanis pont a szék széléhez esett. Amíg bekapcsoltam az övet, neked mindig el kellett az ülést egy picit húzni. De ez bőven belefért.
– Persze, nem neked kellett állandóan a széket emelgetni… A Vidámpark felé menet milyen volt hátul?
– Úgy emlékszem, nagyon lendületesen és sportosan mentél az autóval. Ez persze az 1560 köbcentis, 109 lóerős, közös nyomócsöves gázolajos motortól nem is meglepő. A fogyasztási adatok sem voltak rosszak, ha jól emlékszem hat felet mértünk városban, ami ugyan a gyári 4,8-as átlagnál jóval több, de eléggé húzattad.
– Köszönöm, egyedül folytatnám. (Túl okos ez a gyerek.)

Nekem elsőre az volt meglepő, hogy kicsavarodás, valamint deréktörés nélkül simán ki-be tudtam tologatni a napfénytetőt ütközésig.

A következő oldalra is hagytam még néhány fontos infót, de ezt persze csak az tudja meg, aki továbbkattint.


A 206-os vásárlóit jól szétdarabolták (na persze nem úgy…). A trendi városlakóknak elkészült a tolóajtós 1007-es, a kevesebb pénzből élőknek ott a 107, a hagyománytisztelőknek marad a 206-os, a menőjenők pedig megkapják az új 207-est.

Mi változott?

Inkább mi nem? Nagyon kényelmes lett. A 206-ost egy átlagos magasságú felnőtt utálta, a kormány mögött lehetetlen volt kényelmesen elhelyezkedni. Ebben végre el lehet férni kényelmesen, mert a kormány előre-hátra, föl-le tologatható. Hosszabb 20 centivel a 207-es a 206-osnál, de ezt nem a hátul ülők javára ítélték, hanem inkább az első sor utasainak.

Az elődben a kemény műanyagok domináltak, a 207-es ezen változata viszont jócskán megkomolyodott. Hatalmas újdonság nincs a középkonzolon, eddig ismerős Peugeot építőkockákból rakták össze a középső részt.

Kívülről egyébként olyan, mintha az elődről leszakították volna az elejét-hátulját, majd rágyömöszölték a 407-es orrát. Így készült el az új kisöcsi, ami egyszerre emlékeztet az összes létező Peugeot-ra. Szemből már nem is a 206-ra, sokkal inkább a 307-re emlékeztet. Oldalról viszont nem tagadhatja le a sikeres elődöt.

Az 1.6 HDi-ről kicsit konkrétabban

Ebben a Sporty változatban automata légkondi igen, MP3-as hifi, JBL hangrendszerrel sajnos nem volt. Ilyen örömökért egyébként még vagy kétszázezer forintot kell pluszban az alapáron felül kicsengetni. Természetesen a bőrkárpitozáshoz is mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, és a legfontosabbat, a beépített illatosítót, majdnem kifelejtettem. A sportülések, a krómkeretes műszerek, a sport lökhárító és a 16 colos “Spa” könnyűfém keréktárcsa viszont benne van a 4 millió 320 ezres árban.


Műszaki adatok – Peugeot 207 1.6 HDi Sporty
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1560
Furat x löket (mm)
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 80(KW) / 110(LE) / 4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 260/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,1
Végsebesség (km/h) 193
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,1
Vegyes (l/100 km) 4,8
CO2 kibocsátás (g/km) 12,6
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4037/1720/1473
Tengelytáv (mm) 2540
Csomagtér (liter) 267
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1253/457
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 50
Gumiméret 195/55 R 16V
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 320 000 Ft
Konkurensek (forint) Peugeot 206 1.4 HDi: 3 540 000 Ft
Toyota Yaris 1.4 D-4D SOL: 3 596 000 Ft
Renault Clio 1.5 dCi: 4 450 000 Ft
Grande Punto 1.3 Multijet Emotion: 3 920 000 Ft
Opel Corsa 1.7 CDTi ECOTEC: 4 409 000 Ft
Tesztelt autó ára (forint) 4 665 000 Ft
A szériafelszereltség fontosabb tételei bőr kormány és váltó, a középkonzolon, krómkeretes
mőszerek, sportülések, sport lökhárító fekete rácsozattal,
króm kipufogóvég, 16”-os “Spa”
könnyőfém keréktárcsa
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Jaj, de drága!
Pontszám (max. 10) 7,25 pont